handdator

Visa fullständig version : Någon som kan hjälpa mig med ett träningsschema...


kokko
2006-11-13, 20:30
hejsan...

Jag har tränat i ca ett halvår nu är 20 år gammal, och känner att jag vill gå ett steg längre i min träning. Blir än mer seriös liksom. Målet är att gaina i muskler. Mina mått är 177/73.

Jag tränar just nu 3-4 ggr per vecka men ganska ostrukturerat. Väljer lite övningar på måfå och oftast så blir det att jag går igenom hela kroppen på ett enda pass... Ibland känns det som att jag inte kör slut på alla muskler så pass mycket som jag skulle kunna göra.

Jag skulle vilja ha ett upplagt schema som jag kan följa. Kanske kan någon som passar in på mig i styrka posta sitt?. Såhär får man väl kanske inte säga men jag är mer intresserad av att träna överkroppen än ben. Både av estetiska skäl och dessutom så e överkroppen roligare att träna.

detta är ungefär vad jag tränar på:

bänkpress: 3 * 60kg * 5-8 rep
underarmcurl med stång 3 * 28kg * 8 rep
bröstmaskin 3 * 50 kg * 8 rep
rodd fast med vikt i gym 3 * 50kg * 8 rep

ursäkta mina bemnäningar jag är ingen expert...

Vet inte om någon vill hjälpa men det är värt ett försök! posta gärna era träningsscheman...

Allan
2006-11-13, 20:33
Finns bra förslag i Best of...delen.

najsivikki
2006-11-13, 20:39
hejsan...

Jag har tränat i ca ett halvår nu är 20 år gammal, och känner att jag vill gå ett steg längre i min träning. Blir än mer seriös liksom. Målet är att gaina i muskler. Mina mått är 177/73.

Jag tränar just nu 3-4 ggr per vecka men ganska ostrukturerat. Väljer lite övningar på måfå och oftast så blir det att jag går igenom hela kroppen på ett enda pass... Ibland känns det som att jag inte kör slut på alla muskler så pass mycket som jag skulle kunna göra.

Jag skulle vilja ha ett upplagt schema som jag kan följa. Kanske kan någon som passar in på mig i styrka posta sitt?. Såhär får man väl kanske inte säga men jag är mer intresserad av att träna överkroppen än ben. Både av estetiska skäl och dessutom så e överkroppen roligare att träna.

detta är ungefär vad jag tränar på:

bänkpress: 3 * 60kg * 5-8 rep
underarmcurl med stång 3 * 28kg * 8 rep
bröstmaskin 3 * 50 kg * 8 rep
rodd fast med vikt i gym 3 * 50kg * 8 rep

ursäkta mina bemnäningar jag är ingen expert...

Vet inte om någon vill hjälpa men det är värt ett försök! posta gärna era träningsscheman...
okej vad sägs om ett splittat program dr du kör ex.vis

dag1 Bröst, Triceps
dag2 Rygg Biceps
dag3 VILA
dag4 Axlar och Mage
dag5 Ben
dag6 VILA.

Eller;
Dag1Bröst,axlar och triceps
Dag2 Rygg, biceps och mage
Dag3 ben

Beror på hur mkt tid du vill lägga på träningen. tänk på att köra få men tunga rep om du framförallt vill lägga på dig muskelmassa, och ligg på ett överskott på ca 500 kcal/dag!

Sedan kan det vara bra tycker jag att köra övningar i olika grader, ex "minusgradiga" bicepskurl, då du sitter bakåtlutat på en bänk och starläget är bakom axelleden.

Och efter det sittande bicepscurl i cablecrossen (90 grader) sedan avsluta med en stående bicepscurl med skivstång ex.vis!

Lycka till!