handdator

Visa fullständig version : Någon här som blivit frisk/läkt från nedsatta nervfunktioner?


Akilles
2006-11-15, 19:32
Jag skulle vilja veta vad för typ av behandling som hjälpte er. Posta i tråden eller skicka PM.

Daniel_S
2006-11-15, 20:20
Tja, jag har skadade känselnerver i ena underarmen till följd av skada. På ett år har det gått från ingen känsel alls, till svag känsel. Förändringar i nerverna verkar gå fruktansvärt långsamt.

Zera
2006-11-15, 20:38
När jag bröt överarmen för 1.5 år sen så skadades nerven som går ner till underarmen o handen. Jag kunde inte lyfta upp fingrarna på typ 5 månader... sen kom det sakta tillbaka. Nu är dom som vanligt fast aningen svagare tror jag.

Sen fick jag stickande känsla på ovansidan av underarmen. Det försvann efter några veckor, fast det var fortfarande samma stickande känsla om man kände/smekte på underarmen. Och den stickande känslan känner jag fortfarande av än idag när jag känner på underarmen.

MasterChief
2006-11-15, 21:17
Jag hade rejäla domningar i känseln från höften och nedåt efter en olycka. Det tog cirka sex månader innan jag hade full känsel igen. Dock känns det som om högra vaden är en aning mer okänslig för berörning än vänstra.

Otto GROV
2006-11-15, 21:55
ja har slitit av lårmuskelfästet på ena benet,,,,,,,efter opretaion hadde ja ingen känsel på vänster framsida vad samt knä,,,,,,,,,,nu flera år efter ä kaänseln tillbaks till typ 80%

sen fick ja känselbortfall höger vad samt tårna när ja fick disck-brock,,,,,Det riktiga känselbortfallet kom tilbaks på ca 2månader efter skadan.

sen har ja perdod-vis yerst lite nedsatt känsel i ljumskar,ben, å mage de beor också på disk-brocket,,,,,,,,,dock har väll de inte nått me närver åöra utan,,,,muskel-späningar som ja fårav disk-brocket,,,,,,,,,,,de som hjälper mot de är strechning å att ja avslapningsövningar.

sen har ja för mig att de finns olika nerv-medeciner som ska göra så nerver läker fortare*rolleyes*