handdator

Visa fullständig version : Hade ni grabbar med lite erfarenhet splitat annorlunda?


Yip_man
2006-11-15, 16:36
Idag så kör jag hela kroppen på 7dagar. För att underlätta skriver jag min split så som den brukar infalla (veckodagarna). Efter upplägget förklarar jag hur jag tänker. Jag kör mycket till fail och har nog en snittåterhämtning på 5-6 dagar/muskelgrupp. Jag hoppas att det inte ser ut som ännu ett hjälp mig med mitt program inlägg. Utan hoppas på lite feedback med tips och funderingar.

Måndag
Ben endast framsida och vader, slänger ibland in lite rotatrocuffträning med.

Tisdag
Axlar ,rygg & mage. I den ordning jag skrev upp. Inga marklyft på tisdagar tackvare benen dagen innan.

Onsdag
Vila

Torsdag
Triceps ,Mark & Ben. Kör triceps först sen markar jag lite och avslutar med att köra ben lite lättare än på måndagar.

Fredag
Vila

Lördag
Vila

Söndag
Bröst & Biceps. Inga konstigheter här tungt och många basövnigar.


Det var splitten det. Så som det ser ut nu fungerar det överlag väldigt bra och jag kan köra hårt pgav att jag har så "lång" vila. Jag funderar på att köra ett ryggpass på fredagar med där jag prioriterar vidden med latsdrag chins osv. Underarmar tränas lite sporadiskt då och då liksom rotatorkuffarna. Jag brukar även lägga in några "pump set" för armarna på tisdag resp torsdag.