handdator

Visa fullständig version : Ont i ryggslutet + fråga om axel


bender
2006-11-19, 13:56
Jag har sedan någon vecka tillbaka haft ont i ryggslutet. Det vägrar att gå över riktigt fast jag vilat under hela veckan. Kan heller inte minnas hur det uppkommit då jag inte kände någon omdelelbar smärta på gymmet vid något tillfälle utan det har liksom smygit sig på.
Jag funderar på att uppsöka skolsyster och höra vad det kan vara men risken är väl att hon säger att jag måste vila et par veckor till och jag är redan rastlös som fan efter bara 1 veckas vila...

Sedan så undrar jag också en grejj angående en tråd som fanns är om en axel som gått ur led och hur viktigt det är att uppsöka läkare efter det. För något år sedan körde jag en del tunga vikter på axelpressar och var vid två tillfällen med om att jag kom ner lite fel och axeln liksom klickade till... dock förblev den inte i något tillstånd där den var ur led utan den var på gång att åka ur typ... jag har inte kännt av någon smärta av det där sedan dess då det mer kändes bortdomnat och lite ömt just den dagen. Jag läste dock i tråden att det inte är säkert man märkte något och att ligamenten kan vara skadade, men borde jag inte märkt av något sådant nu ett år tillbaka isf? Jag har kunnat träna på utan att känna några smärtor i axlarna så hade jag tur helt enkelt?

Tack på förhand!