handdator

Visa fullständig version : Vilken är den otäckaste filmen någonsin?


LAR
2006-11-22, 12:40
^

välj din värsta. måste ha tips.

King Grub
2006-11-22, 12:42
Jag tyckte det var den svenska TV-filmen Månguden med Per Myrberg när jag såg den. Det var i o f s 1988, och jag har inte sett den sedan dess, så den kanske inte skulle vara lika otäck vid 33 års ålder som vid 15. Men då var den spektakulärt otäck.

http://www.filmtipset.se/film/m%C3%A5nguden/26214.html

http://www.imdb.com/title/tt0095692/

Kwon
2006-11-22, 12:43
Vid den tiden då det begav sig var The Thing med Kurt Russel den värsta skräckisen, då jag gömde mig i soffan med en kudde framför fejjan då och då. (vid de ruggigaste scenerna, typ hundarna etc)

MasterChief
2006-11-22, 12:47
Jag blev fan rädd på riktigt när jag såg Glitter. Otäckaste skiten någonsin. :(

HenrY
2006-11-22, 12:48
De filmer jag har blivit riktigt rädd för var Exorcisten, samt Alien Återkomsten!

Men jag var väl runt 13-14 år när jag såg dessa, samt när jag såg Alien filmen så var jag ensam hemma.

Dock overall - Exorcisten

Kwon
2006-11-22, 12:49
På äldre dar så skrämde Spice World-filmen mig enormt så till den grad att jag ej kunde se hela filmen (var tvungen att stänga av efter 10 mins).

RassK
2006-11-22, 12:56
Art of the Devil 2 eller Videodrome

PingvinFlickan
2006-11-22, 12:58
"Det okända"

pragmatist
2006-11-22, 13:05
Man blev ju lite illa berörd när man såg sin första Ju-On (The Grudge), det är ju bara att erkänna.

Störst och mest skrämmande filmintryck någonsin är dock Bo Widerbergs Mannen på taket. Mest för att jag kände igen miljöerna så väl (jag var 8 år när jag såg den första gången tror jag). Man var ju inte heller direkt bortskämd med svenska actionthrillers på den tiden precis.

Trance
2006-11-22, 13:07
När jag var liten tyckte jag Alien var riktigt äcklig, var nog för ung för att se den då. Sedan IT var också riktigt äcklig. Numera vetefan, har inte sett någon av dem på riktigt länge så jag antar att de inte är äckliga längre.

På senare tid så tyckte jag den amerikanska the ring var ganska äcklig, jäkla unge. Japanska var inte alls lika illa.

daja
2006-11-22, 13:08
Otäck i den bemärkelsen att man blir illa berörd och grisiga scener då ligger The Hostel rätt bra till.

Henkzz
2006-11-22, 13:09
Tjuvkollade på 'Det' när jag var 6år. Var riktigt rädd för clowner ett bra tag efter det.

Officer
2006-11-22, 13:09
Irreversible tar nog fortfarande "fruktansvärd"-kategorin hos mig.

Tigerkotten
2006-11-22, 13:15
Otäck hmms, Hostel tycker jag var småäcklig.

Men The Grudge 1 är nog en av filmerna jag har hoppat till mest av. Mina vänner brukar gnälla ibland lite på skoj ang det :D För det smittar ju av sig, när man märker att en hoppar till så är det lätt hänt att man själv gör det :D

Kwon
2006-11-22, 13:16
Filmer som är på Ogillar-toppen är

Salo 120 days of Sodom och Men Behind the Sun

sundvall
2006-11-22, 13:16
Tjuvkollade på 'Det' när jag var 6år. Var riktigt rädd för clowner ett bra tag efter det.

+1
Jag kollade också på DET när jag var runt 10 års åldern, filmen var uppdelad i serier som jag följde. Var tokrädd för clowner bra många år efteråt, tänker fortfarande på "det" när jag ser en clown nu för tiden *gah!*

mrburns
2006-11-22, 13:22
Jag såg Rovdjuret med Arnold då jag var 10-11 år gammal ungefär. Och skulle sedan gå hem klockan 2 på natten ca. 1 km. Fy fan vad rädd jag var :S Jag gick lugnt i ungefär 150 meter tills jag kom till en stor kolsvart parkering.. Paniksprang hela vägen hem och var allmänt rädd för det monstret då man var ensam i mörkret i något år. hehe =)

I mer "vuxna" dagar så är det nog bara kanske Jeepers Creepers som satt sina spår. Jag hade problem i 1 månad att gå ner i källaren nattetid.

Samt hajenfilmerna som man skadat psyket på som barn.. Fast de var inte så läskiga då. Efterdynande effekter dock :)

Pumpitup
2006-11-22, 13:26
Filmen "besökarna" med kjell bergqvist och gänget var fruktansvärt läskig när jag såg den 12-årsåldern- Nu är den dock bara kult men visst, den känns lite obehaglig ändå.
Tror det beror mycket på att den är på modersmålet, blir så mycket mer verklighetstroget då :)

The Shining var inte kul heller, samma gällde The Ring.

Finns säkert fler, är lättskrämd :)

Lepras
2006-11-22, 13:29
Tjuvkollade på 'Det' när jag var 6år. Var riktigt rädd för clowner ett bra tag efter det.

+1,,fyfan,,helt förstörd,,varje gång man kollade ner i avloppet eller en gatubrun tänkte man på clownen*cry*

sen har jag fått men från "The shining" också,,senaste versionen,,,Kvinnan i badkaret*cry* ,fick rum nere i källaren när jag va 10 år,och var tvungen att gå förbi ett badkar varje gång*cry*

Lepras
2006-11-22, 13:30
Tänker alltid på hajenfilmen och krokodilfilmer när jag badar,,,jävla runk

Kwon
2006-11-22, 13:31
Så sant så!

Scener man minns! Shining med damen i badkaret och Besökarna när Kjelle vaknar upp och vänder sig mitt i natten mot Lena Endre och får ett vänligt bemötande med ett leende! :)

Visst, nuförtiden e man avtrubbad, men DÅ när man såg dom då filmerna var aktuella, då sket man knäck! :D

JusupWilkosz
2006-11-22, 13:37
Borde vara någon Miike Takashi film!
Audition är väldigt äcklig och otäck i mellanåt.


Hittade ett otäckt men på något sjukt sätt kul klipp från Gozu!

http://www.youtube.com/watch?v=aMgPK2nXng0

Yes
2006-11-22, 13:38
Fight Club. Otäck smörja. :(

ripper
2006-11-22, 13:40
När jag var liten kollade jag på massor av skräckisar (gör fortfarande idag) och då tyckte jag dessa var läskiga.

Hajen
DET
Onda dockan (1:an)
Djurkyrkogården
Poltergise (vet inte hur det stavas)

Sen tycker jag blair witch var läskig pga helt nytt sätt att filma på.
Nu för tiden använder dom sig av barn i skräckisar, och det brukar vara lite läskigare.

Yip_man
2006-11-22, 13:47
Itchi the killer är inte så äcklig men det gör ont i hela kroppen när de tortyrscener som tillhör filmen visas.

Lepras
2006-11-22, 13:48
Hittade ett otäckt men på något sjukt sätt kul klipp från Gozu!

http://www.youtube.com/watch?v=aMgPK2nXng0[/QUOTE]


fattar nada,,,skittråkigt,,kanske kul för den som sett filmen:confused:

JusupWilkosz
2006-11-22, 13:49
Hittade ett otäckt men på något sjukt sätt kul klipp från Gozu!

http://www.youtube.com/watch?v=aMgPK2nXng0


fattar nada,,,skittråkigt,,kanske kul för den som sett filmen:confused:[/QUOTE]

Se hela klippet och återkom

Zerom
2006-11-22, 13:58
Blair Witch project

Instructor Pyro
2006-11-22, 14:05
Jag blev fan rädd på riktigt när jag såg Glitter. Otäckaste skiten någonsin. :(

Hahahaha....måste erkänna att jag också sett "Glitter"...extremt dålig! ...men dom som har sett "Reine o Mimmi i fjällen" (o jag är inte en av dom) säger att den är sämst! *drool*

Nalfaren
2006-11-22, 14:06
Såg också på oehört mycket film när jag va liten, långt ned i åldern.
Det är egentligen de filmer jag såg då som jag förknippar med
skrämmande/otäck och dagens film slår dem inte. Dock så är de
inte lika otäcka längre i samma skala, men minnen finns..

IT
Hajen
Aliens 2
Poltergeist
Djurkyrkogården
Imse Vimse Spindel
Omen



Dagens läskiga är de japanska filmerna
The Ring
Dark Water
Grudge


Försvånansvärt äckliga å bra:
An American Haunting
The hills have eyes

Dual Action
2006-11-22, 14:22
Jag tyckte det var den svenska TV-filmen Månguden med Per Myrberg när jag såg den. Det var i o f s 1988, och jag har inte sett den sedan dess, så den kanske inte skulle vara lika otäck vid 33 års ålder som vid 15. Men då var den spektakulärt otäck.

Jösses, trodde inte det var någon som kom ihåg den. Var bara fem år eller nåt när jag såg en trailer för den. Hade mardrömmar länge efter det. Fick föreställa mig att månguden hade en pannkaka i ansiktet så blev den inte så farlig längre.

Annars tycker jag nog att Knackarna var riktigt äcklig. Särskilt hur ansiktet ändrades på människor efterhand.

jontahontas
2006-11-22, 14:27
Jag kommer fortfarande ihåg när barnet ligger under sängen och skär i hälsenan som om det vore en tårtbit i Djurkyrkogården.

Såg Hajen när jag va 7-8 år, den satte djupa spår.

Onda dockan satte även den sina spår under mellanstadiet.

Såklart the Shining också.

Men läskigast alla kategorier någonsin är Halloween (den första filmen).

Deceiver85
2006-11-22, 14:39
"One night in Paris Hilton" <= hade seriöst mardrömmar av den filmen...och någon sa att det skulle vara porr?!?

Instructor Pyro
2006-11-22, 14:44
"One night in Paris Hilton" <= hade seriöst mardrömmar av den filmen...och någon sa att det skulle vara porr?!?

Vad är det som var så läskigt med den? Hade hon inte rakat sig på 6 månader eller nåt?...det vore grymt illa!

backflash
2006-11-22, 14:45
"One night in Paris Hilton" <= hade seriöst mardrömmar av den filmen...och någon sa att det skulle vara porr?!?

gränsar nog till nekrofilporr faktiskt

fletchta
2006-11-22, 14:47
jag har aldrig fått så hög puls och skrikit så mycket som under "The Descent" iaf.

Noodles
2006-11-22, 14:57
När jag var liten blev jag vettskrämd av Alien. Hajen har jag aldrig förstått varför folk blir rädda för. Likaså var Event horizon en film som alla påstod var oerhört otäck men där hade jag nog för höga förväntningar.

På senare år är The Ring en av de otäckare jag har sett. Exorcisten och The excorism of Emily rose var lite obehagliga. Tror jag har en tendens att tycka filmer med djävulstema är otäcka.

Det finns även ett antal filmer som är brutala men inte direkt skrämmande.

Rataxes
2006-11-22, 15:02
The Descent ja, var helt ur balans och kunde inte koncentrera mig på nånting i flera timmar efter den, aldrig blivit så rubbad av någon annan skräckfilm. Det var bara en enda lång ihållande attack av becksvart förtvivlan.

Chris
2006-11-22, 15:04
Jag tyckte the blairwitch project var riktigt läskig. Fast när man var yngre så blev man mer påverkad av skräckfilmer. Jag råkade av misstag råka se scenen när IT kommer upp ur duschen när jag bytte kanal på TV:n när jag var liten, och var livrädd för clowner ända sen dess. :D

Hades
2006-11-22, 15:08
Jag tyckte Event Horizon var obehaglig när jag såg den.

LAR
2006-11-22, 15:10
Filmen "besökarna" med kjell bergqvist och gänget var fruktansvärt läskig när jag såg den 12-årsåldern- Nu är den dock bara kult men visst, den känns lite obehaglig ändå.
Tror det beror mycket på att den är på modersmålet, blir så mycket mer verklighetstroget då :)

The Shining var inte kul heller, samma gällde The Ring.

Finns säkert fler, är lättskrämd :)

besökarna är fortfarande en av de otäckaste jag vet.

hajen 1 förstörde mina badsemestrar som liten..

trasan
2006-11-22, 15:12
THE WRONG TURN


O M G ingen som har set den lr?? Fiiiifaaaaan

Edde_1
2006-11-22, 15:28
"Fåglarna" av Hitchcock *gah!* Såg den när jag var typ 5-6 år.

EDIT: Just det, Dom där Terror på Elmstreet filmerna, helt sjuka ju, borde förbjudas!:cryout:

fothermucker
2006-11-22, 15:29
Kommer ihåg att jag upplevde Se7en som jävligt obehaglig vid 10 års ålder :smash:

Sonny.
2006-11-22, 15:51
Den svenska TV-filmen 'Besökarna' skrämde mig något fruktansvärt när jag var runt 12-13 år. Den var fortfarande lite obehaglig när jag såg den för några veckor sedan.

EDIT: Såg att jag inte var ensam.

Kryss
2006-11-22, 15:52
Tjuvkollade på 'Det' när jag var 6år. Var riktigt rädd för clowner ett bra tag efter det.

Haha gjorde precis samma trots att storebror försökte säga att man skulle bli skiträdd, mardrömmar i veckor :D


Annars så är nog Ichi the killer den otäckaste jag stött på

Bite
2006-11-22, 16:01
Snakes on a plane...fy helvete :cryout:

The Others är läskig på ett annat plan än "frossa i din fobi"

jim
2006-11-22, 16:05
Dude where's my car gjorde mig mer rädd än någon skräckfilm jag någonsin sett.

Annars är The Exorcist inte så mysig, framförallt inte när man var en liten glutt.

Daniiiel
2006-11-22, 17:17
The Grudge no doubt about it. Värre än alla skräckisar tillsammans.

Fartman
2006-11-22, 17:31
Kommer inte på någon specifik men skräckfilmer som innehåller mycket barn har alltid gjort mig rätt illa till mods.

s_himself
2006-11-22, 17:33
The Exorcism by Emely Rose (Svensk titel; Besatt), Den va riktigt läbbig tyckte jag. Hon spelar riktigt bra (Tjejen som blir besatt). Sedan Exorcisten och hm. Tja.. Skräckisar med barn är alltid läskiga typ.

Blaine
2006-11-22, 17:54
Irreversible tar nog fortfarande "fruktansvärd"-kategorin hos mig.

Bra val. Irréversible är ruskigt realistisk och berör enormt.

En film som är ännu värre än den på ett annat sätt är Cannibal Holocaust. De dödar riktiga djur i den på brutala sätt. Kannibalscenerna är som tur är inte äkta, även om regissören faktiskt blev åtalad på grund av att de trodde att så var fallet. Filmen är/var bannlyst i över 60 länder.

Om vi ska ta en otäck film i form av skräck, så har både The Ring och The Grudge fått mig att suga på nappen. Freddie Krueger i Terror på Elm Street var ingen snäll figur heller när man var liten (jag såg mycket skräckfilm som barn).

Zakath
2006-11-22, 18:32
House of 1000 corpses

Möjligen 13e avsnittet på första säsongen av Masters of Horror, jag såg den censurerade versionen och klarade inte ens av att kolla på allt...

Fast båda de filmerna är mer sjuka än läskiga.

Börje H
2006-11-22, 19:17
Angel heart, helt klart.

Robert DeNiro som äggätande representant för äkta ondska. Minns att den gick på TV för typ 10 år sedan. Hade ingen aning om vad det var för film, utan fastnade bara av en händelse. Satt som fastlåst hela filmen.

LAR
2006-11-22, 19:26
Kommer inte på någon specifik men skräckfilmer som innehåller mycket barn har alltid gjort mig rätt illa till mods.

det ända jag kan säga på det området är att barn är skit enbart för att de spelar så jävla dåligt så det förstör hela filmen. jag tycker inte synd om barnen som blir uppätna eller ihjälslagna i skräckfilmer eftersom jag vid snart 28 års ålder vet att det inte är på riktigt.

Empe
2006-11-22, 20:14
THE WRONG TURN


O M G ingen som har set den lr?? Fiiiifaaaaan
Brorsan hade sett den och sa att om jag ville ha mardrömmar och bajsa på mig stup i kvarten under en film så skulle jag se den. Visst är det den då en familj svänger in på en "genväg" och de kommer aldrig tillbaka till korsningen eller vafan han mumlade om :D

För övrigt hatar jag skräckfilmer. Jag skulle lätt kunna dö av en hjärtattack eller nåt om nån sätter mig i ett övergivet hus och tvingar mig kolla på skräck och sedan skrämmer mig ordentligt efter filmerna.

bender
2006-11-22, 20:38
Störst och mest skrämmande filmintryck någonsin är dock Bo Widerbergs Mannen på taket. Mest för att jag kände igen miljöerna så väl (jag var 8 år när jag såg den första gången tror jag). Man var ju inte heller direkt bortskämd med svenska actionthrillers på den tiden precis.

Mannen på taket känns otäckt realistisk... bästa svenska polisfilmen!

Sonny
2006-11-22, 20:41
Filmer som är på Ogillar-toppen är

Salo 120 days of Sodom och Men Behind the SunDom är juh wunderschön?!

För övrigt är The Shining jävligt läskig imo.

Sonny
2006-11-22, 20:42
THE WRONG TURN


O M G ingen som har set den lr?? FiiiifaaaaanHahaha, den filmen e så jävla dålig : D

RösböJunior
2006-11-22, 20:42
hehe precis som många andra säger. såg man mkt skit i barn-åren.

* DET vid ca 5-6 års ålder.
* Besökarna gick på TV samma ålder där typ
* såg nått kallad "screamers" lrså typ future-fiction-skräck.
den var påfrestande & mkt spännande.

det är skillnad på filmer som sätter själen i en klo ! typ original
chainsaw massacre -74 , blair witch projekt!.
sen finns det juh slash- gore som bara är äckligt. det är inte lika farligt.

Wrong Turn är sjukt rolig =) min + en polares humor upp i dagen.
typ "psycho-laughs" . otäck är den inte, men helt okej !

btw. det få jag ångrar jag sett är en film jag har på datorn nu. svart vit
gammal film där en rysk soldat får halsen avskuren levande nedtryckt mot marken med en känga...det är ÄKTA & med ljud. fifaan.

Empe
2006-11-22, 20:43
Vad heter den där filmen där nåt jävla skit är i en TV och låter som en låg rap eller vafan det är. Såg den för några år sen och kommer ihåg att jag flyttade ut teven ur rummet i några veckor.

bender
2006-11-22, 20:48
^

välj din värsta. måste ha tips.

Hm, Hajen såg jag som ganska liten. När jag sedan simmade på sommaren och tänkte på den brukade jag simma fort som fan mot bryggan. =)

Seven minns jag som jävligt obehaglig och äcklig då jag såg den på TV nån gång.

Annars är The Shining den läskigaste filmen, huha.

bender
2006-11-22, 21:04
Vad heter den där filmen där nåt jävla skit är i en TV och låter som en låg rap eller vafan det är. Såg den för några år sen och kommer ihåg att jag flyttade ut teven ur rummet i några veckor.

Är the Grudge har jag för mig. Såg den med några kompisar men vi var lite skämtsamma den kvällen så ingen blev så rädd tyvärr. Vi satt och gjorde de där "rap-ljuden" i tid och otid vilket blev lite för mycket efter ett tag.

Grisen
2006-11-22, 21:15
Exorcisten.

Sheogorath
2006-11-22, 21:20
Irreversible tar nog fortfarande "fruktansvärd"-kategorin hos mig.

+1 (minst)

Pretender
2006-11-22, 21:20
Blev rejält skrämd av Alien när jag såg den första gången, var iofs. inte så gammal plus att jag var ensam i huset...

mangs
2006-11-22, 21:46
Besökarna,
The shining,
Irreversible,
The Ring,
Excorsisten
och IT
Även Poltergeist I, II och II var läskiga när man var liten.

Jag gillar skräckfilm trots att jag blev skrämd som liten.

mmartin
2006-11-22, 22:08
den cannibal holocast eller vad den heter samt den som hette nått i stil med man behind the sun, dem har jag läst på många ställen tillhöra de värre... djurscener skulle som sagt vara äkta i bägge filmer....

DET var ju otäck som mindre..

Hajen satte även spår... mkt intressant att den har satt så mkt spår hos så många! väldigt många i min krets har alltid en liten tanke i bakhuvudet när de ska bada, främst då i djupt vatten :naughty:

ska erkänna en lite småelak grejj jag gjorde vid badning i sunny beach. Tillfället va mitt i natten, helt svart både uppe på land och framför allt i vattnet, man såg ungefär en meter framför sig. vi var fulla :D
under bestämda steg ut i vattnet (nattbad) så berättar jag allvarligt och lite oroat om hur det skett hajattacker just där, hajar kommer in på grunt vatten och tar sina offer och vi måste vara försiktiga... jag har ganska bra koll på djur och sånt så det jag sa lyssnades på.. ;) lite längre ut så nynnar jag lite tyst... he he gissa vad? theme från hajen, den berömda slingan... ha ha fan vad snabbt det går att komma tebax till stranden märkte jag :D

mmartin
2006-11-22, 22:09
ingen som sett/reagerat över de filmen "tandläkaren"?? jag tyckte den var obehaglig, just för jag hatar besöken hos tandläkaren....

Lepras
2006-11-22, 22:12
fattar nada,,,skittråkigt,,kanske kul för den som sett filmen:confused:

Se hela klippet och återkom[/QUOTE]

såge hela klippet...död hund...and then..

mister_power
2006-11-22, 22:43
Ring 1 o 2

regus
2006-11-22, 22:46
The Grudge - Jag får spel när jag ser bleka ungar i skräckfilmer som inte ska vara där*gah!*

sammy1
2006-11-22, 22:50
Tjuvkollade på 'Det' när jag var 6år. Var riktigt rädd för clowner ett bra tag efter det.


hatar fortfarande clowner, jäkla film :S

Nalfaren
2006-11-23, 00:20
den cannibal holocast eller vad den heter samt den som hette nått i stil med man behind the sun, dem har jag läst på många ställen tillhöra de värre... djurscener skulle som sagt vara äkta i bägge filmer....

DET var ju otäck som mindre..

Hajen satte även spår... mkt intressant att den har satt så mkt spår hos så många! väldigt många i min krets har alltid en liten tanke i bakhuvudet när de ska bada, främst då i djupt vatten :naughty:

ska erkänna en lite småelak grejj jag gjorde vid badning i sunny beach. Tillfället va mitt i natten, helt svart både uppe på land och framför allt i vattnet, man såg ungefär en meter framför sig. vi var fulla :D
under bestämda steg ut i vattnet (nattbad) så berättar jag allvarligt och lite oroat om hur det skett hajattacker just där, hajar kommer in på grunt vatten och tar sina offer och vi måste vara försiktiga... jag har ganska bra koll på djur och sånt så det jag sa lyssnades på.. ;) lite längre ut så nynnar jag lite tyst... he he gissa vad? theme från hajen, den berömda slingan... ha ha fan vad snabbt det går att komma tebax till stranden märkte jag :D


Aldrig förstått hur den Hajen gör det ljudet, grymt.
Frågade min tjej som pluggade till Marinbiologi, hon suckade.. *whistle*

Nalfaren
2006-11-23, 00:25
Jag vet vissa scener som jag direkt kan titta på 1 min långa max och
särskilt jag själv, men även andra utan någon bekantelse av
karaktärer eller miljö RYSA å få NACKHÅREN...

Bästa scenen är från en del i RING sagan från japan, tror det
är 2an, där mamma + barn är fast i brunnen... De får hjälp och
blir tillåtna att klättra upp, MEN TITTA INTE BAKÅT...
Halvägs upp tittar hon bakåt då det bubblar i vattnet.... en
liten tjej/varelse klättrar upp efter henne...

Fram till det att hon är ifatt å släpper taget, är perfekt.
Ljudet, klippningen, vinklarna... Jag ryser VARJE GÅNG
även om jag se om det 5 ggr med Bumbibjörnarna på i bakgrunden
å grillvantarna på händerna, å 45 barbiedockor i min famn.. damn

Arne Persson
2006-11-23, 00:52
Dom filmerna jag nog mått mest illa av var nog den patetiska amerikanska "hjältesmörjan" Top Gun och Independent Day, Uuuuuuuurk!*spy*

Chaan
2006-11-23, 04:53
Huj, det var krypande läsning mitt i natten utom Arnes inlägg :laugh:

Aliens - favoriten. Detta e en actionfilm men det finns en skrämseleffekt på ett ställe som var cool på bio då det begav sig 1986. Hela salongen duckade som en man åt höger när Burke blir attackerad av... spoiler. Jag snackar tvåan av SciFi/actionspecialisten Cameron. Den har makalöst dynamisk disposition och en hel hög bra skådespelarinsatser. Helst ser man extended version. Klippte en musikvideo av den häromdagen. Fina grejer. Ettan av den ointressante Scott kan man hoppa. Bränner till någon enstaka gång och plus för Geigers aliendesign i övrigt en ganska kass produktion.

Besökarna - hajar inte varför jag blev rekommenderad den. Som Poltergeist men sämre. Såg klart tack vare intressanta namn på skådespelarlistan.

Event Horizon - den blev jag rädd för på riktigt såg den med flickvännen och ville krypa upp i hennes famn. Lätt mitt bidrag till trådskaparen.

The Exorcist har en riktigt bra scen med Von Sydow i slutet "in the name of... you are compelled to..."

Irreversible - såg den på bio och en tjej svimmade. Jag hajar att det var just en tjej som svimmade.

hahavaffan
2006-11-23, 05:20
Jag har aldrig blivit skramd av en film... forutom en gang. Jag vet inte om det berodde pa nan speciell sinnesstamning eller nat... men The Descent hemma i soffan klockan 02:00 pa natten med fett hog volym, lyckades fa mig att hoppa till. Och sen nar jag skulle sova fick jag lite rysningar av tanken pa de javla ackliga sakerna i filmen.


Iofs... nar jag var riktigt liten och titta pa den svenska klassikern Besokarna, holl jag pa att skita ner mig. Men da var jag INTE gammal.

PowPow
2006-11-23, 05:30
Jag har aldrig blivit skramd av en film... forutom en gang. Jag vet inte om det berodde pa nan speciell sinnesstamning eller nat... men The Descent hemma i soffan klockan 02:00 pa natten med fett hog volym, lyckades fa mig att hoppa till. Och sen nar jag skulle sova fick jag lite rysningar av tanken pa de javla ackliga sakerna i filmen.


Iofs... nar jag var riktigt liten och titta pa den svenska klassikern Besokarna, holl jag pa att skita ner mig. Men da var jag INTE gammal.

Jag blir aldrig riktigt rädd av filmer heller. Men kommer ihåg en sen natt, eller tidig morgon, för en massa år sedan. Det var nån lågbudget 80-tals film med utomjordingar. Jag blev helt sjukt rädd. Kunde knappt sova efter det. Måste ha varit något med stämningen där med.

Någon som vet vilken film jag kan tänkas tala om?
Det var en Amerikansk film och aliensen hade något att göra med nån kleggamoja. Eller stenar.. ja, det var nån stenar som började blöda nån grön geggamojja. Sen så anföll dem tror jag, och det byggdes nåt stort fält som såg ut som ett flygfält. haha. ingen lär veta vilken det är..

Noodles
2006-11-23, 06:48
Angel heart, helt klart.

Robert DeNiro som äggätande representant för äkta ondska. Minns att den gick på TV för typ 10 år sedan. Hade ingen aning om vad det var för film, utan fastnade bara av en händelse. Satt som fastlåst hela filmen.

Hur kunde jag glömma den? Jag såg den också på TV för ca 10 år sedan. Den började som en vanlig deckarhistoria och jag förväntade mig inget annat. Hela stämningen i filmen gav obehag. Ska inte dra för mycket detaljer i fall någon ska se den någon gång. :D

NisseEriksson
2006-11-23, 07:27
Måste vara The Others eller
Saw 1 - den dockan är rejält creepy

kreator
2006-12-01, 11:06
House of 1000 corpses

Möjligen 13e avsnittet på första säsongen av Masters of Horror, jag såg den censurerade versionen och klarade inte ens av att kolla på allt...

Fast båda de filmerna är mer sjuka än läskiga.


Håller med om denna
rätt sjukt avsnitt..

Lelle Pelle
2006-12-01, 11:34
Hostel, utan tvekan. Dock ser jag inte många läskiga filmer...

tano
2006-12-01, 12:15
* såg nått kallad "screamers" lrså typ future-fiction-skräck.
den var påfrestande & mkt spännande.



Grym film. Det var så roligt, var typ första gången jag låg på natten och såg skräckfilm själv, gick på fyran en påsknatt för många år sedan.

Kan väl ha varit 14-15 år, men så bra när ha återvänder och det enda som kommer ut är hundratals barn eller vad man ska kalla dem ;).

Själv tycker jag filmerna där folk blir övertagna av andar eller kryp är äckligast. När vännerna blir onda, jobbigt värre, psykiskt skrämmande att alla kan försöka sticka ner en bakifrån.. eller liknande.

"Det okända" är väl en svensk film, ifall det är den jag tänker på så är det helt klart en av de bästa skräckfilmerna i min smak.

(alla är väl rädda för olika saker, jag blev inte ett dugg rädd för Blair Witch, tyckte den var lite fjantig.)

egge
2006-12-01, 12:17
Dom filmerna jag nog mått mest illa av var nog den patetiska amerikanska "hjältesmörjan" Top Gun och Independent Day, Uuuuuuuurk!*spy*

Vad är det för fel på hjältesagor och patriotism? Själv gillar jag sånna filmer. Top Gun äger tycker jag.

tano
2006-12-01, 12:18
Jag blir aldrig riktigt rädd av filmer heller. Men kommer ihåg en sen natt, eller tidig morgon, för en massa år sedan. Det var nån lågbudget 80-tals film med utomjordingar. Jag blev helt sjukt rädd. Kunde knappt sova efter det. Måste ha varit något med stämningen där med.

Någon som vet vilken film jag kan tänkas tala om?
Det var en Amerikansk film och aliensen hade något att göra med nån kleggamoja. Eller stenar.. ja, det var nån stenar som började blöda nån grön geggamojja. Sen så anföll dem tror jag, och det byggdes nåt stort fält som såg ut som ett flygfält. haha. ingen lär veta vilken det är..

SÄg inte det, tror jag såg delar av den, men tyckte den inte var så skrämmande.

Om man ska bli skrämd måste det vara rätt stämning och man vara på rätt humör. Allt spelar in...

Därför är det ju egentligen gansak omöjligt säga någon är dålig eller bäst. De flesta skräckfilmer kan skrämma en del personer under rätt förutsättningar.

DenSisteMohikanen
2006-12-01, 12:41
Dom filmerna jag nog mått mest illa av var nog den patetiska amerikanska "hjältesmörjan" Top Gun och Independent Day, Uuuuuuuurk!*spy*

Men va??? Independance Day är ju en av de bästa filmerna som finns!!!

babbett
2006-12-01, 12:43
Ravenous *gah!*

Stoltz
2006-12-01, 13:13
Där är endast två filmer som lyckats få mig så ...'skrämd' att jag stängt av TVn:
The Shining (Kanske är annorkunda nu, men jag tvivlar på det ;) )
En japansk/Koreansk rysare om en tjej som blivit opererad för sin blindhet och sakta börjar få tillbaka synen. Huga, fan vad äcklig den var. Den klarade vi inte långt in på, efter 10 minuter tittade jag och min bästa polare på varandra och undrade vad fan vi skulle göra, den var ju riktigt bra, men riktigt hemsk! Till slut stängde vi av den.

L-Sami
2006-12-01, 13:15
Passion Of The Christ var gripande och otäck. Såg den bio och levde in i filmen.

wallie999
2006-12-01, 13:48
Michael Haeneks filmer t ex Pianisten, Bennys video och Funny Games. Nattsvart ångest rakt igenom.