handdator

Visa fullständig version : Mot mönstringen 2007


Sidor : [1] 2 3

Timmi
2006-11-20, 22:52
Right, har fört träningslogg för mig själv sen 2006-07-30 men tänker att jag kan lägga upp den här också för lite extra peppning (om någon nu ids läsa den, är ju världens doldis här...)

I alla fall, lite kort om mig och min träning. Satte fötterna på gymmet för lite drygt 2½ år sedan, tränat mer eller mindre seriöst, annat har det varit med käket. Började på +85kg i fettvikt otränad och fet kort och gott, väger idag dryga 80kg och är lite mindre otränad och lite smalare (men kommit fram till att midjan växt 3 cm sen senast jag mätte för typ 2 månader sen :furious:) Har aldrig varit en sån unge som hållt på med fotboll och sånt, spelade volleyboll under högstadiet, bröt armen precis när vi la om träningen från 4:a manna till 6mannaspel så jag orkade inte fortsätta. Så här sitter jag helt frälst i gymmet, dock inte lika frälst i cardio, även om löpning börjar släppa nu...lite.

Hur har jag tänkt lägga upp min träning då? Jo, jag kör en tre split på gymmet (bröst/rygg, ben/mage, axlar/armar/underarmar) utöver det har jag tänkt köra kondis 2 gånger i veckan för det behövs. Som namnet på journalen avslöjar så tränar jag för att göra så bra fysiskt sätt som möjligt på mönstringen som sker någon gång nästa år (89:a alltså).

testar en ny grej nu med 2 övningar per muskelgrupp à 5 set vardera, så träningen ser ungefär ut såhär på gymmet;

Bröst/rygg

Dips 5 set
Pec dec 5 set

Marklyft 5 set
Hantelrodd 5 set

Ben

Böj/frontisar 5 set
Benspark 5 set
Raka mark 5 set
Liggande lårcurl 5 set

Vadpress 5 set

Axlar/armar/underarmar

Militärpress i någon form 2 set
Drag till hakan i någon form 5 set
Hantellyft åt nått håll 5 set
Framåtlutade hantellyft 5 set

Stående frenchpress i cabel (stång eller rep) 5 set
Stående alternerad hantelcurl 5 set

Omvänd stångcurl supersettat med wristcurl bakom ryggen

Lite "stats" på mig (om någon nu läser...)

Kön: Pojkspoling
Läng: 185-187 cm
Vikt: ca 80kg
Ålder: 17 sedan mars

Mark: 100x3
Bänk: 65x1 (halvåret gammalt)
Böj: 70x1 (i smithen)
Frontböj: 50x5 (fritt)
Sittande militärpress (med ryggstöd, i smithen): 55x5

Jättelång text, creds om någon läst den, redovisar dagens pass i nästa post.

/Tim

Timmi
2006-11-20, 22:53
Klipp och klistrat från worddokumentet

2006-11-20

Bröst/rygg

Bröst;

-dips kv 8,6,5,3,3
-enarms pec dec 11 plattor 5 12 plattor 5,5,5

Rygg;

-Mark 80 kg 3,3,3,3,3
-Hantelrodd 30 kg 5,5,5,5,5

Timmi
2006-11-21, 17:22
2006-11-21

Ben (för första gången på alldeles för länge...)

Böj (i smith) 70kg 5,5,5,5,5
Benspark 12 plattor 5,5,5,5,5
Liggande lårcurl 7 plattor 5,5,5,5,5

Fick någon konstig känning i ryggen så jag skippade att köra vadpress.

/Tim

Timme
2006-11-23, 20:10
Hej Timmi!

Mer marklyft vill jag se :D

Hmm, Hur kommer det sig att du kör knäböj i smith? Finns det ingen riktig ställning?

Timmi
2006-11-23, 21:21
Kul att du tittar in.

Jag jobbar på den saken ;) Nästa markpass borde bli på måndag, imorrn skall det tränas axlar och armar.

alldeles rätt, finns ingen ställning. När jag kör frontböj lyfter jag ut stången från bänkställningen men vågar inte göra det inför vanliga böj, sen så är jag för stel (och feg...) för att köra riktiga böj, mkt möjligt att jag ramlar, tappar vikten bakåt på cardiomaskinen som står alldeles bakom den enda platsen man kan böja på....

annat, onödigt tjaffs, var på SACOs högskole/universitetsmässa och hittade fortare än kvickt till mils hörna :D Ställde mig och testade styrketestet, tanten som läste av mina grafer var impad av att de var näst intill identiska och jag låg precis på gränsvärdet mellan 8 och 9, jag var nöjd efter det.

/Tim

damir_T
2006-11-24, 07:28
Kul att du tittar in.

Jag jobbar på den saken ;) Nästa markpass borde bli på måndag, imorrn skall det tränas axlar och armar.

alldeles rätt, finns ingen ställning. När jag kör frontböj lyfter jag ut stången från bänkställningen men vågar inte göra det inför vanliga böj, sen så är jag för stel (och feg...) för att köra riktiga böj, mkt möjligt att jag ramlar, tappar vikten bakåt på cardiomaskinen som står alldeles bakom den enda platsen man kan böja på....

annat, onödigt tjaffs, var på SACOs högskole/universitetsmässa och hittade fortare än kvickt till mils hörna :D Ställde mig och testade styrketestet, tanten som läste av mina grafer var impad av att de var näst intill identiska och jag låg precis på gränsvärdet mellan 8 och 9, jag var nöjd efter det.

/Tim

Hur funkar ett sådant stryketest då :) och vad är max :D

Timme
2006-11-24, 09:41
Ja berätta gärna mer om testet!

Damir: Som jag har förstått det så är det som ett marklyft med en stång som sitter fast i en smith maskin liknande ställning. När man dragit upp stången så att man står rak med armarna hängande så måste man fortsätta rörelsen och dra med armarna och axlarna till stången är i hak höjd. Desto hårdare man drar desto tyngre blir motståndet.

Timmi
2006-11-24, 09:56
Hur funkar ett sådant stryketest då :) och vad är max :D

Precis som Timme säger är det ett marklyft som följs av ett drag till hakan, stången är fast i vajrar och inte en fast rörelsebana som i en smith men nästan. Max är just 9 därför jag skrev ut det *whistle*

I eftermiddag blir det armar och axlar, skulle tränat nu på morgonen men försov mig :em:

/Tim

luckemuck
2006-11-24, 11:16
tränar du på Sollentuna sim & sporthall måntro?

isåfall vem är du? :)
har kanske sett dig men skulle vilja veta vilka som går där som jag kan följa här på kolozzeum :D

jag kommer följa denna träning för vi har likadana PB
(2x100 i mark, 1x70 i bänk(tog idag:]))
och för vi är lika gamla, väger ungefär lika mycket och är ungefärligt lika långa :)


ses nån dag! :cool:

Timme
2006-11-24, 11:34
Precis som Timme säger är det ett marklyft som följs av ett drag till hakan, stången är fast i vajrar och inte en fast rörelsebana som i en smith men nästan. Max är just 9 därför jag skrev ut det *whistle*

I eftermiddag blir det armar och axlar, skulle tränat nu på morgonen men försov mig :em:

/Tim

Är det inte svårt och ostabilt att dra stången eftersom den sitter fast i de där vajrarna?

Timmi
2006-11-24, 17:44
tränar du på Sollentuna sim & sporthall måntro?

isåfall vem är du? :)
har kanske sett dig men skulle vilja veta vilka som går där som jag kan följa här på kolozzeum :D

jag kommer följa denna träning för vi har likadana PB
(2x100 i mark, 1x70 i bänk(tog idag:]))
och för vi är lika gamla, väger ungefär lika mycket och är ungefärligt lika långa :)


ses nån dag! :cool:

Jajjemen det är där jag tränar. Relativt långhårig, brunhårig, fet *rolleyes* Du får gissa vvem jag är nångång på gymmet och säga hej eller nått, jag är jättesnäll. Är du Rudbeckselev eller?

Timme:

Absolut, de jag såg som drog innan mig var nära att ramla framåt/bakåt flera av dem, men tänker man marklyft var man stabil (eller iaf jag)

Nåja, till dagens träningspass, knökfullt på gymmet och en hel hög idioter bland dem...Axlar och armar stod på tur.

2006-11-24

Sittande MP i smith 55kg 4,4
Drag till hakan i smith 45 5,5,5,5,5 Här blev jag förbannad, nån jävel tog 5 kg från ena sidan av stången när jag stod och vaktade den, UTAN ATT SÄGA NÅTT, så jag drag ett set på 40kg också...
Lyft framåt med skivstång 10 kg + skolstång 5,5,5,5,5

Frenchpress i cabel med stång 12 plattor 5,5,5,5,3
Pushdowns supersettat med bicepscurl i cabel 11 plattor 6(5)5(5)5(5)5(5)5(5)

Sen blev jag på för dåligt humör, mp3:n dog och gymmet var en hönsgård, och ja, jag är bortskämd med att det är folktomt på gymmet när jag brukar träna på mornar och mitt på dagarna.

/Tim

luckemuck
2006-11-24, 20:58
Jajjemen det är där jag tränar. Relativt långhårig, brunhårig, fet *rolleyes* Du får gissa vvem jag är nångång på gymmet och säga hej eller nått, jag är jättesnäll. Är du Rudbeckselev eller?

Här blev jag förbannad, nån jävel tog 5 kg från ena sidan av stången när jag stod och vaktade den, UTAN ATT SÄGA NÅTT, så jag drag ett set på 40kg också...

Sen blev jag på för dåligt humör, mp3:n dog och gymmet var en hönsgård, och ja, jag är bortskämd med att det är folktomt på gymmet när jag brukar träna på mornar och mitt på dagarna.


jopp, jag går på rudbeck. :]

men får man fråga ungefär vilka mornar du brukar träna?
jag tränar nästan varje morgon, iallafall onsdag, torsdag å fredag ><

men men, hoppas jag tar modet till mig å säga hej nån gång ^^

Timmi
2006-11-24, 21:02
Lucke:

Tisdag, torsdag och fredag har jag sovmornar/halvdagar brukar försöka träna då, eller iaf på tisdagar och torsdagar. Om inget annat får du börja träna i en tröja som det står Luckemuck på så kan jag hälsa om jag ser den :D

Timmi
2006-11-25, 20:34
2006-11-25

Kondis

Träningscykel 10 min mellan 30-35 km/h 20 min mellan 35-40 km/h 10 min mellan 30-35 km/h 20 min mellan 35-40 km/h = 1 h total tid, 34,2 km och 783 brända kcal.

Ont i röven sammanfattar det rätt så bra.

/Tim

Timmi
2006-11-27, 14:21
jahapp, ytterligare ett pass att redovisa, blev lite ostrukturerat men men. Bröst och rygg fick lite pisk.

Bröst/rygg

Dips kv 5,5,5,5,5

Pull-ups kv 3,2,2
Marklyft 90kg 3,3,3,(en pull-up i vilan)3,(en pull-up i vilan)3
Latsdrag med tjurhorns handtag 13 plattor 5,5,5,5

Blidde inte mer än så, marken gick iaf bra, och anledningen till att jag körde femmor i dipsen är för att kolla om jag klarar 5x5 på kv och nu försöka vikta dem sakta men säkert eller träna upp mer uthållighet, åsikter?

/Tim

Timmi
2006-11-27, 22:41
Dryga timmen lång kvälls prommis, imorrn blir det ben igen.

/Tim

luckemuck
2006-11-28, 09:30
yay!

:hbang: kör tills du pallar 5x10 på dips tbh :)

men stark ändå, tror inte jag själv pallar 5x5 på KV
men det återstår att se.


ska pallra mig själv till gymmet om en halvtimma, blir nog bröst idag, har dock inte gymmat på 4dagar så vi får la se :]

Timmi
2006-11-28, 10:30
yay!

:hbang: kör tills du pallar 5x10 på dips tbh :)

men stark ändå, tror inte jag själv pallar 5x5 på KV
men det återstår att se.


ska pallra mig själv till gymmet om en halvtimma, blir nog bröst idag, har dock inte gymmat på 4dagar så vi får la se :]

Mhm, kör nog på det, det är ballt att vara stark i kroppsviktsövningar tycker jag så jag nöter på tills jag klarar minst 5x10 på kv!
Jag är helt överraskad, för bara nån månad sen klarade jag typ 5,4,3 reps i dipsen så det har gått fort fram. Sen att simhallens "dips-ställning" är helt värdelös är en annan femma...

Bröst är mysigt, jag sov iställlet för att träna nu på morgonen (börjar 2 *rolleyes*) så benen piskas efter skolan! Hoppas det gick bra för dig.
sitter en skön träningsvärk i i rygg och bröst idag trots mediokert pass igår.

/Tim

luckemuck
2006-11-28, 18:32
jag sov iställlet för att träna nu på morgonen

/Tim

hmmpf, disciplin ;)


När kör du bänk och så vidare?
Vill se lite vad du reppar på m.m :=

Larsen
2006-11-28, 18:35
En stark och snäll påååg.*cupid*

Timmi
2006-11-28, 18:40
hmmpf, disciplin ;)


När kör du bänk och så vidare?
Vill se lite vad du reppar på m.m :=

Skyller på att jag sov under 5 timmar föregående natt så jag prioriterade att komma rätt med sömnen istället för att träna, är påväg på gymmet nu ;) Kör inte bänk, så du får vänta med din jämförelse ett tag. Fick aldrig in tekniken så jag håller mig till dips och nån annan övning till för nu

Larsen:

Ett rätt iaf, jag är snäll men inte fan vill jag kalla mig stark ;) men tack *cupid*

/Tim

Timmi
2006-11-28, 20:19
Så, benpasset avklarat.

Massa folk på gymmet och smithen och den fria stången var upptagen så det blidde benpress för nästan hela slanten.

2006-11-28

Ben;

Benpress 13 plattor 5 10 plattor 6-8 set med 5-8 reps i varje set (mötte en polare och tappade räkningen)
Benspark 12 plattor 5, 14 plattor 6, 16 plattor 5, 17 plattor 5 Typ
Utfall mot upphöjning 29kg i varje hand 5 på vardera ben
Liggande lårcurl 7 plattor 5, 8 plattor 5,4

Och här sitter jag nu.

/Tim

luckemuck
2006-11-28, 22:02
varför inte räkna ut vikten istället för att säga plattor?
det finns ju faktistk en tabell där =P

denna info gäller endast för C.L maskinerna(competition line)
det är alltid minst 10kg ifall man inte lägger till en platta.
varje platta väger 5kg.

och smithmaskinstången väger 27-28kg står det där på väggen.

:)

Timmi
2006-11-28, 22:32
För jag är så pass slö att jag inte orkar det. Plattor känns lättare, och de plattor som sitter i benpressen måste väl väga 10 kg styck, annars hugger jag av mig benen...

jag avrundar uppåt kort och gott, lättare att räkna så, de som är viktfascister får gärna påpeka det om de vill men vfn, jag tävlar inte precis ;)

/Tim

Timmi
2006-11-29, 22:03
Kvällspromenaden avslutad, 30 min ungefär i ett moderat tempo, imorrn blir det axlar/armar på morgonen innan skolan

/Tim

luckemuck
2006-11-29, 22:09
yay! morgon pass... eller vad är ett morgon pass för dig?
själv ska jag gymma 8.00 - 10.00

så vi ses då :)

men en sak, Deffar du eller bulkar du eller försöker du "komma i form"?
med tanke på all denna cardio du kör..
iofs så kör jag nästan samma sak, jag tränar handboll 3-4ggr i veckan så det blir en del springandes där med så jag kanske halv-deffar? :)

Timmi
2006-11-29, 22:21
Jag börjar med tredje lektionen men det kanske inte skulle vara en omöjlighet att jag tar mig till gymmet vid åtta för att träffa dig ;)

Jag har ingen egentlig plan, jag promenerar mest för att rensa skallen och förmodligen för att "komma i form" men inget planerat, och inte är det sååå mkt cardio, bara lättare prommenader några gånger i veckan. Måste dock försöka komma igång med riktig konditionsträning snart, uscha!

/Tim

Timmi
2006-11-30, 13:33
2006-11-30

Axlar/armar

Sittande militärpress 55kg 5,5
Drag till hakan 50kg 5,4,4,4,2
Framåtlutade hantellyft (9kg) supersettat med lyftfram åt med skivstång (10kg + skolstång) 8(5)8(5)8(5)8(5)

Stående frenchpress i cabel 12plattor 5,5,5
Pushdowns 14plattor 5,5,5 +1,5+1
Hantelcurl 13,5kg 5,5,4
EZ-curl 20kg + stången 5,6

Jag hatar mina biceps lite, de är försvinnande, men i omklädningsrummet så det ut som om tom jag har muskler.

/Tim

luckemuck
2006-11-30, 20:22
Jag hatar mina biceps lite, de är försvinnande, men i omklädningsrummet så det ut som om tom jag har muskler.


haha, ja det är sant, den däg spegeln visar bara det man vill se ;)
dvs den visar muskler. jag tycker samma sak .)

damir_T
2006-11-30, 20:24
2006-11-30

Axlar/armar

Sittande militärpress 55kg 5,5
Drag till hakan 50kg 5,4,4,4,2
Framåtlutade hantellyft (9kg) supersettat med lyftfram åt med skivstång (10kg + skolstång) 8(5)8(5)8(5)8(5)

Stående frenchpress i cabel 12plattor 5,5,5
Pushdowns 14plattor 5,5,5 +1,5+1
Hantelcurl 13,5kg 5,5,4
EZ-curl 20kg + stången 5,6

Jag hatar mina biceps lite, de är försvinnande, men i omklädningsrummet så det ut som om tom jag har muskler.

/Tim

Bra pass!;)

Timmi
2006-11-30, 20:49
Lucke:
Mjo det är helt sjukt, sen går man runt i skolan och ser att man inte alls har några muskler att tala om :(

Damir T:
Med den där smileyn på slutet lämnas svaret öppet för tolkning men jag tar det som uppriktigt utan nån ironi så tack ;)

På tal om ingenting, sitter och tittar på Judas Priest - Rising in The East! FAN SÅ BRA DET ÄR!! Nostalgi från Globen!!

/Tim

damir_T
2006-11-30, 21:49
Så klart! Kör på !:P

Timmi
2006-11-30, 21:53
Will do! Ska förmodligen skämma ut mig på Fairings gym nu på söndag med ett bröst/rygg-pass. Kanske tom vara så jäkligt att jag skaffar nått pulver också ;)

/Tim

Osciz
2006-11-30, 22:00
Duktigt, lägg gärna up lite bilder :)

Timmi
2006-11-30, 22:05
Duktigt, lägg gärna up lite bilder :)

Måste jag hitta nån glad jäkel som vill fota men blekfeta kropp ;) Om du nu inte nöjer dig med redigt risiga webcam bilder. tack för kommentaren, man gör så gott man kan.

/Tim

Osciz
2006-11-30, 22:08
Om du har digitalkamera så fråga dina föräldrar, syskon eller någon kompis som kan fota eller så sätter du up med stativ och tar den på time:)

luckemuck
2006-11-30, 22:08
Jag kan fota, ifall du posar fint ;D och vi kan fota genom spegeln så du ser ännu mer krallig ut :)

luckemuck
2006-11-30, 22:09
fast en sak, som jag kom på nu, känns lite ironiskt att två killar står och fotar varandra i ett omklädnings rum där den ene spänner sig till tusen ><

Timmi
2006-11-30, 22:13
Fan, där föll ju den ursäkt jag hade för att inte behöva skämma ut mig, har en digitalkamera liggandes här, och alldeles uppenbarligen har jag en fotograf också. Vi får se hur det blir med den saken.

Vilken tid ska du se på NT-showen imorrn Lucke?

/Tim

luckemuck
2006-11-30, 22:16
jag hinner inte se den :(
jag ska iväg till katrineholm imorgon med handbollslaget och spela nån juniorelitcup.. och jag SKULLE ha haft 15 showen men hinner inte den nu eftersom bussen går 16.45:/

Timmi
2006-11-30, 22:18
Vafalls! Ska du inte se NT-showen!! Det är ju nästan skandal! Ska se 15-showen, allt jag har att göra i skolan imorrn :D

/Tim

Osciz
2006-11-30, 22:23
Här chattas det för fullt :)

Timmi
2006-11-30, 22:28
Ja frfn, men inte i närheten så mkt som i Timmes så det är lugna puckar, jag tränar ju faktiskt också ;)

/Tim

luckemuck
2006-11-30, 22:31
nope :/ jag ska inte se den, men men, får väl la köpa den på dvd :>


jo jag e också ledig :D

Timmi
2006-12-01, 12:05
Jahapp, då har jag tränat igen, simmade 25 längder à 25 meter sen knökade mina knän ihop.

På söndag blir det förmodligen pass på Fairings med de andra stora människorna, nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska bli tre så jag kan gå och titta på NT-showen :D

/Tim

Timmi
2006-12-02, 12:23
Idag är mina knän INTE glada på mig, de är stela och gör ont...simning skonsamt för leder, jo tjena...imorrn blir det iaf bröst/rygg på gymmet igen!

/Tim

Osciz
2006-12-02, 12:50
Lycka till med bänken imon då ;)

Timmi
2006-12-02, 13:50
Hrmpfh, du tror det va ;) Du kan ju dra igång med dips istället.

/Tim

Osciz
2006-12-02, 17:33
haha, det kommer aldrig hända !!!

Timmi
2006-12-02, 21:15
Sicket dödläge vi hamnade i då ;) Men men, nån gång i tiden kommer jag väl börja spela bänk igen...så alla polare som frågar vad man bänkar kan få svar

/Tim

Osciz
2006-12-02, 21:27
Sant, Men ingen frågar om dips så :)

ska du köra något pass imon ?

Timmi
2006-12-02, 22:03
Ingen jävel i min umgängeskrets som vet vad dips är ;) Få människor i världen är så ointresserade av träning som de, skulle jag prata öl och fylla med dem skulle de förstå.

Jupp, drar på kolo träningen/träffen på fairing och tränar bröst/rygg :D

/Tim

Osciz
2006-12-02, 22:22
Okej .. Good Luck & Have Fun then =D

Ja det är lite tråkigt att många är ointresserad av träning, de flesta jag känner tycker det är tråkigt att gyma men jag älskar det =) Jag ska med köra ett bröst,rygg,biceps pass imon :)

Timmi
2006-12-02, 22:38
I will! Förhoppningsvis äter de inte upp mig men om jag inte skriver så vet vi iaf vad som hänt mig.

Det är riktigt tråkigt tycker jag, då är Kolozzeum allas vår räddare i nöden!! :D Fint det, fr vi se vem det går bäst för. Lycka till du också

/Tim

Timmi
2006-12-03, 17:34
2006-12-03

Hemkommen från Fairings nu då, minns inte riktigt alla vikter på övningarna men trevligt var det iaf. Piranha (tror det stavas så) är stor som ett mindre hus, Allan är ball (och han drog iväg 4 reps på 100kg i hyper extensions, kände mig måttligt svag efter det...) Tigge är kanske världens ballaste unge också (tydligen är mattor väldigt gott)

Till mitt pass;

Bröst/rygg

Dips (i en riktig ställning för en gångs skull) kv 5,5,5,4,4,3,2
Plan hantelpress 19kg 5,5,5,5,5
Cabelcross 25kg (tror jag, eller så var det plattan över) 5,5,5,5,5

Pull ups 3,2
Nån slags sittande rodd (allan tog en bild på mig när jag satt på den, ska se om den kommer upp) 30kg på vardera arm iaf x några reps i några sett (mellan 5 och 8 set på den)
Latsdrag med v-handtag nån vikt 4,5,5
Mark 100kg 3,3,1 (fy faen så tungt!)
Hantelrodd mot bänk 29kg 5,5

sen tittade jag på Tigge och de andra lite, tjackade lite pulver och en shaker innan jag drog mig hemåt igen. Var skitkul att vara där och träffa människorna bakom namnen så att säga.

/Tim

Osciz
2006-12-03, 17:41
Låter trevligt.. Härligt pass , fast jag är lite besviken på dig nu för du inte körde bänk :P

Timmi
2006-12-03, 17:47
Att köra bänk kändes inte så kul när Pez och han norrlänningen som jag inte minns vad han heter just nu, han med skägget iaf, körde det, då höll jag mig till mitt för att inte bryta ihop helt ;)

/Tim

luckemuck
2006-12-03, 20:29
tjalojj är tillbaka efter min sejour i katrineholm :)
en fråga bara, när du körde marklyft, hade du bälte då eller körde du helt fritt?

Timmi
2006-12-03, 22:02
Hur var det där nere då?
Mark och allt sånt är utan allt, varken remmar eller bälte

/Tim

Timme
2006-12-03, 22:08
Ja frfn, men inte i närheten så mkt som i Timmes så det är lugna puckar, jag tränar ju faktiskt också ;)

/Tim

Waht the? hallå, jag har faktiskt två tränings pass i min journal på endast 9 sidor, två träningspass! *grr27*


haha :D


Nej jag vet. Jag spammar som as men jag kan inte låta bli. Om någon skriver något så svarar jag direkt. Men nu kommer det att komma mer pass eftersom den lätta veckan är över nu!

Timmi
2006-12-03, 22:12
Och självklart ska du ta det med en klackspark :D Du har en schysst stil så spamma på du!

Jag börjar förövrigt känna av träningsvärken nu, jättemysigt :D

/Tim

Osciz
2006-12-03, 22:33
Träningsvärk is the shit =D Jag hoppas att jag har träningsvärk i biceps imon , jag har sällan träningsvärk i biceps :(

Timmi
2006-12-03, 22:39
Hear hear! Mina biceps brukar också lysa med sin frånvarande träningsvärk...no fun :(

/Tim

Timmi
2006-12-04, 14:59
Right, benpass avklarat, hamstringen kved av träningsvärk sen marken igår så jag skippade att träna dem, kanske kör några set på torsdag när jag tränar igen.

2006-12-04

Ben

Benpress 11plattor 5,5,5,5,5,5
Väldigt lätta fria böj för att känna in teknik 25kg + skolstång 8,8,8
Infall att testa av jägartests övning här, man ska sitta på en bänk och resa sig upp med ett ben i taget 20 gånger per ben, innan jag började träna pallade jag 0 så jag testade. 8,8,8 blev resultatet, med vilja kan jag nog pressa ur 20 på varje ben :D eller iaf 13-15 stycken.
Sen testade jag den andra delen av jägartestet, step-up med ryggsäck (i mitt fall 20kg + skolstång) upp på träningsbänk, dett supersettades med tidigare övning. 8,8,8 blidde det, för att klara testet ska man köra 75 reps på vardera ben med 20kg rygga, en bit kvar alltså...

Nåväl, relativt nöjd och glad drog jag till omklädningsrummet och drog i mig min alldeles nyinköpta gainer, smakade helt okey! Funderar på om jag ska värma lite fisksoppa som blev över från helgen och käka den som andra lunch.

Lite glädjerus från mig också; Fick tillbaka ett naturkunskap b prov, 2 fel och mvg i betyg på provet! :hbang: Jag håller stilen, hade ett fel på förra provet :D

/Tim

luckemuck
2006-12-04, 15:48
vad för gainer har du köpt?
jag måste fixa en ny, hittills har jag kört på antingen Gainomax eller mammas egna :)
dvs 1 rått ägg, 3dl mjölk, 1dl mjölkpulver och en banan :)

Timmi
2006-12-04, 15:52
Tjackade Fairings recovery gainer hallonsmak igår när jag var på träffen/träningen, slank ner överjävligt fort efter träningen :D

/Tim

luckemuck
2006-12-04, 15:56
ska kolla på den..

10.10 på gymmet imorgon, ses vi? :)

Timmi
2006-12-04, 15:59
Kändes fint att dra i sig den på en minut och veta att man fått i sig vettiga prylar efter träningen, så jag tycker absolut du ska kolla upp den.

Får se hur jag gör, har tänkt vila från styrkan tills på torsdag morgon, men kanske kommer och kör lite cardio på morgonen imorrn :)

/Tim

Timmi
2006-12-06, 21:37
Jahapp, lite kvällsträning som blev skit, hande tänkt sitta 30 min på träningscykeln, satt 15...200 kcal enligt mätaren och 8,6 km, höll ett tempo runt 35 km/h, hade alldeles för högt motstånd på pedalerna så nu sitter jag med brutalpump i låren och är måttligt besviken på mig själv...Imorrn blir det axlar och armar på gymmet iaf, ska bli nice! Ska se på Pumping Iron nu för att tagga till lite.

/Tim

luckemuck
2006-12-06, 22:04
haha, man tror man pallar mer än vad man gör :)

Timmi
2006-12-06, 22:15
Mjo det var mkt dumt,brukar trampa med mkt mkt lägre motstånd men morsan har suttit och trampat mellan den här och den senaste gången och höjt motståndet så, ja, skit gick det ;) Ses vi imorrn på morgonen?

/Tim

luckemuck
2006-12-06, 22:17
YA, fast vet inte än ifall jag ska bara köra Cardio eller om jag ska gå på mina biceps och triceps övningar.
får se hur jag känner mig, ifall jag har en rejäl träningsvärk i ryggen imorgon, drog ju faktiskt en fyra på 110kg :)
Samtidigt så ådrog jag mig en sträckning alt. kramp i baksida hamstring som e lite små mysko att ha :)

så det beror helt och hållet på dagsformen :)

Timmi
2006-12-06, 22:20
Mkay sounds like a plan, om du känner för det så ska jag träna axlar och armarna *hinthint* Grattis till 4:an på 110, sträckning låter mer rätt än kramp om den fortfarande sitter i

/Tim

luckemuck
2006-12-06, 22:22
sträckning låter mer rätt än kramp om den fortfarande sitter i


mja, kan tycker ju det, fast det var kramp som den började med(dock inte under själva gympasset) utan när jag körde lite lätta knäböj på handbolls träningen idag. Sedan gick det väl över till en sträckning när jag sprang på träningen :/

shit happends :)

Timmi
2006-12-06, 22:25
Aha, hoppas på att det känns bättre imorrn iaf :)
Mjo, för att gilla träning måste man nog vara lite självhatare så ont som det gör :D

/Tim

Timmi
2006-12-07, 16:43
Nu har jag tränat igen, dock inte på morgonen som jag sa, sov istället ;)

2006-12-07

Axlar/armar

Sittande hantelpress (utan ryggstöd) 15kg 5,5,5,5,5
Drag till hakan i cabel (v-grepp) 16 plattor 5, 15 plattor 5,5,5,5 (med små pauser innan sista reppen i de tre sista setten)
Enarms hantellyft framåt 8kg 5,5,5,5,5 Kändes redigt bra!

Liggande triceps extensions runt huvudet 20kg + ez-stång 5,5,5,5,5 kanske en femma till minns inte.
Stånde frenchpress (inte alls säker på utförandet) samma vikt 5,5,5
Stående hantecurl (en arm i taget) 15kg 5,4 13,5kg 5 11kg 5,5
Sittande hantelcurl 11kg 5,5
Schwarzeneggercurl 15kg 8,8 (den han kör i Pumping Iron innan han börjar jiddra om pump och orgasmer :D)

Sen drog jag i mig min gainer och gick hem. Mötte Lucke på gymmet, trevlig prick var han, förhoppningsvis kan vi träna ihop nån gång :)

/Tim

Osciz
2006-12-08, 23:49
I denna tråden va de tyst =(

Ska du träna imon eller ? :D

Timmi
2006-12-08, 23:57
Mjo, jag märker det =/

Bah, eller jo, kanske ska köra ett upphämtningspass och träna de muskler jag inte tränade i veckan, typ baksida axlar, vader, mage, baksida lår och underarmar bara för att få lite ljud i lådan ;) Eller så får ni spamma lite mer!!
Annars är nästa "riktiga" pass på måndag med bröst och rygg igen.

/Tim

Timmi
2006-12-09, 15:39
Tji får man när man inte strechar sina för korta hälsenor när man ska jogga och vara duktig. Joggade en kvart i lugnt tempo sen la de ner och det gjorde nått så fruktansvärt ont att ta steg så jag stod och vilade några minuter sen gick jag 20 min hem (där får ni en bild av hur långsamt jag "joggat"...

Nu ska jag ta tag i skiten och strecha vaderna minst en gång om dagen, och börja köra kondis 2 gånger i veckan med upplägget gå 5 min, jogga 5 min, gå 5 min så länge det krävs tills mina vader är gladare då ökar jag lite, får se hur det går.

/Tim

luckemuck
2006-12-09, 23:46
Hur funkar ett sådant stryketest då :) och vad är max :D

hittade denna länk idag och tänkte att du inte redan hade sätt hur en isokai ser ut eller hur den fungerar :)

http://www.isokai.com/

detta är en sådan maskin som timmi körde på sacomässna vad jag förstått används även i mönstringen till lumpen.

Timmi
2006-12-09, 23:52
Just en sån, så är den kopplad till en dator där den läser av kurvan av styrkeutvecklingen som sker genom rörelsen så räknar den ut ett snitt beroende på ens vikt typ. Lyckades dra två nästan identiska kurvor, den andra var givet liite "svagare" men annars precis likadan som den första, hon som läste av den lät/såg nöjd ut ;)

/Tim

Timmi
2006-12-11, 15:44
Noll tryck i träningen idag så resultaten blev därefter. Bröst och rygg stod på tur;

2006-12-11

Bröst/rygg

Dips kv 6,6,6,6,6
Sned bänkpress i smith 60kg 3 (fail på 4:e) 55kg 5,4,3,4 (typ)
Hantelflyes 11kg 5

Stångrodd i smithen 60kg 6
V-drag mot bröstet 13plattor 5, 14plattor 5, 15 plattor 5, 14 plattor 5,5
Sittande cabelrodd 12 plattor 5,5,6 (fiiint k'ändes bra)

sen tröttnade jag så jag gick och pratade med en bekant och strechade med henne innan jag drog i min gainern och trampade hem. Hoppas på bättre tryck imorrn till benträningen...

Över och ut

/Tim

luckemuck
2006-12-11, 15:47
Vart har du lagt marken då? en oerhört bra ryggövning ifall du vill ha träningsvärk :)
iallafall de första gångerna så !!

mark vill jag se nästa rygg pass ffs! ;)


HAH du körde iallaflal en form av bänkpress :)
nästa gång får du sänka på ryggstödet tills du kommer ner till vanlig plan bänk å köra bänkpress på!

Timmi
2006-12-11, 15:48
Jag var så jävla opepp så jag sket helt sonika i marken idag, annars brukar jag köra den och tycker mkt bra om den.

/Tim

Osciz
2006-12-11, 22:17
En liten fråga bara :)

Kör du ingen mage ?

Timmi
2006-12-11, 22:38
Är tänkt att jag ska träna den samma pass som benen men det blir ytterst sporadiskt, är ju så överjävligt tråkigt...Så har jag förmodligen världens sämsta bålstabilitet också.

/Tim

Timmi
2006-12-12, 21:19
Right, första av många "rehab-pass" för min löpning avklarat, blev iofs inte 5 gång 5 jogg 5 gång utan tvärt om, 5 jogg, 5 gång, 5 jogg + nån minuts gång till dörren.

Kändes väl sådär, är inte jobbigt för kondisen (kom tom in i ett bra temo nån minut under de första 5 jogg med fint löpsteg) men vaderna säger ifrån mot slutet. Så nu sitter jag här färdig strechad och funtar på om jag ska träna benen imorrn på morgonen, och väntar med spänning på eftermiddagen då jag med min klass ska lyssna på fredspristagarnas seminarium i stockholm :D

/Tim

SPACEJAM
2006-12-12, 22:48
Du kanske sabbat uthålligheten i vaderna om du gymtränat de ofta innan?

Timmi
2006-12-12, 23:06
Ingen risk för det :D Tränat dem väldigt sparsamt, sen så är jag född med för korta hälsenor (gick på tå i en herrans massa år), slarvat med streching tror jag är problemet, men lite löpvana är det nog också, håller tummarna för att det blir bättre.

/Tim

Timmi
2006-12-13, 21:09
Tränat mig har jag gjort.

Ben och, hör och häpna, mage stod på tur!

2006-12-13

Ben;

Böj (i smithen) 70 kg 5 75kg 5,5,5,5
Step-up på träningsbänk med skivstång 22,5kg + skolstång 8,8,8,8
Liggande lårcurl 7plattor 5,5,5
Stående vadpress i maskin (18 plattor) supersettat med fria enbens tåresningar (bara jag) 8(20)6(20) 6
vadpress i benpressen 13 plattor 8,6,8

Mage;

Hängande benlyft 6,6,6
That's it för magträningen :D

/Tim

luckemuck
2006-12-13, 21:42
Mage;

Hängande benlyft 6,6,6
That's it för magträningen :D


så ska det låta ;)

Timmi
2006-12-13, 21:43
Jaaa, det är ju så överjävla tråkigt att träna den! Om jag någonsin pallar deffa kommer jag ha en helt slät mage iaf pga avsaknaden av magmuskler :D

/Tim

Timmi
2006-12-14, 19:27
Då är träningsloggens namn inte helt i onödan, såg precis att jag fått brev från Pliktverket med beskedet att "Pliktverket planerar att kalla dig till mönstring nästa år" Känns jävligt skönt, nu är jag en tredjedel på vägen :D

/Tim

luckemuck
2006-12-14, 19:30
Då är träningsloggens namn inte helt i onödan, såg precis att jag fått brev från Pliktverket med beskedet att "Pliktverket planerar att kalla dig till mönstring nästa år" Känns jävligt skönt, nu är jag en tredjedel på vägen :D

/Tim

w00t w00t, jag vill också få ett sånt brev :(


edit:


ingen träning idag? :)

Timmi
2006-12-14, 19:39
Det borde vara påväg till dig också, vi bor trots allt inte så långt ifrån varandra ;)

Ingen träning idag, sitter med fin träningsvärk i ben, baklår, rumpa, vader och mage idag :D Men morgondagen bringar nya träningspass!

/Tim

Timmi
2006-12-15, 13:07
Tränat mig igen, axlar och armar;

2006-12-15

Axlar;

Sittande hantelpress (utan ryggstöd) 18,5kg 5,5
Drag till hakan i cabel (smalt grepp) 15plattor 5,5,5,5,5
Hantellyft framåt 9kg 5,5,5,5,5
Framåtlutade hantellyft 11kg 6,6,6

Armar;

Liggande triceps extensions 25kg + ez-stång 5,5,5,5,5
Stående frenchpress 20kg 5,5,5,5,5,5
Sittande hammercurl 15kg 5,4,5
Ez-curl 20kg + stången 6,6,6
Koncentrations curl med överarmen vilande ¨på bänkens ryggstöd 11kg 5,5
Arnoldcurl 11kg 6

Gainer sen till skolan där jag sitter nu med lunch till tio i två, jätteroligt ;)

/Tim

luckemuck
2006-12-15, 16:19
Hantellyft framåt 9kg 5,5,5,5,5
Framåtlutade hantellyft 11kg 6,6,6

Arnoldcurl 11kg 6


Vad är det för skillnad på framåtlutande och vanliga hantellyft?
och vad är arnold curl? *whistle*

Timmi
2006-12-15, 23:49
Framåtlutade är när man fäller överkroppen och lyfter hantlarna för baksidan, andra så står jag upprätt och lyfter hanteln framåt eller åt sidan, typ.
Arnold curl är den han kör i Pumping Iron ganska så i början innan han börjar prata om pump och orgasmer :D Står med fälld överkropp med armen fritt hängande och curlar hanteln så, för mig del med en viss mängd schving och fusk

/Tim

Timmi
2006-12-18, 22:43
Right, "rehab-joggat" mig igen. Gick skitbra, bra tryck i steget första 5 minutrarna och sprang flera 100 meter längre än förra gången och var inte lika död trots det.

5 min jogg
5 min gång
5 min jogg

Exakt en kvart från dörr till dörr så att säga. Imorrn blir det antingen ett bröst/rygg pass eller så delar jag på det och kör bara bröst eller bara rygg, får se hur jag gör då.

/Tim

Timmi
2006-12-19, 17:20
Skiiitbra pass idag, massivt tryck trots att jag käkat rätt så risigt och hade huvudvärk innan jag gick in till gymmet!

2006-12-19

Bröst/rygg

Dips kv 7,7,7,7,7 Woho! Jätte PB och jag har aldrig känt mig så lätt :D
Plan hantelpress 20kg 5,5,5,5,5
Hantelrodd stödd mot bänk 33kg (tror jag iaf, snäppet över 30kgs hantlarna iaf) 5,5,5,5,5
Sittande cabelrodd (smalt grepp) 14plattor 5,5,5
Latsdrag 13plattor 5,5

Mycket bra pass som sagt, höll bra tempo och allt sånt också, och så är det ju snö också :D

/Tim

rolf
2006-12-19, 19:48
Fan vad det går undan för dig! Stabilt pass! :thumbup:

Timmi
2006-12-19, 21:05
Tack :) Nångång så kommer jag kanske ikapp dig.

/Tim

rolf
2006-12-19, 21:11
Tack :) Nångång så kommer jag kanske ikapp dig.

/Tim

Helt klart! Se till att äta upp dig under julhelgen bara! ;)

Timmi
2006-12-20, 21:34
Nått slags ben/mag-pass avklarat nu då. Ska bli äckligt skönt med jullov nu :D

2006-12-20

Ben/mage

Step-up på bänk en 20kgs hantel i varje näve 5,5,5,5,5
Sittande enbens resningar från bänk kv 8,8
Liggande lårcurl 9 plattor 5,4,3 (satans tungt och jag orkade inte sänka...)
Stående vadpress supersettat med fria enbens tåresningar 19 plattor 6(20)6(20)8(20)

Hängande benlyft kv 6,6,6
Sit-ups +10kg 6,6,6

Hemgång klart och ett mediokert pass sett till övningar men det jag körde gick bra.

/Tim

Timmi
2006-12-26, 17:15
Hej hopp, god jul (i efterskott) och god fortsättning på alla som fortfarande ids läsa om min träning :D

Julens första träningspass avklarat, drog med far på en jogging tur, vilket inte var allt för lyckat, han klarade inte av den första 5 minuters joggen så jag fortsatte utan honom den perioden ut sen blev det lite blandad kompott resten av de 10 minutrarna, lite jogg, lite gång och så två intervaller för mig.
Idag var det framsidan av underbenen som sa emot och inte baksidan så det var spännande, gick överlag bra. Får se när nästa gympass blir, kanske imorrn om gymmet är öppet.

/Tim

Osciz
2006-12-26, 18:31
Hur långt sprang du/ni ?

Imon är väl ingen speciell dag ? så alla gym har väl öppet som vanligt ( iaf mitt gym ) ?

Timmi
2006-12-26, 18:34
Inte mer än nån km blev det nog, inte så mkt att hänga i granen för att vara sån ;)

Mjo, kom på att julen liksom är slut nu, trodde det var annandagen imorrn så då blir det förmodligen bröst och rygg pågymmet igen, ska bli fint att komma igång :)

/Tim

Osciz
2006-12-26, 18:36
Okej, Lycka till imon då :D Jag hoppas få se något PB :)

Timmi
2006-12-26, 18:38
Tack! Mkt möjligt att du får se det, ska ge mig på 22,5 kgs hantlarna i hantelpressen, brukar ta tvärstopp när jag ska pressa med dem i vanliga fall :D

/Tim

Osciz
2006-12-26, 18:42
Okej, Jag har kört på 22.5 ganska länge nu i hantelpress men nästa år ska jag nog börja med 25kg. Brukar du köra platt eller lutande hantelpress ?

Timmi
2006-12-26, 18:45
Både och men jag tror jag ska gå till att bara köra dips och plan press nu, får bättre kontakt i den plana och jag känner att det är dumt att träna övre och undre bröstet när jag är så pass ny i gymmet, plan press = högre vikt vilket måste ge mer muskler.

/Tim

Osciz
2006-12-26, 18:49
Jao, Jag försöker satsa mycket på övre bröstet därför har jag alltid kört lutande och de har gett resultat på övre delen av bröstet.

Timmi
2006-12-26, 19:00
Go figure :D Bra att det blev som du ville iaf.

Så här efter jul (eller redan några veckor innan) så står jag i nått slags dilemma, funtar på att försöka skala bort lite fett. Har alltid varit plufsig/fet och nu är jag trött på det, vet att jag inte har nämnvärt mkt muskler men jag är som sagt trött på att vara fet. Funtar på att ta tag i det hela och "deffa" (fast det blir mer riktig viktnedgång) under nån/några månader bara för att få bort fett för att börja bygga igen efter ett tag. Nån som kan peppa mitt självförtroende och säga att det är bättre att vara lönnfet och stark än att vara smal och se ut som en jävla sticka :D Snälla.

/Tim

Osciz
2006-12-26, 19:11
Du får lägga up någon bild din fysik !! :)

Timmi
2006-12-26, 19:15
Mjo, får be pappa ta lite bilder på mig nu under lovet eller nått ;)
Skulle onekligen kännas bra att ha rutor till studenten om inget annat...

/Tim

Osciz
2006-12-26, 19:26
Yä, Alltid skojj med bilder... Ja du får köra köra mycket benlyft och situps och även deffa så kommer dem till sommaren :)

Timmi
2006-12-26, 19:29
Mjo, om inget annat kan du peka och skratta åt mig :D Det jobbigaste med en deff för mig är att jag kommer se så jävla tanig ut :( Vill vi ju inte...

/Tim

Osciz
2006-12-26, 19:34
Hehe , jao ... så får man lite bättre självförtroende ochså :D

Jao, Vad är din nuvarande vikt på ?

Timmi
2006-12-26, 22:05
Nästan så att jag kan bjuda på den, så kan jag tycka synd om dig för att du bor på Sveriges baksida ;)

Enligt mormors digitala våg låg vikten på precis 85 kg innan julmatsätandet så jag ligger typ där nu.

/Tim

Osciz
2006-12-26, 22:10
Haha, Vaddå sverige baksida :confused: Göteborg är ju sveriges framsida, gbg borde bli Sveriges huvudstad, trevligaste staden i Sverige ;)

Så hur många kilo hade du tänkt dig tappa under deffen ?

Timmi
2006-12-26, 22:48
Götet får ju inte ens räknas som Sveriges reservhuvudstad, och jo tjena, jättetrevligt, den är ju full av göteborgare :D

Jag har inte en aning faktiskt, inte under 75 men att tappa 10 kg utan att tappa för mkt av de muskler jag faktiskt har skaffat mig låter svårt, men iaf ner klart under 80 kg och se hur det ser ut då, eller nått.

/Tim

Osciz
2006-12-26, 22:50
Okej... Lycka till med deffadet då :) Och hoppas de ger resultat :D

Ska du träna något imon ?

Timmi
2006-12-26, 22:55
Har ju frfn inte bestämt mig än, bara tänkt på det :P

Jepp, har tänkt träna bröst och rygg imorrn!

/Tim

Osciz
2006-12-26, 23:06
Oki, Men gör de du känner för =D

Jag funderar på att köra ben och axlar imon , men får se..

Timmi
2006-12-26, 23:13
Yesyes, får se hur jag gör, kan ju bli en sån där fin nyårslöftensdeff som skiter sig om inget annat ;)

Låter som en mkt god idé!

/Tim

Timmi
2006-12-27, 15:34
Nu har jag tränat mig igen, märktes att julmaten satt sig på plats i dipsen :D

2006-12-27

Bröst/rygg

Bröst;

Dips kv 6,6,6,6,6
Plan hantelpress 22,5kg 5,5,5,5,4 PB på femmorna! Nöjd nu Osciz ;)
Cabelcross 4plattor 6 5 plattor 4

Rygg;

Hantelrodd 35kg 5,5,5,5,5 PB (handduk runt greppet de två sista setten pga handsvett...) Nästa steg hantlar är gymmets tyngsta så jag får börja tänka på hur jag ska lägga om ryggen...
Smala latsdrag 13plattor 6 15plattor 5,5 14plattor 5,5
Stångrodd 40kg 5,5

/Tim

Osciz
2006-12-27, 16:20
Härligt pass med ett par PB:n :D.. Nu känner jag mig stolt över dig som klarade 22.5 =D men skulle varit ganska besviken om du misslyckades med de ^^

35kg i hantelrodd är mycket bra, jag tror inte ens jag tar 30kg :S ,

Bra jobbat idag ! , Jag antar du ska vila imon som jag ?

Timmi
2006-12-27, 16:32
Yesyes, mkt härligt, iofs så är alla höjningar PB:n för mig, men känns fint att jag ökar som jag ska iaf!! Bra att du är stolt, jag är också lite stolt över mig själv, brukar inte kunna rubba de jävla hantlarna annars men idag så!!

Jag har för mig att jag är rätt så stark i ryggen, tror även att utförandet på hantelrodden är godkänt för att inte kallas hantelsving ;)

Yesyes, inget gym imorrn men kanske ska ta mig ut på en jogg runda, eller handla kläder i mellandagsrean, vilket inte låter så lockande...

/Tim

Osciz
2006-12-27, 16:40
Okey... Jag tänkte med gå ut och kolla på mellandagsrean , måste köpa up mig på flera linnén =D

Nu ska jag sänka några glas vatten, blir så jävla törsigt när man käkar kreatin.

Timmi
2006-12-27, 17:23
Haha, jasså du, jag är stolt ickeägare av linnen :D

Låter som en god idé, käkade just en omelett, och nu står mamma och fixar middagen :)

/Tim

Timmi
2006-12-27, 23:27
Jag tror fan jag ska skjuta mig i foten eller nått, jag har tillräckligt med självdiciplin för att träna 3 gånger i veckan på gymmet och ta mig ut och jogga på kvällar, att inte dricka sprit och sköta pluggandet är inga probs, men så fort det står onyttigheter på bordet är jag där och värker i mig, det är FAN inte bra...Ska nog införa nån slags nolltollerans mot godis, jag kan bara inte äta lite, antingen blir det mkt eller inget, så jag ska ta och köra på inget. Iaf försöka.

/Tim

Osciz
2006-12-27, 23:29
Grejjen är ju den att, börjar du käka godis kommer du bara vilja ha mer å mer . men om du varit fri från godis/sötsaker 1vecka så kommer du vara mindre sugen på de desto längre tid de går, Så är det iaf för mig och de har hållt mig undan godis på ett jävla bra tag :)

Timmi
2006-12-27, 23:51
Precis så det är! Det blir liksom inget stop när jag väl börjat käka, så jag ska totalstoppa det hela, kan ju bara bli bra, lyckats med det nån gång tidigare, och då är det precis som du säger, efter en vecka finns det inget sug :)

/Tim

Timmi
2006-12-29, 22:31
Jahapp, var jag duktig och skulle gå och träna nu på kvällen, ben och mage stod på tur, värmer på 30kg i böjen (i smith) knakar äckligt i mina knän, sätter mig på roddmaskinen för att värma upp ordentligt, kör två värmningssett till i böjen knakar värre och jag blir kärring (inget illa menat mot kvinnor/tjejer bara talesättet :P) och skiter i att träna ben för att köra axlar/armar istället, nehepp, gick skit det också!! Jag gav upp och satte mig i bastun istället...

Nya friska tag imorrn får jag hoppas.

/Tim

SPACEJAM
2006-12-31, 17:51
Prova cykla/jogga innan du börjar böja. Att ro använder man ju knappt benen i. Iallafall använder man ju knappt knäna?

Timmi
2006-12-31, 18:57
Jag ror iaf så att benen böjs/sträcks ut så mkt det bara går i varje ro-tag, men får testa runt lite med mer noggranna uppvärmningar. Tack för tippsen och för att du tittar in :) Gott nytt år på dig och alla andra som läser här!

/Tim

Timmi
2007-01-01, 14:47
Första deff/bantnings/viktnedgångs/whatever-dagen påbörjad nu då.

Precis hemkommen från min morgonpromenad. 70 min blev det, skönt som attan. Mått och sånt kommer senare idag, morgonvikten låg iaf på 86 kg nyskiten och glad.

/Tim

Timmi
2007-01-01, 21:13
Right, här kommer mina något pinsamma och feta mått. Får se om jag ber pappa knäppa lite referensbilder nu i veckan, och om jag lägger upp dem här.

Mått kommer nu som utlovat;

H/V
Vader; 39/38
Lår (mätt mitt på låret); 59/58
Midja (över naveln); 96
Midja (som smalast); 89
Bröst (oflexat); 101
Axlar (oflexat); 112
Överarm; 36/35,5
Underarm (rak armbågsled, fullt böjd handled); 29/28

Dessa mått är fördelade över 86 kilon på 184-6 cm människa, får se hur det ser ut när jag är klar...

/Tim

Timmi
2007-01-02, 18:13
Tränat mig igen, gick mkt bra.

2007-01-02

Börst/rygg

Dips kv 7,7,7,7,7
Bröstpress i maskin 52,xkg 5,5,5
Pec dec nån vikt 5,5

V-latsdrag med handtaget åt andra hållet typ /\ så 14 plattor 5,5,5,5,5 skitbra kontakt.
Sittande cabelrodd 12 plattor 5,5,5

Hem och nu har jag ätit och dragit i mig gainern.

/Tim

Osciz
2007-01-02, 18:35
Du jobbar på bra :)

Ser fram emot bilder =D

Timmi
2007-01-02, 18:45
Tack :) Kändes bra att jag gjorde fem sjuor i dipsen idag igen precis som innan julens svullande/vila

Får pressa mig själv och far lite så jag vågar ta dem ;) Känns som om jag skulle skämma ut mig totalt om jag la ut några bilder....

/Tim

Osciz
2007-01-02, 18:46
Nejda du skämmer inte ut dig... De blir ju roligt att kolla tillbaka på sen om några Månader/år . inte sant ? :D

Timmi
2007-01-02, 19:00
Jo lite så jag tänker, särskilt nu om "deffen" går som jag vill, är ju kul att se om det händer något :)

/Tim

Timmi
2007-01-03, 21:53
Deffdag #3

Cardiopass avklarat för dagen.

Träningscykel 30 min 15,4 km 351 kcal med ett tempo mellan 27-33 km/h
Syndat lite idag, drack ett glas läsk till lunchen utan att tänka mig för, no good no good.

Imorrn blir det förmodligen ben och mage som tränas.

/Tim

Osciz
2007-01-04, 16:12
Någon styrketräning idag eller ?

( Jag ser fortfarande fram emot bilderna som DU ska LÄGGA up denna vecka ) :D

Timmi
2007-01-04, 18:16
Får se om jag tar mig till gymmet senare ikväll efter middagen och tränar ben och mage, skulle vara jävligt skönt. Får ta och ladda mp3spelare med lite dope och skit så jag kan tagga till ordentligt.

Snart har jag kanske annamt tillräckligt med mod för att lägga upp bilder ;)

/Tim

rolf
2007-01-04, 19:30
Får se om jag tar mig till gymmet senare ikväll efter middagen och tränar ben och mage, skulle vara jävligt skönt. Får ta och ladda mp3spelare med lite dope och skit så jag kan tagga till ordentligt.

Snart har jag kanske annamt tillräckligt med mod för att lägga upp bilder ;)

/Tim

Dope - Die mofo die är jävligt bra i träningssammanhang! :thumbup:
Hörde jag någon nämna bilder? *whistle*

Timmi
2007-01-04, 19:32
Yeees mkt bra skit när det gäller att träna har jag också kommit fram till :D
Mja, känns ju som om jag lovat det nu...fan också ;)

/Tim

rolf
2007-01-04, 19:40
Yeees mkt bra skit när det gäller att träna har jag också kommit fram till :D
Mja, känns ju som om jag lovat det nu...fan också ;)

/Tim

There is no going back now. :D

Timmi
2007-01-04, 19:45
Jag går och tränar nu, sen bastar jag och så hoppas jag att ni alla glömt det när jag kommer hem :D

/Tim

Osciz
2007-01-04, 20:19
Lycka till med träningen :)

Men innan 24:00 vill jag se det ligger lite bilder i denna tråden =D

Timmi
2007-01-04, 22:14
Deffdag #4

Gick bara bra att träna idag även om knäna knäppte lite i böjen.

2007-01-04

Ben/mage

Böj (i smith) 70kg 5,5,5,5,5 Egentligen inte tungt men tar det lugnt för jag vet inte varför knäna bråkar.
Utfall (i smith) 50kg 5,5,5 Lätt lätt lätt
Raka mark 60kg 6 80kg 5,5,5 Känns i hamstringen men inte säker på om jag gör helt rätt.
Stående vadpress nån vikt 5,6,5,5
Vadpress i benpressen 14 plattor 5,5,7

Cabelcrunches (utan ont i armbågarna!!!) 15 plattor 12,12,12
Liggande benlyft kv 7,7

Klart och hem. Inga bilder idag men pappa har lovat att fixa det imorrn i dagljus. Nöjda nu? ;)

/Tim

Osciz
2007-01-04, 22:58
Ser bra ut men jag förstår inte de där med plattorn ?... Kan du inte bara skriva hur många kg ? =D

Låter bra med bilder imon :)

Timmi
2007-01-04, 23:01
Viktmagasinen är ju plattor, eftersom alla olika märken har olika utväxling på sina hjul så känns det dumt att skriva ut vikten i kg men enligt uppgift ska varje plattor i magasinen väga 5 kg sen tror jag utväxlingen i hjulen gör att de väger mer eller mindre 5 kg "på riktigt" också. Men det är ändå lättare att skriva plattor än att räkna kg :D

Mjo, det blir spännande för oss alla ;)

/Tim

Osciz
2007-01-04, 23:05
Okej, Förstår ... men är enklare att jämnföra om du skulle skriva i KG men ah :P

Timmi
2007-01-04, 23:06
Jag får väl göra det för att göra min(a) glada läsare nöjda eller nått så ni inte överger mig ;)

/Tim

Osciz
2007-01-04, 23:08
Hehe ja... annars blir det ju att man skriver bra för man vet inte hur många kilo du lyfter när du skriver 5,5,5,5 eller orka räkna ut det, och då blir ju de lite fel =D

Timmi
2007-01-04, 23:10
Fine, jag ser mig själv som övertygad och skriver väl ut kilon från nu då :P

/Tim

Timmi
2007-01-07, 17:08
Tränat mig, bilder ska komma idag om jag lyckas få pappa att lugna ner sig och ta dem, bara så att ni vet.

Deffen går tja, äter lite mindre, men de senaste två dagarna har det inte blivit mkt till cardio, kommer förhoppningsvis igång med det iochmed att skolan börjar igen, då får jag iaf 20-30 mins promenad varje dag från och till skolan ;) Får se om jag väger mig en gång i veckan (alltså imorrn som första gången) eller om jag kör på två veckors intervaller.

Axlar och armar stod på schemat, första gången på 2 veckor jag tränar dem direkt vilket märktes....

2007-01-07

Axlar;

Sittande hantelpress 11kg 8,8 (lätt typ uppvärmning) 18kg 4 (fail på femman och alldeles för tungt :() 15 kg 5,6,6
Drag till hakan i cabelcrossen (om plattorna väger 5 kg stämmer vikten i kg) 50kg 5 60kg 5 70kg 5 75kg (fullt mag i cc:n) 4 60kg 5
Lyft framåt (udda märkning på plattorna) 6,25 5,5,5
Facerow nån vikt x 3 set

Liggande tricepsextensions 20kg + ez-stång 5,5,5,5 Tappat 5 kg i träningsvikt sen senaste gången jag körde den och då gjorde jag lätta femmor på 25kg + stång :(:(
Ez-curl 20kg + stången 5,5,5,5,5
Sittande concentrationscurl 13,5kg 5,5,5,4

Hemgång och nu sitter jag här.

/Tim

Osciz
2007-01-07, 17:13
Hyffsat pass =D Men tycker de är svårt,jobbigt att läsa av dina övningar , Du borde skriva ner varje pass på ett enklare sätt :D

Jag ser fram emot bilderna ! :D

Timmi
2007-01-07, 17:19
Men gud så tjötig du är då :P Får funta på nått fint sätt att skriva då :P

Du gör det ;)

/Tim

Timmi
2007-01-07, 22:41
NU har jag iaf tagit bilder, nu återstår bara fipplet med att lägga upp dem här *gah!*

Hilfe hilfe kort och gott ;)

/Tim

Timmi
2007-01-07, 22:49
Om det nu funkar så borde bilder komma som följer

Avslappnad framifrån;

http://img477.imageshack.us/img477/3771/kolo1jf6.jpg

Timmi
2007-01-07, 22:50
Front DB

http://img212.imageshack.us/img212/7694/kolo2cf2.th.jpg (http://img212.imageshack.us/my.php?image=kolo2cf2.jpg)

Timmi
2007-01-07, 22:53
Side triceps

http://img212.imageshack.us/img212/2103/kolo3mg1.th.jpg (http://img212.imageshack.us/my.php?image=kolo3mg1.jpg)

Timmi
2007-01-07, 22:53
Side chest

http://img212.imageshack.us/img212/2647/kolo4pq5.th.jpg (http://img212.imageshack.us/my.php?image=kolo4pq5.jpg)

Timmi
2007-01-07, 22:54
Back DB

http://img212.imageshack.us/img212/3839/imgp1463qi8.th.jpg (http://img212.imageshack.us/my.php?image=imgp1463qi8.jpg)

Timmi
2007-01-07, 22:57
That's all folks, fet men inte så jävla blek är jag uppenbarligen :D
Slå poser är inte helt lätt och inte helt bekvämt att göra i fillingarna framför pappa på kvällen ;)

Försökte med latsspreads men de gick åt helvete så de kommer kanske till nästa fotosession eller nått.

/Tim

rolf
2007-01-07, 23:01
Se på fan, bilder. Armar och tuttar ser bra ut, det var det första som slog mig. Ryggen såg också rätt bra ut på DBB, men eftersom du inte postade någon latspread är det kanske lite svårt att avgöra.
Dessutom är du brunar än mig. *slap* :D
Kötta på! :thumbup:

Timmi
2007-01-07, 23:07
Jag som tycker att mina armar är små och svaga ;) Latsspread är skitsvår att få till för mig, får inte ut latsen alls.
Brun är typ det enda jag är, året om utan att sola en sekund egentligen :D Vilket stör mina kvinnliga bekanta fruktansvärt mkt :D
Will do!!

Osciz
2007-01-08, 01:28
Ser bra ut ... Ska bli skojj och se hur du ser ut om 6månader :) Och då har du kanske gått ner några kilo ? :)

Alltid roligt med bilder !

Timmi
2007-01-08, 01:34
Precis, satsar på att gå ner några kilo till studenten, ska bli kul att se :)
Tack för de uppmuntrande orden :)

Timme
2007-01-08, 12:15
Jo, lite lika var vi nog allt :)

Men snart så vill jag se överdimensionerade ben! Satsa mycket på benen, det är de som är allas grund.

Timmi
2007-01-08, 14:42
Jo, lite lika var vi nog allt :)

Men snart så vill jag se överdimensionerade ben! Satsa mycket på benen, det är de som är allas grund.

Told yah :D

Får jobba på dem, vet att de är små och uschligt svaga :em:

Funtar nästan lite på att dra igång med en två-split som nån tippsade någon om i nån journal (exakt platsangivelse är överskattat ;)) Den var iaf över- och underkropps baserad och mer eller mindre bara basövningar som följer;

Överkropp
marklyft
chins (Latsdrag)
stångrodd
militärpress
dips

Underkropp + mage
Knäböj
Raka mark
stående vadpress
valfria tunga magövningar

Den tilltalar mig mkt och det ger utrymme för lite mer kondisträning som jag måste ta tag i och om jag känner för det kan jag lägga in ett serparat armpass om träningssuget skulle bli för stort. Kommentarer, åsikter?

/Tim

luckemuck
2007-01-08, 16:26
nämen tjenare :)
titta vem som hittat tillbakak hit då!

ser bra ut på dina bilder!
ska också ta tag i min träning litet nu när den legat på is över vinterlovet(iallafall styrketräningen) :D


cya @ the gym nån gång

sgtbarnes
2007-01-08, 16:32
Vad har du fått för inkallelsebefattning?

Timmi
2007-01-08, 18:35
Vad har du fått för inkallelsebefattning?

Jag har inte kommit så långt ännu, jag mönstrar i år för att då få veta vilken tjänst jag kommer kallas in till.

Lucke;

Tack du, jag har kommit ikapp dig kroppsviktsmässigt iaf :D Vi ses kanske redan imorrn ;)

/Tim

Timmi
2007-01-08, 21:56
Deffdag #8

Dagens cardio avklarad

Jogg, ca 4 km 22 min

Gick mkt bra, underbenen är lite motsträviga men det gick att jogga igenom smärtan idag, kanske ska ta mig till löplabbet för att skaffa ett par vettiga skor ;)

/Tim

Osciz
2007-01-08, 22:17
22min på 4km ? De är en bra tid ? :P

Jag har personbästa från 2003 då jag sprang 5km på 25min

Timmi
2007-01-08, 22:22
Hmm, kanske lite för bra för att vara mig ;)
Värt att nämnas är att det är inte skrivet i sten att det är 4 km prick men både mamma och pappa uppskattade distansen till typ 4 km, så det kan vara lite mindre men 22-23 min tog det iaf att jogga.

PB när det gäller att jogga är 5,1 km på exakt 30 min i lätt kuperad terräng. Har ingen koll på om det är bra eller dåligt men jag vill gärna kirra milen under 50 nån gång i livet, eller först och främst vill jag kunna jogga milen utan att dö ;)

/Tim

Timmi
2007-01-12, 18:58
Wehoo nu har jag tränat, lagt om till halvkroppspass, över/underkropp
Såklart inleder jag med överkroppen ;)

2007-01-12

Marklyft:
85 kg 3x5 (i smith för gymmet jag tränade på hade ingen fri stång ;))

Stångrodd (as above)
55 kg 5x4

Latsdrag med v-handtag:
65 kg 5x4 +4

Nordic roddmaskin:
50kg 5x3

Dips:
kv 8 PB 7,7,4,4

Sittande bröstpress Nordic:
50 kg 5,5,4

Sittande axelpress i smith:
45 kg 5,5,5,4

Drag till hakan:
45 kg 5,5,5

Klar och hej.
En av tjejerna jag tränade med bad mig uttryckligen att spänna musklerna och jag blev förvirrad, sånt som inte händer mig. och nu är jag upprörd för att jag kallas gymbesserwisser för att jag inte håller med om att ett gym som inte har en fri stång, och hantlar över 29 kg är ett tillräckligt vettigt gym och att likställa fri bänk med smithbänk är mer eller mindre hädelse, dessutom har jag ingen lightcola hemma. Så nu har jag klagat färdigt för nu....

/Tim

Osciz
2007-01-12, 21:20
Hyffsat bra pass :) Dock vet jag inte hur Nordic maskinerna ser ut.
Varför skulle du spänna musklerna ? när du körde någon övning ? *s*

Iaf.. Bra du orkade med att köra idag :) och att du har motivationen uppe.

Timmi
2007-01-12, 21:37
Mjo, kändes bra att komma igång igen på gymmet.
Hon tyckte väl att jag var stor eller nått, bara helt appropå ingenting sa hon "Kan du inte ta och spänna musklerna?". Jag blev som sagt väldigt förvirrad och körde bröstpress istället ;)

Yesyes, väldigt skönt men old habbits die hard så jag har käkat lite godis och chips nu ikväll (men ingen läsk vilket är en vinst i sig ;)) Ska verkligen se till att komma igång med promenaderna och joggingen ordentligt så fort jag fixat min dygnsrytm igen.

/Tim

sgtbarnes
2007-01-12, 22:18
Var i sollentuna tränar du? Har för mig att dom har en styrkeklubb i edsberg nämligen. Dom höll hus i baracker när jag tränade där en gång. Men nu har dom flyttat tror jag.

Timmi
2007-01-12, 22:50
Jag brukar träna i simhallen vid Rudbecksskolan (går där). Styrkeklubben i edsberg du tänker på är nog det som kalls Ringen, har för mig det iaf, anledningen till att jag tränar i simhallen är att det ligger sjukt bra till tidsmässigt för mig.

/Tim

sgtbarnes
2007-01-12, 22:58
Jag brukar träna i simhallen vid Rudbecksskolan (går där). Styrkeklubben i edsberg du tänker på är nog det som kalls Ringen, har för mig det iaf, anledningen till att jag tränar i simhallen är att det ligger sjukt bra till tidsmässigt för mig.

/Tim

Ah simhallen.. jo det gymet ligger jäkligt bra till om man går på rudbeck (gick där även jag) och så ingår väl simning i kortet. Har dock för mig att dom mest har maskiner på det gymet och inte så mkt stänger och fria vikter, men fräscht är det iaf.

Timmi
2007-01-12, 23:03
Just så, en fri stång (ingen böjställning) hantlar upp till typ 39 kg, så jag har så jag klarar mig. Absolut fräscht, väldigt skönt att träna där tidiga mornar då det är nästan folktomt :)

/Tim

rolf
2007-01-13, 00:24
Hah! Skitbra, nu får du börja vänja dig vid att ha en fanclub hängandes runt dina biceps. ;)
You'll get used to it! :D

Timmi
2007-01-13, 13:33
Hah! Skitbra, nu får du börja vänja dig vid att ha en fanclub hängandes runt dina biceps. ;)
You'll get used to it! :D

Jag kan ju bara önska det men den tränar inte på mitt ordinarie gym ;)

/Tim

rolf
2007-01-13, 13:35
Jag kan ju bara önska det men den tränar inte på mitt ordinarie gym ;)

/Tim

Ibland kan det vara värt att byta gym. :D

Timmi
2007-01-13, 13:46
Mjo, utsikten var något bättre på friskis gymmet än på "mitt" gym, men utan hantlar över 29 kg så bryter jag ihop ;)

/Tim, som snart ska ta sig ut på långpromenad.

Osciz
2007-01-13, 13:47
Härligt med promenad :) Framförallt när de är sol (som de är här i gbg) ... men själv ska man till gymmet nu och lär komma hem med minst ett PB =D

rolf
2007-01-13, 13:48
Mjo, utsikten var något bättre på friskis gymmet än på "mitt" gym, men utan hantlar över 29 kg så bryter jag ihop ;)

/Tim, som snart ska ta sig ut på långpromenad.

Du får helt enkelt väga 29kg+ hantlar mot feminin utsikt. ;)

Timmi
2007-01-13, 13:52
Härligt med promenad :) Framförallt när de är sol (som de är här i gbg) ... men själv ska man till gymmet nu och lär komma hem med minst ett PB =D

Det är skitbra väder för att gå på promenad, sol och 2 plusgrader, ska bli redigt skönt :)

PB:n är bra, håller tummarna för dig *popcorn*

Rolf;

Njaaej, feminin utsikt får jag nog av i skolan, på gymmet ska jag träna ;)

/Tim

Timmi
2007-01-13, 15:17
Promenixen avklarad, med stegräknare för att få en ungefärlig uppfattning om hur långt jag gått, ställde in den på att varje steg är 70 cm långt.

6487 steg, 4,54 km, 279 kcal @ 54,48 min

Allt enligt räknaren, vet inte hur väl det stämmer men skönt var det iaf :)

/Tim

Timmi
2007-01-13, 23:01
Joggat lite efter att sett 4 avsnitt i rad av Navy SEALs BUD/S Class 234, satan så fit de jepparna är.

ca 4 km @ 23 min

Fick kommentaren "Va, jogga nu???" av en polare över msn, ser inte det konstiga i det, dag som dag, kväll som kväll right?

/Tim

Osciz
2007-01-14, 00:04
Ja de är sant, men sällan man ser folk jogga en lördags kväll =) men bra jobbat ändå :D

Timmi
2007-01-14, 00:22
Amen vfn, bara för att jag inte super skallen av mig och är lite hälsosam på lördagar ;) Skulle ju vara bättre om man såg människor jogga på lördagskvällar eller hur? Men det är lite roligt att se folks miner när man joggar förbi dem :D

Tack också :)

/Tim

Osciz
2007-01-14, 23:01
Blir de styrketräning imon eller ?

Timmi
2007-01-14, 23:48
Antingen det eller så tar jag och joggar imorrn, har inte bestämt mig, men blir det tränings blir det ben/mage/vader ;)

/Tim

Osciz
2007-01-14, 23:54
Okej.. Good Luck & Have Fun dåe =D

Timmi
2007-01-15, 00:02
Hell yeah, jag joggar inte bara på lördagar, måndagar funkar också bra ;)

/Tim

Osciz
2007-01-15, 00:04
Okej... Timmi a.k.a Joggaren låter de bättre ? =D

kör på 8km imon dåe föö faaan !!! Pressa !!!

Timmi
2007-01-15, 00:06
Det kan jag leva med

8 km? Är du tokig, det är ju långt ju, efter 4 km har jag brutalpump i mina vader vill inte ens tänka på hur de känns efter 8:a :D

Video för natten.

http://www.youtube.com/watch?v=LH7vrLlDZ6U

/Tim

Osciz
2007-01-15, 00:14
Ser ingenting men ändå =D

Timmi
2007-01-15, 00:26
*gah!* :krampus

Fan också ;)

Påtal om ingenting så ska jag väga mig imorrn så ska vi se om jag gått ner något trots den skitdåliga diciplin jag har....

/Tim

Timmi
2007-01-15, 13:05
Jah, "deffat" mig i två veckor nu och dags för vägning. Hade inga som helst förväntningar på att gå ner mer än 1 kilo då jag ätit både lite godis och chips men jag har hålt mig ifrån all slags läsk (utom 3 liter cola light) och det var det jag höll hoppet till ;) Nåväl, här kommer iaf resultatet:

antal dietdagar: 14
Vikt vid start: 86 kg
Nuvarande vikt: 84
Total viktnedgång: 2 kg

Summa sumarum: Fan va bra :D Ett kilo per vecka är mer än jag räknat med, säkerligen en hel massa vätska men känns ändå bra att det går neråt på vågen :)

/Tim

Osciz
2007-01-15, 19:54
Bra jobbat ...för mig hoppas jag att jag har gått up lite =D

Timmi
2007-01-15, 20:16
Du kan få mitt fett om du vill? :D

Blidde ingen träning idag, sov typ 4a timmar och har i princip inte käkat något. Ätit som följer;

- En apelsin
- En banan
- Två portioner korv och potatiskroketter
- Nu sitter jag och äter en stor tallrik gröt (gjord på vatten) smaksatt med lite honung

Det är fan inte mkt käk på en dag ;)

/Tim

Osciz
2007-01-15, 20:43
Nä.. För mig blev d 3 gainers idag men ingen tränning ^^

Nej,tack.. Jag satsar på muskelmassa ökning .. Men jag ska nog köra en 2-3veckors deff precis innan sommaren, för under sommaren blir de nog inte så mkt tränande med tanke på att jag tänkte göra en Europa resa med några polare i en fet van =D

Men imon blir de tränning under förmiddagen skulle jag tro sen kanske även innebandy på kvällen om jag orkar!

Timmi
2007-01-15, 20:52
Kanske kanske borde käka en gainer också för att få i mig lite mer näring eller nått.

Nähä, slipp då. men du har det lättare du är ju inte precis i närheten av att vara fet på nått sätt till skillnad från vissa andra av oss ;)

ska nog träna på morgonen om jag klarar av att somna inatt :D

/Tim

Osciz
2007-01-15, 21:03
Mjo, Men gainer är för viktökning ... Kör på whey-80 istället ! :D

Hihi, Tack ... Men jag kan fortfarande få bort lite fett från magen så musklerna syns ännu mera (A)

Testa somna till Infected Mushrooms :D Fungerar alltid för mig iaf :)

luckemuck
2007-01-15, 21:32
jag har hålt mig ifrån all slags läsk (utom 3 liter cola light)

wtf? :D


men träna 10.10 imorgon, det är då jag tränar! ;)

Timmi
2007-01-15, 22:18
Fan, revidering, all slags "vanlig" läsk med socker menar jag, brukar dricka det som vatten annars...nu måste du kläcka ur dig nått dumt som jag kan ha som signatur annars blir det orättvist :D Gawd...the embarresment ;)

Börjar 10:25 så det blir lite svårt ;)

/Tim

Osciz
2007-01-15, 22:23
Okej , Cola light innehåller inte socker men däremot sötningsmedel som inte är så mycket bättre... går inte på de här med "light-drycker" , Skippa colan och drick mjölk istället :D

Timmi
2007-01-15, 22:25
Jag dricker mjölk också, jag lovar, men det känns fel att sitta med mjölk hela jävla tiden ;)

/Tim

Osciz
2007-01-15, 22:44
Okej, Drick vatten då oxå :D

Timmi
2007-01-15, 22:48
Nu tycker jag allt att du är lite vrång ;)

Förövrigt, Monty Phyton ftw :D

/Tim

Osciz
2007-01-15, 23:01
De tycker inte jag (A)

Förövrigt, Glasstårta ftw

Timmi
2007-01-15, 23:20
De tycker inte jag (A)

Förövrigt, Glasstårta ftw

BAH! Att "gå på diet" ftw utan glasstårta...

Dy er elakt hest som gör sådär *cry*

/Tim

Osciz
2007-01-15, 23:27
Jak er ikke hest !

Men räcker med spamm nu , hähä
Vad blir de imon ? :)

btw, Har ny avatar =D

Timmi
2007-01-15, 23:30
Imorrn blir det ben/mage/typ underarmar antingen på morgonen eller efter skolan vid fyra snåret.

Bah, ska lägga in en bild på min kagge som avatar så ska du få se på krejjor....skulle ju vara kul att se ut sådär till studenten om inget annat.

/Tim

Osciz
2007-01-15, 23:32
Hehe.. Går du sista året på gymnasiet ?

*Längtar tills att få se din cola light kagge*

Underarmar har jag inte kört på typ 3månader , hehe ... Ska nog börja köra de lite lätt .. men man tränar väl lite underarmar när man kör hantelcurls eller ? *s*

Timmi
2007-01-15, 23:35
Yees box, bara några ynka månader kvar till studenten :D

Det kommer inte hända, och min kagge är inte byggd på cola light, den är skapt på riktig sockermättad läsk ;)

Det är ballt med stora underarmar tycker jag så jag ska börja köra typ omvända curls och nån till för undersidan av dem bara för att. Vanliga curls tränar dem nog lite, men som sagt vill jag ha större än så :D

Osciz
2007-01-15, 23:53
Hehe jao, men imon ska jag testa med 27.5 x 6 i hantelpress :D tror nog att jag ska klara de , känns så iaf ... får se om jag når up till mitt mål att ta 30 x 8 innan slutet av januari

Timmi
2007-01-16, 18:38
Ben, underarmar, armar, vader blidde det idag i en salig jävla röra :D

Chins med händerna mot mig:

4 PB så det stänker om det!

Omvänd stångcrul:

25kg 3x5 reps

Underarmscurls bakomryggen

25 kg 3x8 reps

Böj:

70kg 5-6 set 5 reps vardera

Chins med händerna mot mig igen:

4 st och återigen PB så det stänker om det!

Finnen:

3-4 set så långt jag kom utan att krampa ihop några gånger

Stående vadpress

Nån vikt 3 set några reps

Hammercurls:

15 kg 2x5 reps

Pushdowns

Nån vikt 3 set

Oorganiserat till tusen men vfn, tränat har jag iaf gjort, glad över chinsen iaf :D Resten lämnar mer att önska...

/Tim

Osciz
2007-01-16, 18:57
De ser bra ut.

Du lär nog ha träningsvärk i underarmarna imon =)

Timmi
2007-01-16, 20:13
Tack

Kanske det kanske, får hoppas på att de växer iaf om den inte infinner sig ;)

/Tim

Timmi
2007-01-18, 21:29
Cardio:

Jogging ca 4 km @ 23 min.

Imorn blire överkropp på gymmet.

/Tim

Timmi
2007-01-19, 19:17
Överkroppspass avklarat:

Mark

90kg 5x3

Stångrodd

50kg 4x5

V-drag

70kg 4x5

Dips

KV x 7,7,8

Militärpress

27,5 kg (alla andra stänger var upptagna av en armé disobyggare) 3x5 väldigt långsamma strikta reps.

/Tim

rolf
2007-01-19, 19:26
Det tar sig! Stabila mark och dips :thumbup:
Discobyggare och diverse andra störningsmoment får man ibland ge alternativen att köra upp curlstången i arslet eller helt enkelt ge fan i att ockupera en stång på var.

Timmi
2007-01-19, 19:29
Danke, marken kändes faktiskt riktigt bra några reps när tekniken satt fint. Dipsen kommer
Mjo skulle jag vara lika stor och finsk som du skulle jag kanske våga det, istället är jag svensk och feg och skiter i det ;) Egentligen vet jag att jag inte borde träna på fredags eftermiddagar då gymmet alltid är fullt med fjortisar då...vilket gör mig ledsen i ögat....

Osciz
2007-01-19, 19:31
Bra mark :) Blir de att jogga ikväll eller tar du de imon kväll ? :D

rolf
2007-01-19, 19:33
Danke, marken kändes faktiskt riktigt bra några reps när tekniken satt fint. Dipsen kommer
Mjo skulle jag vara lika stor och finsk som du skulle jag kanske våga det, istället är jag svensk och feg och skiter i det ;) Egentligen vet jag att jag inte borde träna på fredags eftermiddagar då gymmet alltid är fullt med fjortisar då...vilket gör mig ledsen i ögat....

Haha, ta fram niiven bara så går det fint vettu. :D

Timmi
2007-01-19, 19:33
Efter som jag tränat på gymmet idag och joggade igår får det vänta till imorn ;)

Tack också :)

Får rota fram kvinarna jag har då ;)

Timmi
2007-01-20, 22:01
"Snöstorm" och rastlöshet mynnar ut i att jag lever upp till namnet "lördagsjoggaren", ut tog jag mig

Jogging 2 km, gång 2 km. Ingen koll på tiden, fick för ont i underbenen för att springa hela rundan men vfn, ute var jag iaf.

/Tim

Timmi
2007-01-21, 22:46
Jahapp, så har man dragit in sig själv i en kondistävling med en tjejpolare. Vi ska tävla i vem av oss som kan springa 7 km på plan mark snabbast. Blir til att öka på längden på löppassen från nu då, imorn ska jag ta mig till gymmet och jogga på band för att se hur långt 7 km är och om mina ben klarar det.

/Tim

rolf
2007-01-22, 14:48
Jahapp, så har man dragit in sig själv i en kondistävling med en tjejpolare. Vi ska tävla i vem av oss som kan springa 7 km på plan mark snabbast. Blir til att öka på längden på löppassen från nu då, imorn ska jag ta mig till gymmet och jogga på band för att se hur långt 7 km är och om mina ben klarar det.

/Tim

Hah, nu har du fan gett dig in på nåt. :D
Jag förlorade mot en tjej på 5km för några år sedan. Jag skyller på att jag var sjukt fet då (t.o.m. fetare än nu!) :em:

Timmi
2007-01-22, 15:32
Jag vet, jävligt dumt av mig, fyfaen, för inte kan jag förlora mot en brud ;)
För några år sen kunde jag inte springa fem km utan att dö, det kan jag iaf nu :D

Nåja, tränat mig lite idag också.

Löpband 3 km @ 28:29 min, 9 9,5 och 10 km på vardera kilometer, inte direkt jobbigt men överjävligt tråkigt så det blir till att springa ute i snön iaf för gymmet dör jag bara på.

Armar:

Stående frenchpress 25kg + ez-stång 5,4
Liggande tricepsextensions 25kg + ez-stång 5,4,4
Pushdowns i cabel rak stång 60 eller 65 kg (måste vara helt sjukt konstig utväxling på de där hjulen ;)) 3x5
Framåtlutad frenchpress i cabel 2x4 nån vikt

Stångcurl i cabel nån vikt 3 set
Hantelcurl 1x5 @ 11kg 1x5 @ 15kg

Typ nått sånt och nu är mitt gainerpulver så ska be pappa beställa kolos wheyprotein nu när det lägligt nog är billigt :D

/Tim

Timmi
2007-01-22, 16:38
Hmm, INTE 28 minuter utan 18 minuter på 3 km ;)

Timmi
2007-01-23, 16:23
Och så kom det då, brevet från pliktverket det jag väntat på och tränat inför hela den här tiden. 12:e februari 7:30 kommer jag mönstra i huvudstaden för att se om jag får lumpa som jag vill.

Får se hur jag gör med vikt nedgång om den nedprioriteras tills dess men nu ligger kondis och allmän styrka högt på listan, hellre att jag blir starkare än svagare och smalare just nu.

Slutligen, yaaay!! Hoppas bara inte jag råstoppas pga pollenallergi...

/Tim :D

Timmi
2007-01-25, 20:33
Cardio:

5 min uppvärmning 15 min HIIT cykel 30/60 intervaller 3 min nedcykling
10,2 km, 233 kcal

/Tim

Osciz
2007-01-25, 21:27
Cardio träningen är aldrig fel :D Även fast jag aldrig kör cardio ^^

Timmi
2007-01-25, 21:31
Särskilt inte när man har fått berättat för sig att kondistestet ska vara det jävligaste fysiska testet på mönstringen och man inte har nån vettig kondis ;)

Förövrigt är pedagogik jävligt roligt ibland. Var på en högstadieskola och informerade om min gymnasieskola inför deras val, först babblade min "kollega" (annan lärare på skolan) ett tag och då var niorna som nior är, pratade och allmänt ouppmärksamma. Min tur, första jag frågar är "Gissa vad det bästa jag lärt mig på Rudbeck (min skola) under de senaste tre åren är?" en del förslag på ämnen som matte och självkännedom och skit, svar; "Att man är tyst när nån annan pratar och att man räcker upp handen när man vill säga nått" och tro på fan att de höll käft under tiden jag pratade :D:D Jag var stolt, läraren från min skola var impad och de lärarna från skolan jag var på var impade, jag blev ännu gladare :D

Så nu har jag skrutit klart.

/Tim

Osciz
2007-01-26, 07:02
Hehe, Vid har "Rudbeck" här i Göteborg ochså.. Och de är en riktig MVG-skola , tror intagnings poäng var runt 310poäng, galet... Själv va jag stolt över mina 180 poäng som jag hade när jag gick ur nian :D

Timmi
2007-01-26, 17:13
Pen träning idak:

2007-01-26

Ben

Fria frontböj 50 kg 4x5 Kändes skitbra, antingen 55 eller 60 kg nästa gång jag kör den, var inte alls tungt men ville känna på tekniken igen. Var helt sjukt jobbigt för magen att stabilisera, egentligen jobbigare med det än för låren ;)

Liggande lårcurl 35 kg (fjösigt jag vet...) 4x5

Sit ups 3x12

Kort och konsist pass, gick bra, lårcurlen var lätt frontarna likaså.

/Tim

Timmi
2007-01-30, 13:35
Tränat mig igen.

2006-01-30

Överkropp:

Dips:
kv x5
Plan hantelpress:
22,5kg 4x5 + 4 i sista settet.
Drag till hakan:
50 kgx3
Militärpress:
30kg 2x5
Marklyft:
90kgx3
100kgx3 Tangerat PB
110kgx1 PB
120kgx1 PB!!!
Latsdrag med v-handtag:
60 kg 3x5
Nån slags roddmaskin:
3 set

Fan så skönt med PB i mark! Hantelpressarna kändes skitbra, var brutalstrikt i rörelsen ner och sedan att känna att jag pressade med bröstet, gick mkt bra :D

Fråga till er som läser,mönstrar 12:e, ska jag vila hela från styrketräningen nästa vecka för att vara fräsch i kroppen tills dess eller ska jag köra på lite lugnt eller lägga mer krut på kondis/återhämtning?

/Tim

Osciz
2007-01-30, 13:52
Härligt med PB i Mark :D Skönt du börjat komma igång med Hantelpressen , min favvo övning :)

rolf
2007-01-30, 13:55
Schyssta marklyft!! :thumbup:

Timmi
2007-01-30, 17:14
Tack båda två :)

Var jävligt skönt med PB:t, den gamla var väldigt gammalt så skönt att uppdatera sig lite, har nog en 5 kg till att dra ur mig själv.

Osciz;

Myes, den är jävligt skön, men jag blev väldigt kåt på att göra dips när jag upptäckte att jag orkade det men tror jag kommer variera mellan hantelpress och dips mer nu.

/Tim