handdator

Visa fullständig version : Träningsupplägg


enraged
2006-11-21, 16:29
Hej allihopa everybody.
Jag har i min ensamhet suttit och kladdat på mig själv medans min vän knåpade ihop ett träningsschema. Vad säger ni om detta?
Behövs mer variation, fler/andra övningar eller vad säger ni?

Måndag – Bröst: bänkpress (vanliga, uppåtlutande, nedåtlutande), Cable-crossover.
Vader – sittande vadpress, stående vadpress, vadpress i benpress.
Tisdag – Rygg: marklyft, pulldowns, chins, sittande stångrodd, hantelrodd
Onsdag – Mage: crunches i maskin, crunches i maskin #2, benlyft, crunches med vikt, Sittande bålrotation med kvastskaft.
Axlar: militärpress, militärpress bakom nacke, baksida axel i cable.
Torsdag – Biceps: stångcurl, cablecurl, scottcurl.
Triceps: dips, smalbänk, pulldown med rep i cable, pulldown i cable.
Fredag - Framsida lår och hamstring: knäböj, benpress, lårcurl.
Underarmar: underarmscurl med stång, omvänd underarmscurl med stång, grippers.

vecka 2
Måndag – Bröst: Hantelpress (vanliga, uppåtlutande, nedåtlutande).
Vader – sittande vadpress, stående vadpress, vadpress i benpress.
Tisdag – Rygg: marklyft, pulldowns, chins, sittande stångrodd, skivstångsrodd.
Onsdag – Mage: crunches i maskin, crunches i maskin #2, benlyft, cruches med viktskiva, Sittande bålrotation med kvastskaft.
Axlar: axelpress, baksida axel i cable, hantellyft åt sidan, drag till hakan.
Torsdag – Biceps: stångcurl, cablecurl, scottcurl.
Triceps: dips, smalbänk, pulldown med rep i cable, pulldown i cable.
Fredag - Framsida lår och hamstring: knäböj, benpress, lårcurl .
Underarmar: underarmscurl med stång, omvänd underarmscurl med stång, grippers.

enraged
2006-12-05, 02:27
bump, ingen åsikt alls?

Raggis
2006-12-05, 02:45
Hur många set och reps kör du(ni)?

enraged
2006-12-05, 16:55
5x5 i regel.

Sundsarn
2006-12-05, 17:09
Jag har i min ensamhet suttit och kladdat på mig själv medans min vän knåpade ihop ett träningsschema.

Jag är bara tvungen att kommentera :D
...men det betyder inte att jag vill veta exakt vad/hur du gjorde

Sen i regel brukar kunniga, (dvs inte såna som jag), inte vilja svara pga just ork.
En tumregel är att om man inte är tillräckligt erfaren för att göra sitt eget träningsprogram bör man rikta sig till någon kunnig, (inte här dock, inte uppskattat), eller se efter i bestof för nybörjarprogram.

Det är väl bara att köpa antar jag. Med lite tur får du kanske något vettigt svar.

enraged
2006-12-05, 17:24
nä tråden är väl knappast unik men vi kör det här nu och vi var väl mest ute efter att nån kunde kasta ett getöga och säga om nåt borde ändras. tar inte längre tid än man tar sig så att säga.

Pulsaxe
2006-12-05, 20:35
VAd är du ute efter med din träning? Hur länge har du tränat? Lite mer bakgrundsinformation skulle nog göra "proffsen" mer hjälpsamma, de svarar ganska ofta på sådana här saker så det underlättar med sådant...:D


Men sökfunktionen fungerar bra annars, jag fick en del saker till mitt upplägg via den:D

Jacksatan
2006-12-06, 09:02
Alltså vilket upplägg du har för träningen säger mig ingenting så länge man inte vet hur hårt du kör. Dvs: hur många set, reps, hur nära failiure du ligger, vad din kropp klarar av för träning, hur mkt och bra du käkar etc. Jag har alldeles för få parametrar i din träning och liv för att kunna gå in och ge annat än väldigt generella riktlinjer. Mitt förslag är att du tar nåt nybörjarprogram som finns och kör det rakt av ett tag, sen kan du själv ändra din träning lite grann utefter det.

enraged
2006-12-06, 13:26
Alltså vilket upplägg du har för träningen säger mig ingenting så länge man inte vet hur hårt du kör. Dvs: hur många set, reps, hur nära failiure du ligger, vad din kropp klarar av för träning, hur mkt och bra du käkar etc. Jag har alldeles för få parametrar i din träning och liv för att kunna gå in och ge annat än väldigt generella riktlinjer. Mitt förslag är att du tar nåt nybörjarprogram som finns och kör det rakt av ett tag, sen kan du själv ändra din träning lite grann utefter det.

Vi kör i regel 5x5, målet är failure på sista set sista rep. Bara för att förtydliga så är det själva upplägget som vi gärna vill ha granskat. Är det nån del som inte tränas tillräckligt, är det bra ordning, löper vi risk att överträna nåt i längden etc.