handdator

Visa fullständig version : Hjälp med Träningar av ´vingarna´


Niklas-
2006-11-18, 12:01
Hej !
Mitt namn är Niklas, ny på forumet !
väger för tillfället 82 kilo och har tränat i 1,5 år, finns dock ett problem och det är mina ´vingar´. Dom är rent åt skogen, inte alls i propertion(?) med resten av kroppen !!

Skulle vara grymt tacksam om någon kunde ge lite tips på effektivare träning av ´vingarna´.

Vilka är dom effektivaste övningarna tycker du/ni ?

Mig veterligen har jag inte kört någon annan träning av vingarna specifikt utan det har varit när jag kör ryggträning såsom latsdrag, chins m.m

Mycket tacksam för svar !

MVH /// Niklas :cool:

Allan
2006-11-18, 12:03
Kolla i övningsbanken

Ryska_raketen
2006-11-18, 12:04
Om du nu kör latsdrag och inte tycker det tar där "det ska" osv. Så sänk vikten och försök verkligen arbeta med dom musklerna som ska tränas :) Sen när du är stark nog för att göra bra chins, så är det en kanonövning med.

Allan
2006-11-18, 12:13
Vingarna är nog det vi andra kallar lats, dvs latissimus dorsi, och då har du svaret själv. Det finns ju en orsak till att latsdrag kallas just latsdrag.

larre
2006-11-18, 14:19
Jag kör chins/latsdrag med helt utåtvinklade armbågar, 1-2 hans bredare grepp än axlarna och tycker jag får riktigt bra kontakt. Men latsdrag/chins kräver i min mening endel träning för att kunna utföra övningen rätt och verkligen använda rätt muskler. Sänk vikten och träna tekniken först.

Sittande drag tycker jag tar endel på latsen också om man utför den rätt, samma sak med stångrodd(då det är typ samma övning fast mer manlig, ja cable är kvinnligt ;) )

Sen tycker jag att det är snyggare med en lagom bred rygg som har ett helt landskap på övre ryggen än ett par stora vingar och en "vanlig" övre rygg. Landskap is the shit tbh imho.

Hur tränar du vingarna idag och hur tränar du rygg idag?

coxie
2006-11-18, 14:25
Latsdrag+chins med kontakt i rätt muskel kommer ge dig vingar.

Det kan ta ett tag innan du får kontakt i latsen, men när du får det kommer du märka det direkt.

Sniggel
2006-11-18, 14:46
Jag har aldrig nånsin haft kontakt i mina lats, jag är rätt nöjd med dem ändå so far.
OffT: Red Bull ger dig vingar... *whistle*

BigForre
2006-11-18, 15:43
Jag har aldrig nånsin haft kontakt i mina lats, jag är rätt nöjd med dem ändå so far.
OffT: Red Bull ger dig vingar... *whistle*

OnT: Hantelrodd ger dig vingar...

Sniggel
2006-11-18, 15:49
OnT: Hantelrodd ger dig vingar...
Och marklyft faktiskt, även om man tycker att de inte borde vara så jätteinvolverade i rörelsen.

Niklas-
2006-11-18, 21:20
tack för alla svar !!! får jobba mer på latsdragen !! tycker chinser går utmärkt =) tack för svaren iallafall !