handdator

Visa fullständig version : Test av bänktröjematerial


A.Pahkamaa
2006-11-18, 00:24
http://pub44.bravenet.com/forum/3751415949/show/808507


http://www.powerlifting-ipf.com/material%20examination-en.pdf

Peter!
2006-11-18, 08:37
Jag tycker att det kan bli svårt för IPF att bara ändra regler och utrustning, borde inte det bli nya viktklasser oxå? Rekorden som är tagna med tidigare regler och utrustning kan inte jämföras med varann tycker jag.

Nitrometan
2006-11-18, 15:30
För den som vill se utredning som IPF lät ett labb/testföretag göra så finns den här (pdf) (http://www.powerlifting-ipf.com/material%20examination-en.pdf).

Lite skojigt kanske.

To ensure that the clothes do not enhance the athlete's performance excessively, the products will, in future, be required to exhibit a certain minimum elasticity.

On the basis of the tensile stress-strain tests conducted using the grab method in accordance with EN ISO 13934 Part 2, the following requirements are recommended:

* Elasticity: 40% minimum
* Force at 40% distension: 250 N

Furthermore, it is recommended that the costumes not be distended by more than 10% when worn.

Lillgrabben
2006-11-18, 18:26
Gjorde en sammanslagning av 2 st trådar med likartat innehåll.

FinnPower
2006-11-21, 23:04
Lite mer om själva testet:
http://www.usaplforum.com/cgi-bin/usapl.pl?read=2903

Gute
2006-11-22, 17:06
För er som inte redan känner till det;

Benchpress- Nya regler från 1 Januari 2007

1. Head to be in contact with the bench prior to the start signal and throughout the lift.

2. Feet to be flat on the floor ( flat as the shape of the shoes will allow )

3. No foot movement.

4. "Press" - Audible signal after being held motionless at the chest.

5. Certificate to be produced if arms cannot be fully extended ( Medical Committee to confirm )

För er som lyfter på lite högre nivå än vi motionärer, vad tror ni konsekvenserna blir av dessa nya regler? Kommer det bli missgynna lyftning i extremt tighta tröjor etc.

Börje H
2006-11-22, 19:07
För er som lyfter på lite högre nivå än vi motionärer, vad tror ni konsekvenserna blir av dessa nya regler? Kommer det bli missgynna lyftning i extremt tighta tröjor etc.

Hehe, du gör allt för att tona ner din kapacitet Gute:thumbup: Du är ju trots allt en av de allra hetaste medaljkandidaterna på SM:et ;)

On T, så tror jag att det lär bli en ren parodi i början med regeln om pressignal. Det kommer bli en hel massa dividerande om huruvida dommaren hann ge signal eller ej (för lyftarna kommer chansa hejvillt). Sedan kan man ju undra om exakt NÄR signalen skall ges. Det kommer bli precis samma problematik som nu då man frågar sig hur långt ett markerat stopp är egentligen. Efter en inkörningsperiod så tror jag dock att både lyftare och dommare hittar en bra avvägning.
De andra reglerna tror jag inte någon kommer att ha problem med.

the_PL_man
2006-11-22, 21:44
Det blir väl ingen större skillnad mot när vi hade klappet i botten?


mvh

the_PL_man


On T, så tror jag att det lär bli en ren parodi i början med regeln om pressignal. Det kommer bli en hel massa dividerande om huruvida dommaren hann ge signal eller ej (för lyftarna kommer chansa hejvillt). Sedan kan man ju undra om exakt NÄR signalen skall ges. Det kommer bli precis samma problematik som nu då man frågar sig hur långt ett markerat stopp är egentligen. Efter en inkörningsperiod så tror jag dock att både lyftare och dommare hittar en bra avvägning.
De andra reglerna tror jag inte någon kommer att ha problem med.

Börje H
2006-11-23, 07:39
Det blir väl ingen större skillnad mot när vi hade klappet i botten?


mvh

the_PL_man

Nu har jag ju inte varit med om tiden med klapp. Men det känns som om det är en mer distinkt signal än ett "press"! Men tiden får utvisa *popcorn*

z_bumbi
2006-11-23, 10:22
400 personer som skriker, lyftaren har adrenalin rinnande ur öronen och sen ska domaren kunna nå fram med sin röst.

the_PL_man
2006-11-23, 11:03
Hur kunde man nå fram med klappet förr då?
Tittade på VM -83 från Göteborg, och där funkade det fint.
Tror inte att det kommer att bli några problem med det här.

mvh

the_PL_man

400 personer som skriker, lyftaren har adrenalin rinnande ur öronen och sen ska domaren kunna nå fram med sin röst.

Gute
2006-11-23, 19:25
[QUOTE=Börje H] Hehe, du gör allt för att tona ner din kapacitet Gute. Okey då, elitmotionär kan jag sträcka mig till. Och förresten skulle jag vilja kalla dig en hetare medaljkandidat :thumbup: Jag får dock säga att jag är ganska stark med tanke på min relativt långa lyftväg och inte alltför grova kroppsbyggnad.
Må väl och på återseende!:)

bubbe
2006-11-23, 19:55
För er som lyfter på lite högre nivå än vi motionärer, vad tror ni konsekvenserna blir av dessa nya regler? Kommer det bli missgynna lyftning i extremt tighta tröjor etc.

Det är en intressant fråga, gör dom hårdaste tröjorna att stoppet blir lättare att hålla länge, eller är det risk för att man inte kan använda tröjorna som förut rent tekniskt?

Nitrometan
2006-11-26, 19:45
Hur kunde man nå fram med klappet förr då?
Tittade på VM -83 från Göteborg, och där funkade det fint.
Tror inte att det kommer att bli några problem med det här.

La du märke till att vissa kända lyftare fick väldigt snabb klapp?

Likadant kom klappen väldigt snabbt när vikterna blev stora.

Nitrometan
2006-11-26, 19:46
Det ska bli spännande att se hur det blir.

Det känns som om det går åt rätt håll.

Men jag gillar inte att det ska vara så mycket detaljregler.