handdator

Visa fullständig version : Maiden i globen!


Daijmen
2006-11-18, 09:20
Nå, vad tyckte ni som va där?

Riktigt bra enligt mig, kanske saknades lite klassiker men annars så är det toppbetyg!

Ante24
2006-11-18, 09:22
Nå, vad tyckte ni som va där?

Riktigt bra enligt mig, kanske saknades lite klassiker men annars så är det toppbetyg!


Skönt att höra, jag ska till globen och kolla nästa lördag:hbang:

Daijmen
2006-11-18, 09:33
Skönt att höra, jag ska till globen och kolla nästa lördag:hbang:

Att uppleva Fear of the dark live är nått var man måste ha gjort.

När kan man boka biljetter till 2008? :)

MasterChief
2006-11-18, 09:33
Ska gå ikväll.

Blev lite orolig efter den dåliga recensionen från Danmark. Men som vanligt är de svenska fansen bäst och får Maiden att prestera stordåd! :hbang:

watertouch
2006-11-18, 09:35
Spelar dom fortfarande löjligt lågt?

MasterChief
2006-11-18, 09:39
Spelar dom fortfarande löjligt lågt?

Det där är reglerat och om det spelas för högt blir det rejäla böter om det råkar finnas en kontrollant på plats.

Daijmen
2006-11-18, 09:40
Spelar dom fortfarande löjligt lågt?

Lågt är väl rätt subjektivt, jag tyckte dock att ljudet var precis rätt, högt men inte för högt. Alltså om det skulle vart högre skulle man blivit döv.

Kaboffastar
2006-11-18, 09:43
Ja vi lär väl åka snart vi :) fear of the dark you say! Sist jag såg den live ( sthlm stadion ) var det nära till tårar *cupid*

Kaboffastar
2006-11-18, 10:08
Different World (Smith/Harris)
These Colours Don't Run (Smith/Dickinson/Harris)
Brigther Than a Thousand Suns (Smith/Harris/Dickinson)
The Pilgrim (Gers/Harris)
The Longest Day (Smith/Harris/Dickinson)
Out of the Shadows (Dickinson/Harris)
The Reincarnation of Benjamin Breeg (Murray/Harris)
For The Greater Good of God (Harris)
Lord of Light (Smith/Harris/Dickinson)
The Legacy (Gers/Harris)
Fear of the Dark (Harris)
Iron Maiden (Harris)
2 Minutes to Midnight (Smith/Dickinson)
The Evil That Men Do (Smith/Harris/Dickinson)
Hallowed Be Thy Name (Harris)


kan någon bekräfta/dementera stlisten? :)

Beecher
2006-11-18, 10:19
Spelar dom fortfarande löjligt lågt?

dom behöver inte spela högt, det låter bra ändå :thumbup:
klasskompisen har ett sånt där grönt armband, han ska tydligen få stå längst fram

Officer
2006-11-18, 11:42
Jag, Sonny och Dacvi var där igår.
Helt makalöst bra. Setlisten kabbo postade stämmer, till punkt och pricka (om jag kommer ihåg rätt).

Ljudet var perfekt högt, men som vanligt i Globen försvinner det upp en hel del ljud så det låter mest bara diskant och baskagge. Men fy fan vilket publiktryck det var, helt otroligt!¨

4/5. Inte fullpott pga på tok för mycket från det nya albumet och för lite klassiker. Jag skulle definitivt velat höra Trooper, åtminstone.

Daijmen
2006-11-18, 12:26
Jo spellistan stämmer. Skulle också velat höra Trooper, Run to the hills etc..

MasterChief
2006-11-18, 12:52
Jag, Sonny och Dacvi var där igår.
Helt makalöst bra. Setlisten kabbo postade stämmer, till punkt och pricka (om jag kommer ihåg rätt).

Ljudet var perfekt högt, men som vanligt i Globen försvinner det upp en hel del ljud så det låter mest bara diskant och baskagge. Men fy fan vilket publiktryck det var, helt otroligt!¨

4/5. Inte fullpott pga på tok för mycket från det nya albumet och för lite klassiker. Jag skulle definitivt velat höra Trooper, åtminstone.

Skönt att höra sig skriva det där. Dina åsikter om musik värderar jag högt. *drool*

Ska bli så jävla kul!


Jag tycker även om Trivium (Metallicaklon) så det ska också bli kul.

Officer
2006-11-18, 12:57
Skönt att höra sig skriva det där. Dina åsikter om musik värderar jag högt. *drool*

Ska bli så jävla kul!


Jag tycker även om Trivium (Metallicaklon) så det ska också bli kul.


:thumbup:

Trivium var riktigt bra också, men vi kom tyvärr lagom till att Maiden skulle dyka upp, så vi hann bara höra Trivium en ~20 minuter.

Var beredd på extrem träningsvärk i nacken av allt headbangande.. Känner mig som en robot idag :D

MasterChief
2006-11-18, 13:18
Var beredd på extrem träningsvärk i nacken av allt headbangande.. Känner mig som en robot idag :D

Haha. Ja sitter på läktaren (närmast scen). Jag antar dock att det går vilt till där uppe med. :D

Supercharger
2006-11-18, 16:48
Grymt avundsjuka på er som ska se dem. Såg dem iof på Ullevi.

MEN nu har dem ju Trivium som förband, dem är hur grymma som helst!!!

christian
2006-11-18, 18:12
Har de fått till dämpningen i Globen, än? Eller ekar det fortfarande s*tan?

Officer
2006-11-18, 18:12
Har de fått till dämpningen i Globen, än? Eller ekar det fortfarande s*tan?


Jag tyckte att det ekande en hel del igår iallafall. Samma med Judas Priest för ett par år sen.

Ironbabe
2006-11-18, 18:29
Jag o sonen ska dit ikväll :hbang:

Anabolico: Vilken tid åkte du in igår?

Chaan
2006-11-18, 18:51
Stötte på Steve Harris igår utanför Radisson 23-tiden. Han var inte ett dugg munter. Kanske var sen.

Officer
2006-11-18, 19:41
Stötte på Steve Harris igår utanför Radisson 23-tiden. Han var inte ett dugg munter. Kanske var sen.


Kan meddela att han sågs av oss utanför McDonalds Kungsgatan/Hötorget ungefär en halvtimme senare!

Chaan
2006-11-18, 20:00
Kan meddela att han sågs av oss utanför McDonalds Kungsgatan/Hötorget ungefär en halvtimme senare!

Ja eller så var det 00-tiden jag såg honom. De höll på att packa in sig i sin svarta van för att dra nånstans.

MasterChief
2006-11-18, 23:53
Nyss hemkommen från Maiden. Helvete vilken konsert dom levererade!!!! Sjukt bra!

Nya plattan har svingat upp sig till en av mina absoluta favoriter alla kategorier. Att se den levererad live gav den ett helt nytt djup. En otrolig upplevelse att få se detta komplexa musikaliska tema levererat i sin helhet utan att förstöras med att andra gamla låtar trycktes in. Så skönt att Maiden vågar sätta musiken i första rummet genom att inte avvika från sina musikaliska idéer.

Är så jävla upprymd. BRUCE ALMIGHTY!!! :hbang: :bow:

Trivium rockade också hårt. Rätt enkelspårig thrash men klart sevärt. Tycker det är konstigt att folk inte tar sig tiden att även kolla på förbandet istället för att stå och häcka i lokalen utanför. *screwy*

Metal_boy_
2006-11-18, 23:57
Ungefär hur länge håller Trivium på? Jag vill gärna missa dom så mycket som möjligt :)

Chaan
2006-11-18, 23:59
Så de var inte trötta alltså...

Annars tycker jag det e liite tidigt att komma hem före 12 efter en hårdrockskonsert på den här nivån.

Sonny
2006-11-18, 23:59
Jag blev besviken, jag hade inte betalat pengarna för det om jag visste att dom skulle spela hela nya skivan.

Det är jag dock, jag har rätt till en åsikt.

MasterChief
2006-11-19, 00:06
Jag blev besviken, jag hade inte betalat pengarna för det om jag visste att dom skulle spela hela nya skivan.

Det är jag dock, jag har rätt till en åsikt.

Ja det har du men den visar bara att du har taskig musiksmak. :)

MasterChief
2006-11-19, 00:07
Ungefär hur länge håller Trivium på? Jag vill gärna missa dom så mycket som möjligt :)

Dom höll på till ungefär 20.15.

Metal_boy_
2006-11-19, 00:09
Dom höll på till ungefär 20.15.
Ok. Hur länge håller maiden på ungefär?

Sonny
2006-11-19, 01:27
Ja det har du men den visar bara att du har taskig musiksmak. :)Kan tyckas, jag har dock inte sagt att nya skivan är dålig, finns några bra spår på den men att spela hela skivan rakt igenom var lite väl mastigt imo.

jakke
2006-11-19, 01:33
Stog massa fulla maiden fans och pratade gott om konserten på macken här i Uppsala ikväll. Ångrar att jag inte for.
PS. Trivium är grymma.

Kaboffastar
2006-11-19, 03:19
nyss hemkommen nu.. så jävla speciellt var det inte.. jämfört med maiden på sthlm stadion; edward the great-touren så var detta en piss-spelning med piss-låtar i en piss-lokal.

( Jag är bara bitter för att de inte spelade fler gamla låtar, jag gillar fan inte nya skivan. )

Hades
2006-11-26, 15:34
Nu har jag precis kommit hem från Tokholm. Underbar spelning. Jag gillar verkligen nya skivan, och ännu mer så efter kvällen i Globen.

villemannen
2006-11-26, 16:52
Någon som ligger inne med spellistan Trivium körde?

Chaan
2006-11-26, 17:06
Någon som ligger inne med spellistan Trivium körde?

Leta i bloggarna på www.myspace.com/trivium

Själv har jag aldrig hajat deras storhet :krampus

Edit Posts: 666

kimonque
2006-11-26, 17:09
Maiden var grymma! Såg dem igår, gillar även deras nya skiva. Taxametern stannade f.ö på 666 igår :hbang:

Chaan
2006-11-26, 17:11
Taxametern stannade f.ö på 666 igår :hbang:

Hur långt kom du? :naughty: