handdator

Visa fullständig version : Angående Saw filmerna.


Emil_Larsson
2006-11-19, 18:20
Jag har sett 1an och 2an. Men det är en sak som är lite oklar.

i 1an så blir ju fotografen(adam) inlåst av Jigsaw i slutet, Dr lawrence lyckas fly ut genom dörren, men vad händer med dessa människor sedan? Förblöder Lawrence eller blir han dödad av Jigsaw när han drar ut.

Sen Adam. Jag minns när jag såg 2an och Amanda och pojken kommer in i rummet och där ligger personer ruttnade. Är det Zepp som ligger där bara eller är det även Adam? minns nämligen inte.
Adam kunde ju omöjligt ha överlevt med tanke på att nyckeln spolades ner i rören och så.

Sen undrar jag om någon sett 3an? är den något att ha då? vet någon när den släpps på dvd eller går på bio i Sverige? bara undra.

Känner mig lite ointelligent när jag frågar detta men jag är lite osäker så *whistle*

Sheogorath
2006-11-19, 18:25
Jag har sett 1an och 2an. Men det är en sak som är lite oklar.

i 1an så blir ju fotografen(adam) inlåst av Jigsaw i slutet, Dr lawrence lyckas fly ut genom dörren, men vad händer med dessa människor sedan? Förblöder Lawrence eller blir han dödad av Jigsaw när han drar ut.

Sen Adam. Jag minns när jag såg 2an och Amanda och pojken kommer in i rummet och där ligger personer ruttnade. Är det Zepp som ligger där bara eller är det även Adam? minns nämligen inte.
Adam kunde ju omöjligt ha överlevt med tanke på att nyckeln spolades ner i rören och så.

Sen undrar jag om någon sett 3an? är den något att ha då? vet någon när den släpps på dvd eller går på bio i Sverige? bara undra.

Känner mig lite ointelligent när jag frågar detta men jag är lite osäker så *whistle*

Ettan jättebra. Tvåan helt OK.

Trean stängde jag av efter 15 minuter. Det sämsta skit jag någonsin sett. BETALA INTE PENGAR FÖR DEN.

Emil_Larsson
2006-11-19, 18:27
Ettan jättebra. Tvåan helt OK.

Trean stängde jag av efter 15 minuter. Det sämsta skit jag någonsin sett. BETALA INTE PENGAR FÖR DEN.

Okej då vet jag, jag köper den nog inte då men jag vill gärna se den ändå *drool*

Pontus
2006-11-19, 18:27
Har bara sett 1an och 2an och undrar samma sak ang. doktorn. Om jag inte var helt borta så fick man inte veta det alls vilket är riktigt dåligt, när det ändå var nån form av uppföljare då saker från första filmen togs upp i den andra.

Emil_Larsson
2006-11-19, 18:30
Har bara sett 1an och 2an och undrar samma sak ang. doktorn. Om jag inte var helt borta så fick man inte veta det alls vilket är riktigt dåligt, när det ändå var nån form av uppföljare då saker från första filmen togs upp i den andra.

Okej, men Adam måste ju garanterat ha dött om doktorn dog, eftersom ingen annan än negern (ursäkta språket) och Sing (kinesen) visste var dom var någonstans och dom dog ju. Or am i wrong?

Nithian
2006-11-19, 19:57
Kolla på 3an, så kommer "All pieces be put to place".

Grym film btw.

och dom som tycker 3an va dålig, I find you unworthy of the life you have been given!

RassK
2006-11-19, 20:00
Ska se 3:an ikväll! ETA: 01:15

Återkommer med rapport : D

Tigerkotten
2006-11-19, 20:02
Yus 3an är bra.

2an bäst, 1an o 3an är jämnbördiga.

Kan säga spoiler ang 3an så ni får veta filmen till viss del.
Det är hon som går med Jigsaw som dödar doktorn som ska fly, sedan är prövning ang henne. Men hon vet inte om det, han hoppas att hon ska släppa vreden o tro att folk kan ändra sig. Men hon gör inte det, o dödar en som höll Jigsaw i liv, fast blev sedan skjuten av den personens make.

Sheogorath
2006-11-19, 20:26
Alltså nu när två personer säger att trean är bra så undrar jag om jag sett samma film som ni. Storyn är att den är någon djävla insparksgrej för studenter, en massa halvnakna tjejer vaknar upp på ett gammalt sanatorium med gasmasker och tygstycken över nyllet?

I så fall kan jag inte för mitt liv förstå hur man ens kan jämföra den med ettan?!

Karl_alfred
2006-11-19, 20:28
Alltså nu när två personer säger att trean är bra så undrar jag om jag sett samma film som ni. Storyn är att den är någon djävla insparksgrej för studenter, en massa halvnakna tjejer vaknar upp på ett gammalt sanatorium med gasmasker och tygstycken över nyllet?

I så fall kan jag inte för mitt liv förstå hur man ens kan jämföra den med ettan?!
Du har laddat death tunnel?

Tigerkotten
2006-11-19, 20:29
Alltså nu när två personer säger att trean är bra så undrar jag om jag sett samma film som ni. Storyn är att den är någon djävla insparksgrej för studenter, en massa halvnakna tjejer vaknar upp på ett gammalt sanatorium med gasmasker och tygstycken över nyllet?

I så fall kan jag inte för mitt liv förstå hur man ens kan jämföra den med ettan?!


öööö? :) Du har ej sett den rätta.. :) Första Offret får man se efter 6min, o han är fastkedjad. O sen kommer det där i wanna play a game

Sheogorath
2006-11-19, 20:34
:hbang:

Jag checkade Death Tunnel på IMDB. Det är den jag sett :laugh:. Dom djävlarna hade namnat den som Saw III på DC.

Ni som sett Death Tunnel kan nog förstå varför jag sågade den :D.

Sebbe_H
2006-11-19, 20:35
Fan jag måste se dom filmerna, är så mycket snack om dom:D

Tigerkotten
2006-11-19, 20:36
Fan jag måste se dom filmerna, är så mycket snack om dom:D


Ja mamma o pappa låter väl dig se de nu när du blivit 15? :)*kissass*

Sebbe_H
2006-11-19, 20:38
Ja mamma o pappa låter väl dig se de nu när du blivit 15? :)*kissass*

Du är så söt kotten, jag ser iaf inte ut som 12 :)*cupid*

Tigerkotten
2006-11-19, 20:52
Du är så söt kotten, jag ser iaf inte ut som 12 :)*cupid*

Det kan jag inte svara på, då jag inte sett kort på dig :D*popcorn*

Emil_Larsson
2006-11-19, 20:54
Man kan la säga så här:

1:an hade både Adam och Lawrence överlevt om dom hade dödat Jigsaw som låg på golvet ( med en sten eller något rakt i skallen ) och sen försökt få tag på pistolen på något sett och skjutit Zepp när han kom eller något. Sen hade la någon kommit och hjälpt dom säger vi.

I 2an hade det räckt att slå ihjäl Jigsaw och bara vänta tills kassavalvet öppnades så hade han fått tillbaks sin son. Dom andra var ju redan dödade eftersom det inte var live dom såg på datorerna utan inspelat.

Ha ha ha.

Sebbe_H
2006-11-19, 20:56
Det kan jag inte svara på, då jag inte sett kort på dig :D*popcorn*

cam? :em:

Nithian
2006-11-19, 20:59
****SPOILER SAW 3*********


Vit text:

Vad tyckte ni som har sett den? Jag tyckte den var sjukt bra gjord, slutet var lika grymt som vanligt :D. Dom har redan börjat på 4an. Vad tror ni Amanda gjorde med Lawrence när han skrek: "YOU'RE NOT JIGSAW!"? Jag tror fan att han kommer vara Jigsaw nästa saw, verkar dock lite osannolikt. Vem tror ni kommer vara Jigsaw? Och vilken scen var sjukast? Imo den med negern, gjorde fan ont i benen efter de :D

Tigerkotten
2006-11-19, 23:22
Damn Jessica Alba ska vara med i Saw 4

http://www.imdb.com/title/tt0890870/

RassK
2006-11-19, 23:44
1-10


Gore 8
Handling 3-4
Skräck 0

polaren
2006-11-20, 00:03
Yus 3an är bra.

2an bäst, 1an o 3an är jämnbördiga.

Kan säga spoiler ang 3an så ni får veta filmen till viss del.


Nu spoilade du ju hela slutet. Luras inte sådär, nån kan ju gå på det (att du bara skulle avslöja "till viss del"). Tur att jag hade sett den.

polaren
2006-11-20, 00:04
Damn Jessica Alba ska vara med i Saw 4

http://www.imdb.com/title/tt0890870/

MMmMmmMMmMM *drool* Hoppas hon inte dör :D

hahavaffan
2006-11-20, 05:20
Ettan jättebra. Tvåan helt OK.

Trean stängde jag av efter 15 minuter. Det sämsta skit jag någonsin sett. BETALA INTE PENGAR FÖR DEN.Say what? Ettan gillade jag skarpt, tvaan var ju klart samre... men den var ju bara nan slags mellangrej innan de slog pa stort och slappte trean. Jag vet inte om det var for att jag satt pa en sjuuuukt fet biograf har i Melbourne, eller om det var for att den faktiskt var bra... men jag alskade den! Sa jakla blodig och grov.

SAW Trilogy is the scheiss.

Lacatus
2006-11-20, 09:37
Ettan var helt klart bäst... *popcorn*
2:an var väl sådär... och 3:an var väl oxå sådär... *whistle* /A

jontahontas
2006-11-20, 11:40
Jag såg trean på bio igår. Usch. De som läser denna post kommer bli utsatta för spoiler av trean.

Ettan var en genomtänkt och välarbetad originell idé där händelser och scener i filmen hade en tanke bakom sig och var samanlänkade. Just denna sammanlänkning var välgjort, intressant och smart vilket gjorde filmen väldigt bra. Det och att man som biopublik vart väldigt duktigt bortfintad filmen igenom.

Tvåan var något fattigare och lite mer urholkad. Sammanlänkning, tanke bakom alltihop var knappast intressant och ärligt talat ganska dålig. Det som om möjligt höjde filmen lite var väl Playbackmomentet.

Trean. Först bränner dom av 4-5 mord i efterföljande scener där man behöver höra "Hello X I want to play a game". Jaha? Dessa mord är inte på något sätt relaterade till ett sammahängande större perspektiv där allt påverkar allt utan används mer för att ge en beskrivning/förklaring till vissa rollkaraktärer samt avsluta ett par stycken från 2:an på ett enkelt sätt. Totalt värdelöst. Det som är filmens handling är även det totalt värdelöst skräp. För mig känns det uppenbart att dom rakt av börjat spela in 3:an efter tvåan och improviserat väldigt mycket.

Möjligt att dom hade en viss grundidé om att kvinnan och mannen ska vara ett gift par som i slutet delges publiken fanns där från början men det räcker inte. Väldigt lite (läs ingenting) är kopplat till denna relation och de sista slutscenerna är i princip helt fristående från varandra vilket liksom var hela grejen med SAW. De är även totalt ointressanta vilket gör saken ännu värre.

Nej, för min del hade dom kunnat vänta 2-3 år med uppföljarna och faktiskt gjort något bra av det istället för att bara kasta ut random skit för att tjäna lätta pengar.

Tigerkotten
2006-11-20, 11:55
Trean. Först bränner dom av 4-5 mord i efterföljande scener där man behöver höra "Hello X I want to play a game". Jaha? Dessa mord är inte på något sätt relaterade till ett sammahängande större perspektiv där allt påverkar allt utan används mer för att ge en beskrivning/förklaring till vissa rollkaraktärer samt avsluta ett par stycken från 2:an på ett enkelt sätt. Totalt värdelöst. Det som är filmens handling är även det totalt värdelöst skräp. För mig känns det uppenbart att dom rakt av börjat spela in 3:an efter tvåan och improviserat väldigt mycket.


SPOILERS I VITT
Hur kan du säga så? De morden handlar om HENNE, att hon inte ger de någon chans att klara sig. Det är precis det själva filmen handlar om, att hon ska ändra sig och ge de andra en chans. Som hon misslyckas med. Han ska ju dö så han är mera tålmodig när det gäller henne.

jontahontas
2006-11-20, 12:38
SPOILERS I VITT
Hur kan du säga så? De morden handlar om HENNE, att hon inte ger de någon chans att klara sig. Det är precis det själva filmen handlar om, att hon ska ändra sig och ge de andra en chans. Som hon misslyckas med. Han ska ju dö så han är mera tålmodig när det gäller henne.

hahah, det tog ungefär 10 läsningar innan jag fattade att "SPOILERS I VITT" inte bara var en rättelse till mig :D

Exakt, de morden är till för att påvisa hennes karaktär och hans "lek" med henne. Det blir överflödigt för mig. Att poängen för mig är tråkig och ointressant gör att jag tycker att detta kan påvisas på ett enklare sätt. Bara en massa mord som mer handlar om äckel än något annat.

Att halva filmen handlar om henne (andra halvan måste väl ändå handla om de andra två) och att hon ska ge alla en chans att klara sig håller liksom inte tycker jag. När jag såg filmen reagerade jag typ "jaha, so what?" på scenen när han förklarar hennes roll i hans spel. Det e lite just det som är saken, allt blir så jäkla utstakat och förklarat. Ettan ger ju ingen som helst förklaring där "mördaren" förklarar sina intentioner och noggrant går igenom varför allt skett och detta gör filmen bra för mig. Jag tycker inte om att bli undervisad när jag ser en film utan föredrar att bara bli delgedd av händelser. Sunsetbeachscener där alla ska förklara sina tankegångar och handlingar är överflödigt. Det är en svår väg att gå som filmskapare, men tex i De misstänkta löser dom ju situationen bra. Man förstår som publik hela dramat perfekt utan att någon sitter och säger "Och sen gjorde jag X för att få Z bla bla". Häri ligger den stora missen med 3.an. Fan va långt och säkert sketet skrivet, är det oklart får du klaga på mig, duvet hur d e när man babblar på forums :)

Fjod0r
2006-11-20, 14:09
Jag har inte sett någon av dem, blir fan Swebits och titta lite nu.