handdator

Visa fullständig version : Pulsen efter träning.......


Erik__
2006-11-20, 22:16
Hm, tränat lite halvhårt för första gången på länge, nu kände jag mig typ lite "varm" sådär efter åt, och märker att pulsen ligger och häckar mellan 70-80slag, är det normalt att den är förhöjd efter passen?

quaker
2006-11-20, 22:17
jag har typ 130 i puls efter jag tränat =)

Erik__
2006-11-20, 22:37
jag har typ 130 i puls efter jag tränat =)

hehe även om det var 2,5 timmar sen?

quaker
2006-11-20, 22:42
nja inte så lång tid efter kanske men en stund i alla fall, 70-80 slag är väl inte så mycket för övrigt?

Erik__
2006-11-20, 22:49
nja inte så lång tid efter kanske men en stund i alla fall, 70-80 slag är väl inte så mycket för övrigt?

brukar ligga kring 65-70 (har jag för mig) när ja sitter här vid datorn och tar det lugnt =)

LadyG
2006-11-20, 22:52
Mellan 60-80 bpm är normal vilopuls.

Du kollar inte på några pulshöjande bilder när du sitter vid datorn :naughty:

Erik__
2006-11-20, 22:59
Mellan 60-80 bpm är normal vilopuls.

Du kollar inte på några pulshöjande bilder när du sitter vid datorn :naughty:

min vilopuls ligger kring 55-60 sist jag kolla, tycker hjärtat dunkar på något förfärligt just nu = D

LadyG
2006-11-20, 23:03
min vilopuls ligger kring 55-60 sist jag kolla, tycker hjärtat dunkar på något förfärligt just nu = D

Latent stress? Har du något prov eller tenta som spökar?

Det kan bero på en annalkande förkylning också. Kolla om din vilopuls är förhöjd det försata du gör när du vaknar - den ska vara som lägst innan du ens stigit ur sängen. Är den fortfarande hög då kan det ha med infektion i kroppen att göra påstod min husläkare (min enda källa till det påståendet f ö).

Zakath
2006-11-20, 23:10
Jag brukar vara extra varm i en dryg timma efter träning, ganska jobbigt. Kanske har något att göra med förhöjd puls?

Erik__
2006-11-20, 23:18
Latent stress? Har du något prov eller tenta som spökar?

Det kan bero på en annalkande förkylning också. Kolla om din vilopuls är förhöjd det försata du gör när du vaknar - den ska vara som lägst innan du ens stigit ur sängen. Är den fortfarande hög då kan det ha med infektion i kroppen att göra påstod min husläkare (min enda källa till det påståendet f ö).

jobbigt! varit sjuk i typ 8 veckor! har nyss börjat! hemskt!

Erik__
2006-11-20, 23:22
Tog på sändarbältessaken nu, är nere under 70 hehe

Kan den vara högre än normalt för att jag har sovit 4h inatt, tränat rätt tungt och skrivit skolarbete hela jävla kvällen till imorn? *hoppas*

Philippp
2006-11-20, 23:43
Tog på sändarbältessaken nu, är nere under 70 hehe

Kan den vara högre än normalt för att jag har sovit 4h inatt, tränat rätt tungt och skrivit skolarbete hela jävla kvällen till imorn? *hoppas*

japppppsssss, speciellt om du inte tagit det lugnt efter träningen, eller så kanske du mötte en tiger utanför ditt rum och boom så kom noradrenalinet adrenalinet och kortisolet och du slängde dig mot den slet av dens hals, då är det naturligt att din puls är lite högre ett tag framöver

LadyG
2006-11-20, 23:49
Tog på sändarbältessaken nu, är nere under 70 hehe

Kan den vara högre än normalt för att jag har sovit 4h inatt, tränat rätt tungt och skrivit skolarbete hela jävla kvällen till imorn? *hoppas*

Låter som om kroppen befinner sig i ett stresstillstånd, som Philipp så brutalt antudde :)

Varva ner, sov ordentligt, käka en rejäl frukost och ta pulsen imorgon bitti. Den är antagligen tillbaka på vanlig nivå då.

Philippp
2006-11-20, 23:55
Låter som om kroppen befinner sig i ett stresstillstånd, som Philipp så brutalt antudde :)

Varva ner, sov ordentligt, käka en rejäl frukost och ta pulsen imorgon bitti. Den är antagligen tillbaka på vanlig nivå då.

777 posts har du nu!!!! detta är ett tecken på att vi ska umgås privat efter forum-tid *cupid*

ps akta er för tigrarna

LadyG
2006-11-21, 00:07
777 posts har du nu!!!! detta är ett tecken på att vi ska umgås privat efter forum-tid *cupid*

ps akta er för tigrarna

777 är speciellt antar jag? Vad har jag missat?

Är det en svensk tiger? :)

Philippp
2006-11-21, 00:14
777 är speciellt antar jag? Vad har jag missat?

Är det en svensk tiger? :)

777 paradisets flammande svärd :o
nopes, den anser sig inte ha någon nationalitet, i sverige är den en turk men i turkiet är den svensk

LadyG
2006-11-21, 00:18
777 paradisets flammande svärd :o
nopes, den anser sig inte ha någon nationalitet, i sverige är den en turk men i turkiet är den svensk

Låter som en omskrivning för ett hårt sparringpass :)
Jag blir aldrig riktigt klok på tigrar :P

Philippp
2006-11-21, 00:29
Låter som en omskrivning för ett hårt sparringpass :)
Jag blir aldrig riktigt klok på tigrar :P
på tal om sparring, nån dag ska jag åka ut till er jujutsu nerds och spöa er (eller få spö) :P, fast om det står en tiger vid ingången och jag först tar hand om den och sen möter er så kommer ni nog behöva hela klubben, undra hur bra fighter man skulle vara om man mötte tigrar före man hade sina fighter, adrenalin/noradrenalin nivåerna lär ju skjuta i höjden.

LadyG
2006-11-21, 01:00
på tal om sparring, nån dag ska jag åka ut till er jujutsu nerds och spöa er (eller få spö) :P, fast om det står en tiger vid ingången och jag först tar hand om den och sen möter er så kommer ni nog behöva hela klubben, undra hur bra fighter man skulle vara om man mötte tigrar före man hade sina fighter, adrenalin/noradrenalin nivåerna lär ju skjuta i höjden.

Akta dig bara för att komma ner måndag/onsdag för då är det kyokushinkai-folket som tränar, och de brukar inte vara mjuka i kontakten direkt :)