handdator

Visa fullständig version : kreatin/viktminskning?


sara_varberg
2006-11-16, 20:07
tjosan, har en liten fundering bara..jag vill gå ner i vikt och få mer synliga muskler samtidigt. har tränat på gym i ca två månader tror jag, men de går alldeles för långsamt...*gah!* e rädd att jag kommer tappa motivationen om de fortsätter så här.. så jag fundera på kreatin. ast de kanske inte är en smart kombination om amn vill gå ner i vikt?? väger (mellan 76 -)80 kilo kilo och är 1.73 lång. har tränat upp en ganska bra styrka redan emn sånt där tar ju tid. men man kanske får lite höjd prestation med hjälp av kreatinet? aja.. jag blir la dumförklarad nu men *rolleyes* *screwy* måste ju få fråga. tnx!

King Grub
2006-11-16, 20:18
Om det är fettvikt du tänker på behöver du inte vara orolig; kreatin hämmar inte fettförbränningen. Den viktökning man kan uppleva vid kreatinbruk är i muskulaturen och ser alltså bra ut. "Vikt" i sig är ju rätt ointressant, vad vågen visar - vad som är av vikt är vad vikten består av, och kreatinet försämrar som sagt inte dina förutsättningar att förlora fettvikt.

sara_varberg
2006-11-16, 20:29
ja precis, de spelar ju ingen roll va vågen visar bara att man väger ju redan ganska mycket så de blir väl svårt att hålla koll sen , men man får väl använda speglen kanske =) tack tack!

sara_varberg
2006-11-17, 09:38
bara tänkte på en sak, hur lång tid brukar det ta från dag ett man börjar använda kreatin, till man märker nån liten skillnad? tränar ca 5 dar i veckan. varvar kondition med styrketräning.. 50 min -1 timme långt träningspass varje gång.

Langster
2006-11-17, 11:30
Efter en vecka ungefär borde du märka en liten skillnad. Men man ska vara medveten om att man redan måste ligga på gränsen av vad man klarar för att kreatinet ska märkas, det hjälper till med det där sista repet eller det där extra kilot på stången bara.

Det finns iofs de som påstår att kreatin i sig hjälper till för att bygga muskler, oavsett om man märker någon effekt. Så det kan ju vara positivt ändå. Men jag vet inte om det bara är nån toks teorier.

Philippp
2006-11-17, 12:15
Efter en vecka ungefär borde du märka en liten skillnad. Men man ska vara medveten om att man redan måste ligga på gränsen av vad man klarar för att kreatinet ska märkas, det hjälper till med det där sista repet eller det där extra kilot på stången bara.

Det finns iofs de som påstår att kreatin i sig hjälper till för att bygga muskler, oavsett om man märker någon effekt. Så det kan ju vara positivt ändå. Men jag vet inte om det bara är nån toks teorier.

Jag citerar King Grub
"Kreatin förändrar muskeln på cellnivå och gör den mer kapabel att utnyttja styrketräningen till tillväxt genom att öka antalet satellitceller och antalet nuklei i muskelfibrerna.


J Physiol. 2006 Mar 31; CREATINE SUPPLEMENTATION AUGMENTS THE INCREASE IN SATELLITE CELL AND MYONUCLEI NUMBER IN HUMAN SKELETAL MUSCLE INDUCED BY STRENGTH TRAINING."

sara_varberg
2006-11-19, 22:04
det var någon som sa att man inte ska drcika alkohol under tiden man tar kreatinet för man kan flippa ut helt..stämmer detta?? =/

Kotten
2006-11-20, 15:31
det var någon som sa att man inte ska drcika alkohol under tiden man tar kreatinet för man kan flippa ut helt..stämmer detta?? =/


Nej det stämmer inte. Det dåliga är kanske att kreatin binder vätska och på det viset gör att man får mer tryck i kroppen, alkoholen gör att du förlorar vätska.