handdator

Visa fullständig version : lite ombyte


sugarcube
2006-11-21, 17:05
Har i snart ett år kört 3 intensiva helkroppspass i veckan (cardio 2-6ggr/v), men basövningar som grund. Resultatet har varit över förväntatan. Skulle nu vilja ändra om lite, för omväxling o förenkling av vardagen... därför undrar jag om följande upplägg voro vettigt.

Mån: ha kvar ett helkroppspass. Knäböj, bänkpress, bentover row, militärpress, tric/bic (basövn), mage o vader.

Ons: mark, bänkpress, sittande rodd/latsdrag, mage o vader.

lör: Mer renodlade isolationsövningar för bic/tric, rygg (hantelrodd, g-mornings), axlar(sidolyft/stående rodd). Tänkte köra detta hemma, vilket sparar mig en resa till gymet, därav detta eventuella nya upplägg.

Hur ser det ut, synpunkter?!

Larsen
2006-11-21, 17:15
Ser skitbra ut! Men varje pass kommer ta några timmar? :)

sugarcube
2006-11-21, 17:25
Ser skitbra ut! Men varje pass kommer ta några timmar? :)


Faktiskt inte, aldrig över 1 timma i gymet, kör ganska intensivt, supersetar en del osv.. inte mkt vila mellan seten osv...

De 2 dagar jag kör i gymet var tänkt vara lite tyngre med färre set/reps, medans passet hemma kommer, pga taskig tillång till tyngre vikter, baseras på lite lättare vikter med fler set/reps, vilket iofs kan passa många isolationsövningar, samt ge en bra variation vad gäller lättare/tyngre träning,,, vad jag förstått.