handdator

Visa fullständig version : That was not called for...


Lizard
2006-11-21, 23:10
Ibland blir det bara fel och jag gissar att Kramer från Seinfeldt önskar dagen ogjord. I stället blev han nyhet nr 1 i USA. Här får ni höra vad som verkligen sades och vad som sedan hände:

QgmCBKPHnSY

Lizard

Trance
2006-11-21, 23:12
Han skulle sagt:

Fuck you differently colored but equally valid person! Fuck you differently colored but equally valid person! Fuck you differently colored but equally valid person!

nemd
2006-11-21, 23:14
Han kan inte må allt för bra. Och det var väl lite väl gjort av han. Men jag tycker ändå det är dåligt att hänga ut folk sådär i pressen. Löjligt.

Wennerberg
2006-11-21, 23:16
Ingen hade brytt sig ett jävla smack om det var en neger som kallade en vit man Whiteboy eller crackerjacke ller något. Så jävla löjligt alltså.

Lallle
2006-11-21, 23:17
Wtf!?

nemd
2006-11-21, 23:18
Ingen hade brytt sig ett jävla smack om det var en neger som kallade en vit man Whiteboy eller crackerjacke ller något. Så jävla löjligt alltså.

Ja det kan jag hålla med om att det är lite löjligt. Men de vita har ju inte haft samma jobbiga historia och har det inte lika jobbigt idag heller.

Trance
2006-11-21, 23:19
Ingen hade brytt sig ett jävla smack om det var en neger som kallade en vit man Whiteboy eller crackerjacke ller något. Så jävla löjligt alltså.

Klart som fan det inte är löjligt. Det är en jävla skillnad som du borde fatta. Sedan beror det hyfsat på person, om will smith skulle skrikit det så skulle det nog blivit en hyfsat stor sak det med.

Sedan är det synd att det blir en hetsjakt, men svårt att stoppa.

Biceps
2006-11-21, 23:20
Äh kan man skämta om Hitler och judar (vilket ju går utmärkt) så kan man skämta om en och annan neger... självdistans skadar inte

Melody
2006-11-21, 23:20
Men Michael Richards bad om ursäkt på David Letterman igår, tror det går att se på cbs eller vilken kanal det nu går på...

Trance
2006-11-21, 23:21
Men jävlar vad alla är tröga här. Det är inte ett skämt och det är fan inte forntida historia i USA heller.

Fartman
2006-11-21, 23:21
hahaha! han lackade rätt rejält där. :laugh:

mini
2006-11-21, 23:23
Jag är av åsikten att man kan skämta om allt, men det ska göras med viss finess och framför allt, det ska vara roligt. Det här är bara ett exempel på en vuxen man som inte kan behärska sig. Det blir plumpt och fult och osmakligt, och han förtjänar att symboliskt hängas högt (med eller utan gaffel i röven).

tp_88
2006-11-21, 23:23
Först trodde jag det var en del av framträdandet, sen fattade jag. Fast fattade ändå ingenting... :confused:

Skum jävla skit! :D

nemd
2006-11-21, 23:23
Men jävlar vad alla är tröga här. Det är inte ett skämt och det är fan inte forntida historia i USA heller.

Right back at you.

Trance
2006-11-21, 23:27
Right back at you.

I am rubber you are glue, whatever you say bounces off of me and sticks to you!

Dumleman
2006-11-21, 23:27
Jag skulle gärna vilja veta hur det lät innan filmen börjar och framför allt hur det lät där "Kramer" stod. Han måste ha stört Kramer ordentligt men jag tycker ändå att Kramer överreagerar och blir lite väl ond. Jag uppfattar det inte som att Kramer försöker skämta i början, senare i filmen försöker han dock släta över det och försöka skämta.

nemd
2006-11-21, 23:28
I am rubber you are glue, whatever you say bounces off of me and sticks to you!

HAHAHAHA...

jontahontas
2006-11-21, 23:29
Vafan jag kanske missade något men jag såg aldrig hans skämt. Det kändes mest som ett ärligt hatuttryck :S

Baan
2006-11-21, 23:31
Vafan jag kanske missade något men jag såg aldrig hans skämt. Det kändes mest som ett ärligt hatuttryck :S

Jag tror Trance förösker få fram att det inte är ett provocerande skämt. Han har alltså lackat ur totalt på någon svart snubbe i publiken som retat upp honom. Har för mig att bakgrunden var klagomål från publiken att han sög etc...

Trance
2006-11-21, 23:31
Vafan jag kanske missade något men jag såg aldrig hans skämt. Det kändes mest som ett ärligt hatuttryck :S

Det var inget skämt. De han skriker åt häcklade honom och störde. Men det är ändå hyfsat känsligt att skrika sådana saker.

jontahontas
2006-11-21, 23:35
Ah okej nu e jag me. Kollade på den igen och fattade. Jag tycker det han säger, oavsett om killen häcklat och stört hans föreställning, är oaccaptabelt. Hade Will Smith sagt samma sak fast ersatt nigger med "white boy" hade det varit lika oacceptabelt för mig. Korkat och ogenomtänkt av han.

Nejv
2006-11-21, 23:35
Nä, det var på riktigt. För en riktigt sjukt inbiten Seinfeldfan som jag är... är detta inte roligt någonstans. Åtminstone bra att han gick ut och bad om ursäkt igår... Men fy fan, kommer aldrig någonsin kunna se på the K-man på samma sätt. :(

Fartman
2006-11-21, 23:45
Är det öht någon som tror att det är ett skämt? Det är ju faktiskt övertydligt att sinnet helt enkelt rann över och han tog till något han visste skulle bita. THE N-WORD!

Cerberus
2006-11-22, 00:00
var kan man se honom be om ursäkt?

Biceps
2006-11-22, 00:03
Han blev såklart förbannad och vad gör man då, jo man hittar personens svagaste punkt och sparkar rakt på den... negrer tar ju onekligen illa vid sig av "nigger" så han lyckades ju rätt bra. Frågan e om det var värt det, vilket jag har svårt att tro... rasist tror jag däremot inte att han är per automatik

Edit: ursäkten finns på CNN:s hemsida, kolla under entertainment

Nejv
2006-11-22, 00:09
Den finns också på google video!

Dumleman
2006-11-22, 00:13
Den finns också på google video!
Ursäkten eller en annan version av själva "attacken"?

Trance
2006-11-22, 00:15
I relaterad information så kan nu man nu äta de proteinrika bomullsfröna.

http://today.reuters.com/news/articlenews.aspx?type=scienceNews&storyID=2006-11-21T000321Z_01_N20300910_RTRUKOC_0_US-FOOD-COTTONSEED.xml&pageNumber=0&imageid=&cap=&sz=13&WTModLoc=NewsArt-C1-ArticlePage2


Långsökt? över gränsen? ban?

Clyde
2006-11-22, 00:17
hahah vilken nolla!

Kabuto
2006-11-22, 00:39
Kramer på letterman
HC3nqiK785U

Dumleman
2006-11-22, 00:46
Kramer på letterman
[yt.]HC3nqiK785U[./yt]
Kul med publiken, de skulle fan skratta även om de torterade en unge på scen. *whatever*

Snake
2006-11-22, 00:49
Kul med publiken, de skulle fan skratta även om de torterade en unge på scen. *whatever*

U S and A!

PowPow
2006-11-22, 00:50
Kul med publiken, de skulle fan skratta även om de torterade en unge på scen. *whatever*

Hela situationen blev faktiskt ganska komisk i början. Jag fnissade också lite i början. Speciellt eftersom jag såg klippet direkt efter hans roidrageklippet.

jontahontas
2006-11-22, 12:10
Hans ursäkt var kanske inte den mest välplanerade och bästa. "öööö"...."ääää"... Även om det bidrar till en viss mänsklighet hos honom tycker jag att den tryckande punkten bör ligga på att han blev störd under sin föreställning, lackade och ville vara så elak som möjligt och då sa vad han visste skulle göra ont.

jaja, överanalytisk som man är så kan jag älta i all evighet.

Nilsjohan
2006-11-22, 12:24
Jag är inne på bäng-kungen´s linje i den här tråden

Deceiver85
2006-11-22, 12:30
Seinfeldt är skit, så jag är inte förvånad...

MasterChief
2006-11-22, 12:35
Oouff, där skönk Kramer rejält. Vilken tönt.

Gpajpen
2006-11-22, 12:43
Nä, det var på riktigt. För en riktigt sjukt inbiten Seinfeldfan som jag är... är detta inte roligt någonstans. Åtminstone bra att han gick ut och bad om ursäkt igår... Men fy fan, kommer aldrig någonsin kunna se på the K-man på samma sätt. :(
överdriva?
han blev förbannad på en snubbe i publiken och kalla han neger, farligt.

Kwon
2006-11-22, 12:44
överdriva?
han blev förbannad på en snubbe i publiken och kalla han neger, farligt.

Nästan som att ha kallat Arne P (om han satt i publiken) för fjolla, Brad Pitt eller girly-man. Farliga grejjer.

MacLeod
2006-11-22, 12:59
Haha, vilket skönt mediadrev! Letterman mer tittare än någonsin tack var att Michael Richards snackar ut. Och för att få till det ännu mer ställer Seinfeld upp och backar upp honom.
Vissa har mer makt än andra. Det här stödet fick inte Mel Gibson när han tabbade sig.

Kwon
2006-11-22, 13:00
Mel behövde inte det stödet heller.

sammy1
2006-11-22, 13:19
Han blev såklart förbannad och vad gör man då, jo man hittar personens svagaste punkt och sparkar rakt på den... negrer tar ju onekligen illa vid sig av "nigger" så han lyckades ju rätt bra. Frågan e om det var värt det, vilket jag har svårt att tro... rasist tror jag däremot inte att han är per automatik

Edit: ursäkten finns på CNN:s hemsida, kolla under entertainment

Du vet att du låter som en outbildad, bakåtsträvande neandertalare när du refererar till mörka på det sättet?

MacLeod
2006-11-22, 13:21
Mel behövde inte det stödet heller.

Nej, han har ju flaskan. Men skillnaden är att Mel klankade ned på judar, och då skjuter man sig själv i foten. Att vara nedlåtande mot svarta är inte lika farligt i Hollywood. Michael Richards förklarar det bra när han tar upp översvämmningarna nere i södern, där man inte brydde sig allt för mkt, eftersom det mest drabbade just fattiga svarta.

Kwon
2006-11-22, 13:25
Mel is a millionaire bro!

If push comes to shove, he don't need Hollywood either! (anymore)

Mel sure don't have to make a livin' by doin stand-up.

Trance
2006-11-22, 13:30
Mel is a millionaire bro!

If push comes to shove, he don't need Hollywood either! (anymore)

Mel sure don't have to make a livin' by doin stand-up.

Nej kwon, det är förmodligen som MacLeod säger. Samt det har funnits rykten och utspel från Mel innan och det hjälper ju inte.

Nina L
2006-11-22, 13:31
I am rubber you are glue, whatever you say bounces off of me and sticks to you!
:laugh: :laugh: :laugh: Dagens asgarv!!!

Kwon
2006-11-22, 13:32
Mel has nothing to worry about, even if it goes to that length that he is outed by Hollywood.

MacLeod
2006-11-22, 13:33
Mel is a millionaire bro!

If push comes to shove, he don't need Hollywood either! (anymore)

Mel sure don't have to make a livin' by doin stand-up.


Men Michael Richards har ju haft sin egen serie plus sin medverkan i Seinfeld då. Även han sitter väl på några mille?

Kwon
2006-11-22, 13:35
Nah, that series bombed!

MacLeod
2006-11-22, 13:37
Nah, that series bombed!

Så, inga miljoner kvar då? Trots deras deal på sista säsongen av Seinfeld?

Kwon
2006-11-22, 13:41
Who knows? I sure don't know squat about Michael Richards financial situation, but he sure seemed worried about his outburst.

Don't think Mel have anything to worry about, even after his affair with the jews.

Even if Mel wouldn't get any job whatsoever in Hollywood anymore, i believe he would manage, but with Michael Richards i'm not so sure! (career-situations after this event)

I sincerely feel that "Kramer" has things to worry about now!

He won't be popular like when he was Kramer, but Mel, Mel will always be Mel.

jwzrd
2006-11-22, 13:45
Varför skriver du på engelska Kwon?

Kwon
2006-11-22, 13:48
I'm Kwone Capone today

Nina L
2006-11-22, 13:48
Varför skriver du på engelska Kwon?Kwone is on a mission, fattar du väl! :)

Snake
2006-11-22, 13:49
Varför skriver du på engelska Kwon?

Zonekwon

Tricklev
2006-11-22, 14:03
Han flippade ut och sa det snabbaste och värsta han kom på, jag bryr mig knappast.

Han är still A-okey.:thumbup:

sehnpaa
2006-11-22, 14:09
Huga. Långt dragen Tony Clifton-humor när den är som värst.

Pretender
2006-11-22, 14:21
"Shut up! Fifty years ago we'd have you upside down with a f------ fork up your a--."

En märklig sak att säga...

Hans karriär lär väl vara dömd nu, inte för att det gått så bra efter Seinfeld men iaf.

Pretender

Lizard
2006-11-22, 17:25
Själv finner jag det inte det minsta löjligt. Att bli påhoppad som stand-up i USA tillhör vardagen och det brukar sluta med att skådespelaren vinner. Förmodligen (framgår inte av mitt klipp) så har han blivit häcklad en längre stund, inte kunnat tysta opponenten och spelade över.
Det försvarar inte att han, över huvud taget, nämner personens ursprung och definitivt inte att han använder n-ordet och i grova ordalag dessutom.

Jag får intrycket att han är påtänd och även om han är det så blir det en katastrof.

Lizard

Baan
2006-11-22, 17:35
I'm Kwone Capone today

ppLagiatt!!!

MacLeod
2006-11-23, 01:02
Av Lettermanklippet att döma så kan jag nog hålla med Lizard lite. Rätt svårt att avgöra när man mest sett honom som just Kramer. Men om man jämför med tidigare intervjuer så ser han mer tärd ut numera.
Jag gissar på gamla klassikern "tablettmissbruk" eller "coughsyrap".

Inte helt omöjligt att det snart kommer en sån kommentar ifrån honom, att han var på nånting just då. Sen lägger han in sig på Betty Ford tills lagt sig. Då kommer han tillbaka till Letterman och ser riktig fräsch ut.

Löjtnant Blank
2006-11-23, 02:39
"Fifty years ago we'd have you upside-down with a fucking fork up your ass."

En tydlig referens till lynchningarna i södern. Så säger man inte, speciellt inte i USA, med en sådan tydlig historia till slaveriet och afro-amerikansk historia. Jag såg intervjun hos Letterman, och det enda jag kan säga är att hoppas att Richards brinner i Helvetet.

Jag svär, den förste som kallar mig wigger i den här tråden kommer jag att göra allt för att dissa i ett års tid.

Skratta bort det här:

http://img209.imageshack.us/img209/2074/executionqo4.jpg

Löjtnant Blank
2006-11-23, 02:51
Fler bilder:

http://img222.imageshack.us/img222/935/burn1fz0.jpg

http://img213.imageshack.us/img213/5251/hangingou0.jpg

http://img213.imageshack.us/img213/3235/hangingfm8.jpg

http://img213.imageshack.us/img213/630/black20jack20hanging202an5.jpg

Löjtnant Blank
2006-11-23, 02:53
Jag bryr mig inte det minsta om Richards tappade humöret eller inte. Som amerikan håller man käften. Man nämner inte N-ordet.

Löjtnant Blank
2006-11-23, 02:57
http://img208.imageshack.us/img208/9845/lynch5tv6.jpg

http://img208.imageshack.us/img208/5883/lynch1kp5.jpg

http://img208.imageshack.us/img208/4608/lynch4oe3.jpg

aliquis
2006-11-23, 03:41
Vad hade den andra sagt först då?

aliquis
2006-11-23, 03:43
Blank: läskiga bilder.

Kwon
2006-11-23, 06:44
Kramer screwed up, nuff said.

Will he bounce back and be popular again? Who knows!



Ruggiga KKK-bilder Blank!

skaparn
2006-11-23, 07:25
Så har Blank effektivt dräpt alla "fan att man inte ens får skrika nigger nuförtiden, hade det varit tvärtom hade inte vi vita protesterat".
Givetvis måste ett uttalande sättas in i historisk kontext.

Problemet jag ser är att exempelvis Centrum mot rasism har på ett ganska effektivt sätt banat vägen för uppfattningen att alla reaktioner mot rasistiska uttalanden är överdrivna.

Gudfadern
2006-11-23, 11:46
http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,938467,00.html

Aftonbladet är bra roliga. Vart fick de antisemitiska uttalanden ifrån?

Ame
2006-11-23, 12:59
http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,938467,00.html

Aftonbladet är bra roliga. Vart fick de antisemitiska uttalanden ifrån?
Från ett framträdande som han gjorde förra våren uppenbarligen, så står det i texten iaf.

Dem syftade alltså inte på filmklippet som dök upp nu nyligen.

Stoltz
2006-11-23, 13:52
Skratta bort det här:


Samma sak gäller judarna och många andra religioner/kulturer/etniska grupper som blivit förföljda.
Det kommer alltid att "skämtas" om det dock.

Langster
2006-11-23, 14:13
Hmm, är det inte lika fel att tycka det är OK att en viss folkgrupp ska bli daltad med för att de just tillhör den folkgruppen som det är att behandla någon illa pga vilken folkgrupp de tillhör?

Skulle det varit okej, eller mer okej om en svart man stod på scen och sa elaka saker om vita? Svarta har dödat vita pga deras hudfärg. Inte i samma utsträkning som vise versa, men ändock av samma anledning. Så länge man ser människor som tillhörande olika grupper och inte som individer så är man ju ändå rasistisk på sätt och vis.

"Kramer"s raseri var riktat mot en person, inte en folkgrupp just i det här fallet. Men han avslöjade samtidigt sig själv som en rasistisk person som inte tyckte det var så dumt att hänga negrer på den gamla goa tiden, vilket förstås är en hemsk inställning och helt fel.
Men att det skulle vara värre att säga nigger än något nedsättande om vita kan jag inte gå med på. Rasism som rasism.

MacLeod
2006-11-23, 16:57
Hmm, är det inte lika fel att tycka det är OK att en viss folkgrupp ska bli daltad med för att de just tillhör den folkgruppen som det är att behandla någon illa pga vilken folkgrupp de tillhör?

Skulle det varit okej, eller mer okej om en svart man stod på scen och sa elaka saker om vita? Svarta har dödat vita pga deras hudfärg. Inte i samma utsträkning som vise versa, men ändock av samma anledning. Så länge man ser människor som tillhörande olika grupper och inte som individer så är man ju ändå rasistisk på sätt och vis.

"Kramer"s raseri var riktat mot en person, inte en folkgrupp just i det här fallet. Men han avslöjade samtidigt sig själv som en rasistisk person som inte tyckte det var så dumt att hänga negrer på den gamla goa tiden, vilket förstås är en hemsk inställning och helt fel.
Men att det skulle vara värre att säga nigger än något nedsättande om vita kan jag inte gå med på. Rasism som rasism.

Det är helt klart mer godkänt att skämta om vita i USA. Se bara på Dave Chapelle, eller Eddie Murphy på sin tid. Men sen blandar dom jävligt fint mellan raserna så att det inte sticker för mkt. Sen brukar dom vara flitiga med att skämta om sitt eget folk oxå.
Sen försvarar jag inte "Kramers" utspel, det var inget skämt.

Empe
2006-11-23, 19:31
Hmm, är det inte lika fel att tycka det är OK att en viss folkgrupp ska bli daltad med för att de just tillhör den folkgruppen som det är att behandla någon illa pga vilken folkgrupp de tillhör?

Skulle det varit okej, eller mer okej om en svart man stod på scen och sa elaka saker om vita? Svarta har dödat vita pga deras hudfärg. Inte i samma utsträkning som vise versa, men ändock av samma anledning. Så länge man ser människor som tillhörande olika grupper och inte som individer så är man ju ändå rasistisk på sätt och vis.

"Kramer"s raseri var riktat mot en person, inte en folkgrupp just i det här fallet. Men han avslöjade samtidigt sig själv som en rasistisk person som inte tyckte det var så dumt att hänga negrer på den gamla goa tiden, vilket förstås är en hemsk inställning och helt fel.
Men att det skulle vara värre att säga nigger än något nedsättande om vita kan jag inte gå med på. Rasism som rasism.
Precis, rasist enligt mig är inte någon med ljus hy som ogillar en mörkhyad. rasist är man så fort man delar upp folkgrupper till att tillhöra olika raser. Javisst, det kanske finns olika raser bland människor precis som det finns olika raser bland hundar. Men med dagens inställning och situation tycker jag inte man ska döma någon efter hudfärgen, språket eller något annat som skiljer individen från en själv.

Kwon
2006-11-23, 19:42
Apparently the "hecklers" in the audience made this a civil case and are now sueing Michael "Kramer" Richards for his last Benjamins.

MacLeod
2006-11-23, 22:10
Apparently the "hecklers" in the audience made this a civil case and are now sueing Michael "Kramer" Richards for his last Benjamins.

Eftersom du ändå skriver på engelska måste jag bara säga, fan vilken jävla röv den där avataren innehar. Är fotot äkta?!

grisbil3n
2006-11-23, 23:04
"Fifty years ago we'd have you upside-down with a fucking fork up your ass."

En tydlig referens till lynchningarna i södern. Så säger man inte, speciellt inte i USA, med en sådan tydlig historia till slaveriet och afro-amerikansk historia. Jag såg intervjun hos Letterman, och det enda jag kan säga är att hoppas att Richards brinner i Helvetet.

Jag svär, den förste som kallar mig wigger i den här tråden kommer jag att göra allt för att dissa i ett års tid.

Skratta bort det här:

http://img209.imageshack.us/img209/2074/executionqo4.jpg

:laugh:

Empe
2006-11-23, 23:06
Jag svär, den förste som kallar mig wigger i den här tråden kommer jag att göra allt för att dissa i ett års tid.
En fråga bara. Vad menas med "wigger"? det låter som peruk, eller det kanske är wig.

MacLeod
2006-11-23, 23:10
En fråga bara. Vad menas med "wigger"? det låter som peruk, eller det kanske är wig.


White nigger. Kanske är lite av en ordlek när man tänker efter. Man har ju ofta peruk för att föreställa någon annan.

Baan
2006-11-23, 23:50
Eftersom du ändå skriver på engelska måste jag bara säga, fan vilken jävla röv den där avataren innehar. Är fotot äkta?!

Nicole Austin, Ice-Ts fru och ja.

Krokodil
2006-11-24, 19:50
:D


http://www.tshirthell.com/shirts/products/a809/a809.gif

Kwon
2006-11-24, 20:03
Eftersom du ändå skriver på engelska måste jag bara säga, fan vilken jävla röv den där avataren innehar. Är fotot äkta?!

Yes it's real, it's Ice-T's wife.

He went from Darlene back in the 80's to Nicole "Coco" Austin.

Downgrade/upgrade? You be the judge.