handdator

Visa fullständig version : Joakim CoC#3 Palmqvist


Arne Persson
2002-04-15, 11:20
Lödde Hälsocenters kultfigur Joakim "Jag väger 115 det är för mycket " Palmqvist tryckte i helgen i hop min tunga CoC#3 gripper inför bl.a herr Bartoll´s ögon. En mycket imponerande prestation eftersom han var helt ouppvärmd. Jag hoppas att bilderna blev ok.

Joachim B
2002-04-15, 11:34
Har inte hunnit titta på bilderna ännu. Åkte hem men Roger från Strömstad i går kväll och var hemma vid 02-tiden i natt. Har precis kommit upp - lagom seg och lätt förkyld. Kan säga att det är tungt att ge sig ut på två dagars reportage när man suttit inomhus med en fraktur i 7 veckor!

Jag tog omkring 100 bilder och Janna över 750!! Yep, vår lilla IBM MicroDive på 1GB gick varm. Nu ska jag bara gå igenom alla dessa bilder och börja skriva på reportaget.

Återkommar ang. bilder på Joakim Palmqvist.

...Dags för ännu en kopp kaffe... :rolleyes:

Fritz
2002-04-15, 13:27
Jag blev mycket imponerad av honom, när jag gjorde en visit på gymmet i förra veckan, då det nästan såg enkelt ut för honom att klara 3:an.
Själv införskaffade jag mig en PDA 338 av en vänlig själ på gymmet, vilken jag har förhoppningar av att klara snart.
:)

Arne Persson
2002-04-16, 13:44
Vi skall heller inte glömma att detta forums mr Crushed to dust som även han tränar på Hälsocenter i Löddeköpinge faktiskt var först på gymet och 2:a efter Magnus Samuelsson att som svensk klara CoC#3.

chrgel
2002-04-16, 13:49
Hur hälsar ni på varandra nere i Lödde? En nick, klapp på axeln, eller?

Skaka hand verkar ju direkt farligt. :D

Arne Persson
2002-04-16, 14:12
Vi vågar inte hälsa på varandra.

r90
2002-04-16, 14:25
En CoC #1 hur mycket kraft krävs det för att trycka ihop en sådan?

samt CoC #2 / 3

Arne Persson
2002-04-16, 21:05
Enligt gamla uppgifter som inte är riktigt tillförlitliga så anger Iron-Mind som säljer dessa grippers följande(i kg): T=trainern = 45 kg, CoC#1 =60 kg, CoC#2 = 90 kg, CoC#3 = 130 kg samt CoC#4 = 167 kg. PDA har även försökt att ge sig på att mäta trycket (i Inchpound) med hjälp av en specialbyggs apparat men även dessa värden har visat sig inte vara tillförlitliga.

Stålkrull
2002-04-17, 07:06
>Arne

Ursprungligen skickat av Arne Persson:
<STRONG>
Stålkrull: Vi skickar våra gripper till PDA i USA för kalibrering. Vi får dom kalibrerade i inch-pound (Ip). Min CoC # 3är tex på 410 ip.</STRONG>

Nu förstår jag inte riktigt. Jag frågade tidigare i ett inlägg hur man kalibrerar en CoC. Jag tolkade ditt svar till att de kalibrerades till ett fastställt tryck. Fick visserligen inget svar hur en kalibrerna går till vilket var min ursprungliga fråga. I Ditt nu avgivna svar verkar det som man bara mäter upp trycket. Betyder detta att två olika CoC med samma nummer kan vara olika svåra att trycka ihop? Och hur mycket skiljer det sig mellan Era ”kalibrerade” CoC?

//Janne

cardabiodon
2002-04-17, 08:51
Janne,

Ett amerikanskt företag, PDA, kalibrerar grippers. De mäter hur många pounds det krävs att trycka ihop en gripper vid ett visst avstånd från fjäderns centrum. Detta mätvärde har vid praktiska tester visat sig vara otillfredställande. Exempelvis är Fritz PDA på 338 ip lättare att trycka ihop än Arnes 286 ip CoC #2. Det är hela momentkurvan som avgör hur svår en gripper är att trycka ihop. Som svar på din andra fråga kan jag säga att skillnaden mellan den lättaste CoC #2 och den tyngsta CoC #2 som jag provat var mkt stor. Ett reps med den tyngsta motsvarar 10-15 med den lättaste. Sannolikt så överlappar åtminstonde Trainern, #1, och #3 varandra något. Detta är naturligtvis inte bra. Det verkar dock som Ironminds nya dubbelstämplade grippers har snävare tolleranser. Jag äger själv en CoC #3 som jag tryckt ihop vid några tillfällen. Arne's #3 är något svårare och den har jag aldrig klarat.

cardabiodon
2002-04-17, 08:54
överlappar trainern, #1, #2, och #3...

ska det naturligtvis vara

z_bumbi
2002-04-17, 17:48
Hur många finns det i Sverige ungefär som klarat CoC#3 grippern ? Är det bara strongman eller finns det "vanliga" lyftare också ?

cardabiodon
2002-04-17, 20:37
Det är så vitt jag vet tre stycket som gjort det under kontrollerade former; Magnus Samuelsson, Joakim Palmqvist och jag själv (Mikael Siversson). Jag själv väger 85 och kan inte med bästa vilja i världen kalla mig strongman. Kom ihåg att greppstyrka inkluderar mera än att trycka ihop grippers. Strongmannen Kalle Lane klarar inte No 3 men har vunnit Löddeköpinge Grip Challenge alla gånger (där vi tävlar med grippers, pinch och IronMinds Rolling Thunder).

r90
2002-04-19, 10:51
Finns det non som klarat en CoC 4 ?

Matte
2002-04-19, 11:01
http://home.admax.net/kolozzeum/ubb/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=000700

MVH/Matte (CoC 2)

Arne Persson
2002-04-24, 22:23
Skall bara nämna att undertecknad och Kult-Jocke Palmqvist igår och idag tränade på Gerdahallen i Lund. Jocke tryckte där inför vissa mycket häpna åskådare min CoC#3:a i botten upprepade gånger (singlar) och med största lätthet.
Är man brutal så är man.

Jocke CoC# 3
2002-04-28, 12:55
Arne det är ju du som är brutal, eller??
Som vanligt körde Arne triceps på Gerda, själv klart så makerade han med att köra ett dropp set från 80 kg till 20. ( Utan att vila emellan )
Notera: Han hade redan kört ett par set innan, enda upp till 90KG!!!!!.
Massivt!!!!

Arne Persson
2002-04-28, 13:32
Jocke, du vet att smicker inte biter på mig.

Sve
2002-04-28, 15:05
passa er snart trycker jag #3 med!

Kjellstroem
2002-04-28, 15:16
Ursprungligen skickat av Joachim Bartoll:
<STRONG>

Återkommar ang. bilder på Joakim Palmqvist.
</STRONG>

Jaså? När? :)

Joachim B
2002-04-28, 22:39
Ursprungligen skickat av Kjellstroem:
<STRONG>Jaså? När? :)</STRONG>

Har tyvärr inte hunnit. Sedan den helgen har jag jobbat i genomsnitt 15 timmar per dygn. Är lite sliten just nu... Festade i går och promenerade en rejäl bit i dag med några vänner. Tufft efter 10 veckors inaktivitet och som pollenalergiker - ingen bra kombination... :(
Men påminn mig gärna igen i veckan, då har jag säkert återhämtat mig... :rolleyes: :D ;)

Jocke CoC# 3
2002-05-08, 16:40
Till Joachim Bartoll.

Blev bilderna bra??
När kan man se dom??