handdator

Visa fullständig version : Samtal i biktbåset: Er ”kriminella” karriär.


Blaine
2006-11-18, 02:56
Alla har vi någon gång varit olydig och busat – gjort originella hyss som mindre originella. Vad har du gjort genom åren?

Jag kan bekänna först. En ganska banal karriär som förbrytare har jag dock, turligt nog förvisso. Observera att alla dessa hyss är utförda i ung ålder.

Nå väl. Jag har…

… Förstört en busskur när jag gick på högstadiet, med en bokstavligt talat asliten sten (som jag komiskt nog även sa till polisen som snabbt anlände till platsen) – och det var inte ens med flit. Anledningen var rastlöshet medan jag väntade på busskrället.

Det roliga med det hela var att jag fick besöka socialen för ett meningslöst 'varför gjorde du så'-snack som inte ledde någonstans och inte heller behövde jag betala ett öre (det var ungefär som att: "ring det här numret om du vill - det går till SL - och ge ut namn och adress så får du en böter"). Skrattretande.

… Snattat massvis med småsaker när jag gick i mellanstadiet – allt från kinderrägg (samlade på figurerna) och lösviktsgodis till kondomer och Tamagotchis (som var modernt då – och jäkligt skoj; *kuriosa*: Fick faktiskt tag på en unik Tamagotchi där man tog hand om en asiatisk pojke). Jag har aldrig åkt dit men varit nära vid ett tillfälle. Jag är en skicklig bandit må jag säga.

… Klottrat, samt kastat snöbollar på förbiåkande bussar och bilar!

… Pallat äpplen!

… Placerat fyrverkeripjäser (läs: smällare) i brevlådor.

… Gjort små napalmbomber (tagit bensinslurpar från macken och använt i glasflaskor). Rätt vansinnigt, men skoj var det.

… ”Råkat” döda en skata en gång (intentionen var att träffa dem, inte ha ihjäl): jag som ung och livlig buse kastade stenar mot fåglar och efter ett fint lobbkast mot en skata som stod och häckade i gräset (ganska långt avstånd dock och gräset var ungefär lika högt som den själv, men jag var en ypperlig prickskytt) så träffade jag den på ett troligtvis ömtåligt ställe och den stupade likt en karsk krigare för sina blodsbröder!

Det läskiga med denna incidenten var att precis efter det inträffat så började massvis med skator samlas i närliggande träd (det var fotbollsplanavstånd mellan träden) för att flyga fram och tillbaka mellan träden, låtandes och tjutandes som om de var ilskna på mig eller sörjde den döde kamraten. Ruskigt obehagligt var det i alla fall, så jag avlägsnade mig från platsen, obekväm i hela kroppen av att jag dödat ett rätt så stort djur.

Nu känner jag mig renad! :angel:

Er tur att gå in i biktbåset.

nemd
2006-11-18, 03:08
Åkt fast med en trimmad moped, böter och beslagtagna delar. Det komiska i detta var att jag mötte polisen när jag kom ut ifrån ett område. Han var ca 30m ifrån mig och jag insåg inte att det var en polis för ens han var jättenära. Och det var ingen polisbil utan en polis som kör runt och letar moppar på en enduro hojj. Detta var ju jättekul. Alla som jag känner har kört moppe över 1 år trimmat och aldrig mött denna. Jag åkte 1 månad ca så var mitt roliga över. Han vill endast kolla försäkring och så tänkte han att han skulle höra lite på dem också. Det lät lite för bra tyckte han. Sen så provkörde han och jag tror han kände att den gick lite fortare än 25. ;D

Tigerkotten
2006-11-18, 03:10
Inte så farliga saker men.

Springtaxi
Vid 15-16år inbrott på en skola.

Laddar ner saker gör man ju alltid typ me.. :D

Surfarande på andras konton så de fick betala när man körde via modem, fått telefonen avstängd 1år. Samt varit hos polisen på förhör ang datorintrång i Sverige och USA.

Dyraste man snattat är väl en godisklubba på 1.5kr :D

L-Sami
2006-11-18, 03:22
Allt det här stort sett innan jag fyllde 15år

-Snott kvarglömda gympaskor från omklädningsrummen

-Snott andra barnens/ungdomars basketbollar

-Ett par misshandel och annan typ av trakasserier

-Snodde lättöl av byggarbetare vid min skola och drack det med,
några kompisar i en park under skoltid

-Trashning av en nybyggd skola med min bror under ett sommarlov

-En del snatteri

-Förstörda fönster, äppel pallning, cykelstölder, klotter osv

Dåliga tider det där då

PowPow
2006-11-18, 03:22
- snattat spelkulor och läkerol och annat trams. Och 1,5 l läsk i bakfickan på mina bunjyboys-brallor (hette de så?) och en halv liter glass i jackfickan. Avancerade grejer.

- olaga berusning, med allt det kan innebära (kom på den definitionen själv tyckte den kunde täcka det mesta).

- Pangat brevlåder med thunderkings :smash:

- trimmat moppe :hbang:

- Pallat äpplen
.. ..

i äldre dagar bara trafikföreseelser och fildelning, som jag kan komma på. Jag är snel pojke. Aldrig blivit tagen för något - inte ens när jag blev stoppat för fortkörning två gånger samma dag, i samma kontroll, av samma person. Jag er snel pojke med tur.

Ja, just det. Plankat metro typ 7000 gånger, och cyklat utan lyse.

brill
2006-11-18, 03:35
Krossat rutor och snott verktyg från några bodar och lite annat krafs. Var på väg att sno en båt i miljonklassen en gång när jag var typ 8 år, som tur var kom ägaren hem precis när vi gjort loss båten :)

AnonymKlenis
2006-11-18, 03:53
* Kört bil utan körkort en längre tid
* Stulit pengar
* Vandaliserat grajor
* Utövat lite lätt pyromani
* Innehavit olagliga, grejer

wöh

tossefar
2006-11-18, 04:04
Inget. Noll. Nada.

En tablettask kostar 5 spänn, vad är det för mening? Hälsa era föräldrar att tosse tycker att de ska göra bättre jobb nästa gång.

PowPow
2006-11-18, 04:08
Inget. Noll. Nada.

En tablettask kostar 5 spänn, vad är det för mening? Hälsa era föräldrar att tosse tycker att de ska göra bättre jobb nästa gång.

It's all about living on the edge! Känna att man verkligen lever och ta livet till det yttersta! Våga chansa och vinna stort när man snattar en 33 cl flask-läsk värd 2 pix!

aliquis
2006-11-18, 04:42
Jag har nog inte gjort så mycket, tror jag har varit orolig för något en o annan gång men jag kan inte komma på vad det kan ha varit.

Eller jo, dumheter med både bil och nätverk, men jag tyckte säkert inte det jag gjorde var så farligt eller så då, men likförbaskat var det dumt.. och så nedladdning såklart.

aliquis
2006-11-18, 04:47
Inte så farliga saker men.

Springtaxi
Vid 15-16år inbrott på en skola.

Laddar ner saker gör man ju alltid typ me.. :D

Surfarande på andras konton så de fick betala när man körde via modem, fått telefonen avstängd 1år. Samt varit hos polisen på förhör ang datorintrång i Sverige och USA.

Dyraste man snattat är väl en godisklubba på 1.5kr :DCompuserv?

"mircwaret måste tillbaka", jag skyller allt på perrra!

aliquis
2006-11-18, 04:52
Helt sjukt egentligen hur många som körde på andras compuserv- och teliakonton, antar att det är ett typiskt exempel på hur det går när ungdomar/människor inte har råd med en sak som de ändå vill ha, jämför piratkopiering idag. När sedan prisnivån blir acceptabel så börjar folk betala för sig istället ;/

Sonny.
2006-11-18, 05:03
Jag tänker aldrig bikta mig!

coxie
2006-11-18, 07:29
Fildelning och trimmad moppe är det enda jag kan komma på.

Nina L
2006-11-18, 08:19
Det behövs inte. Mitt samvete är rent som snö.

http://www.fotosearch.com/comp/AGE/AGE049/K65-303864.jpg

Sofia4_4
2006-11-18, 09:24
eftersom jag är uppvuxen i en totalitär regim så var att leva "olagligt" ett livstil. de saker har jag gjort:

- ljugit om innehav av heavy metal musik när polisen grep min pojkvän som var heavy metal freak, och rannsakade hans hus. Hjälpte till att gömma heavy metal kassetter.
- ljög vid förhör om vem som hade dykt upp i en Iron Maden mask vid skolsamlingen när cheferna var där (det var min pojkvän)
- gick ut på gatan utan skol uniform, sminkad och med högklakade skor för vilket jag fick utskällning på skolan efter lärare kontrol på stan
- blev straffad genom att pekas ut framför hela skolan för att jag var med på listan för dem som hade besökt kyrkan under påsk natten.
- har haft långt utsläppt hår, jeans och läppstyft på skolan
- har skämtat och tecknad karikatyrer på partiledarna i hemlighet (för vilket man vanligen satt i fängelse).
- tittade på förbjudna västerländska filmer i hemlighet, med ett gäng medbrottslingar
- snodde material från jobb - färg och papper.
- rökt marihuana

OggeP
2006-11-18, 09:31
Pangat brevlåder med thunderkings :smash:


Haha gammal klassiker. Urplockad thunderking i hunlatrin. :D

antonio
2006-11-18, 09:33
Min kriminella karriär:

anno 1990 - snodde en chokladkaka på Texaco, vet inte varför.
anno 1994 - gjorde en rad bus tillsammans med några kompisar, vi var ute på nätterna och kastade sten i gatlyktor/sköt sönder dom med luftgevär.
anno 1996 - körde trimmad moppe (om än bara +15km) samt mötte polisen i 70km/h på E4:an på en kompis moped som jag lånat. Polisen uppfattade dock inget.
2000-?? - nerladdning av div. program och låtar =)

/A

Achryl
2006-11-18, 09:43
eftersom jag är uppvuxen i en totalitär regim så var att leva "olagligt" ett livstil. de saker har jag gjort:

- ljugit om innehav av heavy metal musik när polisen grep min pojkvän som var heavy metal freak, och rannsakade hans hus. Hjälpte till att gömma heavy metal kassetter.
- ljög vid förhör om vem som hade dykt upp i en Iron Maden mask vid skolsamlingen när cheferna var där (det var min pojkvän)
- gick ut på gatan utan skol uniform, sminkad och med högklakade skor för vilket jag fick utskällning på skolan efter lärare kontrol på stan
- blev straffad genom att pekas ut framför hela skolan för att jag var med på listan för dem som hade besökt kyrkan under påsk natten.
- har haft långt utsläppt hår, jeans och läppstyft på skolan
- har skämtat och tecknad karikatyrer på partiledarna i hemlighet (för vilket man vanligen satt i fängelse).
- tittade på förbjudna västerländska filmer i hemlighet, med ett gäng medbrottslingar
- snodde material från jobb - färg och papper.
- rökt marihuana

Varifrån kommer du?

Sofia4_4
2006-11-18, 09:44
Varifrån kommer du?

Bulgarien

bubbe
2006-11-18, 09:45
Skulle aldrig tordas erkänna alla mina ungdomssynder. Brydde mig väldigt lite om andra människors känslor och var i ett mycket dåligt ekonomiskt läge, själva kombinationen var dålig. Idag skäms jag, gjorde även en massa korkade grejer som inte gynnade mig, vilket naturligtvis var ännu dummare.

upf
2006-11-18, 10:31
Röstade på sossarna första gången jag fick rösta.:smash:

1986
2006-11-18, 10:43
väpnat rån

Versus
2006-11-18, 10:43
Kört trimmad moppe, dessutom utan blinkers, reflexer, felplacerad skylt och massa sådant tjafs.
Dock så blev jag aldrig stannad av någon polis eller körde in i en kontroll och då körde jag över 1000 mil moppe också :P

Lite pyroman var man i mellanstadiet, en gång var det riktigt nära att jag plus några polare nästan elda ner en större skog. Kunde gått illa.

Snodde lite roliga vägskyltar under moppefuckotiden. Fråga mig inte varför.

Har dock aldrig snattat på ica eller vandaliserat något vilken verkar vara rätt vanligt bland yngre tonåringar.

Nu för tiden är det väl bara mindre trafikbrott med bilen man gör..
Plus lite nedladdningar.

petersson
2006-11-18, 10:52
Snodde en dosa hockeypulver från pressbyrån när vi var på studiebesök i femman eller sexan.

Tjuvlånade en cykel på en skola engång och ställde tillbaks den nån timme senare, hoppas dom inte slutade tidigare den dan :)

Gav en kille en handlflata på ryggen i duschen i åttan eftersom han varit drygt. Han började visst grina och jag antar att det kan ha räknats som misshandel.

Kört med min 125a utan körkort.

Sålde en eller två plattor öl till en kompis som inte var 18.

Oj vilken buse jag är :)

Edit: Klämt sönder skitmycket chokladkakor på affärer, vet inte varför jag gjorde det.

Robbin
2006-11-18, 10:58
Tror att dom som verkligen har något att berätta inte skriver här *whistle*

Herkulez
2006-11-18, 11:07
grovt narkotikabrott
väpnatrån
människorov
grovt vapenbrott
snatteri
grov misshandel
grovt rån
mordförsök

mangemani
2006-11-18, 11:13
enda olydiga jag kan tänka mej att jag har gjort är att jag kastade snöbollar på fönster när man var liten,men det klassas knappast som kriminellt.

flenders
2006-11-18, 11:20
Edit: Vi låter det vara såhär istället, det här med att flytta ger sällan bra umgänge.

dynamo
2006-11-18, 11:26
Lite småpyssel i tonåren bara. Ids inte skriva nån halvfärdig lista, så det blir ingen lista. Finns ju saker bara få vet om. *whistle*

Men det var onödigt, dumt och visst hade jag gärna sett det ogjort. Inget att må dåligt över nu dock.

OggeP
2006-11-18, 11:30
Repat bilar med en nyckel.

*popcorn*

Rockhard
2006-11-18, 11:38
Snattade alltid hockeybilder(det var populärt då) och burkar med nutella från ica när jag var mindre för typ 12 år sedan, haha fet blev man också :)

thomast
2006-11-18, 11:47
grovt narkotikabrott
väpnatrån
människorov
grovt vapenbrott
snatteri
grov misshandel
grovt rån
mordförsök

Glömt pengarna när du skulle handla mjölk på ICA?

Einar
2006-11-18, 12:16
Jag förstörde en del gatlyktor samt någon enstaka ruta.
Jag pallade en del frukt, slängde vattenbalonger in genom öppna dörrar, sprängde brevlådor med ihoptvinnade smällare.
Hällde hemgjort slajm i byxorna på en pojke.
Sköt rönnbär med min slangbella.
Kissade på lekplatser, och grävde gropar i sanden som vi dolde med plastpåsar överströdda med sand. Oftast kunde det ligga en liten leksaksbil eller blomma ovanpå fällan. De var dock inte särskilt djupa så att någon skadade sig. Men det var kul att se dem ramla.
Förstörde blommor på en minneslund :(
Körde störtlopp i skidbacken och råkade ramma en något mindre kille, åkte vidare efter att han ramlat i en stor snöhög.
Efter det blev jag dock upphunnen av hans farsa och nerrammad i en annan större snöhög (så jag fick betala för den).
Smög in en lapp "hej ska vi ***lla" under dörrspringan till ett par flickors hotellrum. *screwy*

Det är tur att man är snäll nu iaf. :)

J.Saarela
2006-11-18, 12:45
grovt narkotikabrott
väpnatrån
människorov
grovt vapenbrott
snatteri
grov misshandel
grovt rån
mordförsök


e du jense?

Piranha
2006-11-18, 12:49
Mitt samvete är rent, behöver inte bikta mig.

Baan
2006-11-18, 12:53
typ det som herkulez skrev.

Tigerkotten
2006-11-18, 12:58
Compuserv?

"mircwaret måste tillbaka", jag skyller allt på perrra!


felia konton, isdn konton var mycket bra för då kunde flera surfa på samtidigt! :D Annars vart det ju någo error när man loggade på.

blekfet2
2006-11-18, 13:13
idkat oralsex med era flickvänner.

Baan
2006-11-18, 13:14
idkat oralsex med era flickvänner.

kriminella karriär heter det inte, inte playahkarriär

Blaine
2006-11-18, 13:16
Kom på lite fler saker som andra skrivit: givetvis har man fildelat och laddat ned en jävla massa.

Har lekt med soft air gun offentligt bland andra människor (den blev beslagtagen och en förälder var tvungen att följa med och hämta ut den).

Sedan har jag köpt ut cigaretter och en enstaka gång alkohol. Inget märkvärdigt.

To be continued…

olander08
2006-11-18, 13:20
Ringa narkotikabrott
Inbrott
Stöld
Snatteri
Grov skadegörelse

Never convicted :D

blekfet2
2006-11-18, 13:21
kriminella karriär heter det inte, inte playahkarriär

det var under vapenhot :D

Herkulez
2006-11-18, 13:23
idkat oralsex med era flickvänner.
det äckliga är att jag är ihop med din syster *screwy*

blekfet2
2006-11-18, 13:28
det äckliga är att jag är ihop med din syster *screwy*



bara för att personen har långt hår så behöver det inte vara av det kvinnliga könet, min "syster" heter Fabian. :D

Ryska_raketen
2006-11-18, 13:30
e du jense?


:D :D :D :D :D

aliquis
2006-11-18, 14:03
Tror att dom som verkligen har något att berätta inte skriver här *whistle*Frågan är varför någon skall skriva, bara dumt. Jag valde att hålla mitt i mitt tycke tillräckligt ospecifikt.

aliquis
2006-11-18, 14:09
felia konton, isdn konton var mycket bra för då kunde flera surfa på samtidigt! :D Annars vart det ju någo error när man loggade på.k, tänkte på USA-biten, för flertalet av de jag kände då körde på compuserv innan de övergick till telia020. Dumt system det där av telia, de kunde ju haft ett normalt telefonnr istället så folk inte gjorde sådant där.

polaren
2006-11-18, 14:26
I början av högstadiet var jag väl inte så laglydig. Då var jag lättpåverkad och lite utanför, vilket gjorde att jag blev som jag blev. Som tur var så lyckades min kära mamma få ordning på mig, och sen dess har jag aldrig gjort något dumt.

Numera är jag känd som MORALKÄRRINGEN! Jag gör aldrig något dumt, och jag skäller ut folk som beter sig illa. Det känns bra att jag tillslut blev en fin grabb som inte bryr sig om vad andra tycker ;)

Blaine
2006-11-18, 14:42
Frågan är varför någon skall skriva, bara dumt. Jag valde att hålla mitt i mitt tycke tillräckligt ospecifikt.

Varför är det dumt? Kul att höra andras historier. De som inte vill berätta, behöver det inte. Tror säkert fler än jag uppskattar att höra om lite hyss man haft för sig i yngre dar. Man kanske får en annorlunda bild av någon till och med - på gott och ont.

Sebbe_H
2006-11-18, 14:48
Kommer inte ens ihåg allt, för mkt att skriva :(

Jense
2006-11-18, 15:16
e du jense?


är du han med pistolerna som korsar varandra på bröstet?