handdator

Visa fullständig version : Cykelproblem, hjälp.


petersson
2006-11-20, 14:26
Bytte just slang på bakdäcket på cykeln. Tog skitlång tid att få loss hjulet eftersom jag var tvungen att såga bort en skruv som inte hade nån riktigt gängning kvar. Till saken, däcket verkar också slitet, på ett ställe kan man faktiskt se slangen :( Antar att jag lär byta eller går det typ att tejpa för där? lär ha cykeln strax och hinner inte köpa nytt däck.

petersson
2006-11-20, 14:27
Vet inte riktigt varför jag startade den här tråden.. sjävlklart lär jag skaffa nytt däck, haha :D

Laan
2006-11-20, 14:33
silvertejp på insidan lär fungera som nödlösning, men det skommer att antingen explodera, eller så sliter det långsamt hål på slangen..

Obs! Långsamt är i detta fallet väldigt relativt =)

petersson
2006-11-20, 14:35
silvertejp på insidan lär fungera som nödlösning, men det skommer att antingen explodera, eller så sliter det långsamt hål på slangen..

Obs! Långsamt är i detta fallet väldigt relativt =)

Haha :) Jag kör på med tejpen. Får ta risken att jag kanske måste köpa ännu en slang men det är det värt för jag orkar INTE köpa däck nu.

petersson
2006-11-20, 14:45
Sådär, eltejpå på insidan. På utsidan tejpade jag fast ett gammalt bankkort, borde hålla ett tag :)

Laan
2006-11-20, 14:53
jag hade nog tagit kortet på insidan, kanske inte hela, men en tillklippt bit. Du ska ju hindra slangen från att komma ut, å inte luft från å komma in.

petersson
2006-11-20, 14:54
jag hade nog tagit kortet på insidan, kanske inte hela, men en tillklippt bit. Du ska ju hindra slangen från att komma ut, å inte luft från å komma in.

Jo det hade varit smartare men jag kom inte på det förrän det var för sent, orkar nästan inte kränga av och på däcket en gång till. Får se om det håller.. :)