handdator

Visa fullständig version : Mer muskler


Drftr.com
2006-11-15, 23:41
Tjena jag funderar på att köpa whey-80.*popcorn* :eating:

Jag vill ha lite mer muskler.*flex*
Och undrar om jag går upp i vikt eller i muskler av det.
Tränar 3 ggr i veckan Mark Bänk & Knäböj samt andra små grejor.

Jag vill verkeligen inte gå upp i vikt (FETT) mer.*gah!*

Eller om något annat är bättre kanske? ;)

alexxander
2006-11-15, 23:47
för att bygga muskler så måste du nog nästan gå upp i fett lite :/ eftersom man måste äta rätt mycke... whey 80 proteinpulver är ju bara protein, kom ihåg att aldrig använda det som ersättning för måltid. Om du vill få muskler lite snabbare så ere kanske bättre med en gainer eller nåt

Drftr.com
2006-11-15, 23:57
för att bygga muskler så måste du nog nästan gå upp i fett lite :/ eftersom man måste äta rätt mycke... whey 80 proteinpulver är ju bara protein, kom ihåg att aldrig använda det som ersättning för måltid. Om du vill få muskler lite snabbare så ere kanske bättre med en gainer eller nåt

Ok men det är kolhydrater man ska akta sig för va? *rolleyes* ...jag är överviktig i dagsläget.

Nej nej jag har tängt att äta normalt ändå men ta pulvret efter träningen (Ca kl 7-8 på kvällen) sen kvällsmat senare på kvällen.

Vad för gainer ska man köra på då isåfall? :confused:

L-Sami
2006-11-16, 00:01
Du går upp i vikt endast av kaloriöverskott, alltså när du äter mer energi än vad du förbränner. Oavsett om det kommer ifrån, proteinpulver och bröd med smör, eller kött och potatis.

Du har även lättare att bygga muskler när du ligger på kaloriöverskott, men även fettinlagringen kommer vara stor. Fast om du är nybörjare så kan du lägga på dig mer fettfri massa.

L-Sami
2006-11-16, 00:03
Vad för gainer ska man köra på då isåfall? :confused:

En gainer kommer bara ge dig mer kalorier än samma mängd whey-80, eftersom den innehåller näringslösa kolhydrater också. Bra att inta direkt innan träning, annars tycker jag att en gainer är onödigt.

En gainer= Vassleprotein och Maltodextrin eller druvsocker

alexxander
2006-11-16, 00:05
se ändå till att när du dricker proteindrinken efter träning att typ ta en banan för att återhämta dej snabbare osv inte så mycke carbs i en banan, och så kör du cardio för att gå ner i vikt

Drftr.com
2006-11-16, 00:09
Nu är det mycket här....

Kan någon förklara lite...alltså om jag ska ta whey-80 eller låta bli det?

L-Sami
2006-11-16, 00:16
Nu är det mycket här....

Kan någon förklara lite...alltså om jag ska ta whey-80 eller låta bli det?


Vi säger så här .. om du får tillräckligt med protein ifrån maten du äter under ett dygn så behöver du inte ta Whey-80. Whey-80 är bara ett kosttillskott.

L-Sami
2006-11-16, 00:19
se ändå till att när du dricker proteindrinken efter träning att typ ta en banan för att återhämta dej snabbare osv inte så mycke carbs i en banan, och så kör du cardio för att gå ner i vikt

Det är bättre att ta protein innan träning för att mildra muskelnedbrytningen under de nästa 48 timmarna efter träning.

Banan och frukt är inte så bra efter styrketräning, för att den innehåller en del fruktos som fyller inte glykogen depåerna i musklerna. Kanske ändå bättre än ingenting dock.

L-Sami
2006-11-16, 00:20
Ok men det är kolhydrater man ska akta sig för va? *rolleyes* ...jag är överviktig i dagsläget.



Kolhydrater har inget med viktminskning eller fettinlagring att göra, det är totala kalorimängden du äter per dygn och hur mycket du förbränner under ett dygn som räknas.

Drftr.com
2006-11-16, 00:28
ok om denna står det klar och tydligt
Resultat – maximal tillväxt av fettfri muskelmassa och effektivare återhämtning efter träning!

Twinn lab Mass Fuel

Kanske ska köpa en sådan?

Drftr.com
2006-11-16, 00:31
Vi säger så här .. om du får tillräckligt med protein ifrån maten du äter under ett dygn så behöver du inte ta Whey-80. Whey-80 är bara ett kosttillskott.

Ok det kanske jag får då?

Vem vet?

ok så då kanske jag inte behöver handla in något pulver då?

Men om man köper någon bars då och då och lite protein drinkar på gymmet...det kanske räcker

L-Sami
2006-11-16, 00:35
ok om denna står det klar och tydligt
Resultat – maximal tillväxt av fettfri muskelmassa och effektivare återhämtning efter träning!

Twinn lab Mass Fuel

Kanske ska köpa en sådan?


Det är en gainer som är bra att ta innan träning, typ som mjölk och potatis/majs i pulverform. Kommer inte ge dig fettfri muskelmassa om du ligger på energiöverskott, inte i stort sett nån massa alls om du ligger på energibalans eller energiunderskott.

Ett tips! Var kritisk mot vad kosttillskotts tillverkare skriver i sina artiklar. Det är oftast mycket bluff i dem.

Drftr.com
2006-11-16, 00:38
Ett tips! Var kritisk mot vad kosttillskotts tillverkare skriver i sina artiklar. Det är oftast mycket bluff i dem.


Det är sant :smash:

Gpajpen
2006-11-16, 00:49
Ok det kanske jag får då?

Vem vet?

ok så då kanske jag inte behöver handla in något pulver då?

Men om man köper någon bars då och då och lite protein drinkar på gymmet...det kanske räcker
du är den enda som vet om du får i dig tillräckligt protein från maten.
allmänna riktlinjer för styrketränande brukar vara ~2g protein/kg kroppsvikt.
glöm inte att räkna in protein från andra produkter än animaliska.

om några bars då och då och lite protein drinkar på gymmet räcker beror som sagt på din övriga kost.
om du nu ska köpa bars då och då och lite protein drinkar på gymmet så köp då istället typ whey-80. billigare + har inte stått i X antal dagar blandat.

angående vad kosttillskotts tillverkare skriver i sina artiklar kan du med gott samvete utgå ifrån att allt eller en viss del av reklamen är överdrivet och/eller halvsanningar.

Drftr.com
2006-11-16, 01:28
du är den enda som vet om du får i dig tillräckligt protein från maten.
allmänna riktlinjer för styrketränande brukar vara ~2g protein/kg kroppsvikt.
glöm inte att räkna in protein från andra produkter än animaliska.

om några bars då och då och lite protein drinkar på gymmet räcker beror som sagt på din övriga kost.
om du nu ska köpa bars då och då och lite protein drinkar på gymmet så köp då istället typ whey-80. billigare + har inte stått i X antal dagar blandat.

angående vad kosttillskotts tillverkare skriver i sina artiklar kan du med gott samvete utgå ifrån att allt eller en viss del av reklamen är överdrivet och/eller halvsanningar.

Ok svårt val det här...hmmm blir nog till och köpa pulver imorgon...ska träna imorgon med....i värsta fall om jag går upp i vikt mycket alltså i fett så får jag dra ner på maten lite då...Äta mindre.

Eller helt enkelt träna mera.

Axel2
2006-11-16, 17:26
Tjena jag funderar på att köpa whey-80.*popcorn* :eating:

Jag vill ha lite mer muskler.*flex*
Och undrar om jag går upp i vikt eller i muskler av det.
Tränar 3 ggr i veckan Mark Bänk & Knäböj samt andra små grejor.

Jag vill verkeligen inte gå upp i vikt (FETT) mer.*gah!*

Eller om något annat är bättre kanske? ;)


Om du tex har ett lågt dagligt intag av protein eller inte "pallar" trycka i dej dom där xtra proteinerna tycker jag du ska köpa det.. En annan bra samt billig produkt är Kreatin Monhydrat (titta i koloshoppen)

Lycka till

Handcuff
2006-11-16, 18:07
Om du tex har ett lågt dagligt intag av protein eller inte "pallar" trycka i dej dom där xtra proteinerna tycker jag du ska köpa det.. En annan bra samt billig produkt är Kreatin Monhydrat (titta i koloshoppen)

Lycka till

Krångla inte till det med ännu en variabel *gah!*

Axel2
2006-11-16, 18:36
Krångla inte till det med ännu en variabel *gah!*

Sant:) Jag skickar ist. en länk till frågor & svar om kreatin, så får du läsa där istället :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=33269 l

:hbang: :thumbup:

metabolic
2006-11-21, 22:57
En gainer kommer bara ge dig mer kalorier än samma mängd whey-80, eftersom den innehåller näringslösa kolhydrater också. Bra att inta direkt innan träning, annars tycker jag att en gainer är onödigt.

En gainer= Vassleprotein och Maltodextrin eller druvsocker

Så då kan jag köpa MALTO6 från ******** och blanda med mitt Vassleprotein (Pro FX) = Vips en gainer?
Det står på sidan att man ska ta 1:2 Protein 25g o kolhydrat 50g. Jag brukar köra 1dl vassle. ska jag köra 2dl malto? Det verkar lite mycket?
Eller ska man köpa klara gainers?
Finns det nåt annat kolhydrat man skulle kunna äta istället?
(Jag vill öka i vikt!!)

nutz
2006-11-22, 04:28
Samma sak OM och OM igen.

Läs ALLTING här:

http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=82673

metabolic
2006-11-22, 10:58
dudde, var svaret menat till mig så fick jag inga svar alls..

L-Sami
2006-11-22, 11:10
Så då kan jag köpa MALTO6 från ******** och blanda med mitt Vassleprotein (Pro FX) = Vips en gainer?
Det står på sidan att man ska ta 1:2 Protein 25g o kolhydrat 50g. Jag brukar köra 1dl vassle. ska jag köra 2dl malto? Det verkar lite mycket?
Eller ska man köpa klara gainers?
Finns det nåt annat kolhydrat man skulle kunna äta istället?
(Jag vill öka i vikt!!)


Ja, malto + vassleprotein= är lika med en gainer

Du kan blanda precis hur du vill, det finns inget rätt eller fel. 1-0,8g per kroppsvikt malto i en gainer är väl en bra grund som du smuttar på innan, under och efter träningen.

Om du vill öka i vikt så se till att äta mycket och om du inte orkar äta mycket på en gång dvs 3 stora måltider per dag, då öka det till 5-6 per dag. Inta vid varje måltid kolhydrater, protein och fett. En gainer ger dig bara extra näringslösa kalorier som, men kan vara bra i viktökningssyfte om du inte får i dig tillräckligt med kalorier från maten.

hultman
2006-11-23, 19:55
Ett tips är att hålla dig undan Whey-80, då det smakar helvete. Köp hellre något på webshopen för Kolozzeum, på www.kolozzeum.com