handdator

Visa fullständig version : Spota blod


Sadde
2006-11-21, 18:34
Jag märkte precis att när jag spottar är det det spott blandat med blod, vad kan detta bero på? någon som haft något liknande?

thomast
2006-11-21, 18:56
Dags att uppsöka läkare?

Fartman
2006-11-21, 18:58
Det brukar jag göra ibland. Det är nästan alltid från näsan som det kommer då jag har rätt lätt för näsblod.

Klenis
2006-11-21, 19:19
Hade samma "problem" när jag inte var så noga med tandborstningen. När tändläkarn sa att ifall jag inte börjar sköta tandborstningen kommer alla mina tänder vara borta när jag är 20-25. Då sket jag nästan på mig och sen den dagen har jag borstat VARJE dag 2 ggr.

Apos78
2006-11-21, 19:21
Troligen från näsa eller sår i munnen. Om inte så kanske thomast tips inte är så dumt, bara för att vara säker.

gnagaren
2006-11-21, 19:30
Dags att uppsöka läkare?

Bra tips, man ska deffinitivt inte se det som ett sista alternativ, det har jag själv i alla fall fått erfara. Så om detta "problem" upprepar sig tycker jag du ska ta itu med det så fort som möjligt.

Sadde
2006-11-21, 19:53
tack för alla svar!

blekfet2
2006-11-21, 20:15
Själv så blöder jag konstant i nästan sedan en (om du frågar mig) misslyckad operation, aja sålänge skiten inte rinner ut på framsidan så får det vara.


En riktig man spottar blod. :D

Tricklev
2006-11-21, 20:29
En gång när jag sket så upptäckte jag blod när jag torkade mig, genast tänkte jag på gårdagens böjpass och gratulerade mig för att vara grymmt hardcore, sedan så blev jag lite rädd och kom och tänka på gårdagens skitpass, tänk så hade jag spräckt en muskel?

Det har aldrig hänt sedan dess dock, och tur är det. :MrT:

Gpajpen
2006-11-22, 11:51
En gång när jag sket så upptäckte jag blod när jag torkade mig, genast tänkte jag på gårdagens böjpass och gratulerade mig för att vara grymmt hardcore, sedan så blev jag lite rädd och kom och tänka på gårdagens skitpass, tänk så hade jag spräckt en muskel?

Det har aldrig hänt sedan dess dock, och tur är det. :MrT:
blod i avföringen kan vara symptom på bland annat;
Hemorojjder
Magsår
Parasitinfektion
och en handfull tjocktarmssjukdomar.

men händer det bara en gång är det med mycket stor sannolikhet inget att oroa sig för.

Bronkitkorv
2006-11-22, 20:32
Hostar man blod en längre tid OCH skiter blod så kan man väl oroa sej lite.

Fartman
2006-11-22, 20:36
blod i avföringen kan vara symptom på bland annat;
Hemorojjder
Magsår
Parasitinfektion
och en handfull tjocktarmssjukdomar.

men händer det bara en gång är det med mycket stor sannolikhet inget att oroa sig för.
Eller att man torkar sig med "industripapper". Fast då är det ju inte i avföringen, men väl på dasspappret.
Var ett rätt vanligt problem under lumpen för oss som sket lite oftare . :D

pragmatist
2006-11-22, 23:43
Är tandköttet rött och irriterat så är det förmodligen därifrån som blodet kommer. Tandkött som är rött är bakterieinfekterat, ett hälsosamt tandkött ska vara ljust rosa, nästan grått.

Sadde
2006-11-22, 23:45
Bara så alla vet så är blodspottandet över :). Inte för att ni bryr er om det precis men jag ville bara tala om så ni behöver inte lägga ner eran tid på denna tråd :D.

Tack för alla svar! :thumbup: