handdator

Visa fullständig version : snabbt protein


Diana
2003-02-09, 12:15
vilken proteinkälla e bäst för att ersätta prottepulvret innan morronprommisen?de ska ju va snabbt protein så man slipper vänta nån halvtimme innan man ger sej ut..
(har slut på pulver:cryout: )

King Grub
2003-02-09, 12:28
Finns tyvärr inget som är jämförbart med vassle.

Diana
2003-02-09, 13:06
f-n då ja som e så fattig nu oxå!!
hur länge borde man vänta om man käkar ett par ägg,?om man ska gå typ en timme,,

Munter
2003-02-09, 13:12
Vilka detaljer du oroar dig för, Diana. Ät kasein, ägg eller vad som helst och gå bara. Inte en människa jag samtalat med under åren har märkt någon skillnad på eventuell muskelförlust vare sig de äter kyckling, supervassle eller keso före ansträngning.

Diana
2003-02-09, 13:17
haha du har rätt men ja vill ha ännu GROVARE beeen juuuh!! då duger bara de bästa:D :bpump:

Munter
2003-02-09, 13:18
Då ska du inte gå på diet. Äeh, fortsätt med dina böjjar och utfall du så går det nog bra.

Diana
2003-02-09, 13:36
tänkte prova ketodieta lite nu o sen till vår då jäklar ska ja satsa på ben:bpump: böjjar o utfall o hela skiten:D

imbigsobig
2003-02-09, 14:38
Träna ben en gång i veckan i 5 år sen kan du dieta så ska du se att du fått grövre ben...

JoeyP
2010-11-10, 15:52
Angående snabbt och långsamt protein.

Mager kassler
Mager skinka
Ren kyckling utan skinn

Är det här bra proteinkällor att ta innan läggdags? Eller är det för snabbt? Om man jämför med tex kvarg.

Pepz
2010-11-10, 15:53
Angående snabbt och långsamt protein.

Mager kassler
Mager skinka
Ren kyckling utan skinn

Är det här bra proteinkällor att ta innan läggdags? Eller är det för snabbt? Om man jämför med tex kvarg.

det är jättebra.

hårklyveri att hitta det mest långsamma proteinet bara för att man ska sova ett par timmmar

Torsk_ole
2010-11-10, 15:56
Äter man över 40-50 g så borde det väl rimligtvis ta en viss tid innan allt protein "tas upp".

Så länge det inte kommer till snabbt protein som vassle/EAA.

Dra i dig ägg och gå. Det kommer inte bli märkbara sämre resultat än mot vassle på kort sikt.

JoeyP
2010-11-10, 15:56
det är jättebra.

hårklyveri att hitta det mest långsamma proteinet bara för att man ska sova ett par timmmar

Ne inte det jag tänkte på.
Tänkte på att det kanske är bättre att ta lite snabbare protein i måltiden innan träningen för att få nån nytta av sin proteindrink innan träning, EAA ska ju tas på "tom" mage. Men det kvittar väl säkert, finns väl ingen måltid i världen som tömmer magen på 3 timmar?
Är det ens lönt med proteindrink av snabba proteiner? Annars är det ju bara waste kcal.

BengtBurk
2010-11-10, 16:03
f-n då ja som e så fattig nu oxå!!
hur länge borde man vänta om man käkar ett par ägg,?om man ska gå typ en timme,,
Är inte vassleprotein i pulverform en relativt billig proteinkälla?

JoeyP
2010-11-10, 16:08
Jo.

Torsk_ole
2010-11-10, 16:10
Är inte vassleprotein i pulverform en relativt billig proteinkälla?

Bland det billigaste.

JoeyP
2010-11-10, 16:11
Är det ens lönt med proteindrink av snabba proteiner?

Hur funkar det egentligen?
Vi säger jag äter en burk kvarg?
Även om kvarget försvinner fort ur magen så pågår fortfarande aminosyrorutsöndring från kvarget många flera timmar efter, så är det väl?
Bara för att 30g kaseinprotein håller aminosyror i blodet 6-8timmar så betyder det väl inte att det är kvar i magen i 6-8timmar? :D
Utan det ligger i tarmarna och skvalpar?

vicarious
2010-11-10, 16:58
Hur funkar det egentligen?
Vi säger jag äter en burk kvarg?
Även om kvarget försvinner fort ur magen så pågår fortfarande aminosyrorutsöndring från kvarget många flera timmar efter, så är det väl?
Bara för att 30g kaseinprotein håller aminosyror i blodet 6-8timmar så betyder det väl inte att det är kvar i magen i 6-8timmar? :D
Utan det ligger i tarmarna och skvalpar?

Vad får dig att tro att det försvinner snabbt från magsäcken?

JoeyP
2010-11-10, 17:09
Vad får dig att tro att det försvinner snabbt från magsäcken?

För efter två tre timmar känns min mage helt tom och jag börjar bli smått hungrig efter en burk kvarg :D
Jag kan ingenting om magsäckstömmning. Men måste ju finnas nån anledning till varför dem flesta väntar 2-3timmar innan gymmet för att ta sin proteindrink.
Eller vad menar du?
Så 30gram kasein ligger i magen i 6-8 timmar?
Det bryts väl ner fort i magen, sen tas det upp i tarmarna där sen sakta åker ut i blodet till alla celler osv?

Scratch89
2010-11-10, 18:08
För efter två tre timmar känns min mage helt tom och jag börjar bli smått hungrig efter en burk kvarg :D
Jag kan ingenting om magsäckstömmning. Men måste ju finnas nån anledning till varför dem flesta väntar 2-3timmar innan gymmet för att ta sin proteindrink.
Eller vad menar du?
Så 30gram kasein ligger i magen i 6-8 timmar?
Det bryts väl ner fort i magen, sen tas det upp i tarmarna där sen sakta åker ut i blodet till alla celler osv?

Jag blev hungrig två timmar efter att jag åt pizza igår, men jag tvivlar starkt på att magen var tom för det. :D

Det tar väl ett par timmar innan en del av maten pressats iväg i tarmen. Direkt efter att man ätit mycket mat så kommer mycket blod samlas i magen, vilket gör att man kan bli matt av att äta, och därför blir det för många svårt att träna direkt inpå.