handdator

Visa fullständig version : Tips & ideer om hur/vad jag ska äta!! =/


debbe
2006-11-22, 03:44
Hej hej! Känner att jag börjar tappa styrka på träningarna. Alltså explosiviteten. Det är inte bra tycker jag :)?

Såhär ser en träningsvecka ut just nu..


Måndag: thai 19:30-21:00
Tisdag: bjj 18:00-19:30
Onsdag: gym 12:00- 13:00 - Bjj 18:00-19:30 - Thai 19:30-21:00
Torsdag: vila
Fredag: Thai 18:30-20:00
Lördag: Bjj 13.00-14:30 - gym 18:00-19:00
Söndag: vila


gympassen har legat utspridda innan men har bestämda dagar nu så jag får två hela vilodagar per vecka. Grejen är att jag antagligen inte äter tillräckligt eller fel.

Jag är 192cm lång väger 92kg.
Måltiderna är inga speciella just nu, äter det som serveras hemma och skinkmackor när jag blir sugen. Men detta verkar inte räcka?
Är det någon idé att börja slänga in gainer på träningsdagarna någon gång? Jag tar gainer efter varje träningspass. Men utöver det, blanda gainern å dricka fler gånger? Nackdelar kanske? :/.
Bra smågrejor man inte behöver laga som man kan äta mellanmåltiderna för att få tillräckligt med energi. Ni gymmare som vill öka, hur gör ni när ni har svårt att gå upp i vikt tex?

Alla svar varmt välkomna! :)

// David

nutz
2006-11-22, 04:38
Ni gymmare som vill öka, hur gör ni när ni har svårt att gå upp i vikt tex?

Äter mer mat.

Att man tappar explosivitet och styrka är annars ett bra tecken på överträning. Hur går det i all kampsport du tränar, fungerar det bra eller har du märkt några prestationsförluster där också?

debbe
2006-11-22, 05:24
Nä inte direkt! Brukar köra på full maskin alla träningspassen! Kan vara lite slö innan men efter uppvärmingen går allt som det ska! Däremot på gymet så känner jag att jag saknar den verkliga kraften att lyfta alltså! Kan kanske vara överträning, men då borde jag ju som du säger prestera sämre på träningspassen också! Övertränad, äta mer sova mer? Eller ta en paus från allt? eller testa dra ner på det? Berätta gärna.. för jag vet faktiskt inte just nu :)

Axel2
2006-11-22, 08:30
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83264

Det kanske skulle passa dej?

Olof
2006-11-22, 10:32
Fokusera på träningen och börja inte oroa dig en massa över kosten. Tänk på att tränat hårt och att sova så mycket som möjligt. Dessutom får du inte slarva med strechingen, såväl efter och mellan passen.

Känner du att du inte får tillräcklig återhämtning trots att du sover minst nio timmar per natt? Då bör du öka intaget av till exempel bröd, frukt och yoghurt/fil. Du behöver massor med kolhydrater när du tränar kampsport. Därför måste du försöka få i dig så mycket av den varan som möjligt timmarna efter träningen.