handdator

Visa fullständig version : Har du missförstått en komplimang nån gång?


Lellan
2006-11-20, 21:55
Fick veta i lördags att jag tolkat en komplimang jag fick för typ drygt 3 år sedan som en förolämpning, och därför undvikit den personen lite. Knas ju.. Men han pratade göteborska och den var på franska liksom.

Minns också en utekväll då ett helt killgäng babblade på om att jag hade "snuskiga" stövlar på mig. Jag led och ville bara hem, fattade nada, var lite osäker på dem innan jag gick ut för att de kanske var uppseendeväckande, något denna blyga viol inte ville vara. Tolkade det som att skorna luktade blä eller hade nåt klet på sig eller så.. (framgick senare att det var något bra.. att ha snuskiga skor)

Å en annan sak var när jag fick höra att jag passade jättebra i svart, jag trodde tonen var ironisk och betydde att jag var fet - jag var ung och osäker som ni hör..

Nåå, någon mer som tolkat tokigt?:Virro

Sebbe_H
2006-11-20, 22:07
Vad sa killen som sa nått på franska?:D

Lellan
2006-11-20, 22:08
"Femme fatale" :em: Hur jag fick det till "Fet som fan" är lite märkligt dock.. :D

Empe
2006-11-20, 22:09
Jag brukar försöka vara jättedum men alla tror att jag skojar och är egentligen snäll :(
Gonatt.

L-Sami
2006-11-20, 22:12
"Femme fatale" :em: Hur jag fick det till "Fet som fan" är lite märkligt dock.. :D


:laugh:

och jo en gång på gymnasiet sa en att jag liknade Eminem. Blev lite liksom wtf? han är inte ens snygg och liknade fan inte honom , men tydligen menade hon att det var bara bra :)

flenders
2006-11-20, 22:17
Inte direkt en komplimang men kan nog leda till ett skratt. Jag skulle åka tåg med en kompis och det fanns några lediga platser men för att vara ärlig så frågade vi om vi fick sitta här. Tjejen blev skitsur och frågade oss med arg ton: "Vadå? Tycker ni jag är tjock eller?"

Min reaktion var att hon var *screwy*

L-Sami
2006-11-20, 22:19
Inte direkt en komplimang men kan nog leda till ett skratt. Jag skulle åka tåg med en kompis och det fanns några lediga platser men för att vara ärlig så frågade vi om vi fick sitta här. Tjejen blev skitsur och frågade oss med arg ton: "Vadå? Tycker ni jag är tjock eller?"

Min reaktion var att hon var *screwy*


Var hon tjock/mullig då i dina ögon?

koetti
2006-11-20, 22:34
klassisk konversation från Simpsons:

Moe ser över Maggie som leker i bollhavet. En råsnygg brud kommer fram till Moe (som är jäkligt ful) och säger:

- Ahh... she looks just like you! - säger bruden och syftar på den söta babyn
- Are you calling her repulsive?! blir Moes svar :smash:

flenders
2006-11-20, 23:27
Var hon tjock/mullig då i dina ögon?Smal som en sticka och ändå hade hon jackan på. Konstiga var att jag fick dåligt samvete för hela tågvagnens tjejer vaknade till när de hörde ordet "tjock" och kollade snett på mig när jag bara var artig.

L-Sami
2006-11-20, 23:54
Smal som en sticka och ändå hade hon jackan på. Konstiga var att jag fick dåligt samvete för hela tågvagnens tjejer vaknade till när de hörde ordet "tjock" och kollade snett på mig när jag bara var artig.

Håller med dig då, hon var *screwy*

thomast
2006-11-20, 23:57
Min mor: Fan va snygga ben du har!
Jag: ???
Min mor: Du ha sådana där tjejben!

Går det att misstolka? *cry*

Zakath
2006-11-20, 23:58
Smal som en sticka och ändå hade hon jackan på. Konstiga var att jag fick dåligt samvete för hela tågvagnens tjejer vaknade till när de hörde ordet "tjock" och kollade snett på mig när jag bara var artig.

Hon kanske inte kände till vad normal artighet i Sverige var?
Eller så hade hon en störd kropps- och självuppfattning.

Tricklev
2006-11-21, 00:00
Min mor: Fan va snygga ben du har!
Jag: ???
Min mor: Du ha sådana där tjejben!

Går det att misstolka? *cry*

:laugh: :laugh:

Tjej: Haha! Vilken gullig penis!

Gullig...? :(

The_RobRoy
2006-11-21, 00:33
hahaha, vilken rolig tråd :D

har tyvärr inget att bjuda på

Greg
2006-11-21, 00:42
Massor med gånger.

Lär mig aldrig att "du är söt" inte är en invit till att idka samlag.

Liten Men Fet
2006-11-21, 00:44
Det var en gång en väldigt trevlig tjej som jag tyckte mycket om, på en fest där vi diskuterat storleken på aparaturen så kom hon fram till mig och stoppade handen i brallan på mig och undrade om vi skulle hem och mäta....
Jag trodde hon skämtade.. men det gjorde hon inte och gick hem med en annan. *gah!*

Det var väl en komplimang som hetter duga?

aliquis
2006-11-21, 00:51
Missförstod annas/dianas hela tiden idag, hon får det att låta som att hon inte vill ha mig men det är ju klart att hon vill det.

aliquis
2006-11-21, 00:53
Gör jag säkert, om tjejer snackar med mig lär det ju betyda att de vill ligga med mig, och jag kan säkert vara ond även till folk som jag kanske inte ville vara ond emot!

Liten Men Fet
2006-11-21, 01:20
Gör jag säkert, om tjejer snackar med mig lär det ju betyda att de vill ligga med mig, och jag kan säkert vara ond även till folk som jag kanske inte ville vara ond emot!

Klart dom vill ligga med dig om dom pratar med dig, fast dom vet inte alltid om det bara.

Fjod0r
2006-11-21, 01:20
Häromdagen sa en kompis "fan, du ÄR ju dumt i huvet". Först blev jag helt ställd, tills jag insåg att han menade att jag var smart. Då känndes det bra *flex*

Batman
2006-11-21, 01:34
Många gånger, minns dom aldrig men jag är sjukt dålig på att ta komplimanger.

rent spontant kommer jag dock ihåg när jag satt hos en polare för nått år sedan så dyker en gammal bekant o hans tjej upp, hon säger nått i stil med "har du tränat mycket på sistonde?"
-jo lite grann.
helt knäpptyst i rummet, folk kollar på mig och jag kollar förvånande tillbaka och säger "Vad?"
Polare säger högt "Tack säger man"
-jahaaa.

ps. att vara kille och få komplimangen Gullig är inte bra.

aliquis
2006-11-21, 01:42
Det var en gång en väldigt trevlig tjej som jag tyckte mycket om, på en fest där vi diskuterat storleken på aparaturen så kom hon fram till mig och stoppade handen i brallan på mig och undrade om vi skulle hem och mäta....
Jag trodde hon skämtade.. men det gjorde hon inte och gick hem med en annan. *gah!*

Det var väl en komplimang som hetter duga?Men shiet.

Tur last.fm spelar Sash! - Mysterious Times för mig, annars hade jag blivit helt deprimerad av det där.

timoat
2006-11-21, 05:45
Po tal om felsagningar, jag morsan o farsan var i Helsingor for tvo jular sen, mamma ville handla sodana dar trekantiga hoga triangleljus, so vi gick in i affaren och mamma frogar. (boda mina foraldrar ar engelska)

"De saelger vi dessvarre igge" blev danskens svar.

Morsan ser helt stalld ut, och lamnar affaren utan ett ord. Vi fattar ingenting. Utanfor affaren frogar hon mig o farsan helt forskrackt

"Vaddo saljer inte till svenskar?!"

Javlar vad vi garvade.

Dav0d
2006-11-21, 05:57
Det var en gång en väldigt trevlig tjej som jag tyckte mycket om, på en fest där vi diskuterat storleken på aparaturen så kom hon fram till mig och stoppade handen i brallan på mig och undrade om vi skulle hem och mäta....
Jag trodde hon skämtade.. men det gjorde hon inte och gick hem med en annan. *gah!*

Det var väl en komplimang som hetter duga?

Ursäkta, but you one stupid *** :)
Nåja, hon kanske hade herpes. "Always look on the bright side of life!"

Lellan
2006-11-21, 08:58
Kul med era svar! Fördomsfulla jag hade nog väntat mig lite av motsatsen, killar som tolkar allt till deras fördel.. (=missförstått förolämpning..?) men det är alltså inte bara jag som förutsatt dåligt och inte kunnat tänka först och främst att nåt var snällt menat..

Hoppas ni kommer på fler.. (eller, egentligen hoppas jag ju att ni fattat och tackat och gått vidare när nån sagt en komplimang! Men ni förstår vad jag menar..)

Sofia4_4
2006-11-21, 09:14
"Femme fatale" :em: Hur jag fick det till "Fet som fan" är lite märkligt dock.. :D

hahaha, helt insane. (obs, en komplimang :D )

Jag kommer ihåg en sån grej. Jag hade just blivit ihop med min kille, men då var jag 3 månader i Danmark där jag hade förtjockat mig med 20 kg. Det hade han iof också gjort, inte så mycket. Sen tränade jag bort alla 20 på 5 mån och började klä mig i svar och läder och killen också.
Då såg en klasskompis oss en dag och hon sa:
"Men herregud, titta på er, när ni kom från Danmark var ni bara mysiga och kära och nu är ni bara vältränade och snygga".
haha.
Det var menad dom en komplimang, det fattade ju, men jag skrattade så mycket. Hon försökte rätta till sig på nåt sätt sen.

Dnepr
2006-11-21, 09:19
Jag kommer ihåg en sån grej. Jag hade just blivit ihop med min kille, men då var jag 3 månader i Danmark där jag hade förtjockat mig med 20 kg. Det hade han iof också gjort Oj vad ni härmas.
"Men herregud, titta på er, när ni kom från Danmark var ni bara mysiga och kära och nu är ni bara vältränade och snygga".
haha.
Det var menad dom en komplimang

Hur kunde du missförstå ngt så solklart?

Sofia4_4
2006-11-21, 09:25
Oj vad ni härmas.
när man är nykär så härmas man, hur ska man annars imponera.


Hur kunde du missförstå ngt så solklart?

Jag försökte missförstå friviligt. Andra alternativet var ju att översätta "mysig" till "fet". :D

Kwon
2006-11-21, 09:32
All the time! :D

Liten Men Fet
2006-11-21, 10:42
Ursäkta, but you one stupid *** :)
Nåja, hon kanske hade herpes. "Always look on the bright side of life!"

jes I am! Jag trodde väldigt länge att tjejer aldrig stöter på killar, tex mig, men jag upptäckte i 20-årsåldern att det var jag som var för dum för att fattade deras vinkar. Sen när nån gör något mer drastiskt så trodde jag bara dom skojade för så kan dom ju inte göra?

Mass-Tech
2006-11-21, 11:06
Massor med gånger.

Lär mig aldrig att "du är söt" inte är en invit till att idka samlag.
+1 Har lär mig det den hårda vägen.

Annars brukar jag alltid misstolka komplimanger om att jag är grov.

Björn S
2006-11-21, 11:14
"Du ser ut some en liten bodybuilder, asså, en bodybuilder i mindre format"....

För typ 5månader sedan av en flicka jag lekte naken med.

Vet inte om det är bra eller dåligt :)

sammy1
2006-11-21, 11:21
En kille på mitt förra gym som var enormt grov kom fram till mig och sa att jag är starkare än jag ser ut....hur man nu ska tolka det :D

Melker
2006-11-21, 11:25
Det var säkert menat som en komplimang.

Fartman
2006-11-21, 11:41
Nu var det iofs inte en komplimang direkt som missförstods, men lite åt det hållet iaf.
Hade snackat lite med en brud i baren medans jag väntade på att beställa, när jag sedan fått min drink säger bruden något som jag inte uppfattar helt, och jag nickar lite svagt typ för jag tänkte att det säkert inte var sådär jätteviktigt ändå. Då ser hon plötsligt rätt sur ut så jag ser som lite förvånad ut och hon hajar till att jag kanske inte hörde ordentligt så hon upprepar sig. "Jag sa: Jag antar att du inte längre vill stå här och prata med mig nu när du fått din drink" :D
Jag ursäktade mig och förklarade lugnt och stillsamt att om så var fallet så hade jag faktiskt gått därifrån. Vilket hon blev glad att höra.

Baan
2006-11-21, 12:12
En kille på mitt förra gym som var enormt grov kom fram till mig och sa att jag är starkare än jag ser ut....hur man nu ska tolka det :D

diss mot massan...