handdator

Visa fullständig version : Stansted -> London


Kurash
2006-11-12, 22:28
Någon med gedigen erfarenhet i att ta sig från flygplatsen in till London? Ryan air har lagt om flyget från Sturup så man anländer vid 23:30, samtidigt som sista Stansted Express går. Dock finns det Airport Coach som jag inte provat. Dessa går lite längre in på natten och är dessutom lite billigare. Var går dom ifrån? Måste man boka biljett 24 timmar innan som det står på hemsidan eller kan man köpa där?

Och så en bonusfilm som tack för hjälpen.

AHwiewnf2vg

Pellefant
2006-11-12, 22:45
Kanske kan du ha nytta av dessa?

http://www.londontoolkit.com/travel/stansted.htm

Enligt länken nedan går sista tåget 23:59, inte 23:30 som du skriver. På samma länk står att bussarna går dygnet runt.

http://www.airwise.com/airports/europe/STN/STNtran1.html

Kurash
2006-11-12, 22:51
Kollade på Ryan airs sida och gick på deras direktlänkar till stansted express och airport coach. Verkar som både pris och tabell skiljer sig beroende på var man kollar.

The_Chick
2006-11-13, 08:24
Var går dom ifrån? Måste man boka biljett 24 timmar innan som det står på hemsidan eller kan man köpa där?


Det var ett tag sedan jag var där... Men har för mig att det är rätt bra skyltat. Man går ner mot tågena och så ser du busshållplatserna.
Man behöver ej boka i förtid. Men det e ju ett tips så att du vet att du får plats ;) för de brukar vara knökfulla dessa bussarna, har dock aldrig åkt så sent så jag vet ej hur platstillgången ser ut vid denna tid.

Lycka till!!!! ;)

Noodles
2006-11-13, 08:29
Hmm. Var ett tag sedan jag åkte därifrån men då fanns det flera tåg att välja på. Det var bra skyltat vad jag minns. Tror jag åkte ett av de vanliga tågen in till Liverpool Street.

Fed up
2006-11-13, 11:17
en betryggande sak med stansted tycker jag, är den gedigna skyltningen på svenska där.

http://clara.youthcrew.net/hurtig.jpg

MacLeod
2006-11-13, 12:19
Bättre att flyga med SAS till Londoncity, inte mycket dyrare heller totalt sett numera.

rolf
2006-11-13, 12:31
Åkte själv från Stansted till London i september i år. Hade inte förhandsbokat någon biljett utan det var bara en impuls att åka in till staden. De har några diskar i kanten av terminalen där man får köpa biljett, bussarna gick med några timmars mellanrum. Jag och mina 2 vänner hade inga som helst problem med att rymmas med, det fanns gott om platser så vi fick välja och vraka.
Nu vet jag dock inte om jag hjälpte dig överhuvudtaget. :smash:

skyler
2006-11-13, 15:32
Det finns alltid den fruktansvärda nattbussen från stanstedt till London...Tar ca 2 timmar och den går ungefär 2 ggr per tim.
risken är stor att du inte kommer med de 4 första bussarna då hela parkeringen är fylld med folk.... Ha det så kul

Kurash
2006-11-13, 16:03
Är det så jävla mycket folk där mitt i natten också? Har kollat resor på SAS, men kommer inte ner i närheten av ryan air priset. Jag betalade 540 spänn ToR för biljetten, sen kostar det väl 2-300 att ta sig till London. Den billigaste resan jag köpt till London gick på strax över 200 ToR. Har hört att det blivit problem med de nya lagarna om handbagage också, tar tydligen 2 timmar att komma igenom säkerhetskontrollen på stansted. Tyckte dom va rätt sega innan också.