handdator

Visa fullständig version : Kreatin..


Richard85
2006-11-18, 18:58
Finns det ngn statistik eller liknande på hur ungefär mycket mer starkare man blir med kreatin eller det varierar så kraftigt från person till person?

najsivikki
2006-11-18, 19:05
varierar väldigt mkt, vissa svarar inte alls på kreatin =/

tp_88
2006-11-18, 19:08
vissa svarar inte alls på kreatin =/
Precis. Jag har bannemej testat Monohydrat, Kre-Alkalyn, Citrat, Etylester m.m. i både rekommenderade och klart högre doser. Har aldrig märkt någon direkt skillnad. Så ja, det skriver jag under på!

najsivikki
2006-11-18, 19:13
Precis. Jag har bannemej testat Monohydrat, Kre-Alkalyn, Citrat, Etylester m.m. i både rekommenderade och klart högre doser. Har aldrig märkt någon direkt skillnad. Så ja, det skriver jag under på!


jo jag svarar inte på monhydrat men på kre alkanyl så :D

blekfet2
2006-11-18, 19:25
själv så svarade min kropp mycket positivt på mono, citrat fick jag ingen större effekt av.


Något som testat Malat (tror det hette så)?

Axel2
2006-11-18, 21:07
Jag har hört att ens styrka höjs med ungefär 6%

pangpang
2006-12-29, 03:46
jag har hört att man blir pluffsig av kreatin eftersom musklerna binder upp så mycket vatten ...

http://www.muskelmassa.se

Nilsjohan
2006-12-29, 04:48
jag har hört att man blir pluffsig av kreatin eftersom musklerna binder upp så mycket vatten ...
Menar du att man blir pluffsig av att det binds mer vätska intracellulärt? Skulle det vara något negativt med att musklerna binder vätska (förutom "pluffsighet")?

Victoria
2006-12-29, 05:43
själv så svarade min kropp mycket positivt på mono, citrat fick jag ingen större effekt av.


Något som testat Malat (tror det hette så)?


Vad är skillnaden pa alla dessa egentligen?

Har testat kreatin men märkte ingen skillnad...

Sheogorath
2006-12-29, 06:25
jag har hört att man blir pluffsig av kreatin eftersom musklerna binder upp så mycket vatten ...

http://www.muskelmassa.se

Personligen deffar jag på kreatinmonohydrat. Jag orkar lyfta tyngre och kan alltså förhoppningsvis behålla mer muskelmassa. Samtidigt har jag något kilo till godo när jag kommit ner till min målvikt; en del av min vikt är ju extra bundet vatten som försvinner när jag slutar på kuren. Pluffsighet är något jag varken märkt eller skulle tycka är besvärande. Pluffsig är man för att man har för mycket fett :).