handdator

Visa fullständig version : Tofu


Juliette
2006-11-17, 22:51
Letar efter bra sidor om tofu. Behöver inte bara vara recept utan all info är intressant!

Har googlat lite, men hoppas på att även hitta någon lite svårhittad bra sida, som om nån kan tipsa om en sån skulle jag bli jätteglad :D :D :D

Tack på förhand.

nutz
2006-11-18, 03:40
Finns en del nyttigt här:

www.recepthjalpen.se

Eddie Vedder
2006-11-18, 06:43
Annars funkar ju tofu som ersättning i dom flesta rätter som är baserade på fetaost, även vanlig ost i viss mån iaf. Om du exempelvis ska göra en lite matigare sallad så har du i tofu ist för osttärningar. Dom flesta vegetariska alternativen e goda som helvete, quornprodukter i synnerhet!

nutz
2006-11-18, 17:15
Annars funkar ju tofu som ersättning i dom flesta rätter som är baserade på fetaost, även vanlig ost i viss mån iaf. Om du exempelvis ska göra en lite matigare sallad så har du i tofu ist för osttärningar. Dom flesta vegetariska alternativen e goda som helvete, quornprodukter i synnerhet!

Hm. Lär testa tofu istället för ost nån gång. Det där om quorn kan jag inte hålla med dig om, jag tycker bara att det smakar samma sak av allting? Sojagrejerna däremot brukar kunna vara roliga! :thumbup:

Eddie Vedder
2006-11-18, 17:37
Det där om quorn kan jag inte hålla med dig om, jag tycker bara att det smakar samma sak av allting? Sojagrejerna däremot brukar kunna vara roliga! :thumbup:

Jo asså om man bara steker å sen käkar som de e så brukar exempelvis sojakorv va godare än t.ex. quornfilé, men de beror ju oftast på att sojakorv har mycke mer ingredienser tillsatta. Dom e ju redan kryddade å så, men quornprodukterna får man ju ha litte mer fantasi me. Jag föredrar alltid å själv kunna välja så mycke som möjligt av de jag stoppar i mej å quorn har inte lika mycke extratillsatser som sojaprodukterna i regel har. Hursomhelst e båda goda!