handdator

Visa fullständig version : Håll käften på gymmet! (US)


Daniel_S
2006-11-20, 09:02
http://www.nytimes.com/2006/11/18/nyregion/18grunt.html?_r=2&oref=slogin&oref=slogin

Grabben hämtades av polis från gymmet för att han hade oljud för sig när han knäböjde.

Hur löjligt detta än är, och hur lite det än påverkar oss, så hur kan man tänka tanken att ringa polisen? *screwy*

Poll kommer.

Daniel_S
2006-11-20, 09:05
Nä, det blev ingen poll.... :(

Überbiffen
2006-11-20, 09:06
För helvete. Okej att man inte skriker igenom hela sitt pass men om man gör lite/en del ljud ifrån sig får folk leva med.

Mental
2006-11-20, 09:08
Men då får man väl för fan träna på ett gym där det är ok, om de i sina regler bestämmer hur man skall bete sig mot varnadra får man finna sig i att bli avvisad om man inte följer dem, vägrar man gå när man blir ombedd ser jag inget konstigt med att de ringer polisen, han har själv försatt sig i situationen, och genom att gå ut i media och hota med att stämma så bättrar han ju inte på sitt rykte.

Achryl
2006-11-20, 09:35
varför suger alla på att göra polls nu för tiden? :D

Trance
2006-11-20, 09:42
Nä, det blev ingen poll.... :(

thread tools, add poll.

Daniel_S
2006-11-20, 10:11
varför suger alla på att göra polls nu för tiden? :D

Jag hann inte plita ner fyra alternativ på två minuter. Helt enkelt.:Virro

För övrigt tycker jag det är svinaktigt att kalla på polis i ett sådant här fall. Lika lite som det är kundernas rätt bryta mot ställets regler, lika lite kan gymmet kräva att polisen ska hjälpa dem att upprätthålla reglerna. Så länge inget lite mer objektivt brott begåtts (stör den allmänna ordningen, med vettig förklaring), så borde gymmet betala för utryckningen. Vore jag polis så hade ägaren varit mer illa ute än byggaren.

Där tycker jag problemet ligger.

I övrigt bör man välja sina träningsanläggningar med omsorg.

Mass-Tech
2006-11-20, 11:52
http://wcbstv.com/slideshows/local_slideshow_306090922/view?slide=6

No deadlifting*gah!*

Baan
2006-11-20, 12:07
Men då får man väl för fan träna på ett gym där det är ok, om de i sina regler bestämmer hur man skall bete sig mot varnadra får man finna sig i att bli avvisad om man inte följer dem, vägrar man gå när man blir ombedd ser jag inget konstigt med att de ringer polisen, han har själv försatt sig i situationen, och genom att gå ut i media och hota med att stämma så bättrar han ju inte på sitt rykte.

För det första kan reglerna vara helt körda, då är det inget fel att whina i sig. Hur ofta läser man vilka regler det är på gymmet och hur många gym är stenhårda på att applicera sina regler? Mitt gym har liggunderlag, dvs handduk som man sitter/ligger på som regel, det är knappst så instruktörerna använder det själva på gymmet. Därmed inte så konstigt om man uppfattar no grunting som att man itne ska hålla på och göra sig till och störa andra människor och inte att man ska vara knäpptyst.

Metal_boy_
2006-11-20, 12:11
Där jag tränar är det ok att låta och släppa vikter iaf :D Han som är instruktör och ser till gymet säger, att det är det som är meningen med mattan som ligger där. Att man ska kunna köra tills man är helt slut och bara släppa skiten när krafterna är helt ute.

Pepparkakssmurfen
2006-11-20, 12:11
Only in teh US and A

Nilsjohan
2006-11-20, 12:13
No deadlifting*gah!*
WTF!!!

sammy1
2006-11-20, 12:31
Jag förstår inte folk som skriker genom hela passet, eller ligger o skriker när de bänkar 50kg. Eller kastar vikterna hursomhelst.

Däremot tycker jag att när de stora pojkarna kommer upp i tunga vikter så är det ok att grunta. Även att släppa vikter från en accepterbar höjd så att säga. får tinnitus ibland av folk som nästan stöter kula med 50 kils hantlar

Deceiver85
2006-11-20, 13:00
"Shut up and squat" verkligen...

Skulle vara kul och se hur de hanterar en person som Ronnie Coleman som går runt och skriker "YEAY BAAAABY" och "YIP YIP" när han tränar :D

Fartman
2006-11-20, 13:21
Vilket jävla fikusgym. Dom hade lika gärna kunna skriva "NO BODYBUILDERS OR OTHER SERIOUS ATHLETES" för det är vad dom egentligen menar. Typ "enbart motionärer". *grr27*

PowPow
2006-11-20, 13:23
Jag förstår inte folk som skriker genom hela passet, eller ligger o skriker när de bänkar 50kg. Eller kastar vikterna hursomhelst.

Däremot tycker jag att när de stora pojkarna kommer upp i tunga vikter så är det ok att grunta. Även att släppa vikter från en accepterbar höjd så att säga. får tinnitus ibland av folk som nästan stöter kula med 50 kils hantlar


Hur tänker du då? Skulle det vara mer befogat att grunta (svenskt ord? stånka? grymta?) om man är starkare? Handlar det inte om hur tungt man själv tycker det är?

Sniggel
2006-11-20, 13:38
"TOP TEN REASONS TO JOIN PLANET WITLESS

1. You aspire to mediocrity!

2. At $19.99/workout, it's cheaper than those other gyms (based on average member usage of 1 workout/month).

3. Always thought Patrick Swayze was "too muscular".

4. CURVES would not accept your membership, even with proof of zero-testosterone levels.

5. You support ban on Burping at MLB and NFL stadiums.

6. Library is just too noisy of an environment for reading books.

7. Blaring "Lunking" horn is less distracting to you than grunting.

8. Outgrew 15 lb neophrene dumbbells at home and ready to train with the "big boys".

#9. Attracted to corporate motto, "What happens in Planet Witless stays in Planet Witless"

#10. FREE TWINKIE TUESDAYS! "

http://boycottplanetfitness.com :D

Cerberus
2006-11-20, 13:45
helt sjukt. Källargym ska det va!! Med roidade folk! ROIDADE SÄGER JAG! De kan inte va tysta.

Yes
2006-11-20, 13:56
helt sjukt. Källargym ska det va!! Med roidade folk! ROIDADE SÄGER JAG! De kan inte va tysta.
Roidarna skall dessutom ha svarta lädermasker på sig, och nybörjarna måste ha ball-gags. Helst skall det även finnas lite medeltida tortyrredskap. Allt bör vara målat i rött så eventuella blodfläckar inte syns.

Hardkår!

Stoltz
2006-11-20, 14:15
Jag förstår inte folk som skriker genom hela passet, eller ligger o skriker när de bänkar 50kg. Eller kastar vikterna hursomhelst.

Så en kille som tar i så att näsblodet flyter på 50 kg bänkpress tar inte i lika mycket som en kille som lyfter mer, fast kör på någerlunda sansat utövande?
Nu får du väl ändå kamma dig.

Edit; Powpow kom före, pucktvåa.

L-Sami
2006-11-20, 14:48
Så jävla löjligt att det är inte sant. Skulle aldrig själv träna på ett sånt gym som hade såna dumma regler. *gah!* *grunt*