handdator

Visa fullständig version : uppehåll med kreatinet, kommer jag tappa i vikt?


kokko
2006-11-20, 19:36
har gymmat i 3 månader och kört men mycket kreatin varje dag under den tiden... har under perioden ökat 12-14 kg i vikt.

Nu undrar jag såhär... Om jag kör ett uppehåll på 4 veckor nu kommer jag då tappa i vikt och bli mindre? (tappa den sk vattenvikten)

kan jag få ett bra svar nu av några belästa gymgurus tack

kokko
2006-11-20, 19:49
ingen som vet? kommer jag tappa i styrka också under uppehållet?

Handcuff
2006-11-20, 19:59
Har du panik? Bumpa efter 10 min...

Du kanske tappar lite eller så gör du inte det

kokko
2006-11-20, 20:02
Har du panik? Bumpa efter 10 min...

Du kanske tappar lite eller så gör du inte det

ja det var ju också ett ganska givande svar..... nej jag har ingen panik men ska iväg på en grej och skulle vara kul och veta innan jag drar

Juhnis
2006-11-20, 20:10
Ja du kommer tappa vikt.

kokko
2006-11-20, 20:18
Ja du kommer tappa vikt.

så vad fan ska jag göra?... någon som kör kreatin helt utan uppehåll? hur funkar det isf.. och hur länge och i vilka mängder har du kört?

willis
2006-11-20, 20:25
så vad fan ska jag göra?... någon som kör kreatin helt utan uppehåll? hur funkar det isf.. och hur länge och i vilka mängder har du kört?

Varför är du orolig över att tappa vattenvikten, det är ju inget annat än just vatten.

kokko
2006-11-20, 20:32
Varför är du orolig över att tappa vattenvikten, det är ju inget annat än just vatten.

skiter i vad det är, det ser vackert ut

Sverker
2006-11-20, 20:33
Styrkeeffekten av kreatin sitter säkert i en månad efter du slutat.


12 - 14 kg låter rätt saftigt på 3 månader ?

kokko
2006-11-20, 20:44
Styrkeeffekten av kreatin sitter säkert i en månad efter du slutat.


12 - 14 kg låter rätt saftigt på 3 månader ?

absolut är skitnöjd... grejen är den att jag ligger nu precis på gränsen till att klassas som "vältränad kille". Att då ta ett steg tillbaka i träningen och tappa i det som ser ut som muskler(men kanske inte är det) känns riktigt jävla trist... kanske tappar jag glöden då.... hade hoppats på att kunna gaina några kilon till innan jul....

men å andra sidan så vet jag hur det är att må skit och vara sjuk och det vill jag till varje pris unvika. inga muskler i världen är värda det.... faaaaan vad jag e konfunderad... grejen e den att jag tycker mig känna av baksidor av mitt kreatinbruk redan även om dem är väldigt vaga och abstrakta och visst det är väl troligtvis placebo... men känner att det svider till i under bröstkorgen lite då och då plus att jag kan bli lite småsnurrig direkt efter att jag druckit kreatin... typ lite taskig mörkersyn och så

Handcuff
2006-11-20, 21:58
Ehhh...vad tror du att kreatin är för något? Dunderpulver jämställt med illegala preparat? Kom igen nu!

flenders
2006-11-20, 23:08
Om du nu känner som du gör, varför ta ett uppehåll med kreatinet? Du behöver inte dela upp det i perioder, du kan ta kreatin livet ut om du nu så vill.

Klein
2006-11-21, 01:02
absolut är skitnöjd... grejen är den att jag ligger nu precis på gränsen till att klassas som "vältränad kille". Att då ta ett steg tillbaka i träningen och tappa i det som ser ut som muskler(men kanske inte är det) känns riktigt jävla trist... kanske tappar jag glöden då.... hade hoppats på att kunna gaina några kilon till innan jul....

men å andra sidan så vet jag hur det är att må skit och vara sjuk och det vill jag till varje pris unvika. inga muskler i världen är värda det.... faaaaan vad jag e konfunderad... grejen e den att jag tycker mig känna av baksidor av mitt kreatinbruk redan även om dem är väldigt vaga och abstrakta och visst det är väl troligtvis placebo... men känner att det svider till i under bröstkorgen lite då och då plus att jag kan bli lite småsnurrig direkt efter att jag druckit kreatin... typ lite taskig mörkersyn och så

Taskig mörkersyn beror på att du förbrukat dina reserver av A-vitamin. A-vitamin ingår i proteinsyntesen och du behöver rikliga mängder i födan om du skall träna och må bra. Jag föreslår att du lägger in en måltid med lever en gång i veckan. Förslagsvis lammlever (den är godast).