handdator

Visa fullständig version : Pusch press vs Militärpress.


regus
2006-11-21, 17:19
vad tycker ni och varför?

J.Saarela
2006-11-21, 17:26
Puschpress är för dom som är klena.Större skaderisk och varför puscha med bena så man "slipper" pressa i den del som just tar mest på axlarna.

Sheogorath
2006-11-21, 17:53
Puschpress är för dom som är klena.Större skaderisk och varför puscha med bena så man "slipper" pressa i den del som just tar mest på axlarna.

Här har vi någon som inte tänker längre än näsan räcker. Varför kör vissa tunga negativer i t.ex. bänkpress? Samma princip gäller här. Du kickar upp en tyngre vikt än du kan pressa och håller emot på nervägen. Samtidigt måste du stabilisera en tyngre vikt med bålkorsetten.

Militärpress är skitbra. Det är pushpress (stavning!) också.

J.Saarela
2006-11-21, 23:29
Här har vi någon som inte tänker längre än näsan räcker. Varför kör vissa tunga negativer i t.ex. bänkpress? Samma princip gäller här. Du kickar upp en tyngre vikt än du kan pressa och håller emot på nervägen. Samtidigt måste du stabilisera en tyngre vikt med bålkorsetten.

Militärpress är skitbra. Det är pushpress (stavning!) också.


Men tack för att du påpekar min stavning.Tur att du har en sån brutal fysik som backar upp det du säger.

Liten Men Fet
2006-11-21, 23:33
Men tack för att du påpekar min stavning.Tur att du har en sån brutal fysik som backar upp det du säger.

Måste man ha en brutal fysik för att backa upp stavningen? :confused:

Baan
2006-11-21, 23:45
Måste man ha en brutal fysik för att backa upp stavningen? :confused:

Tråden handlar om axelövningar.

Doctor Snuggles
2006-11-22, 00:09
Men tack för att du påpekar min stavning.Tur att du har en sån brutal fysik som backar upp det du säger.

Argument from authority någon?

Beecher
2006-11-22, 06:45
Men tack för att du påpekar min stavning.Tur att du har en sån brutal fysik som backar upp det du säger.

wtf, har han postat nya dagsformsbilder någonstans :confused:

Fredrik_S
2006-11-22, 08:27
Men tack för att du påpekar min stavning.Tur att du har en sån brutal fysik som backar upp det du säger.

Vad sjutton har en persons fysik att göra med ett påstående angående varför pushpress kan vara en fördelaktig träningsform.
Om en klen person skulle säga att bänkpress är bra för bröstmusklerna skulle inte det gälla då?
Eller var du helt enkelt inte ironisk och menade det du skrev?

Ulf A Big
2006-11-22, 09:40
Pushpress är bra för de som har tränat några år. Kör pushpress "pyramid" en gång per vecka ,en gång i cybex axelpress (3*12-16) och en gång i sidelateralmaskinen 4x4-6X4 set(MusleRounds).

jim
2006-11-22, 10:02
Men tack för att du påpekar min stavning.Tur att du har en sån brutal fysik som backar upp det du säger.

Haha ooooh testosteronstinnt tonårsbeteende! *klappar händerna av förtjusning*

Jag håller med om att pushpress fyller en funktion även om jag skulle valt militärpress om jag var tvungen att välja.