handdator

Visa fullständig version : Rehab fråga & teknik fråga


luckemuck
2006-11-20, 10:55
Innan vi börjar så hade jag tänkt att göra detta klart för er alla att jag visste inte i vilket forum jag skulle lägga denna tråd, om det var under träningskador & rehab eller om det var under Träning - Vikter & Kondition.

Men men.

Tja, har två frågor som jag funderat på under en tid.

för det första, jag har haft lite problem med mitt högra knä en tid.(Efter åtskilligt hoppande och hoppande då jag tränar handboll) och nu vill jag fixa mer styrka i mina knän/ben då jag vill kunna trycka ifrån med mycket mer kraft när jag hoppar :)

Så, finns det någon bra rehab övning som kan ställa allt till rätta i mina knän eller muskel- & ledfästen.

Smärtan kommer när jag antingen kört för länge träning med knäna(tex en handbolls träning på 1.5h, eller en lättare knäböj/benpress.)
och den sitter ungefär till vänster om mitt knä(sett uppifrån) dvs den sidan som är innåt mot det andra benet, och även nånstans runt främre korsbandet, men det är ändå inte riktigt just i korsbandet. *screwy*

Min andra fråga är angående lite teknik i marklyftet.

Jag har aldrig tidigare kört marklyft och funderar på att börja med det. :)

Så ja, berätta allt angående teknik i detta moment, har nästan ingen som helst aning förutom att man drar upp stången till låren ungefär :confused: