handdator

Visa fullständig version : Vad för medel vid deff?


Berger
2006-11-19, 15:09
Hej!
Tänkte börja min första deff någonsin nu efter vintern, nångång i mars. Just nu äter jag bara Whey-80. Vad ska jag stoppa i mig under deffen? Whey-100, omega 3? Har försökt att finna nått ut "Den stora deffguiden" men insåg att det tog för lång tid att läsa igenom allt :)
Ge mig lite tips på bra grejer!

/Berger

Eldhroka
2006-11-19, 15:16
Hej!
Tänkte börja min första deff någonsin nu efter vintern, nångång i mars. Just nu äter jag bara Whey-80. Vad ska jag stoppa i mig under deffen? Whey-100, omega 3? Har försökt att finna nått ut "Den stora deffguiden" men insåg att det tog för lång tid att läsa igenom allt :)
Ge mig lite tips på bra grejer!

/Berger

Latmask.. ;)

du har ju till mars på dig, sätt igång och läs.

Cerberus
2006-11-19, 15:18
läs den för fan :P så jobbig är den inte. Den är grundläggande, sen finns det miljarder olika sätt att deffa, sen lär man sig hitta sina favoriträtter under deff(för mig är det havregrynsgröt, potatis, råris, nötkött bl.a)

Den borde uppdateras också tycker jag..

mangemani
2006-11-19, 15:25
Hej!
Tänkte börja min första deff någonsin nu efter vintern, nångång i mars. Just nu äter jag bara Whey-80. Vad ska jag stoppa i mig under deffen? Whey-100, omega 3? Har försökt att finna nått ut "Den stora deffguiden" men insåg att det tog för lång tid att läsa igenom allt :)
Ge mig lite tips på bra grejer!

/Berger


mat?

Fartman
2006-11-19, 15:34
Hej!
Tänkte börja min första deff någonsin nu efter vintern, nångång i mars. Just nu äter jag bara Whey-80. Vad ska jag stoppa i mig under deffen? Whey-100, omega 3? Har försökt att finna nått ut "Den stora deffguiden" men insåg att det tog för lång tid att läsa igenom allt :)
Ge mig lite tips på bra grejer!

/Berger
Du tror att du kommer att lyckas med din deff om du inte ens orkar ta dig några minuter att läsa igenom en guide på internet?
Läs igenom den, där finns all kunskap som behövs för en lyckad diet.

blekfet2
2006-11-19, 15:41
och bara så du vet så är vassle ett kostillskott, no more no less.

coxie
2006-11-19, 16:36
mindre mat/mer cardio.


En combo är ju att föredra.

Tulork
2006-11-19, 16:46
håll ditt kcal intag under din kropps behov..räkna in förlusten vid träning...fördela upp din mat på fler tillfällen istället för att äta mkt på få tillfällen...ät bra fetter, ät bra och mkt protein, ät kolhydrater så att du orkar...långsamma är bra, snabba kan vara bra om snabb tillförsel behövs..

Sniggel
2006-11-19, 17:03
Du tror att du kommer att lyckas med din deff om du inte ens orkar ta dig några minuter att läsa igenom en guide på internet?
Läs igenom den, där finns all kunskap som behövs för en lyckad diet.
+1
Har du inte motivationen att läsa den lilla guiden så lär du inte ha disciplinen att genomföra en lyckad deff heller!
Bevisa att jag och Fartman har fel!

Gorgoroth
2006-11-20, 02:07
Hej!
Tänkte börja min första deff någonsin nu efter vintern, nångång i mars. Just nu äter jag bara Whey-80. Vad ska jag stoppa i mig under deffen? Whey-100, omega 3? Har försökt att finna nått ut "Den stora deffguiden" men insåg att det tog för lång tid att läsa igenom allt :)
Ge mig lite tips på bra grejer!

/BergerOMG, ska deffa men är inte tillräckligt motiverad för att orka läsa igenom en text. Lycka till. =p

nutz
2006-11-20, 14:52
Om man läser den texten så fattar man att det inte spelar någon roll om man byter från Whey-80 till Whey-100.

TylerDurden84
2006-11-20, 21:40
Om man läser den texten så fattar man att det inte spelar någon roll om man byter från Whey-80 till Whey-100.

Har man lätt att få gaser av proteinpulver kan detta vara relevant att veta faktiskt...

Berger
2006-11-21, 09:10
Har redan läst rätt mycket av deff guiden. Men inte direkt läst igenom allt noga. Ska ta o göra det. Det jag igentlgen frågade är vad för medel, alltså, vitaminer, mineraler, pulver, tabletter som är bra att ha till deff? Till alla som inte tror jag kommer att klara mina mål med min deff, kommer lägga upp före/efter-bilder någon gång till sommaren, sen vår. :) Ber om ursäkt för min lathet, Man hinner inte mycket mellan plugg, läxor o gym!

coxie
2006-11-21, 14:33
Finns inga lagliga piller som kommer göra underverk, ät bra mat (i rätt mängd) och rör på dig mer än normalt.

Junior
2006-11-22, 13:02
Lika mycket vettig information som finns i deffguiden på färre ord lär du få svårt att hitta i några böcker eller annan media över huvud taget.
Jag vet inte vad du har för mål med din deff men för mig är det intressant att behålla så mycket muskler som möjligt medans jag går ned i fettvikt... således var det värt för mig att ta reda på vad man behöver göra för att lyckas med det innan jag började.

NiXPhoenix
2006-11-22, 16:04
Kan nån länka till "Den stora deffguiden"?
Sökte på det som titel, noll träffar.

Ni menar väl inte bara King Grubs inlägg eller?
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

coxie
2006-11-22, 16:05
Jo det inlägget är det.

Berger
2006-11-22, 16:12
Lika mycket vettig information som finns i deffguiden på färre ord lär du få svårt att hitta i några böcker eller annan media över huvud taget.
Jag vet inte vad du har för mål med din deff men för mig är det intressant att behålla så mycket muskler som möjligt medans jag går ned i fettvikt... således var det värt för mig att ta reda på vad man behöver göra för att lyckas med det innan jag började.


Ja, det är lixom det som är själva grejen. Det är just det jag försöker ta reda på, om jag inte får något vettigt svar här så får jag väl pröva body eller något annat forum. Det jag var ute efter var om något tips på tillskott som är bra vid deff. Ingen som verkar fattat det.
Tack för alla moralkakor, dom var goda! :hbang:
/Berger

Sniggel
2006-11-22, 16:37
Det jag var ute efter var om något tips på tillskott som är bra vid deff.
Det finns inga såna som är bra.
Sådär, nu när du vet detta ta och tillbringa 5 minuter extra på löpbandet, för det är ungefär en sådan effekt du max kan få ut av något tillskott. :)
Bättre det än att slösa tid på att leta efter något som inte gör någon praktisk skillnad som är värd att tala om.

Cerberus
2006-11-22, 16:49
Finns inga BRA lagliga och ej dödsfarliga tillskott som hjälper märkbart(om man inte redan e i grym form) att bli av med fläsk.

Dock upplever jag att kaffe och grönt te är bra. Har börjat tugga nikotintuggummin också lol(inte så hälsosamt).

nutz
2006-11-22, 16:52
Ungefär såhär kan man väl säga:

de flesta kosttillskott som är till för uppbyggning kan användas på samma sätt som vid viktminskning och har samma effekt --> ökad eller bibehållen muskelmassa.

De flesta grejer som ska få dig att tappa kilon hit och dit fungerar inte, eller gör bara en marginell skillnad. I slutändan kanske du hade kunnat spara 500-1000 kr på att deffa två eller tre dagar till.

nutz
2006-11-22, 16:55
Har börjat tugga nikotintuggummin också lol(inte så hälsosamt).

Grymt kasst initiativ. Kan bli svårt att ta sig ur om du kör på för länge. Visst, det går, men du får vara beredd på en hel del humörsvängningar och andra otrevligheter. Själv började man snusa vid 13 års ålder och nu så är det inte många saker jag ångrar mer! :D

(försökte sluta för ett år sen ungefär och det slutade med att jag la mig i min flickväns knä och bölade av någon slags panikångest)

Cerberus
2006-11-22, 17:00
Grymt kasst initiativ. Kan bli svårt att ta sig ur om du kör på för länge. Visst, det går, men du får vara beredd på en hel del humörsvängningar och andra otrevligheter. Själv började man snusa vid 13 års ålder och nu så är det inte många saker jag ångrar mer! :D

(försökte sluta för ett år sen ungefär och det slutade med att jag la mig i min flickväns knä och bölade av någon slags panikångest)


haha jo jag e medveten om det. Men det är det minsta av mina problem i livet just nu...

coxie
2006-11-22, 21:53
Ja, det är lixom det som är själva grejen. Det är just det jag försöker ta reda på, om jag inte får något vettigt svar här så får jag väl pröva body eller något annat forum. Det jag var ute efter var om något tips på tillskott som är bra vid deff. Ingen som verkar fattat det.
Tack för alla moralkakor, dom var goda! :hbang:
/Berger

Vi diskuterar inte olagliga preparat här, och såvitt jag vet så lär du inte få sådana svar på body.

Vill du trycka dig full med termogena droger så gör det, men säg inte att du inte blev varnad.

Bronkitkorv
2006-11-23, 14:12
Det enklaste om du nu äter bra för övrigt och inte tokbulkar just nu är att lägga in ca50min cardio av någon form varje dag.. Mycket enklare och lättare än att sitta och räkna kalorier hit och dit.

Junior
2006-11-23, 19:43
Ja, det är lixom det som är själva grejen. Det är just det jag försöker ta reda på, om jag inte får något vettigt svar här så får jag väl pröva body eller något annat forum. Det jag var ute efter var om något tips på tillskott som är bra vid deff. Ingen som verkar fattat det.
Tack för alla moralkakor, dom var goda! :hbang:
/Berger

Det förefaller vara fleras uppfattning än min att om du inte orkar läsa igenom deffguiden så kanske du bör prioritera om din tid du tänkt lägga ned på din deff mera från att ta reda på vilka tillskott du ska peta i dig till hur du faktiskt ska gå tillväga för att lyckas med den (låååång mening!).

Som jag uppfattar det är det tips värda att lyssna på du fått, från människor som har deffat förut... dessa är mera värda än om du får reda på att du ska stoppa i det än det ena än det andra, i stort sett, verkningslösa tillskottet.

Det du behöver veta om vad du ska stoppa i dig står i deffguiden, läs och begrunda.

Berger
2006-11-23, 20:31
Det finns inga såna som är bra.
Sådär, nu när du vet detta ta och tillbringa 5 minuter extra på löpbandet, för det är ungefär en sådan effekt du max kan få ut av något tillskott. :)
Bättre det än att slösa tid på att leta efter något som inte gör någon praktisk skillnad som är värd att tala om.


Jo. Men grejen med själva deff är ju att bli med fett samtidigt att hålla musklerna. Frågan kanske var lite luddigt stäld, men det jag vill ha svar på var vad för medel som är bra för att behålla muskelmassa vid deff, t.ex. BCAA och HMB.

Cerberus
2006-11-23, 20:51
Jo. Men grejen med själva deff är ju att bli med fett samtidigt att hålla musklerna. Frågan kanske var lite luddigt stäld, men det jag vill ha svar på var vad för medel som är bra för att behålla muskelmassa vid deff, t.ex. BCAA och HMB.

Tyvärr finns det inget enkelt svar. Vill man göra det utan steroider och verkligen åstadkomma maximal fettförlust utan muskelförlust får man räkna kcal och gram hela tiden och dessutom beräkna energiförbrukning(inte bara träning utan vardagsaktiviteter).

Ett jäkla jobb och man lär bli knäpp i huvet av det. Man får helt enkelt infinna sig att en del muskler kommer gå åt som bränsle under deff om man som jag inte vill räkna eller väga ALLT ja stoppar i mig.

Träna svintungt, ät mycket protein, kolhydrater och mindre andel fett(fungerar för mig). Kolla på styrkeresultat, vågen som kompass(inget annat). Om du vill kan du också mäta dina lemmar(som du tränar :P) o se hur mkt de minskar i omkrets.

När det gäller lagliga tillskott tror jag stenhårt på fria EAA direkt innan styrkepassen och valfri mängd maltodextrin under passet(som man smuttar på). BCAA, Leucin kan också va att kolla in.

ladylove
2006-11-24, 07:59
nu ska d börjas dieta! =):D

Berger
2006-11-26, 01:19
Tyvärr finns det inget enkelt svar. Vill man göra det utan steroider och verkligen åstadkomma maximal fettförlust utan muskelförlust får man räkna kcal och gram hela tiden och dessutom beräkna energiförbrukning(inte bara träning utan vardagsaktiviteter).

Ett jäkla jobb och man lär bli knäpp i huvet av det. Man får helt enkelt infinna sig att en del muskler kommer gå åt som bränsle under deff om man som jag inte vill räkna eller väga ALLT ja stoppar i mig.

Träna svintungt, ät mycket protein, kolhydrater och mindre andel fett(fungerar för mig). Kolla på styrkeresultat, vågen som kompass(inget annat). Om du vill kan du också mäta dina lemmar(som du tränar :P) o se hur mkt de minskar i omkrets.

När det gäller lagliga tillskott tror jag stenhårt på fria EAA direkt innan styrkepassen och valfri mängd maltodextrin under passet(som man smuttar på). BCAA, Leucin kan också va att kolla in.


Tack för ett grymt svar!
Att räkna kcal kommer jag göra! Tror inte jag kommer att räkna på energiförbrukning dock.
Ska kolla in samtliga produkter! Leucin verkar bra! Har du lust att berätta lite mer om maltodextrin? Vad är det igentligen?
Tack igen!

Berger
2006-11-26, 01:27
Vi diskuterar inte olagliga preparat här, och såvitt jag vet så lär du inte få sådana svar på body.

Vill du trycka dig full med termogena droger så gör det, men säg inte att du inte blev varnad.


Vad får dig att tro att jag är ute efter olagliga preparat? I villket inlägg har jag sagt att jag vill trycka mig full med termogena droger? Jag blir bara förbannad när jag läser alla spekulationer och gissningar. Kan ni inte vara lite trevliga istället för att bete er som ett pack torra surtjärringar? På body är dom trevliga i alla fall!
(jepp jag har svårt att ta saker med en nypa salt!) *kissass*

Sverker
2006-11-26, 07:51
Tråkigt att du blev besviken men blir du förbannad så skriv på ett löst papper bredvid datorn. När du fått ur dig all ilska så riv lappen.

Alla som försökt hjälpa dig i tråden har bara påpekat att du måste göra något själv och inte söka efter lyckopillret. Att kalla de som hjälpt dig för ett pack torra surtjärringar är varken konstruktivt eller speciellt moget gjort av dig.

coxie
2006-11-26, 11:34
Vad får dig att tro att jag är ute efter olagliga preparat? I villket inlägg har jag sagt att jag vill trycka mig full med termogena droger? Jag blir bara förbannad när jag läser alla spekulationer och gissningar. Kan ni inte vara lite trevliga istället för att bete er som ett pack torra surtjärringar? På body är dom trevliga i alla fall!
(jepp jag har svårt att ta saker med en nypa salt!) *kissass*

Köp sauna-belt, tror det är optimalt för dig.

LadyG
2006-11-26, 11:42
Tack för ett grymt svar!
Att räkna kcal kommer jag göra! Tror inte jag kommer att räkna på energiförbrukning dock.
Ska kolla in samtliga produkter! Leucin verkar bra! Har du lust att berätta lite mer om maltodextrin? Vad är det igentligen?
Tack igen!

Maltodextrin (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159)

Jag bara undrar dock, vad spelar det för roll att räkna på kcal in (det du äter) om du inte håller koll på kcal ut (det du förbrukar)? Det är ju differensen dem emellan som är viktig.´:confused:

Berger
2006-11-26, 12:11
Köp sauna-belt, tror det är optimalt för dig.


Jag tror en strumpa i käften skulle sitta rätt bra på dig.*cupid*

Sverker
2006-11-26, 12:12
OK, ett lika.

Ett angrepp till och tråden och personen ryker.

Berger
2006-11-26, 12:19
Tråkigt att du blev besviken men blir du förbannad så skriv på ett löst papper bredvid datorn. När du fått ur dig all ilska så riv lappen.

Alla som försökt hjälpa dig i tråden har bara påpekat att du måste göra något själv och inte söka efter lyckopillret. Att kalla de som hjälpt dig för ett pack torra surtjärringar är varken konstruktivt eller speciellt moget gjort av dig.

Men det ända jag frågade om var vad för medel som är bra vid deff för att minska muskelnedbrytning! Jag letar inte efter något lyckopiller. Jag letar efter produkter som just ni brukar använda då ni deffar, eller kan rekomendera för att minska muskelnedbrytning. *gah!* Är det så svårt att komma med lite fakta eller vara tyst? Jag får väl pröva varenda produkt på marknaden då, och kolla vad samtliga produkter ger för effekt, det är väl att göra något själv? Jag tänkte bara att jag kanske kunde få lite konstruktiv hjälp av erfarna tränare, inte en massa flames som inte äns handlar om den stälda frågan?

EDIT: stavfel.

mangemani
2006-11-26, 12:35
Men det ända jag frågade om var vad för medel som är bra vid deff för att minska muskelnedbrytning! Jag letar inte efter något lyckopiller. Jag letar efter produkter som just ni brukar använda då ni deffar, eller kan rekomendera för att minska muskelnedbrytning. *gah!* Är det så svårt att komma med lite fakta eller vara tyst? Jag får väl pröva varenda produkt på marknaden då, och kolla vad samtliga produkter ger för effekt, det är väl att göra något själv? Jag tänkte bara att jag kanske kunde få lite konstruktiv hjälp av erfarna tränare, inte en massa flames som inte äns handlar om den stälda frågan?

EDIT: stavfel.


tyckte mitt inlägg var rätt så bra,"mat".
annars så finns det ej så mycket nämnvärt på marknaden som minskar musklenedbrytningen.
Esapro ska ju vara bra enligt vissa när det både gäller styrkeökningar och minskad muskel förlust.
men annars så vet jag inte vad jag kan tippsa om.
har testat på en hel del på marknaden under alla dessa år man har tränat och kan väl ärligt säga att typ 90% utav allt som finns därute är totalt crap(speciellt allt som har med "fettförbräning" att göra).

men det är min erfarenhet iaf,du får mer än gärna göra som jag gjorde,dvs lägga ut enorma pengar på olika produkter på marknaden och sen testa dej fram,för vem vet,du kanske hittar något som funkar mycket bra för dej i slutändan.

Cerberus
2006-11-26, 12:39
Sanningen är att energibalansen är en otroligt stor faktor om du lägger på dig muskler, fett eller minskar i fett.

Skulle vilja säga viktigaste faktorn, styrketräning är en anledning till kroppen att förändra sig och med rätt kost så kan man manipulera den till olika saker(prestera bättre, bli smalare, biffigare/fetare).

Utan rätt kost(observera att jag inte definierar vad det är för det är inte skrivet i sten utan det är något man får lära sig på egen hand genom att läsa) så blir resultaten antingen dåliga eller obefintliga.

Inte ens steroider kan få dig att växa effektivt utan adekvat mat-intag av rätt sorter (de flesta som ja känner som har kurat har aldrig blivit biffiga utan antingen slutat eller blivit feta).

Du är vad du äter, bokstavligen. När man inser och gör nåt åt kosten, då kommer resultaten snabbt! Började marklyft på 50kg och igår gjorde jag en 1a på 165kg så framsteg gör jag iaf även om det kanske inte är nåt o skryta om i kolo-sammanhang.

mangemani
2006-11-26, 12:56
Sanningen är att energibalansen är en otroligt stor faktor om du lägger på dig muskler, fett eller minskar i fett.

Skulle vilja säga viktigaste faktorn, styrketräning är en anledning till kroppen att förändra sig och med rätt kost så kan man manipulera den till olika saker(prestera bättre, bli smalare, biffigare/fetare).

Utan rätt kost(observera att jag inte definierar vad det är för det är inte skrivet i sten utan det är något man får lära sig på egen hand genom att läsa) så blir resultaten antingen dåliga eller obefintliga.

Inte ens steroider kan få dig att växa effektivt utan adekvat mat-intag av rätt sorter (de flesta som ja känner som har kurat har aldrig blivit biffiga utan antingen slutat eller blivit feta).

Du är vad du äter, bokstavligen. När man inser och gör nåt åt kosten, då kommer resultaten snabbt! Började marklyft på 50kg och igår gjorde jag en 1a på 165kg så framsteg gör jag iaf även om det kanske inte är nåt o skryta om i kolo-sammanhang.


helt rätt,kosten är A och O i allt man gör i tränings sammanhang,men det stoppar en ju inte från att testa på andra saker samtidigt.
bra kost hållning i kombination med ett prestations höjande tillskott(typ som LEAN och KCG),kan få MYCKET possetiva resultat.
bara 1 utav flera exempel.

norsk_gadd
2006-11-26, 13:00
Jag har fått lite PM och diet-upplägg och tillskott osv. Det enda svar man kan ge är det tråkiga svaret, skär ner på kcal (fett eller kolisar det är en smaksak) kör intensiv cardio ett par gånger i veckan och släng in koffein tillskott eller liknande så är du på god väg. Det finns INGA bra kosttillskott på den här fronten enligt mig, just the old fashion way!

Cerberus
2006-11-26, 13:04
helt rätt,kosten är A och O i allt man gör i tränings sammanhang,men det stoppar en ju inte från att testa på andra saker samtidigt.
bra kost hållning i kombination med ett prestations höjande tillskott(typ som LEAN och KCG),kan få MYCKET possetiva resultat.
bara 1 utav flera exempel.


absolut, heter ju kosttillskott av en anledning :D

Men i ärlighetens namn tycker jag inte att det finns några lagliga och ej dödande preparat som hjälper märkbart i deffsyfte.

Personligen använder jag en mängd kosttillskott, vassle, kasein, Beta Alanin, EsaPro, maltodextrin, ZMA.

En del mer eller mindre nödvändiga haha(har läst att ZMA ska va i princip verkningslöst, aja)

mangemani
2006-11-26, 15:45
absolut, heter ju kosttillskott av en anledning :D

Men i ärlighetens namn tycker jag inte att det finns några lagliga och ej dödande preparat som hjälper märkbart i deffsyfte.

Personligen använder jag en mängd kosttillskott, vassle, kasein, Beta Alanin, EsaPro, maltodextrin, ZMA.

En del mer eller mindre nödvändiga haha(har läst att ZMA ska va i princip verkningslöst, aja)


åter igen så håller jag med:).
i själva "fettförbränings" syftet så finns det inga som funkar(inga som ger märkbara resultat iaf),men om man ser det hela ur prestations höjande syfte,dvs ha kvar styrkan,så finns det ju en hel del att välja mellan.

Berger
2006-11-26, 20:06
Tack! :thumbup:
Ska pröva esapro!