handdator

Visa fullständig version : Eiselt kreatin


Muu
2006-11-13, 23:03
hej! jag har lite funderingar jag hoppas jag ska kunna få svar på av er.

Jag är 16 år och har tränat några månader nu. Jag undrar om jag skulle märka skillnad om jag började käka Eiselt kreatinet.
Känns lite onödigt att köpa om jag inte kommer märka skillnad, och istället köra på som vanligt?

Jag är 183cm lång och väger 69 kg. Jag har väl normal kroppsbyggnad, har idrottat i större delen av mitt liv så jag är inte pinnsmal.

L-Sami
2006-11-13, 23:52
Kreatin är nog en av de kosttillskotten som verkligen funkar i prestationshöjande syfte och man kan lätta märka skillnad av det, sen finns det människor som känner ingen effekt av det alls.

Det är kanske bättre att träna ett tag till så länge man ökar i vikterna. När det börjar kännas omöjligt att komma över tröskeln då tar man till sig prestationshöjare som kreatin. Alla gör sitt eget val förstås och om du nu bestämmer dig att köra med kreatin så är sannoklikheten stor nog att du kommer känna skillnad av det.

Sniggel
2006-11-14, 00:15
Jag tycker du ska lära känna din kropp bättre innan du börjar med prestationshöjare. Börjar du med kreatin nu och tar det regelbundet lägger du till fler variabler i din träning som gör att det tar längre tid för dig att lära dig hur just din kropp funkar (ex: "var det kreatinet som gjorde att det gick så bra idag eller var det träningsmetoden jag testat de senaste 2 veckorna som gjorde det?").

Muu
2006-11-14, 19:05
okej, tack för svaren!
Ska fortsätta ett tag till utan några tillskott, som sagt så ökar jag i vikterna fortfarande så jag väntar tills jag känner att ökandet avtar.