handdator

Visa fullständig version : Mer kcal


destrukt
2006-11-20, 18:19
Hej har stått stilla i vikt några veckor nu vilket inte är så bra då jag bulkar.
Har väldigt svårt att lägga in en extra måltid eller till och med att äta lite mer, så jag tänkte höra med er vad ni hade ändra på gällande mitt kostschema. Komentera gärna om något ser galet ut



06.30 5dl mjölk 3dl havregryn 1dl proteinpulver
09.30 3dl fil 1.5 dl musli
12.00 Middag vanlig husmanskost
15.00 2 bananer några nävar jordnötter
17.00 träning gainer före och efter
18.00 Samma som middagen
22.00 5dl mjölk 3dl havregryn 1dl proteinpulver

Torsk_ole
2006-11-20, 18:45
testa att lägga till mer mat?

Philippp
2006-11-20, 18:53
testa att lägga till mer mat?
jag citerar:
"Har väldigt svårt att lägga in en extra måltid eller till och med att äta lite mer, "
släng in lite kcal rikare mål om du kan, typ höj dem där nävarna jordnötter till ett par nävar till :P

destrukt
2006-11-20, 19:03
det som känns lite skummt är ju att jag inte direkt har något koll hur mycket som ligger på tallriken osv, så man tycker ju att man borde gå lite upp eller ner på en vecka. Men rör mig inte ett hg

Torsk_ole
2006-11-20, 19:06
Läste inte så noga.

Ta bort bananerna och ät något mer energirikt, typ ett paket med jordnötter?.
Lägg till mer fett i kosten, exempelvis 1.5 % mjölk istället för 0.5 % osv. Ska inte vara så svårt att ordna

destrukt
2006-11-20, 19:19
vet ju att det är kcal som styr men känns lite som om det skulle bli för mycket fett om jag lägger till det. Även då jag äter husmanskost så är det inte något snåleri med ex grädden osv.

Tänker jag rätt eller är det bara att lägga till ännu mer fett.

Blir resultaten de samma?

Exhale_
2006-11-20, 19:33
vet ju att det är kcal som styr men känns lite som om det skulle bli för mycket fett om jag lägger till det. Även då jag äter husmanskost så är det inte något snåleri med ex grädden osv.

Tänker jag rätt eller är det bara att lägga till ännu mer fett.

Blir resultaten de samma?

Mycket fett utav de nyttigare sorterna är inga problem.

Mitt tips till dig är att köpa hem nån nyttig olja och ta en-två matskedar av den då och då. Gott och nyttigt

destrukt
2006-11-20, 20:51
tack kanske vore någet, vanlig oliv olja skulle det funka?

är välldigt dålig på det här med mättade och omättade fetter

crossniklas
2006-11-21, 17:20
Olivolja och rapsolja innehåller mest av de enklomättade fetterna och solrosolja och majsolja mest av fleromättade. Några av dessa är väl valet står mellan. :)

Hekos
2006-11-22, 00:13
wOOT!!! OMG!!!! LOL!!!!!! gott med en sked olivolja, haha nu har jag hört det mesta, lär ju smaka ehhh......olivolja fan måste testa! återkommer med svar.

Hekos
2006-11-22, 00:20
Nu kan jag efter korrekt utförda naturvetenskapliga labbtester redovisa svaret om vad det smakar!

Eh typ ingenting...nada! Däremot fick jag en extrem rundsmörjning i munnen.

En hypotes till svaret är att mina smaklökar kan vara tillfälligt skadade pågrund av folkölen jag förtär.
Mvh Tomas

PowPow
2006-11-22, 00:54
Ja, du har nog något fel på smaklökarna Thomas. Olivolja är ganska smakrikt, och gott som tusan enligt mig. Inte att inta som nämnts i tråden dock :)

Bronkitkorv
2006-11-22, 08:21
När jag bulkade, så åt jag betydligt mer än vad du gör nu, då fick jag till slut ta ett snapsglas olivolja innan gainern, då gick det uppåt ett tag till sen stod det still igen, då fick jag lägga till en banan klockan 15 och så gick jag uppåt igen.