handdator

Visa fullständig version : Bli stark SNABBT?


Naser
2006-11-14, 13:04
Fan, det är så här va...Nu vet jag itne hur det är på internet jämfört med verkligheten...men på internet verkar alla riktigt riktigt starka. Jag har tränat i ett par tre år och är tydligen inte stark. Känns lite dempimerande. Finns det nåt man kan göra för att öka SNABBT i styrka i marklyft och bänkpress och bicepslyft? ELler är alla andra på nätet genetiska under eller är jag underutvecklad bara?

bubbe
2006-11-14, 13:08
Oj.....

finns nog båda varianterna, dom som är internetstarka och dom som är verkligt starka. Tävlingsresultat kan du ju räkna som verifierade, medans folk som bara tränar kan skriva vad som helst, men frågan är då med vilken anledning man skulle hitta på en massa siffror.

Sen kan du ju räkna med att det är just dom som är starka som skriver.

the_PL_man
2006-11-14, 13:09
Lektion 1: Allt tar tid.
Själv har jag nu tränat i 18 år, och fått en hyfsad styrka med tiden.
Tro inte allt du läser på internet.
Det bästa sättet för att lära sig att träna för att bli stark är att uppsöka den lokala styrkelyftsklubben.
Var bor du? Jag kan nog dirigera dig rätt.

mvh

the_PL_man

Fan, det är så här va...Nu vet jag itne hur det är på internet jämfört med verkligheten...men på internet verkar alla riktigt riktigt starka. Jag har tränat i ett par tre år och är tydligen inte stark. Känns lite dempimerande. Finns det nåt man kan göra för att öka SNABBT i styrka i marklyft och bänkpress och bicepslyft? ELler är alla andra på nätet genetiska under eller är jag underutvecklad bara?

Naser
2006-11-14, 13:22
Tjenare och tack för era svar. Grejen är att jag ofta ser stora killar som inte lyfter så VÅLDSAMT mycket som de som väger lite och skriver på internet hur mycket de lyfter...Så jag vet inte om man ska tro på allt? Precis som skribenten här ovan skriver.

jag ahr bott lite varstans men finns nu i GBG och har tittat in på Slottsskogsvallen ett par gånger. jag väger runt 80 kilo, kanske 81 och vill helst inte gå upp mer en ett par tre kilo utan främst öka i styrka. Är detta möjligt? Jag brukar öva bänkpress på runt 80 kilo. Knäböj kör jag inte alls efterso mdet är lika med smärta. Marklyft blir jag yr i huvudet av och drar inte mer än 120. har aldrig gått in för marklyft utan endast testat lite då och då. Bicepscurl mellan 30-40 kilo. Skivstång med drag till hakan runt 30 kilo. Sidlyft runt 10-11, gör rätt många där. Så ONORMALT svag är jag väl inte? Jag kunde inte träna på riktigt under en längre tid utan det var endast rehab-träning. Det gjorde att försökte jag för tungt så låste sig allting och det vara bara att börja från noll på en hantel på två kilo. Överdriver inte. Så ONORMALT svag är jag väl inte?

Börje H
2006-11-14, 13:31
Tjenare och tack för era svar. Grejen är att jag ofta ser stora killar som inte lyfter så VÅLDSAMT mycket som de som väger lite och skriver på internet hur mycket de lyfter...Så jag vet inte om man ska tro på allt?

Tycker nog att du behöver fokusera mer på din egen träning och dina möjligheter att förbättra din styrka. Skit i vad andra presterar, både på internet och i det "verkliga" livet :thumbup:

Naser
2006-11-14, 16:38
Om man inte kör till failure och tungt och få reps typ treor med lång vila mellan varje set. Bänk en gång per vecka? Det borde ge resultat? Eller kasnke 3X3 två gånger i veckan?