handdator

Visa fullständig version : Klipp - tjejer är korkade!


sundvall
2006-11-12, 20:28
Någon snubbe som har gjort ett animerat klipp där han säger vad han tycker om alla dessa tjejer som springer efter idioter. Så grymt sann!

http://youtube.com/watch?v=fu9cW91OLbo

:D

Fultjack
2006-11-12, 20:33
right on it *slap*

Dav0d
2006-11-12, 20:34
HAHAHAHAHAHAHAHAHA jag dör!!! :D:D :D :D

"Öö no!" :D

Sonny
2006-11-12, 20:39
true true..

Lövbiffen
2006-11-12, 20:47
Fan vad jag uppskattade den här alltså!!! :devil:

Jag har fan haft en sån jävla värdelös dag på grund av en kvinna!!! *grr*

Arne Persson
2006-11-12, 20:51
Inväntar med spänning på den feministtiska motattacken här på Kollot. :D

Karl_alfred
2006-11-12, 20:53
Inväntar med spänning på den feministtiska motattacken här på Kollot. :D
Mini? *mini*

Piranha
2006-11-12, 20:55
Mini? *mini*


Aj aj aj du kommer få om nån som påstår henne vara feminist.

henke1001
2006-11-12, 20:58
Hahaha klockrent!

eleni
2006-11-12, 21:04
Jag känner mig faktiskt inte det minsta träffad...

flenders
2006-11-12, 21:08
Förstår irritationen hos vissa pga kvinnliga klagomål men om man inte är en sådan som de beskriver så behöver man inte ta åt sig. Sen så är det också så att det är ytterst få "normala" tjejer som sitter och beklagar sig såhär. De som håller på att klaga är de som lite till white trash oftast.

Roligt klipp ändå.

Empe
2006-11-12, 21:12
Mini? *mini*
"I went down to Fairings and saw userfriendly, she was all like uuäähh feminism."

Srednq
2006-11-12, 21:28
hahaha

Fultjack
2006-11-12, 21:32
Jag känner mig faktiskt inte det minsta träffad...

då är du ganska speciell också *whistle*

Trance
2006-11-12, 21:34
Rent logiskt så borde ju rätt stor del av killarna vara misshandlande svin om nu så många tjejer hela tiden går ut med dem. Undra vilka i tråden här är det.

eleni
2006-11-12, 21:37
då är du ganska speciell också *whistle*

Jag försöker att inte gnälla. Trivs jag inte i ett förhållande så dumpar jag killen illa kvickt också. Orka ödsla tid på idioter - den tiden kan man lägga på träning ist! :D

cam
2006-11-12, 21:39
Det finns en hel del att säga om vilka mekanismer som får tjejer att stanna hos misshandlande psykopater, men i övrigt stämde det väl rätt bra.

Själv föredrar jag vanliga schyssta killar, är tillsammans med den snällaste jag vet och jag har inget att klaga på :thumbup:

mangemani
2006-11-12, 21:41
klockren:thumbup:

Tricklev
2006-11-12, 21:41
Sämsta klippet någonsin. *gah!*

Snake
2006-11-12, 21:46
Sämsta klippet någonsin. *gah!*

Plz, sluta smöra.

Loke
2006-11-12, 21:54
Tycker inte det är ofta man hör tjejer gnälla om sånt. Kan inte tänka mig att nån tjej i min bekantskapskrets skulle göra det.

mini
2006-11-12, 22:19
Jag förstod inte.

Tricklev
2006-11-12, 22:28
Det är väll snarare killar som klagar över att alla tjejer bara vill ha "eviul-guys". Dom enda tjejer som klagar över att alla killar är svin är 14år, eller så är dom i tv på "Sex and the City".

sundvall
2006-11-12, 22:32
Det är väll snarare killar som klagar över att alla tjejer bara vill ha "eviul-guys". Dom enda tjejer som klagar över att alla killar är svin är 14år, eller så är dom i tv på "Sex and the City".

:confused: vilken planet kommer du ifrån?

mini
2006-11-12, 22:43
:confused: vilken planet kommer du ifrån?
Frågan är väl snarare; Vilka tjejer träffar du (som inte går in under kategorin fjortisar)?

shadowfire
2006-11-12, 22:44
Det är väll snarare killar som klagar över att alla tjejer bara vill ha "eviul-guys". Dom enda tjejer som klagar över att alla killar är svin är 14år, eller så är dom i tv på "Sex and the City".
Är väl snarare så att tjejer som har bad guys förstår inte sitt eget bästa - o klagar därmed inte, utan tar skiten istället.

Tricklev
2006-11-12, 22:45
:confused: vilken planet kommer du ifrån?


Date of Birth:
August 31, 1987
Age:
19
Biografi:
Snabeldrake

Låt mig gissa, dina tjejer har en medelålder på 15-16? ;)

shadowfire
2006-11-12, 22:46
Frågan är väl snarare; Vilka tjejer träffar du (som inte går in under kategorin fjortisar)?
Äldst har varit 38 år och jotack, det är mängder med flicks i åldern 28-35 som jag springer på som har varit typen som dragits till badboys. Notera pluralis. Enda röda tråden jag kunnat se är att samtliga har varit omhändertagande och haft fördelaktiga yttren. Antar att de velat "omvandla" sina partners men misslyckats, samtidigt som de sökt något mer spännande än en snäll/vanlig grabb.

shadowfire
2006-11-12, 22:46
Date of Birth:
August 31, 1987
Age:
19
Biografi:
Snabeldrake

Låt mig gissa, dina tjejer har en medelålder på 15-16? ;)
Mina har en medelålder på 32, so what?

Tricklev
2006-11-12, 22:48
Är väl snarare så att tjejer som har bad guys förstår inte sitt eget bästa - o klagar därmed inte, utan tar skiten istället.

Ja exakt, med andra ord dom klagar inte över det, som videon sa att dom gör?

jwzrd
2006-11-12, 22:51
Äldst har varit 38 år och jotack, det är mängder med flicks i åldern 28-35 som jag springer på som har varit typen som dragits till badboys. Notera pluralis. Enda röda tråden jag kunnat se är att samtliga har varit omhändertagande och haft fördelaktiga yttren. Antar att de velat "omvandla" sina partners men misslyckats, samtidigt som de sökt något mer spännande än en snäll/vanlig grabb.

Äh, du är bara ledsen för att någon med mer testosteron än du snodde Flicksen för dig. Men börja lipa då :)

mini
2006-11-12, 22:53
Äldst har varit 38 år och jotack, det är mängder med flicks i åldern 28-35 som jag springer på som har varit typen som dragits till badboys. Notera pluralis. Enda röda tråden jag kunnat se är att samtliga har varit omhändertagande och haft fördelaktiga yttren. Antar att de velat "omvandla" sina partners men misslyckats, samtidigt som de sökt något mer spännande än en snäll/vanlig grabb.
Men dessa mängder av "flicks" har även träffat floskelpräktiga (amatörpsykologen) shadow?

sundvall
2006-11-12, 22:53
Date of Birth:
August 31, 1987
Age:
19
Biografi:
Snabeldrake

Låt mig gissa, dina tjejer har en medelålder på 15-16? ;)

16-20. Vad spelar det för roll?

sundvall
2006-11-12, 22:54
Frågan är väl snarare; Vilka tjejer träffar du (som inte går in under kategorin fjortisar)?

Men herregud lägg ner, vad är ditt problem egentligen Mini?

jwzrd
2006-11-12, 22:54
16-20. Vad spelar det för roll?

Vanligtvis är det en viss mognadsskillnad mellan pojkar och flickor 16-20 och de som är närmare 30. Det blir du varse när du själv spränger 20-gränsen.

jwzrd
2006-11-12, 22:58
Men herregud lägg ner, vad är ditt problem egentligen Mini?

Med tanke på att typ alla dina trådar handlar om hur usla kvinnor är på det mesta och hur lätt det är att förföra med dina skillz0rz så är väl snarare den naturliga frågan: Vad är DITT problem egentligen?

sundvall
2006-11-12, 22:58
Vanligtvis är det en viss mognadsskillnad mellan pojkar och flickor 16-20 och de som är närmare 30. Det blir du varse när du själv spränger 20-gränsen.

Ja självklart. Men det finns absolut många många tjejer, nej kvinnor som dras till så kallade "bad boys" som ofta behandlar dem som skit. Som jag har förklarat i tusen miljoner andra trådar så har jag inte världens största erfarenhet gällande detta, men säger man att detta enbart gäller tjejer i 15-20års åldern så bubblar man tammefan i nattmössan.

mini
2006-11-12, 22:59
Men herregud lägg ner, vad är ditt problem egentligen Mini?
Mitt problem är att du sprider dina föreställningar om hur flickor är trots allvarliga brister i kunskap, precis som jag har problem med andra tunna tonåringar som förklarar för random ännu tunnare tonåring hur man blir grofv, stark och viril.
En blind leder en blind är dagens uttryck.

sundvall
2006-11-12, 23:00
Med tanke på att typ alla dina trådar handlar om hur usla kvinnor är på det mesta och hur lätt det är att förföra med dina skillz0rz så är väl snarare den naturliga frågan: Vad är DITT problem egentligen?

Så var vi där igen, du kan aldrig släppa mina andra inlägg va? Så fort jag skriver i en tråd som handlar om kvinnor så tänker du "åh nej inte den där wannabe-casanovatönten igen som tror han kan någonting" .. jantelagen någon?

shadowfire
2006-11-12, 23:01
Ja exakt, med andra ord dom klagar inte över det, som videon sa att dom gör?
Neh, de finner sig i det, så who cares..

sundvall
2006-11-12, 23:02
Mitt problem är att du sprider dina föreställningar om hur flickor är trots allvarliga brister i kunskap, precis som jag har problem med andra tunna tonåringar som förklarar för random ännu tunnare tonåring hur man blir grofv, stark och viril.
En blind leder en blind är dagens uttryck.

Då är väl det mitt problem i sånna fall? Gör det inte till ditt? Vad fan är det jag gjort i denna tråd som är så förbannat hemskt då? Sagt att det inte bara är fjortistjejer som dras till "svin" ? Du är tammefan riktigt jävla löjlig.

shadowfire
2006-11-12, 23:02
Äh, du är bara ledsen för att någon med mer testosteron än du snodde Flicksen för dig. Men börja lipa då :)
hahah, bara för att jag inte vill ha svart skinnjacka o köra HD...

jwzrd
2006-11-12, 23:02
Så var vi där igen, du kan aldrig släppa mina andra inlägg va? Så fort jag skriver i en tråd som handlar om kvinnor så tänker du "åh nej inte den där wannabe-casanovatönten igen som tror han kan någonting" .. jantelagen någon?

Då har du nog missuppfattat jantelagen. Eller menar du att du är bra på att plocka hem flickor och att jag är avundsjuk på dig?

shadowfire
2006-11-12, 23:03
Men dessa mängder av "flicks" har även träffat floskelpräktiga (amatörpsykologen) shadow?
aa, jag tar det där som en komplimang istället för ett försök till personligt påhopp :D

sundvall
2006-11-12, 23:05
Då har du nog missuppfattat jantelagen. Eller menar du att du är bra på att plocka hem flickor och att jag är avundsjuk på dig?

Ja det kanske jag har. Men det riktigt skiner "du ska inte tro att du är någonting, är bra på något, eller har någon som helst större kunskap än mig gällande någonting" om dig.

Nej, men jag är avundsjuk eftersom att du tar mer i marklyft än mig.

shadowfire
2006-11-12, 23:06
Det är väl dock knappast en majoritet av damer som söker farliga grappar, men att det förekommer förstår jag inte hur ni kan neka till. Bara o kika på interner, till och med käre Fossmo får drösvis med beundrarmail, nästan jämförbart mot en fakeprofil med Brad Pitt på spraydate.

mini
2006-11-12, 23:07
Då är väl det mitt problem i sånna fall? Gör det inte till ditt? Vad fan är det jag gjort i denna tråd som är så förbannat hemskt då? Sagt att det inte bara är fjortistjejer som dras till "svin" ? Du är tammefan riktigt jävla löjlig.
Nejmen vännen, ville du bara ha höhöhö-inlägg, ryggdunkningar och male bonding-svar? Jag är ledsen att jag inte kunde bistå. Du får börja göra bättre ifrån dig om jag inte ska opponera mig. Du borde förresten vårda ditt språk också.

mini
2006-11-12, 23:08
Det är väl dock knappast en majoritet av damer som söker farliga grappar, men att det förekommer förstår jag inte hur ni kan neka till. Bara o kika på interner, till och med käre Fossmo får drösvis med beundrarmail, nästan jämförbart mot en fakeprofil med Brad Pitt på spraydate.
Vilka nekar till det?

sundvall
2006-11-12, 23:09
Förresten Mini. Så du menar att det är helt omöjligt för en random-tunnis_p17 på 75kg att ens ha en aning om hur man blir grov? Bara för att han aldrig varit det själv?

Så om han förklarar för Puttenickel 16 att för att få riktigt stora pattar å b1c3ps så måste man träna många år, äta mycket bra mat, försöka få i sig mycket protein, och verkligen slita som fan så stör du dig på det? Bara för att han själv aldrig varit en deffad 135kgs beefcake aka Coleman?

mini
2006-11-12, 23:11
Förresten Mini. Så du menar att det är helt omöjligt för en random-tunnis_p17 på 75kg att ens ha en aning om hur man blir grov?
Nej. Jag menar att dina kunskaper om kvinnor generellt är usla.

shadowfire
2006-11-12, 23:11
Vilka nekar till det?
Om inte så förstår jag inte vad det argumenteras om?
Har trådens ämne växlat till Sundvalls syn på damer? Eller är det bara en täckmantel för att få göra av med lite överskottsenergi på kvällskvisten?

RassK
2006-11-12, 23:11
Inte för att vara sån men... har det inte redan fastslagits att kvinnors hjärnor är lika stora som ekorrars (1)

* (1) Borat the movie


: D

sundvall
2006-11-12, 23:11
Nejmen vännen, ville du bara ha höhöhö-inlägg, ryggdunkningar och male bonding-svar? Jag är ledsen att jag inte kunde bistå. Du får börja göra bättre ifrån dig om jag inte ska opponera mig. Du borde förresten vårda ditt språk också.

Haha ja ok? Vännen :)

INTERNETPWNADZ!!!¤¤#! *mini*

Jense
2006-11-12, 23:11
vissa tjejer stannar med mishandlande 'psykopater' för att dom inte riktigt vet annat. det har nite med någon bad guy faktor att göra öht

shadowfire
2006-11-12, 23:13
vissa tjejer stannar med mishandlande 'psykopater' för att dom inte riktigt vet annat. det har nite med någon bad guy faktor att göra öht
aa, sant, men viss "spänningsfaktor" är det att vara med en badboy.
Det finns damer som går "ur askan i elden", börjar med en kvinnomisshandlare, mellanlandar hos en narkoman och slutar med en bankrånare.

mini
2006-11-12, 23:13
Om inte så förstår jag inte vad det argumenteras om?
Har trådens ämne växlat till Sundvalls syn på damer? Eller är det bara en täckmantel för att få göra av med lite överskottsenergi på kvällskvisten?
Det är det sedvanliga "buhu, tjejer är korkade och vill bara ha bad boys, och vi snälla får aaaaaaldrig ******!" som ligger bakom Sundsvalls gnällighet.
Dessutom är det ju så skoj!

mini
2006-11-12, 23:14
aa, sant, men viss "spänningsfaktor" är det att vara med en badboy.
Det finns damer som går "ur askan i elden", börjar med en kvinnomisshandlare, mellanlandar hos en narkoman och slutar med en bankrånare.
Och du tror det har med "spänning" att göra?

sundvall
2006-11-12, 23:16
Nej. Jag menar att dina kunskaper om kvinnor generellt är usla.

Klart du tycker det, huvudsaken är att dom funkar för mig. Dock är det enda du har att komma med i diverse kvinno-trådar "SUNDVALL HAR FEL!! Alla som ens gör en minsta antydan till att det finns mönster för attraktion, att vissa tjejer dras till badboys, att tjejer inte alls vill bli behandlade som princessor har FEL!

sundvall
2006-11-12, 23:17
Det är det sedvanliga "buhu, tjejer är korkade och vill bara ha bad boys, och vi snälla får aaaaaaldrig ******!" som ligger bakom Sundsvalls gnällighet.
Dessutom är det ju så skoj!

Den enda som gnäller är för bövelen du? Haha

Jense
2006-11-12, 23:17
Och du tror det har med "spänning" att göra?


jag tror inte det har med spänning att göra, jag tror det ligger mycket djupare än så, men jag är ingen psykolog så vad vet jag. det enda jag vet är att jag aldrig ens kan drömma om att behandla min flickvän så. Älskar man någon så slår man inte på henne.

Men där finns många som ändå gör det och som faktiskt älskar sin flickvän. vad lär det oss?

mini
2006-11-12, 23:19
Alla som ens gör en minsta antydan till att det finns mönster för attraktion, att vissa tjejer dras till badboys, att tjejer inte alls vill bli behandlade som princessor har FEL!
Nej. Jag påstår inte att det inte existerar olika smaker. Precis tvärt om faktiskt.
Berätta gärna vad du tyckte var så bra med det klippet du postade, och varför du valde den rubrik på tråden du gjorde.

shadowfire
2006-11-12, 23:19
Det är det sedvanliga "buhu, tjejer är korkade och vill bara ha bad boys, och vi snälla får aaaaaaldrig ******!" som ligger bakom Sundsvalls gnällighet.
Dessutom är det ju så skoj!
Att det finns tjejer som söker badboys är ju ett faktum.
Om de är korkare eller inte går inte att avgöra av det, alla har vi olika syn på en lämplig partner. Den typen av flicka som söker testosnubbar med revolver o svart nitad skinnjacka är ivf inte min typ, så who cares... inget att gnälla över. Söker man en sådan pingla så får man antingen bli kriminell eller rannsaka sin syn på en tänkbar partner. *popcorn*

shadowfire
2006-11-12, 23:21
Och du tror det har med "spänning" att göra?
mjo, åtminstone är det jag har fått till svar då jag frågat vad som lockar... ett par av dessa damer har provat att datea vanliga grabbar, men det har varit citat "för tråkigt". Tydligen är det utmaningen att ha en farlig grabb och försöka omvandla honom till att bli en vanlig grabb som lockar eller ngt...

aliquis
2006-11-12, 23:23
Mini? *mini*Frågan är om mini datear asen, jag tvivlar.

Jense
2006-11-12, 23:25
Att det finns tjejer som söker badboys är ju ett faktum.
Om de är korkare eller inte går inte att avgöra av det, alla har vi olika syn på en lämplig partner. Den typen av flicka som söker testosnubbar med revolver o svart nitad skinnjacka är ivf inte min typ, så who cares... inget att gnälla över. Söker man en sådan pingla så får man antingen bli kriminell eller rannsaka sin syn på en tänkbar partner. *popcorn*


där finns killar som söker tjejer som väger över 200 kilo också.

det är väl nån rebellisk tendens att dra hem en 20 år äldre seriemördare till föräldrarna, kanske svårt att htta sig själv och låter sig bli manipulerade av den starka självsäkra spritdrickande fadersgestalten dom hittat på något hak. kanske har han stor ***? han är kanske känsligheten själv mot henne?

och det är knappast nitbeklädda revolvermän som leder statestiken över hustrumisshandel, snarare ekonomicheferna som komme hem efter en hård dag på jobbet och drar av sig skärpet, frun vet vad som ska hända och går med mannen självmant in i sovrummet och stänger dörren för att inte låta det påverka barnen, ja barnen. kanske därför kvinnar är kvar hos mannen, barnen är viktiga och barnens hälsa är ännu viktigare. men barnen vet såklart vad som händer. mannens kassa beteende kanske inte starta förens 10 år in i äktenskapet. första åren va kanske bara förspel och en långsam mental nedbrytning

Trance
2006-11-12, 23:27
och det är knappast nitbeklädda revolvermän som leder statestiken över hustrumisshandel, snarare ekonomicheferna som komme hem efter en hård dag på jobbet och drar av sig skärpet, frun vet vad som ska hända och går med mannen självmant in i sovrummet och stänger dörren för att inte låta det påverka barnen, ja barnen. kanske därför kvinnar är kvar hos mannen, barnen är viktiga och barnens hälsa är ännu viktigare. men barnen vet såklart vad som händer. mannens kassa beteende kanske inte starta förens 10 år in i äktenskapet. första åren va kanske bara förspel och en långsam mental nedbrytning

Skulle vilja säga att det är alkoholisterna och misslyckade män som i första hand misshandlar sina fruar.

Jense
2006-11-12, 23:28
Skulle vilja säga att det är alkoholisterna och misslyckade män som i första hand misshandlar sina fruar.



säg det då, men alkoholisterna är alkoholister för att deras fruar har lämnat dem. om du nu menar alagarna på torget. smygsuparna som jobbar som konsulter åt ikea gälls väl inte här?

shadowfire
2006-11-12, 23:31
där finns killar som söker tjejer som väger över 200 kilo också.

det är väl nån rebellisk tendens att dra hem en 20 år äldre seriemördare till föräldrarna, kanske svårt att htta sig själv och låter sig bli manipulerade av den starka självsäkra spritdrickande fadersgestalten dom hittat på något hak. kanske har han stor ***? han är kanske känsligheten själv mot henne?

och det är knappast nitbeklädda revolvermän som leder statestiken över hustrumisshandel, snarare ekonomicheferna som komme hem efter en hård dag på jobbet och drar av sig skärpet, frun vet vad som ska hända och går med mannen självmant in i sovrummet och stänger dörren för att inte låta det påverka barnen, ja barnen. kanske därför kvinnar är kvar hos mannen, barnen är viktiga och barnens hälsa är ännu viktigare. men barnen vet såklart vad som händer. mannens kassa beteende kanske inte starta förens 10 år in i äktenskapet. första åren va kanske bara förspel och en långsam mental nedbrytning
Givetvis.
Jag har dock stött på två olika "typer" i min bekantskapskrets med tjejkompisar. Antingen har de råkat ut för en skummis och dumpat han direkt, ev. med polisanmälan osv... eller så har de haft svårt att ta sig ur ett förhållande med en skummis, har kommit ur det och träffat "vanliga" grabbar ett tag, för att sedan ramla in i ett nytt förhållande med en skummis.

En gammal date från Lund förklarade en gång i tiden att hon tyckte så synd om sitt ex som hade suttit inne för väpnat rån, hade misshandlat henne och var tung missbrukare. Det var, citat synd om honom, därför ville hon att den treåriga dottern skulle få träffa pappan utan tillsyn varannan helg o sova över hos pappan. Så där satt pappan glatt och tryckte i sig heorin medan han hade helgvårdnaden över dottern.
Kan tillägga att vi dateade bara en gång, jag kunde inte på någotvis få min världsbild att gå ihop med hennes.

Men visst har du kvinnomisshandlare som den "kamouflerade" mannen som du beskriver, men det ser jag som två skilda saker.

Trance
2006-11-12, 23:32
säg det då, men alkoholisterna är alkoholister för att deras fruar har lämnat dem. om du nu menar alagarna på torget. smygsuparna som jobbar som konsulter åt ikea gälls väl inte här?

Jag säger inte att chefer inte kan slå sina fruar. Men kvinnomisshandel utförs oftast av småkriminella män och alkoholister, dessa är ju oftast rätt fattiga.

sundvall
2006-11-12, 23:34
Nej. Jag påstår inte att det inte existerar olika smaker. Precis tvärt om faktiskt.
Berätta gärna vad du tyckte var så bra med det klippet du postade, och varför du valde den rubrik på tråden du gjorde.

Jag tyckte bara det var en liten smårolig grejj, och vissa saker stämmer ju in på många många tjejer, (ja 16-20års åldern, jag vet inte hur det är när man kommer över 20-sträcket, men att det sker en drastisk ändring tror jag knappast). Citatet "varför får jag bara svin till killar" har väl varit välkänt ett bra tag nu. Det bottnar väl säkert i att "för snälla" killar oftast är dom som blir dumpade, dom blir alldeles för förutsägbara och det är inte kul helt enkelt när killen aldrig säger nej eller visar sig ha egna åsikter och synpunkter, att han aldrig vågar säga ifrån, alltid finns där blabla.

Jag vet inte hur det är med dig, men jag har iallafall under min tonårstid ofta hört "han är så himla snäll men jag blir helt enkelt inte kär i honom" och killen hamnar således i kompisfacket. Sen kärar tjejen ner sig i killen som i stort sett inte bryr sig men som på något sätt lyckas köra igång de attraktionsmekanismer som krävs, ibland har dom riktigt otur och hamnar med ett riktigt jävla svin som misshandlar dem och dom vet att dom borde dra sig undan fort som fan, men dom gör det ändå inte för dom har blivit förälskade.

Sen blir dom till slut dumpade och säger "jag vill ju bara ha en snäll kille" men dom blir aldrig kär i denna pojke. Får höra av sina kompisar "vad såg du hos honom egentligen? han behandlade ju dig som skit, utseendet är inte någon höjdare heller" men dom kan inte förklara varför, "he just had IT".


Det "optimala" är självklart någonting mittimellan, klart som fan att man ska vara snäll, och inte fan ska man behandla tjejen som skit. Men många killar är sånna att "ooh vilken tjej jag skaffat nu alltså, nu måste jag verkligen göra ALLT och alltid finnas där, inte våga säga ifrån för vem vet vad som kan hända då? hon kanske blir arg och dumpar mig?" sen blir dom likförbannat kastade i sopkorgen just för att dom blir för mesiga.

Jense
2006-11-12, 23:35
Jag säger inte att chefer inte kan slå sina fruar. Men kvinnomisshandel utförs oftast av småkriminella män och alkoholister, dessa är ju oftast rätt fattiga.


jag tror inte det beror på pengarna utan på hur primitiva männen är. klart ä man primitiv så är man inte rik nuförtiden, men jag tror inte att pengar är orsaken

shadowfire
2006-11-12, 23:43
Jag tyckte bara det var en liten smårolig grejj, och vissa saker stämmer ju in på många många tjejer, (ja 16-20års åldern, jag vet inte hur det är när man kommer över 20-sträcket, men att det sker en drastisk ändring tror jag knappast). Citatet "varför får jag bara svin till killar" har väl varit välkänt ett bra tag nu. Det bottnar väl säkert i att "för snälla" killar oftast är dom som blir dumpade, dom blir alldeles för förutsägbara och det är inte kul helt enkelt när killen aldrig säger nej eller visar sig ha egna åsikter och synpunkter, att han aldrig vågar säga ifrån, alltid finns där blabla.

Jag vet inte hur det är med dig, men jag har iallafall under min tonårstid ofta hört "han är så himla snäll men jag blir helt enkelt inte kär i honom" och killen hamnar således i kompisfacket. Sen kärar tjejen ner sig i killen som i stort sett inte bryr sig men som på något sätt lyckas köra igång de attraktionsmekanismer som krävs, ibland har dom riktigt otur och hamnar med ett riktigt jävla svin som misshandlar dem och dom vet att dom borde dra sig undan fort som fan, men dom gör det ändå inte för dom har blivit förälskade.

Sen blir dom till slut dumpade och säger "jag vill ju bara ha en snäll kille" men dom blir aldrig kär i denna pojke. Får höra av sina kompisar "vad såg du hos honom egentligen? han behandlade ju dig som skit, utseendet är inte någon höjdare heller" men dom kan inte förklara varför, "he just had IT".


Det "optimala" är självklart någonting mittimellan, klart som fan att man ska vara snäll, och inte fan ska man behandla tjejen som skit. Men många killar är sånna att "ooh vilken tjej jag skaffat nu alltså, nu måste jag verkligen göra ALLT och alltid finnas där, inte våga säga ifrån för vem vet vad som kan hända då? hon kanske blir arg och dumpar mig?" sen blir dom likförbannat kastade i sopkorgen just för att dom blir för mesiga.
Vilka saker stämmer in på "många många tjejer" menar du?
Den typen du nämner i nedre delen av texten är enligt mig en väldigt liten, rentav sällsynt kategori. Tycker det känns som om du är bitter i fel syfte på motsatt kön. Dessa varelser som inte har dingelidong mellan benen är faktiskt rätt så underbara med.

Och jo, det händer mycket mellan åldern 16-20 till 30, bland annat mognar könet ifråga från flicksnärta till att bli en dam. Det är enorm skillnad mentalt (generellt) kan jag säga. Det finns mer än en mental anledning till att jag numera söker damer mellan 30-40 :thumbup:

Dumleman
2006-11-13, 00:07
Bra med lite motvikt till all mänärdjur-propaganda!

Trance
2006-11-13, 00:08
Bra med lite motvikt till all mänärdjur-propaganda!

Ja, för detta var så jäkla nytt. Fan vad jag hatar martyrer, i alla läger.

High1ander
2006-11-13, 00:23
Lat oss bara konstatera att m'a'n inte far saga hur kvinnor fungerar, och kvinnor inte far saga hur m'a'n fungerar.

Asikter baserat pa empirisk data e felaktigt, och forskarundersokningar e missvisande.


Jag tanker inte saga att alla tjejer e sa, eller att alla killar e sa, men: jag tycker det e relativt uppenbart att tjejer soker uppmarksamhet och testar killar om de e tillgangliga. "Snalla pojkar" e alltid tillgangliga o gor som tjejen vill (aka, toffel), det finns inget for tjejen att gora har. Hos en "bad boy" som inte ger uppmarksamhet/tillganglighet sa maste tjejen kampa for att fa den, etc... - mina "empiriska" erfarenheter.

Har val o gora med att tjejer vill ha en kille nar de har sin period (alpha hanen) och da de inte har menstruation sa vill de ha en mer "feminin/snall" kille. - forskares undersokningar.


Man skulle kunna spekulera kring sa manga olika saker.
Varfor bad boys? Vad e bad boys? E de bara bad boys pa ytan o snalla tofflar pa insidan? Overdriver tjejer om hur dumma deras killar e? Vilka tjejer ska man rakna? Vilka representerar tjejerna? Stammer det om det galler for 10% av tjejerna, stammer antagandena om de 50% drar till bad boys? E det spanning som e orsaken? E det "battre" gener?

Jag vet bara att det finns gott om stolpskott, och gott om tjejer som dras till stolpskott, men jag vet inte om antalet tjejer e representativt, for kvinnor som grupp.

pragmatist
2006-11-13, 00:55
Jag tror det är en missuppfattning att tjejer dras till "bad boys", tjejer vill ha killar med alfa-egenskaper, initiativförmåga och gott självförtroende. Problemet är att i vårt samhälle så är det ofta just "bad boys" som besitter dessa egenskaper eftersom vi andra blivit kastrerade av diverse dagisfröknar och lärarinnor. :D

LadyG
2006-11-13, 02:01
Vilken lustig diskussion. En mängd killar som säger sig veta vad tjejer vill ha, några tjejer som protesterar och en mängd underliga slutsatser :)

Jag har ingen aning om vad andra tjejer vill ha, eller vad killar vill ha. Det enda jag vet är vad JAG vill ha. Jag tror absolut inte det finns några generella regler för vad folk vill ha heller. Så fort man försöker generalisera blir det fel.

Doctor Snuggles
2006-11-13, 02:54
:confused: vilken planet kommer du ifrån?

Planeten heter Ligga.

High1ander
2006-11-13, 03:26
Vilken lustig diskussion. En mängd killar som säger sig veta vad tjejer vill ha, några tjejer som protesterar och en mängd underliga slutsatser :)

Jag har ingen aning om vad andra tjejer vill ha, eller vad killar vill ha. Det enda jag vet är vad JAG vill ha. Jag tror absolut inte det finns några generella regler för vad folk vill ha heller. Så fort man försöker generalisera blir det fel.
Det e ingen som sager att ALLA foljer "normen", e val inte ens helt klart har att folk tycker "tjej gillar bad boy" e "normen". Men jag tycker faktiskt att generalisera e helt ok, sa lange folk har klart sig att det e en generalisering och inte en absolut sanning om hur alla e.

Det e inte fel t.ex. att saga att alla killar pa krogen som tar kontakt med en tjej antagligen vill ligga med henne. Eller e det oschysst mot alla killar?

Daniiiel
2006-11-13, 03:42
Det är väll snarare killar som klagar över att alla tjejer bara vill ha "eviul-guys". Dom enda tjejer som klagar över att alla killar är svin är 14år, eller så är dom i tv på "Sex and the City".

Suprise att du går mot strömmen.

LadyG
2006-11-13, 08:33
Det e ingen som sager att ALLA foljer "normen", e val inte ens helt klart har att folk tycker "tjej gillar bad boy" e "normen". Men jag tycker faktiskt att generalisera e helt ok, sa lange folk har klart sig att det e en generalisering och inte en absolut sanning om hur alla e.

Det e inte fel t.ex. att saga att alla killar pa krogen som tar kontakt med en tjej antagligen vill ligga med henne. Eller e det oschysst mot alla killar?

Det är precis så det låter, åtminstone om några här i tråden.

Lite ot men eftersom du frågar: Jag tror faktiskt det finns killar som är intresserade av att föra en konversation med en kvinna utan att för den skull försöka få doppa veken efteråt. Däremot är jag mindre säker på hur många som skulle tacka nej om tillfälle bjuds, men det är en annan diskussion.

High1ander
2006-11-13, 09:04
Det är precis så det låter, åtminstone om några här i tråden.

Lite ot men eftersom du frågar: Jag tror faktiskt det finns killar som är intresserade av att föra en konversation med en kvinna utan att för den skull försöka få doppa veken efteråt. Däremot är jag mindre säker på hur många som skulle tacka nej om tillfälle bjuds, men det är en annan diskussion.
Jag tycker mer att det e folk som sager att "andra tycker si o sa" och stoppar ord i munnen pa folk.

Sen e det ju klart som fan att det finns killar/tjejer som pratar pa krogen utan att hoppas fa doppa. Jag har faktiskt sagt nej till att ga hem med tjejer da det erbjudits. Men jag har inga problem med att folk antar jag bara e ute for att doppa. Daremot att hora att "alla man e valdtaktsman" e bara irriterande da det knappast inte "rattvis generalisering". Men att anse alla killar vill doppa anser jag e en "rattvis generalisering".

Tricklev
2006-11-13, 11:36
Suprise att du går mot strömmen.

Tack, surprise att du står och skriker med din högaffel bland resten av pöbeln.:thumbup:

Sunesha
2006-11-13, 12:29
Jag tror det är olika, men min egen erfarenhet är att det är grabbs som gnäller över att "alla" tjejer söker sig till bad guys. Jag brukar ställa frågan, vill du nu ha en tjej som söker sig till sådana då. Det brukar sluta att klyshan läggs ner då det mer handlar om att opponera och rationalisera bort sin egen känsla att man inte tillräckligt modig att ta tag i att snacka med den heta tjejen nr 22.

Sedan de tjejer som faktiskt känner på detta viset är faktiskt jävligt sorgligt. Dock känner jag inte många sådana tjejer.

Jag gillar de tjejer som gillar snälla grabbar som mig, för de uppskattar mig mer. Några tonårsryck i fara och vara tuffig och allmänt testoron laddad är jag nog inte idag. Men dessutom har jag träffat bättre tjejer idag.

Jag var en av de grabbarna som var "fan jävla brudar, varför väljer de inte mig och min kåta horbocks testo polare jämnt". Någonstans i livet växte jag i min självkänsla och fann det är inte så jävla svårt som jag trodde.

Sen av tjejer vill gnälla på det stereotypiska visset. Så är jag ganska bra på att inte lyssna och dra därifrån. Det ingen som tvingar mig att lyssna eller umgås med sådana tjejer.

Sedan tycker jag generellt sätt att hacka ner på tjejer som hamnar på misshandlande pojkar och inte lyckas dra därifrån, skall nog gå i deras skor och känna deras maktlöshet en stund innan man klankar ner på dem.

mini
2006-11-13, 12:36
Jag tror det är olika, men min egen erfarenhet är att det är grabbs som gnäller över att "alla" tjejer söker sig till bad guys. Jag brukar ställa frågan, vill du nu ha en tjej som söker sig till sådana då. Det brukar sluta att klyshan läggs ner då det mer handlar om att opponera och rationalisera bort sin egen känsla att man inte tillräckligt modig att ta tag i att snacka med den heta tjejen nr 22.

Sedan de tjejer som faktiskt känner på detta viset är faktiskt jävligt sorgligt. Dock känner jag inte många sådana tjejer.

Jag gillar de tjejer som gillar snälla grabbar som mig, för de uppskattar mig mer. Några tonårsryck i fara och vara tuffig och allmänt testoron laddad är jag nog inte idag. Men dessutom har jag träffat bättre tjejer idag.

Jag var en av de grabbarna som var "fan jävla brudar, varför väljer de inte mig och min kåta horbocks testo polare jämnt". Någonstans i livet växte jag i min självkänsla och fann det är inte så jävla svårt som jag trodde.

Sen av tjejer vill gnälla på det stereotypiska visset. Så är jag ganska bra på att inte lyssna och dra därifrån. Det ingen som tvingar mig att lyssna eller umgås med sådana tjejer.

Sedan tycker jag generellt sätt att hacka ner på tjejer som hamnar på misshandlande pojkar och inte lyckas dra därifrån, skall nog gå i deras skor och känna deras maktlöshet en stund innan man klankar ner på dem.
*cupid*

Daniiiel
2006-11-13, 12:40
Tack, surprise att du står och skriker med din högaffel bland resten av pöbeln.:thumbup:

Sen jag fick reda på att du är 19 och förmodligen en NV kille med mer finnar än min röv har hår och bara spelar Mr.Noble för att nån tjej ska tycka du är ball har jag förlorat respekten för det du skriver.

Hhoohohohohoooo

ON TOPIC: Jag tycker alla riktiga snygga tjejer faller för bad boys..hur vet jag? Jag får dem;)

Jense
2006-11-13, 12:43
Sen jag fick reda på att du är 19 och förmodligen en NV kille med mer finnar än min röv har hår och bara spelar Mr.Noble för att nån tjej ska tycka du är ball har jag förlorat respekten för det du skriver.

Hhoohohohohoooo

ON TOPIC: Jag tycker alla riktiga snygga tjejer faller för bad boys..hur vet jag? Jag får dem;)


det är bara du som ser de snygga tjejerna när dem är med sina badboys. då är det förbjudet, eftersom om du raggar får du på käften. öppna ögonen lite oftare så tror jag du ser en del egenskaper i andra tjejer som du kommer uppskatta

Pez
2006-11-13, 12:44
Sen jag fick reda på att du är 19 och förmodligen en NV kille med mer finnar än min röv har hår och bara spelar Mr.Noble för att nån tjej ska tycka du är ball har jag förlorat respekten för det du skriver.

Hhoohohohohoooo

ON TOPIC: Jag tycker alla riktiga snygga tjejer faller för bad boys..hur vet jag? Jag får dem;)
Ge dig nu. Du blev ownzorzzzz på eget bevåg med den öppningen.
Att skriva ett inlägg som ovanstående är jämförbart med att ge sig själv en örfil utan att fatta varför.

Sunesha
2006-11-13, 12:47
Jag tror nog det är fråga om livserfarenhet. Dessu mindre man vet dessu mer trångsynta brukar folks åsikter vara. Överlag brukar jag se det så iaf.

Daniiiel
2006-11-13, 12:54
Jag tror nog det är fråga om livserfarenhet. Dessu mindre man vet dessu mer trångsynta brukar folks åsikter vara. Överlag brukar jag se det så iaf.

Ja det och en mognads fråga.

Daniiiel
2006-11-13, 12:56
Ge dig nu. Du blev ownzorzzzz på eget bevåg med den öppningen.
Att skriva ett inlägg som ovanstående är jämförbart med att ge sig själv en örfil utan att fatta varför.

Nej men du pwnade mig*mini*

Fast jag förstår varför så, fast jag sa bara som jag tror det ärrrrr:D

Jense
2006-11-13, 13:00
Jag tror nog det är fråga om livserfarenhet. Dessu mindre man vet dessu mer trångsynta brukar folks åsikter vara. Överlag brukar jag se det så iaf.


a precis. men är man lite smart kan man nog tänka ut att det verkligen inte går. men det är klart, kärleken är stark

Abomination
2006-11-13, 13:07
Skulle vilja säga att det är alkoholisterna och misslyckade män som i första hand misshandlar sina fruar.

Det finns säkert en viss övervikt bland alkoholister och det man kan kalla för misslyckade män, rent proportionellt. Men den största gruppen misshandlare är förmodligen ändå, utåt sett, "normala" män. Alltså män med ett bra jobb, villa och barn. Åtminstone så är det den uppfattning jag har fått av dels medstudenter som själv har varit utsatta samt mina studier.

Me_Myself
2006-11-13, 13:16
Jag håller nog inte riktigt med er i det där varför somliga bara träffar badboys..
Jag har läst Eva Rusz bok Varför träffar jag alltid fel partner och jag tyckte hon hade vettiga teorier varför vissa människor alltid hamnar i samma destruktiva förhållanden.

Hon menar att det ofta bottnar i störda anknytningsmönster sen vi var små, hur vår kontakt var med våra föräldrar.

Det är lätt att fastna i ett mönster av dåliga relationer och för varje gång man hamnar i ett nytt så kommer man djupare ner i det. Samma sak upprepar sig gång på gång.
Personen stämplar sig kanske omedvetet som värdelös och tycker inte att hon/han förtjänar bättre. Sen finns det folk som inte vet om vad dem är värda och att dem faktiskt har rätt att begära att dem ska bli bra behandlade.

Angel
2006-11-13, 15:29
Are we just only dating the same person over and over again?

skaparn
2006-11-14, 09:22
Ge dig nu. Du blev ownzorzzzz på eget bevåg med den öppningen.
Att skriva ett inlägg som ovanstående är jämförbart med att ge sig själv en örfil utan att fatta varför.

Bra! Det borde finnas en sorts pwnd-alert så att alla de där som inte fattar när ett inlägg förvisat dem upp på läktaren slutar skriva, alternativt krälar offentligt i stoftet.