handdator

Visa fullständig version : måltidstäthet vid keto


Nate
2003-02-09, 21:27
I vanliga fall ska man ju gärna äta var tredje timme... pga att hålla blodsockret på en jämn nivå och en massa annat. Hur pass viktigt är det vid keto. Tanken är väl att blodsockret ändå ska ligga vid nära noll?

Spelar det någon större roll om man äter tre måltider istället för sex st tex?

Diana
2003-02-09, 21:45
precis va ja satt o fundera över!
tillägg:spelar de nån roll om man äter sent på kvällen? i vanligafall när man äter kolis diet så ska man ju inte äta sent eftersom de då cirkulerar för mkt insulin i kroppen under natten men när man e i ketos så produceras ju ingt insulin så e sena måltider ok då?

Nate
2003-02-09, 21:56
Haha, jag tror att vi har exakt sammalika funderingar :D

Munter
2003-02-09, 22:41
Hehe fan vad ni funderar och spekulerar. Ät då ni är hungriga och håll koll på totala antalet kcal...ofta måste man äta mycker mer än man tror då kolhydraterna är förbjudna.

Nate
2003-02-09, 22:44
Originally posted by Munter
Hehe fan vad ni funderar och spekulerar. Ät då ni är hungriga och håll koll på totala antalet kcal...ofta måste man äta mycker mer än man tror då kolhydraterna är förbjudna.

Kan inte hjälpa det, det är forskargenerna i mig:D

Men man kan ju ändå inte äta mer än vad man förbrukar bara för att kolhydraterna uteslutits...? Men med andra ord tycker du att det går lika bra att äta två stora måltider om man inte är hungrig mera så länge man fyller sitt dagsintag i rätt energi?

och vad säger du om kvällsätning?

Munter
2003-02-09, 22:50
Min vinkel på det hela, både då man går på diet och bulkar på sig, är att sprida ut måltiderna så jämnt man kan, från det att man stiger upp tills man lägger sig. Det är alltid rätt, och du slipper gå hungrig. Eftersom det (uppenbarligen?) är din första diet, så får du väl ta en testomgång...alla har sina egna metoder som funkar. Ang. att käka på kvällen, det spelar väl mindre roll då man inte käkar kolhydrater...jag tar några klunkar olja, tonfisk, keso och majonäs på kvällen, men antar att man kan skippa fettet om man är nojjig.

Nate
2003-02-09, 22:58
Första seriösa dieten som verkligen har mkt tanke bakom sig. Annars har jag räknat näringsämnen och ätit nyttigt utan några riktiga mål framför mig. Nu är det på riktigt! :D

loboman
2003-02-11, 08:16
8.00 EC stack eller rippar
8.30 Frukost
11.30 Lunch
14.00 EC stack eller rippar
14.30 Drink
17.30 Middag
20.00 EC stack eller rippar
20.30 Drink
23.30 Kvällsmål
24.00 Magnesim å zink


:eek:

Mr Pink
2003-02-11, 09:34
Lobman: kör du en ckd? isf tar du inte olja innan du lägger dig?

loboman
2003-02-11, 11:40
Mr Pink (its easy for u to say, u have cool sounding name. Tarantino)

Kvällsmålet:
Cottage Cheese "Valio"
Druvkärn Olja
Linfrö olja
Lindroos Husk, 5g (Psylium Husk)
C-vitamin, 1g

alt. en prottisdrink (kassin) men olja...

Mr Pink
2003-02-11, 13:53
Mr. Pink: How about I be Mr. Purple?
Joe: No, You can't be Mr. Purple.
Mr. Pink: Why not?
Joe: Someone on another job is Mr. Purple!
Mr. White: Who cares what your name is?
Mr. Pink: Oh yeah that's easy for you to say you've got a cool sounding name. How about we trade, OK? You're Mr. Pink.


Mr. Pink: Why can't we choose our own names?
Joe: No, I tried it before & it didn't work! I had four guys fighting over Mr. Black!

Vilken kult film!!!:thumbup: :thumbup: