handdator

Visa fullständig version : det var ett jävla borrande?!?!?!?


Wennerberg
2006-11-14, 11:11
FAN alltså. Det ärnågon som borrar en jävla massa varje dag i detta jväla hus alltså. Någon som måste var jävligt klad för hål. HELT JÄVLA SJUKT, hur fan kan man borra trettio gånger? Var borrar han, figurer gjorde av hål eller?

Björn S
2006-11-14, 11:14
bor vi i samma byggnad?
Visserligen bor jag i hörby, men ändå!
Det har flyttat in en rödhårig dinosaurie på 340kg ovanför mig... hon eller någon av hennes avkommor har borrat konstant i snart 10 dagar!
Ska de göra nya fönster eller vad!?

Jag lider med dig!

Wennerberg
2006-11-14, 11:15
Helt sjukt, det är precis som om jag håller på att rbbyta ihop av borrandet, snart drar jag fram sticksågen och går och hälsar på

EDIT: Eller muffinsen och hålsar på osdvs dsd

Björn S
2006-11-14, 11:44
Helt sjukt, det är precis som om jag håller på att rbbyta ihop av borrandet, snart drar jag fram sticksågen och går och hälsar på

EDIT: Eller muffinsen och hålsar på osdvs dsd

Jag har funderat på att skruva upp mina två baslådor i taket, en i vardagsrummet och en i sovrummet.. på så sätt kan man ju alltid visa hur kärleksfull man är........

Det där med muffins lät bra, glöm inte att vara naken och ha full bonge..... Då slutar de nog borra!

Clyde
2006-11-14, 11:46
FAN alltså. Det ärnågon som borrar en jävla massa varje dag i detta jväla hus alltså. Någon som måste var jävligt klad för hål. HELT JÄVLA SJUKT, hur fan kan man borra trettio gånger? Var borrar han, figurer gjorde av hål eller?

Jag vet hur det är. Själv så kontrade jag med att bygga en bowlingbana i vardagsrummet, så efter ett par dagar så vart det tyst med borrandet.

Kan ju va värt o prova iaf.

Jense
2006-11-14, 11:49
det där med att överrösta är skitbra! mina grannar flyttade runt möbler några nätter en vecka.. de va precis nyinflyttade

så jag välkomnade dem med en släng av sepultura. fungerae jättebra

Wennerberg
2006-11-14, 12:57
ISTÄLLET FÖR ATT STARTA EN NY TRÅD SÅ TAR JAG ÖVER ÄMNET HÄR.

JAG VAKNADE IGÅR EFTERMIDDA GOCH HAR INTE SOVIT SEN DESS.

Jag har spelat hela natten. Sitter nu ohc har en konstig bubbla i magen och undrar om jag skalls ova eller inte. kommer fucka dygnsrytmen helt isf.

Dumleman
2006-11-14, 12:59
Äh du har ju inte ens varit vaken 24 timmar än.

Wennerberg
2006-11-14, 13:11
Äh du har ju inte ens varit vaken 24 timmar än.
Nä, det brukar gå mer tid innan man känner så här. DEt känns helt mongo redan nu och är sugen på att lägga mig, men gör jag det så vknar jag elva ikväll typ

grabben i skogen
2006-11-14, 13:13
om du känner dig som ett mongo så är du säkert ett mongo

Wennerberg
2006-11-14, 13:14
om du känner dig som ett mongo så är du säkert ett mongo
Talar du av erfarenhet?

FreCKo
2006-11-14, 14:29
min gissning är att det är Gotjard den Lömske som är tillbaka...

Slartibartfast
2006-11-14, 14:32
Borrande är det värsta ljud som finns! Det går rätt in i märgen! *mini*

Wennerberg
2006-11-14, 17:01
Vilade en timme. Nu är jag back on track. Jävla skit.

hum
2006-11-14, 17:04
Mina grannar brukar borra tre timmar i sträck, gärna söndagsmornar.

Själv fick jag klagomål från hyresvärden efter att ha borrat tre hål kl 20 *screwy*

Lizard
2006-11-14, 17:25
Antingen finns svaret på f*gmachinesdotcom eller så har de gamla mekaniska slagborrar i modern betong. Frågan har varit uppe på rikstäckande (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=304&a=212990&previousRenderType=6) nivå.
Ett annat alternativ är att den som blir störd försöker sova på natten och vara vaken på de tider det vanligtvis borras. ;)

Lizard

Metal_boy_
2006-11-14, 17:27
bor vi i samma byggnad?
Visserligen bor jag i hörby, men ändå!
Det har flyttat in en rödhårig dinosaurie på 340kg ovanför mig... hon eller någon av hennes avkommor har borrat konstant i snart 10 dagar!
Ska de göra nya fönster eller vad!?

Jag lider med dig!


340kg säger du? Säker på att hennes tandläkare inte gör hembesök?

larre
2006-11-14, 17:31
I min tidigare lägenhet borrade grannen ovanför alltid. Då menar jag inte alltid som en kväll i veckan utan då menar jag att den jävla idioten borrade hela tiden och bara i väggarna så hela rummet ekade av borrljudet. Höll flera gånger på att få ett jävla roidrage och springa upp dit med kökskniven i högsta hugg. Lyckligtvis så flyttade jag innan jag gjorde det.

MEN då är det som om samma granne bor ovanpå min lägenhet igen, samma jävla borrande hela tiden. Den grannen flyttade till slut så nu har vi några nya grannar SOM OCKSÅ BORRAR HELA TIDEN och jag frågar mig hela tiden VAD FAN ÄR DET NI BORRAR I!? HUR MÅNGA JÄVLA TAVLOR/HYLLOR HAR NI!? Blir så extremt uppretad på det eviga jävla borrandet och jag förstår verkligen vad som krävs så mycket borrande.

Det är nästan orgasmiskt när jag drar fram slipmaskinen och slipar väggarna inför tapetbytet för då vet jag att dom får lida precis jag har gjort.

Empe
2006-11-14, 17:33
smyg dit när de inte är hemma och trolla in lite armeringsjärn i väggarna. Så fort borren blir lite varm så blir det mos av den när den ska genom armeringen. Jag har mosat två borrar idag på det sättet.

Annars misstänker jag att de renoverar eller någe annat.

Fed up
2006-11-14, 17:42
De bygger kanske om? Mycket.

PowPow
2006-11-14, 17:46
Känner igen det. Förstår inte vad det är folk borrar. Jag menar, det är ju inte speciellt vanligt att man sätter nya reglar ochs ånt i lägenheter.

Hade en granne som vid tillfällen höll på och borrade hela dagar. Jag vet inte hur snabb han var, men borrar man en hel dag så lär det ju bli ett antal hundra hål. Vad ska man med 1000 hål till?

Fed up
2006-11-14, 17:54
Mina grannar verkar laga mat nu, det är rätt taskigt för jag är hungrig och lat.

En jobbig grej är att jag tror att vår granne ovanför brukar röka ut genom fönstret, vilket såklart kommer rakt in hos oss istället. Dock känns det ju inte som att man kan skälla på nån för att den röker ute liksom, men det är sjukt störigt. Dessutom röker en man på bottenvåningen i trapphuset, det har man väl all rätt att säga till om, men vi är för mesiga.

En annan spännande sak är att det verkar bo typ hur många som helst i lägenheten ovanför oss, det myllrar ut och in med folk. Undrar hur stor deras lägenhet är?

skaparn
2006-11-14, 17:57
Gå och prata med personen då.

Jag fick häromdagen ett besök av en granne som ville att jag inte skulle slänga saker i min diskställ som var uppmonterat på väggen och därför spred ljud som fortplantade sig in till hennes sovrum. Självklart kunde jag respektera det och saken var ur världen utan att behöva blanda in hyresvärd. Det är verkligen så mycket trevligare när man talar med varandra istället för att tjalla hos värden. Inte minst när man hyr i andra hand som på något sätt får en att känna sig som ohyra i värdens ögon.

Sonny
2006-11-14, 18:12
Haha, detta påmminer om polarns farsa som borrade så fort man var där och när vi till slut fråga polarn vaffan han höll på med fick vi svaret "men, han gör typ ett bord lr nått" :laugh:

Robbin
2006-11-14, 18:18
Alltså vad i helvete... typ 5 minuter efter jag läste denna tråden började någon under mig borra, slutade ganska snabbt iofs men har aldrig hört någon borra tidigare *screwy*

Däremot har vi någon/några jävlar som spelar musik på högsta volym och bas som får en jordbävning att verka lugn. Grejen är att dem gärna sätter igång mitt i natten allt från 23.00-05.00 ibland flera gånger i veckan. Jag har varit nära på att få riktiga ryck ibland och gå ner och skära halsen av dem men grejen är att jag ej vet vem det är som spelar.
Bor på ett ställe med runt 15 lägenheter på varje våning och lyssnar man på ena väggen låter det som ljudet kommer därifrån lyssnar man på andra så låter det därifrån.

Igårnatt slog jag sönder den enda väggen i lägenheten som tydligen var av gips i tron av att den var av betong när jag väktes av skiten. Slutar det inte snart blir jag en mördare.

mangemani
2006-11-14, 18:34
samma sak för mej.
kommer em vid 4 efter jobbet,vill bara sätta sej ner och ta det lugnt framför datorn,ha pe nån film eller lyssna på lite skön musik och vad händer,jo grann jäveln ska börja tok borra,borra i betong väggen som överöstar allt och alla,spelar ingen roll om jag har på hög volym,man hör enbart detta borrande.
dom verkar inte ge sej heller,nej nej,dom ska prompt borra i väggen,3-4 timmar i sträck och jag fattar inte vad dom håller på med heller,jag menar dom har ju borrat nu i 2 år typ(inte varje dag,men sammanlagt),vägg helvete måste ju vara helt urborrad för dom tycker man.

inte nog med det,dom satte sen igång att borra kl 10 på kvällen,har hänt ett antal ggr.ok att dom borrar på dagen,men att borra 10 på kvällen,då har det ju gått för långt,det är tom förbjudet.

jakke
2006-11-14, 18:55
samma sak för mej.
kommer em vid 4 efter jobbet,vill bara sätta sej ner och ta det lugnt framför datorn,ha pe nån film eller lyssna på lite skön musik och vad händer,jo grann jäveln ska börja tok borra,borra i betong väggen som överöstar allt och alla,spelar ingen roll om jag har på hög volym,man hör enbart detta borrande.
dom verkar inte ge sej heller,nej nej,dom ska prompt borra i väggen,3-4 timmar i sträck och jag fattar inte vad dom håller på med heller,jag menar dom har ju borrat nu i 2 år typ(inte varje dag,men sammanlagt),vägg helvete måste ju vara helt urborrad för dom tycker man.

inte nog med det,dom satte sen igång att borra kl 10 på kvällen,har hänt ett antal ggr.ok att dom borrar på dagen,men att borra 10 på kvällen,då har det ju gått för långt,det är tom förbjudet.
Låter iofs. som luft i vattenledningen..

mangemani
2006-11-14, 19:13
Låter iofs. som luft i vattenledningen..


vid det här laget så kan jag höra om det är en borr eller inte.
man hör tom själva borren innan den börjar borra i väggen.

Empe
2006-11-14, 19:37
Jag borrar gärna i betongväggarna på jobbet. Jag ogillar inte heller att bila upp STORA hål genom hela väggen för ett par VP-rör :D Jag ska flytta runt i hela sverige och bara göra svartjobb på nätter/kvällar.

Denstillasittande
2006-11-14, 20:00
Jag borrar gärna i betongväggarna på jobbet. Jag ogillar inte heller att bila upp STORA hål genom hela väggen för ett par VP-rör :D Jag ska flytta runt i hela sverige och bara göra svartjobb på nätter/kvällar.

Använda kärnborrningsmaskinen till att göra små hål till hyllor så det låter riktigt högt och bra. :D

Annars mina grannar flyttar sin möbler hela tiden, galet irriterande de är ju inte direkt nyinflyttande heller.

HajduMan
2006-11-14, 20:02
Jag borrar gärna i betongväggarna på jobbet. Jag ogillar inte heller att bila upp STORA hål genom hela väggen för ett par VP-rör :D Jag ska flytta runt i hela sverige och bara göra svartjobb på nätter/kvällar.

samma yrke som mej :thumbup:

när man håller på i lägenheter och villor så märker man ganska tidigt hur enkelt man kan komma upp i 50 hål om det e ett lite mer utförligt arbete.
Dina grannar kanske bygger nytt kök, där går ett par hål =)

Empe
2006-11-14, 20:07
samma yrke som mej :thumbup:

när man håller på i lägenheter och villor så märker man ganska tidigt hur enkelt man kan komma upp i 50 hål om det e ett lite mer utförligt arbete.
Dina grannar kanske bygger nytt kök, där går ett par hål =)
Hehe, jag är inte färdigutbildad än, är på praktik nu. Som jag skrev tidigare så är det bra drygt när borren är lite varm och man stöter på ett armeringsjärn.

hasse36
2006-11-14, 22:21
Det borras nog inte i den utsträckning ni tror. Förmodligen handlar det om någon slags matberedningsmaskin. Jag hade en gång en granne som hade vad andra grannar kallade "pizzamaskin". Den lät för jävligt.

Noodles
2006-11-15, 09:55
I min byggnad är det just nu fyra hushåll som håller på med stora renoveringar. Förutom evigt borrande har de en tendens att dumpa allt möjligt skräp i trappen. Jag överväger starkt att flytta ut i en koja i skogen.

Lord_Real
2006-11-15, 10:15
För några år sedan bodde jag i en lägenhet där grannarna borrade varendaste lördagmorgon. Klockan 09:00 började de (stod utryckligen i kontraktet att man inte fick borra tidigare på helger) och de borrade fram till ca 11:00. De borrade aldrig på vardagar. Men ibland borrade de på lördagkvällar. Men det var faktistk ganska sällan.
Men borrning varenda lördagmorgon. Det var enbart när de var bortresta under julhelgen som det evinnerliga borrandet på lördagarna inte var där. Bodde där 1,5 år. En tid man aldrig gick ut och drack en fredag kan jag lova. Det var för övrigt ingen idé att klaga då kontraktet specificerade när man kan och inte kunde borra. Men deras lägenhet måste fan ha varit ett enda hål.
Säg att de gjorde 5 hål i timmen (lågt räknat) det blir 5*3=15 hål varje lördag. Det blir 15*50 (julen borträknad)= 750 hål
Vad sysslade de med liksom?

Bronkitkorv
2006-11-15, 10:46
Jag är alltså inte ensam !!!!

Min förra granne borrade ta mej fan JÄMT ! Vad fan höll han på med ?
Jag har en teori om att han hade mycket jetingar på balkongen som gjorde honom galen eller var det kanske hans barnbarn elefanthjorden som tvingade honom att borra hål i väggarna så dom kunde leka där kanske... *screwy*

En gång var jag precis på väg att sparka in dörren för han för att hota honom med stryk när jag snubblade och ramlade baklänges nerför trappen... 10 veckor på sjukhus och sen nästa gång, samma sak. Det slutade med att vi fick flytta därifrån.

Gpajpen
2006-11-15, 10:49
En gång var jag precis på väg att sparka in dörren för han för att hota honom med stryk när jag snubblade och ramlade baklänges nerför trappen... 10 veckor på sjukhus och sen nästa gång, samma sak. Det slutade med att vi fick flytta därifrån.
:laugh: :laugh: :laugh:

Fed up
2006-11-29, 10:45
I morse blev jag väckt 7.30 på min lediga dag av att några hantverkare som fixar i vår trapp började borra (eller hacka eller vad de nu gjorde) i stort sett oavbrutet i ca 45 minuter. Borrade typ 5 min, paus 5 sek, sen på det igen. Hela lägenheten skakade trots att de rimligtvis borde vara fyra våningar ner. *gah!*

Beecher
2006-11-29, 10:45
I morse blev jag väckt 7.30 på min lediga dag av att några hantverkare som fixar i vår trapp började borra (eller hacka eller vad de nu gjorde) i stort sett oavbrutet i ca 45 minuter. Borrade typ 5 min, paus 5 sek, sen på det igen. Hela lägenheten skakade trots att de rimligtvis borde vara fyra våningar ner. *gah!*


dessa blåbyxor *grr*



hoppas du gick ut och läxade upp dom :)

Fed up
2006-11-29, 11:14
dessa blåbyxor *grr*



hoppas du gick ut och läxade upp dom :)

Självklart, de fick varsin bitchslap!


Nej, okej, jag låg och muttrade i sängen om att det här betalar jag för! *grr27*

Trance
2006-11-29, 11:15
Självklart, de fick varsin bitchslap!


Nej, okej, jag låg och muttrade i sängen om att det här betalar jag för! *grr27*

Heh, i min förra lägenhet så byggde de om undervåningen i två månader. Speciellt roligt var det när de tog bort en lastbrygga i betong under mitt fönster. Sovmorgonar har inte samma charm då längre.

Pepparkakssmurfen
2006-11-29, 11:22
Heh, i min förra lägenhet så byggde de om undervåningen i två månader. Speciellt roligt var det när de tog bort en lastbrygga i betong under mitt fönster. Sovmorgonar har inte samma charm då längre.

Känn betongens kärlek.
Känn kärleken flöda på morgonen.
Älska kärleken. Underbart.

Trance
2006-11-29, 11:36
Känn betongens kärlek.
Känn kärleken flöda på morgonen.
Älska kärleken. Underbart.

Jag var och rev i din mammas lastbrygga igår.

Pepparkakssmurfen
2006-11-29, 12:12
Jag var och rev i din mammas lastbrygga igår.

Jag är din pappa.

Pellefant
2006-11-29, 12:36
Min mamma(pensionär) var grymt irriterad på borrande hos henne på dagarna av grannen ovanför. Hon bor på tredje våningen. En gång var jag där, och det lät enormt högt, gick knappt att prata där.

Jag gick ut och upp en våning för att kolla att det verkligen var från lägenheten ovanför, men det var det inte, när jag kom upp på våning åtta(!)! så lät det mest där, dessutom var de en massa sågspån och damm utanför dörren.

Detta höll på länge. Till slut fick bostadsrättsföreningen slut på det. Visade sig vara en pensionär som höll på att bygga hyllor mm som hobby/extrainkomst och sålde.

Wennerberg
2006-11-29, 12:53
Jag har ju ett jävla bygge här brevid mitt hus som inte drar sig för att bränna igång alla maskiner 07.01

Men samtidigt är det härligt och vakna till sådana ljud, det kunde ju varit maskingevar!

olle lindblad
2006-11-29, 13:01
Vilken härlig nostalgi. För ett antal år sedan blev jag i två månaders tid väckt 07.00 varje vardag när de började slå ner pålar i marken för husbyggandet på andra sidan vägen.

Emselie
2006-11-29, 13:11
Know the feeling! Mina grannar har renoverat sin lägenhet i ungefär 4 månader nu enligt konceptet "en liten bit i taget"... *screwy*

Sonny.
2006-11-29, 18:01
Jag vaknar nästan alltid av att gubben i våningen bredvid pissar. Borrandet är ok i jämförelse. När han pissar känns det som hela huset skakar, och sen undrar man hur det kan vara i typ 5-10 min? Varje morgon. Det kommer att få mig att flytta.

Fast långvarigt borrande låter jobbigare. Pissandet är mest ett djävla mysterium.