handdator

Visa fullständig version : Testosteronhaltsförändring vid Testistorsion?


Hockeyplayer
2006-11-19, 14:22
Hej! Jag undrar om man får lägre testosteronhalt i kroppen av en s.k. pungvridning (testikelrotation), efter att man tagit bort ena pungkulan?

watertouch
2006-11-19, 14:34
Hej! Jag undrar om man får lägre testosteronhalt i kroppen av en s.k. pungvridning (testikelrotation), efter att man tagit bort ena pungkulan?


Hur lyckades du med det?

Hockeyplayer
2006-11-19, 14:40
Hur lyckades du med det?
Inget som man lyckas med, "det bara händer". Testiklarna vrider sig och får inget syre, om detta sker under längre tid än ett visst antal timmar så klarar sig inte testikeln.

sleep is the enemy
2006-11-19, 14:44
Inget som man lyckas med, "det bara händer". Testiklarna vrider sig och får inget syre, om detta sker under längre tid än ett visst antal timmar så klarar sig inte testikeln.

jaha, nu ska man gå å oroa sig för "testikelrotaion" också... *gah!*

watertouch
2006-11-19, 14:47
Jo.. har själv råkat ut för detta flera gånger men då har den bara vridit sig ett halvt varv... och troligen vridit sig rätt igen..men vrider den sig helt så ska ju detta göra förjävligt ont och då antar jag att man åker in till akuten..

King Grub
2006-11-19, 14:56
Normalt upplevs ingen eller liten reducering av testosteronfrisättning vid avlägsnande av en testikel, då den kvarvarande kan producera tillräckligt för normala nivåer. I vissa fall kan den dock inte det.

Hockeyplayer
2006-11-19, 20:47
Normalt upplevs ingen eller liten reducering av testosteronfrisättning vid avlägsnande av en testikel, då den kvarvarande kan producera tillräckligt för normala nivåer. I vissa fall kan den dock inte det.
Okej.. märker man isf detta eller märks det bara på provtagning?