handdator

Visa fullständig version : Viruskontroll hela tiden......


Pinglan
2006-11-20, 14:48
Vad i hela fridens dar är det som har hänt med Kolo? Idag mitt på dagen började helt plötsligt min jobbdator göra separat viruskontroll varje gång jag klickar på en ny tråd eller ett nytt inlägg *gah!* SÅ himla drygt....att läsa ett nytt inlägg tar plötsligt flera minuter *grr27* VAD är det som har hänt? Så har det aldrig varit förut och det är inte så någon annanstans än här! HJÄLP!!!!!!!! Såhär kan jag ju inte ha det....

Ps sitter vid en landstingsdator......

Simon.
2006-11-20, 16:55
Det är inget fel på Kollo i alla fall :-)
Kan vara så att erat antivirusprogram har uppdaterats med nån ny funktion. Kanske måste du lägga in kolozzeum.com som en "trusted site" nånstans, endera i webläsaren eller i erat antivirus program.

I söndags lades det till en ny chat-funktion på första sidan, men den finns bara på första sidan, den kan inte påverka det som finns under forumavdelningarna eller inuti trådar.

Pinglan
2006-11-20, 17:55
Jag ser nu att det kanske är reklamen här intill som ställer till det? Delar av reklamen syns inte utan vår landstingslogga syns + att det står error någonting....kan jag inte stänga av reklamen på nåt sätt? Detta gör mig fullständigt tokig...jag lade dessutom till Kolo som säker sida i webbläsaren men det hjälpte inte...virusprogrammet vågar jag fan inte ge mig in i.....kom ihåg att jag sitter på jobbet *whistle* :em: ;)

Simon.
2006-11-20, 18:15
Då har dom lagt till nånting på era proxyservrar som gör att dom byter ut Google Adsense mot landstingsloggan. Du kan ju prova FireFox ifall ni får använda den webläsaren, kan ju finnas en chans att den fungerar bättre gentemot antivirusprogrammet.

Pinglan
2006-11-21, 07:44
Hoppsan, idag fungerar allt som vanligt igen!!! Puh, vilken sabla tur! Det måste ha varit driftstörningar igår bara! Huga, jag som allvarligt började fundera på att säga upp mig.....ett jobb där man inte kan surfa på Kolo går ju inte an :D Tur att jag slapp ta det steget :cool:

Sofia4_4
2006-11-21, 08:23
Jag har fått en stor virus attack den sista månaden. Igår kraschade min dator helt, trots virus rensning. Nu skriver jag från en annan dator förstås, men jag försöker blind hitta vart viruset kunde komma ifrån. Nu undviker jag alla chat program som msn, messenger osv.
men det spelar egentligen ingen roll, för det kunde har kommit från vart som helst. Har funderat om möjligheten att den har kommit från kolo. Nån annan som har haft samma problem? Hur säker är kolo?

Piranha
2006-11-21, 08:36
Nej inte genom kolozzeum.

Sofia4_4
2006-11-21, 09:15
Nej inte genom kolozzeum.

*whistle* skönt, då behöver jag inte stänga mitt konto här.

Simon.
2006-11-21, 09:56
Jo det är lugnt, för att ni skall få virus via Kolozzeum måste nån av oss som har Admin-rättigheter göra en specialsida som försöker utnyttja nått säkerhetshål i eran webläsare, och det kommer aldrig att ske. *innocent*