handdator

Visa fullständig version : tränat i 6 mån


berggren129
2006-11-20, 18:51
Tja, ganska ny på gymmet och har försökt att bygga muskler sen juni -06. Går inte lika bra som jag hade förväntat mig, tycker inte jag har växt någonting, visst måste jag medge att jag blivit lite starkare, men det syns knappt. Trodde så klart inte jag skulle vara muskelberg vid det här laget.

Tränar 3-4 ggr i veckan, ca 1 timme/pass, är 24 år och väger 85 kg, lite små mullig på magen med annars ganska spinkig.

Kan det vara så att på vissa människor syns inte musklerna lika tydligt, är djupt besviken. Kanske äter jag fel också...

7.00 - Uppstigning
09.00 frukost - Gröt, knäckemacka med ost + en frukt.
12.00 lunch - Någon mat från catering-firma, kanske inte så optimalt.
14.00 mellanmål - Gröt + en frukt
18.00 middag - mycket kyckling/lax/tonfisk eller annat proteinrikt, gärna med lite mat-vete eller fullkornspasta.
22.00 nattmål - en knäckemacka och lite keso.
24.00 går jag o lägger mig.

Dagar jag tränar så tränar jag 17.00 och tar en gainer innan och en vassleprotein-drink efteråt när jag kommer hem och äter runt 19.00 - en timme senare.

Nu är det inte heller så att jag maskar på gymmet, jag kör till failure på dom flesta övningar. nån som kan hjälpa mig med detta!?

Finns det nån vettig förklaring till att jag inte växer, är det kört att bygga muskler för mig eller är jag bara korkad *gah!*

jakke
2006-11-20, 18:54
Går du upp i vikt?

gear
2006-11-20, 18:55
njae nå muskelberg på 6 månader blir du då inte ;) Ge det lite tid å käka på så ska du se att du växer.

berggren129
2006-11-20, 18:56
Nej, inte direkt, kanske nåt kilo. men sammtidigt har jag minskat fettet kring magen litegrann, men det är inte stor förvandling.

jakke
2006-11-20, 18:57
Nej, inte direkt, kanske nåt kilo. men sammtidigt har jag minskat fettet kring magen litegrann, men det är inte stor förvandling.
Hur ska du kunna bli större och skaffa muskler om du inte går upp i vikt.
Jag skulle öka på maten, lägga till mer protein på mellanmål och kvällsmaten.

berggren129
2006-11-20, 18:59
Hur ska du kunna bli större och skaffa muskler om du inte går upp i vikt.
Jag skulle öka på maten, lägga till mer protein på mellanmål och kvällsmaten.

Äter rätt mkt som det är, svårt att trycka ner mer än så, ska jag skippa gröten och byta ut den mot nåt som är mer proteinrikt?

jakke
2006-11-20, 19:06
Äter rätt mkt som det är, svårt att trycka ner mer än så, ska jag skippa gröten och byta ut den mot nåt som är mer proteinrikt?
nej. Det är ingen bra ide. Mer mat, inte ersätta.. No pain, no Gain.. En genväg kan vara att leta efter mer energitäta livsmedel. www.slv.se

Philippp
2006-11-20, 19:09
du har säkert lagt på dig en hel del muskler, problemet är väl bara att du har för hög % kroppsfett för att det ska synas(?)
kan tänka mig att det skulle vara en verkligen lämplig förklaring om du inte bara helt enkelt har riktigt dålig genetik + äter som en kratta

Blaine
2006-11-20, 20:46
Ät som en gnu – regelbundet. Försök att trycka i dig mer mat även om du själv anser att du äter tillräckligt.

Ett kilo ökning på sex månader är väldigt lite, speciellt om du är färsk inom träning. Kör på dropp medan du sover.

l19124
2006-11-20, 22:03
Du får väl se till å äta riktigt gosse.
Jag har själv börjat träna seriöst efter ett uppehåll 1 år från discobyggande *whistle*
Har för tillfället gått upp 12 kilo på 11 veckor.
Ät många, stora och regelbundna måltider.


vill du bli biff måste du äta biff!

quaker
2006-11-20, 22:19
Mitt tips är att du vilar mer (sover längre och kanske skippar 1 pass i veckan). Det är ju under vilan musklerna bygger upp och återhämtar sig. :)

-S-T-
2006-11-22, 21:19
Tycker du att det är kul att träna?

Att döma av ditt inlägg verkar det som att du minsann offrat tid på gym, men inte fått den utdelning du förväntat dig. Jag har tränat lika länge som dig, resultaten "syns knappt" men jag är HELNÖJD istället för "djupt besviken".

Kanske behövs en smärre attitydjustering? (No offence, jag skriver detta i all välmening).