handdator

Visa fullständig version : Har du någonsin hängt på någon datingsida?


aliquis
2006-11-16, 00:36
Mer än kolozzeum o lunarstorm då ;D

L-Sami
2006-11-16, 00:37
Mm, ja!

aliquis
2006-11-16, 00:38
Mm, ja!Ledde det någon vart då? Jag tycker att det är så fult att de tar betalt =P

L-Sami
2006-11-16, 00:40
Ledde det någon vart då? Jag tycker att det är så fult att de tar betalt =P

Ja du! Hittade en tjej där som jag var tillsammans med i 1½ år, längsta förhållandet jag har haft någonsin :)

Tigerkotten
2006-11-16, 00:42
Finns ju flertal communitys o varför ska inte nu Lunar räknas men andra?

Jag har hängt ja o träffat ett par st, o ja aliq saker har hänt me.. :]

aliquis
2006-11-16, 00:45
Ja du! Hittade en tjej där som jag var tillsammans med i 1½ år, längsta förhållandet jag har haft någonsin :)En bekant var reggad på meetic o spraydate tror jag det var och var betalande medlem o träffade massa folk också, någon biolog som verkade schysst men det tyckte visst inte han så det lade han ner, vet inte om han skaffade det igen eller inte (tror han sade upp det direkt när han träffade henne eller något.)

Men som sagt, jag är inte så förtjust i "men oj, nu klickade du på en bild, betala!", "tsss, inte skicka meddelanden utan att vara fullvärdig medlem!!", "Inte får du gå in här utan att betala.." osv. Men det är klart, krogen o sprit kostar ju också pengar.

aliquis
2006-11-16, 00:46
Finns ju flertal communitys o varför ska inte nu Lunar räknas men andra?

Jag har hängt ja o träffat ett par st, o ja aliq saker har hänt me.. :]Hänt = träffas, i mina ögon, inte särskilt ofta folk ens vill träffa en ju så =P

Värdelöst att spendera tid på skit om ingen ändå inte vill träffas o säga hej.

Lunar räknas i de andra, gjorde lite fler pollalternativ än vad jag tänkte först.

Tigerkotten
2006-11-16, 00:47
oj nu klickade jag ja men borde vara "Mjae, jag har raggat på communitys (lunarstorm, helgon, playahead..)"

men vafaen det är ju typ som en datingsite, går ju vara medlem 1vecka på typ vissa datingsitar så man kan skriva till folk osv. Det minns jag att jag gjorde o visst träffade man någon där me :] Betala skulle jag nog inte göra, inte i dagsläget iaf men när jag blir äldre o inte så bra alternativ finns så varför inte.

Snake
2006-11-16, 00:49
Jag är lite sugen på att börja internetragga men jag vet dels inte hur man bär sig åt, och sen känns det så jävla drygt. Tacka vet jag hederligt krogragg, men jag börjar tröttna på krogen.

aliquis
2006-11-16, 00:49
Men det uttalade målet med lunarstorm, kolozzeum o dylikt är ju inte nödvändigtvis att folk skall bygga barn med varandra, även om det kanske är vad folk ibland hoppas, så därför skiljer jag på det. Man kan ju hänga på lunarstorm för att man gillar forumet/vill ha en onlinedagbok också.

aliquis
2006-11-16, 00:50
Jag är lite sugen på att börja internetragga men jag vet dels inte hur man bär sig åt, och sen känns det så jävla drygt. Tacka vet jag hederligt krogragg, men jag börjar tröttna på krogen.Blir ju aldrig av att man raggar på krogen, för feg för det, vet inte hur man gör, verkar för intensivt, hur fan skall jag veta om någon är något att ha (det kan man väl ta reda på men försök snacka på krogen...) och inte vill jag väl dra med någon hem / följa med någon hem första dagen heller, tror jag.

Vic_1981
2006-11-16, 00:51
Mer än kolozzeum o lunarstorm då ;D

nä, men jag brukar hänga en del på stan.

http://www.oioioi.se/hanging4.jpg

L-Sami
2006-11-16, 00:51
En bekant var reggad på meetic o spraydate tror jag det var och var betalande medlem o träffade massa folk också, någon biolog som verkade schysst men det tyckte visst inte han så det lade han ner, vet inte om han skaffade det igen eller inte (tror han sade upp det direkt när han träffade henne eller något.)

Men som sagt, jag är inte så förtjust i "men oj, nu klickade du på en bild, betala!", "tsss, inte skicka meddelanden utan att vara fullvärdig medlem!!", "Inte får du gå in här utan att betala.." osv. Men det är klart, krogen o sprit kostar ju också pengar.

Det är värt att prova ändå. Det är bra att de kostar, det betyder att folk är mer seriösare där och möjligheten är större att du hittar en som passar dig :) Spray Date har för sig ett gratis medlemskap men är kanske inte lika bra som de sidorna där man kan bara vara medlem genom att betala.

Gpajpen
2006-11-16, 00:53
tycker datingsiter har lite väl stor "40årig oskuld söker livskamrat" stämpel över sig. men visst, funkar det så är det väl bra!

har aldrig provat så ska nog inte yttra mig alltför mycket :D

aliquis
2006-11-16, 01:06
http://www.dailymotion.com/flash/flvplayer.swf?rev=1163366148&url=http%3A%2F%2Fwww.dailymotion.com%2Fget%2F11%2F 320x240%2Fflv%2F878512.flv%3Fkey%3Dd6cb349cd84fe2a ed87b75a6fa8b5fae127fa5b%26log%3D1%26log_blog_key% 3D36Q37WvBgOZjc3Gxy%26log_referer%3Dhttp%3A%2F%2Fa llabout-sp.net%2Fseason10%2F1010.php&previewURL=http%3A%2F%2Fstatic.dailymotion.com%2Fd yn%2Fpreview%2F320x240%2F878512.jpg%3F200610200245 42&autoStart=0&playerURL=http%3A%2F%2Fwww.dailymotion.com%2Fvideo %2Fxitv4_miss-teacher-bangs-a-boy&estatEnabled=1&estatClient=players_dm&estatSection=blog

aliquis
2006-11-16, 01:07
tycker datingsiter har lite väl stor "40årig oskuld söker livskamrat" stämpel över sig. men visst, funkar det så är det väl bra!

har aldrig provat så ska nog inte yttra mig alltför mycket :DJa men om man skipper för länge är man ju snart där ;D

Loke
2006-11-16, 01:12
okcupid är visserligen i princip en dating site, men jag hänger där för att titta på folk/göra diverse tester... Dating är jag inte intresserad av.

Så nej.

Nina L
2006-11-16, 08:37
Självklart. Jag spenderade en del tid på Spray Date när jag var singel. Denna gången tror jag på match.com. En liten månadskostnad sorterar troligen bort de mest oseriösa.

Jay-Z
2006-11-16, 09:08
Jag har nog hängt på några stycken tidigare. Nu gör jag inte det av förklarliga skäl, men om jag skulle göra det så hade jag nog satsat på något som liknar match.com just för att sortera bort de värsta nötterna.

Zerom
2006-11-16, 09:37
Jag har, har lett till en enda dejt.
Svårt att få en uppfattning om någon på sådana sidor också, då 90% av alla "gillar att festa och umgås med kompisar.." och är "glad och trevlig tjej".

mini
2006-11-16, 09:59
men när jag blir äldre o inte så bra alternativ finns så varför inte.

*slap*

Sunesha
2006-11-16, 10:04
Heh jag arbetar på lägga upp profil på Spray date. Men liksom bangar ur jämnt. Känns så obekant och läskigt. 3 gånger värre att få nobben på internet.

L-Sami
2006-11-16, 10:39
Heh jag arbetar på lägga upp profil på Spray date. Men liksom bangar ur jämnt. Känns så obekant och läskigt. 3 gånger värre att få nobben på internet.

Om du inte vågar fiska så får du ingen fisk heller.

Snake
2006-11-16, 10:49
Om du inte vågar fiska så får du ingen fisk heller.

Jag ser helst att det är en sån där "inhägnad", då får man garanterat napp utan att knappt försöka. Har inte lyckats hitta något sånt ställe än dock :(

Sofia4_4
2006-11-16, 11:09
Jag hängde också en del på Spray Date för 5 år sedan när jag blev singel igen efter 10 årig förhållande. Tog gratis inloggningen. Det var jätte roligt och träffade en del smarta människor, de flesta datanördar som mig som jobbade för mycket och hade inte tid att gå på krogen.
Träffade några få IRL dock och det blev enstaka dejter utan fortsättning.
Fick mest reklam jobb via de kontakterna, lustigt nog. :)

aliquis
2006-11-16, 12:02
Självklart. Jag spenderade en del tid på Spray Date när jag var singel. Denna gången tror jag på match.com. En liten månadskostnad sorterar troligen bort de mest oseriösa.Ah, var kanske den han använde, för det kostade pengar som sagt.

Lovesearch finns/fanns det väl någon som hette också.

aliquis
2006-11-16, 12:05
Jag har, har lett till en enda dejt.
Svårt att få en uppfattning om någon på sådana sidor också, då 90% av alla "gillar att festa och umgås med kompisar.." och är "glad och trevlig tjej".Fast frågan är om man vill skriva ner hela sitt liv i presentationen, dels för att man kanske inte vill sprida det för alla (hah! Det är ju bara att söka på kolozzeum :D) och dels för att då har man ju inte ett skit att snacka om när man väl träffas, om man gör det :D

Men jag hatar att skriva sådant o CV:n, vad nu skillnaden är :D

Vad är det som gör match.com bättre då? Att det kostar pengar?

Börje H
2006-11-16, 13:21
Denna gången tror jag på match.com.
Vips, så fick match.com 200 nya manliga användare...:D

Edit. På frågan föresten, nej.

Melker
2006-11-16, 13:31
Mer än kolozzeum o lunarstorm då ;D

Jag hängde på Arosportalen.org. och träffade min nuvarande sambo där, så visst funkar det!

Whistler
2006-11-16, 13:37
Hängt en del på LunarStorm. Lite Playahead, men det blev så ghetto efter ett tag, absolut inte min stil.

Lunarstorm gav ett par engångsgrejer, men nu i efterhand hade det lika gärna kunnat kvitta.

Testade Spray-date och betalade för en månad, men det var värdelöst. Antar att det är som i verkliga livet, att jag är för kräsen.

hum
2006-11-16, 19:14
Har varit medlem några olika.

Tycker internetdating är rätt trist då alla tjejer som är halvsnygga eller mer blir raggade på av 10.000 killar per dag. Jag är inte tillräckligt intresserad för att slåss om tjejer...

De som raggar på mig är alltid mammor.

Har faktiskt bestämt irl-date några gånger men alltid avbokat :em:

Me_Myself
2006-11-16, 19:24
Jag har varit med på ett par ställe, varit på en del dejter och fastnat för ett par stycken.

Baan
2006-11-16, 20:06
Nej, aldrig något. Satsar på asexualitet för tillfället.

pragmatist
2006-11-16, 20:13
Har väl dejtat ungefär 60 tjejer via olika dejtingsajter de senaste två åren. Mest Spraydate.

Det är ingen merit, snarare patetiskt att inte hitta rätt efter så många försök. :(

L-Sami
2006-11-16, 20:17
Har väl dejtat ungefär 60 tjejer via olika dejtingsajter de senaste två åren. Mest Spraydate.

Det är ingen merit, snarare patetiskt att inte hitta rätt efter så många försök. :(


60 tjejer på två år? :Virro .. jag skulle nog bli munk om jag hade inte hittat en enda intressant tjej av 60 st kandidater.

mangemani
2006-11-16, 20:18
nej

Jorgen
2006-11-16, 20:56
Nopes.

Piranha
2006-11-16, 20:59
SATS Odenplan är hett har jag hört annars.

Jag har hängt på flera, Spraydate, QX, Match tror jag.

Träffat en del kul människor och några rejäla stolpskott.

En sak man snabbt kommer till insikt med på detingsiter, folk ljuger.

Och dem ljuger så det knakar.

Ironbabe
2006-11-16, 21:06
De som raggar på mig är alltid mammor.

Din stackare..De vill kanske ta hand om dig :n00b

Ironbabe
2006-11-16, 21:07
SATS Odenplan är hett har jag hört annars.

En sak man snabbt kommer till insikt med på detingsiter, folk ljuger.

Och dem ljuger så det knakar.
Där har jag hängt för några år sen..jo, där är det raggningsäkert *whistle* (de ljuger rätt så friskt där oxå faktiskt)

Empe
2006-11-16, 21:36
Jag har aldrig funnit det nödvändigt att ragga på internet eftersom jag har groupies som sover utanför dörren och följer mig var jag än traskar. Kan bli lite jobbigt ibland, blir lätt lite trångt på mindre varuhus än Willys och Ica Maxi.

Piranha
2006-11-16, 21:40
Jag har aldrig funnit det nödvändigt att ragga på internet eftersom jag har groupies som sover utanför dörren och följer mig var jag än traskar. Kan bli lite jobbigt ibland, blir lätt lite trångt på mindre varuhus än Willys och Ica Maxi.

Bananflugor?

aliquis
2006-11-16, 23:26
Har väl dejtat ungefär 60 tjejer via olika dejtingsajter de senaste två åren. Mest Spraydate.

Det är ingen merit, snarare patetiskt att inte hitta rätt efter så många försök. :(Vad är rätt då? Varför behövdes så många? Enligt illustrerad vetenskap var det väl lagom att klura ut hur "bra" man tyckte 12 partners/människor var eller vad det var och sedan nöja sig med första bästa som man rankade högre. Det skulle vara en lagom avvägning eftersom man inte behöver spendera en evighet på att utvärdera människor men ändå blir ganska så nöjd med sitt val och inte kommer känna att man missar så mycket, så ofta..

Naturligtvis kan man testa färre och nöja sig än tidigare men då ökar väl risken för att man är otrogen/missnöjd, om man testar fler blir ju valet säkrare men å andra sidan tar det massa tid och man får vara utan =P

aliquis
2006-11-16, 23:27
SATS Odenplan är hett har jag hört annars.

Jag har hängt på flera, Spraydate, QX, Match tror jag.

Träffat en del kul människor och några rejäla stolpskott.

En sak man snabbt kommer till insikt med på detingsiter, folk ljuger.

Och dem ljuger så det knakar.Är det därför ALLA tjejer tränar?! :D

aliquis
2006-11-16, 23:28
Din stackare..De vill kanske ta hand om dig :n00bFan vad schysst det låter :)

Empe
2006-11-16, 23:52
Bananflugor?
Bwahahaha :laugh: ja de ska väl vara de, eller de där satans nattfjärilarna som alltid envisas att följa med in så fort man öppnar dörren och det är ljusare än kolsvart.

PowPow
2006-11-17, 00:41
Nej, inte min tekopp. Lite av en principsak också. Jag menar, varför ska man göra det mesta av livet när man kan hålla på principer istället? :smash:

Cerberus
2006-11-17, 00:49
jag finns på lovehappens.com

har fortfarande inte fått ligga men ja har lyckats prata sönder mig själv med en tjej, ett telefonsamtal var 4h20m som handlade om absolut ingenting :D

lätt att få kontakt, svårt att hitta någon som passar i mina kriterier(snygg, intressant, gillar träning osv).

För x antal år sen så förlorade ja min oskuld med en tjej som ja träffa via ett hiphop-community :D det va rätt redigt coolt faktiskt

shadowfire
2006-11-17, 00:53
Träffade exet genom Spraydate.
Har funnits på Spray o Match till o från i många år, har väl träffat ett par hundra då jag kommit som nyinflyttad till 8 olika städer i landet de senaste åren. Varit lätt o lära känna folk över nätet nästan samma dag som man kommit till stan.

Och nej, jag är inte efterlyst. :)

shadowfire
2006-11-17, 00:54
Min erfarenhet är att på krogen hittar man snyggingar utan hjärna (kul då man var 20 år) och på nätet hittar man klockrena personligheter, men då man ses sölar man kaffe på sig pga utseendet (inte ens kul då man är 30).

Snake
2006-11-17, 00:56
Min erfarenhet är att på krogen hittar man snyggingar utan hjärna (kul då man var 20 år) och på nätet hittar man klockrena personligheter, men då man ses sölar man kaffe på sig pga utseendet (inte ens kul då man är 30).


Varför är alla så fula på nätet?

shadowfire
2006-11-17, 01:01
Varför är alla så fula på nätet?
Dunno... en del söker sig till nätet för att de inte kan få en partner genom andra sätt, de faller bort i "urvalet" om man ska låta lite Darwin...
Annars är det så att man marknadsför sig genom att plocka fram det foto man tycker själv man ser snyggast ut på och får mest svar genom. Inte alltid det stämmer så bra med verkligheten. Förväntningar kontra realitet skär sig då man träffas.

L-Sami
2006-11-17, 01:09
Varför är alla så fula på nätet?

Äsch du är bara för kräsen, jag hittar en massa snyggingar själv *whistle*

shadowfire
2006-11-17, 01:10
Äsch du är bara för kräsen, jag hittar en massa snyggingar själv *whistle*
iofs, kikar man på 17-åringar så finns det ett antal tusen o välja mellan på lunarstorm etc... duger för internetragg i de yngre åren kanske. :thumbup:

L-Sami
2006-11-17, 01:12
iofs, kikar man på 17-åringar så finns det ett antal tusen o välja mellan på lunarstorm etc... duger för internetragg i de yngre åren kanske. :thumbup:

För mig är det 20-25åriga tjejer som gäller och inte på lunarstorm...

Snake
2006-11-17, 01:17
Äsch du är bara för kräsen, jag hittar en massa snyggingar själv *whistle*

Jag vet ärligt talat inte, för jag har aldrig testat.
Jag föredrar blyga/lugna tjejer, hur hittar man en sån via webben, hur fan vet man att hon är så :confused:

L-Sami
2006-11-17, 01:22
Jag vet ärligt talat inte, för jag har aldrig testat.
Jag föredrar blyga/lugna tjejer, hur hittar man en sån via webben, hur fan vet man att hon är så :confused:


Det är bara att testa o se, din bild kan ändras på vägen hur en tjej ska vara. Nu gillar du lugna och blyga tjejer, men när du hittar nån snygging så kommer du kanske börja gilla som tjejer som hon är istället.

Jag har precis fixat en dejt med en tjej som jag hittade via en dejtingsida och hon är inte alls utseende mässigt min ideal, hon är söt men inte de som jag brukar falla för. Kul att prova nåt annat, idealtjejerna som jag har oftast träffat brukar vara skit *screwy*

Snake
2006-11-17, 01:27
Det är bara att testa o se, din bild kan ändras på vägen hur en tjej ska vara. Nu gillar du lugna och blyga tjejer, men när du hittar nån snygging så kommer du kanske börja gilla som tjejer som hon är istället.

Jag har precis fixat en dejt med en tjej som jag hittade via en dejtingsida och hon är inte alls utseende mässigt min ideal, hon är söt men inte de som jag brukar falla för. Kul att prova nåt annat, idealtjejerna som jag har oftast träffat brukar vara skit *screwy*

Utsidan ger insidan en chans, insidan ger utsidan sin glans..


Naaaawww snake vilken mes du är :)

aliquis
2006-11-17, 01:29
För mig är det 20-25åriga tjejer som gäller och inte på lunarstorm...Ja, är för bedrövligt, nu tycker man att 17-19 ser ut som barn :(, sökte själv på 20-25 och de runt 23 är ju snyggast, illa, hur kunde det bli så?

L-Sami
2006-11-17, 01:29
Utsidan ger insidan en chans, insidan ger utsidan sin glans..


Naaaawww snake vilken mes du är :)


Ne, du är ingen mes som hittar såna där avatarer ;)

aliquis
2006-11-17, 01:30
Jag vet ärligt talat inte, för jag har aldrig testat.
Jag föredrar blyga/lugna tjejer, hur hittar man en sån via webben, hur fan vet man att hon är så :confused:Hur vet du någonsin? Ta någon ful på en websida, svårare än så lär det ju inte vara.

aliquis
2006-11-17, 01:33
jag finns på lovehappens.com

har fortfarande inte fått ligga men ja har lyckats prata sönder mig själv med en tjej, ett telefonsamtal var 4h20m som handlade om absolut ingenting :D

lätt att få kontakt, svårt att hitta någon som passar i mina kriterier(snygg, intressant, gillar träning osv).

För x antal år sen så förlorade ja min oskuld med en tjej som ja träffa via ett hiphop-community :D det va rätt redigt coolt faktiskt
http://lovehappens.com/profile/u725384150.html

Snake
2006-11-17, 01:33
Hur vet du någonsin? Ta någon ful på en websida, svårare än så lär det ju inte vara.

Jag gillar inte fula tjejer :)

Sen så azzå, ja gå på gymm va, då får mann bejbs!1

pragmatist
2006-11-17, 01:34
Vad är rätt då? Varför behövdes så många? Enligt illustrerad vetenskap var det väl lagom att klura ut hur "bra" man tyckte 12 partners/människor var eller vad det var och sedan nöja sig med första bästa som man rankade högre. Det skulle vara en lagom avvägning eftersom man inte behöver spendera en evighet på att utvärdera människor men ändå blir ganska så nöjd med sitt val och inte kommer känna att man missar så mycket, så ofta..

Naturligtvis kan man testa färre och nöja sig än tidigare men då ökar väl risken för att man är otrogen/missnöjd, om man testar fler blir ju valet säkrare men å andra sidan tar det massa tid och man får vara utan =P

Du får det att låta som en sorts rationell process att bli attraherad av någon. Fullt så enkelt är det ju inte. Dessutom finns ju den lilla komplikationen att den andra personen måste bli attraherad tillbaks.

Ponera då t.ex. att jag tycker om 1 av 12 och 1 av 12 tycker om mig. Då är chansen att pricka rätt 0.8%. :D

aliquis
2006-11-17, 01:35
Jag gillar inte fula tjejer :)

Sen så azzå, ja gå på gymm va, då får mann bejbs!1Men varför skall snygga vara blyga o dana? De har ju fått asmycket uppmärksamhet hela livet och kan välja o vraka. Det är ju de skitfula som ingen vill ha, som har blivit retade osv som inte vågar =P

Cerberus
2006-11-17, 01:36
Du får det att låta som en sorts rationell process att bli attraherad av någon. Fullt så enkelt är det ju inte. Dessutom finns ju den lilla komplikationen att den andra personen måste bli attraherad tillbaks.

Ponera då t.ex. att jag tycker om 1 av 12 och 1 av 12 tycker om mig. Då är chansen att pricka rätt 0.8%. :D

äh!! vem behöver tjejer när man kan bygga kolossala muskler :D

eller ta hallucinogena droger :laugh:

Snake
2006-11-17, 01:38
Men varför skall snygga vara blyga o dana? De har ju fått asmycket uppmärksamhet hela livet och kan välja o vraka. Det är ju de skitfula som ingen vill ha, som har blivit retade osv som inte vågar =P

Du måste komma ut i verkligheten lite oftare :)

aliquis
2006-11-17, 01:41
Är väl visste så enkelt, om du hittar någon som spöar de flesta tjejer borde hon ju duga åt dig, såvida du kan nu kan tycka om någon överhuvudtaget.

Attraktionen åt det motsatta hållet får du väl fixa med fetare plånbok / svartare kort.

http://www.abasg.com/blog_img/ax-centurion.jpg

http://www.mat-net.com/images/mat/centurion.jpg

aliquis
2006-11-17, 01:42
Du måste komma ut i verkligheten lite oftare :)Jag vet, jag är snygg men blyg.. men jag lär vara ett undantag!

PowPow
2006-11-17, 01:43
Jag gillar inte utvecklingen. Vill inte träffa folk på nätet, men om fler och fler (alla gör det ju gad damnit) gör det så kommer ju ingen träffa folk irl. Vem fan ska jag då träffa?! AH.

Världen förfaller aaaaaah!

Edit: Kollade resultatet i pollen nu.. såg ju inte så farligt ut, trots allt. Och internetraggers är ju lätt överrepresenterade på kolo.

Dumleman
2006-11-17, 01:49
Och internetraggers är ju lätt överrepresenterade på kolo.
Mytomaner också.

PowPow
2006-11-17, 01:50
Mytomaner också.

Fast det var ju en anonym poll, så det borde ju ändå ge liite utav en fingervisning.

Fast att en (1!) person skulle ha raggat på forum är jag lite tveksam mot.. Fast kanske många som gjort både det och dejtingsidor. Att folk raggar på forum oroar mig inte.. Det är hela dejtingsidefenomenet. När det hela sätts i system och åtsidosätter urvalsprocessen i traditionell form.

aliquis
2006-11-17, 01:53
Jag gillar inte utvecklingen. Vill inte träffa folk på nätet, men om fler och fler (alla gör det ju gad damnit) gör det så kommer ju ingen träffa folk irl. Vem fan ska jag då träffa?! AH.

Världen förfaller aaaaaah!

Edit: Kollade resultatet i pollen nu.. såg ju inte så farligt ut, trots allt. Och internetraggers är ju lätt överrepresenterade på kolo.Å andra sidan hur många röstar ärligt? Spraydate påstod sig väl ha en halv miljon medlemmar tror jag.. och hur många behåller sitt medlemskap? Kan ha fel.

Å tredje sidan kanske de räknar tillfälligt uppsagda konton med.

PowPow
2006-11-17, 01:54
Å andra sidan hur många röstar ärligt? Spraydate påstod sig väl ha en halv miljon medlemmar tror jag.. och hur många behåller sitt medlemskap? Kan ha fel.

Å andra sidan kanske de räknar tillfälligt uppsagda konton med.

Ja, jag vet inte. Det känns som om de räknar antalet aktiverade användare, inte antalet aktiva användare. Fast jag vet tji.

aliquis
2006-11-17, 01:58
Ja, jag vet inte. Det känns som om de räknar antalet aktiverade användare, inte antalet aktiva användare. Fast jag vet tji.Jag skulle då inte vilja hänga kvar som en aktiverad men icke aktiv medlem, pinsamt ju :D

PowPow
2006-11-17, 02:02
Jag skulle då inte vilja hänga kvar som en aktiverad men icke aktiv medlem, pinsamt ju :D

Så folk hänger på dejtingsidor, men skäms för det? :MrT:
Eller menar du att det skulle vara mer pinsamt om man inte är aktiv.. eller jag hänger inte med.

aliquis
2006-11-17, 02:09
Så folk hänger på dejtingsidor, men skäms för det? :MrT:
Eller menar du att det skulle vara mer pinsamt om man inte är aktiv.. eller jag hänger inte med.Klart man gör, vad skulle du själv göra om du trots allt reggade dig? Ofta jag vill ha någon som känner mig som läser ;D

PowPow
2006-11-17, 02:16
Klart man gör, vad skulle du själv göra om du trots allt reggade dig? Ofta jag vill ha någon som känner mig som läser ;D

Nej, det är kanske klart. Men om någon du känner läser det du skrivit, så är ju denne också reggad.

Om Knut kommer in på en bögklubb och ser Björn hänga i baren så kan han ju inte gärna dissa Björn för det. Jag menar, vad fanken gör Knut där då?

Och borde ju vara lite udda att behöva skämmas. Som att skämmas för att man röstade på alliansen. Det må vara skamligt, men alla gör det ju.

Mantus
2006-11-17, 02:24
http://lovehappens.com/profile/u725384150.html


:laugh: :laugh:

aliquis
2006-11-17, 14:04
Nej, det är kanske klart. Men om någon du känner läser det du skrivit, så är ju denne också reggad.Inte nödvändigtvis, flera av de där använder väl avatarbilder, login, ålder o bostadsort på diverse folk i sina banners på andra sidor, och om du gör en sökning som ickemedlem iaf på spraydate så kunde du se själva presentationssidan, även om du inte kan skicka meddelanden eller så.Och borde ju vara lite udda att behöva skämmas. Som att skämmas för att man röstade på alliansen. Det må vara skamligt, men alla gör det ju.:D:D

Jag röstade på miljöpartiet i riksdagsvalet!

aliquis
2006-11-17, 14:42
:laugh: :laugh:Jag förstår inte det roliga? Jag tyckte att hon var rätt söt, hon är ju asiat liksom, men framförallt så var det så att gjorde man en snabbsökning så skrev man bara in sitt postnr och fick massa träffar, men alla var ju typ i asien!? För man angav inte land... lite knep.

Lär ju krävas mer att styra ett ragg i malaysia än från sverige.

AngelLove
2006-11-17, 15:02
Jadå, har väl bara vart på SprayDate. Vart ute med några som det inte ledde till så mycket med men har fått otroligt bra tjejkompisar där som jag mer eller mindre har daglig kontakt med på MSN (inget ragg/flört whatsoever).

pragmatist
2006-11-17, 15:10
Gör man en sökning på alla i hela Sverige (ålder 18-58, gick inte att söka bredare) så var 90,257 personer/konton aktiva på Spraydate den senaste månaden. Så nog är det ganska stort alltid, men en halv miljon? Nja...

aliquis
2006-11-17, 15:18
Gör man en sökning på alla i hela Sverige (ålder 18-58, gick inte att söka bredare) så var 90,257 personer/konton aktiva på Spraydate den senaste månaden. Så nog är det ganska stort alltid, men en halv miljon? Nja...Minns inte varifrån det var så jag googlade på spraydate 500.000 och det här är första träffen:
http://www.dejtguide.se/spraydate.php

Spraydate en halv miljon ger:
http://www.idg.se/2.1085/1.80106

Så uppenbarligen uppger de det någonstans, varför de sedan gör det när så inte är fallet vet jag inte =P, men de kanske räknar antalet användare, avbruta, oanvända, eller inte.

dynamo
2006-11-19, 21:52
Har vart registrerad med minimiuppgifter för att kolla vad det är för folk som finns där. Har alltid tyckt det vart pinsamt med nätdating.

Kanske är dags att prova på nått gratisställe.