handdator

Visa fullständig version : Nytt träningsschema, byta ut övningar?


Brandten
2006-11-12, 14:03
Hej,

Jag har dragit ihop ett nytt schema och jag undrar ifall jag ska byta ut några övningar mot några andra, eller är det bra så här?

Male, 20 år, matchvikt på 74 kilo.

Har tränat ett år och lite till.

Måndag:
Bröst – Biceps

Bänkpress
Hantelpress snebänk
Cablecross over

Stångcurl
Hammercurl
ScottCurl

Onsdag:
Ben - Vader

Benböj
Benpress
Vadpress stående
Hacksquat

Fredag:
Axlar – Triceps

Sittande millitärpress
Millitärpress Bakom Nacken
Drag till hakan

Dips
Smal Bänkpress
Pushdown

Söndag:
Rygg

Marklyft
Latsdrag
Chins
Sittande rodd

Några tips?

MVH - Andreas :cool:

gnagaren
2006-11-12, 15:54
Det ser bra, kör på i några veckor och se ifall det funkar. :thumbup:

Brandten
2006-11-12, 18:06
Det ser bra, kör på i några veckor och se ifall det funkar. :thumbup:

Tack, då ska jag köra på med detta schema ett tag då.

Jontez
2006-11-12, 21:16
Ganska lika övningar mot vad jag kör, ser bra ut! Men kör du inte underarmar alls?

per pectoralis
2006-11-12, 21:22
Vad jag tycker att du skulle göra är att du skulle byta ut antingen sittande millitärpress eller millitärpress bakom nacken mot en övning för baksida axlar, då båda dom pressarna du har med mestadels är en övning för det främre axelpartiet.. Likaså för ryggen har du med chins och latsdrag på samma pass, där skulle jag skippa någon av dom, eller byta ut.. Några tankar från mej :)

Brandten
2006-11-13, 12:33
Vad jag tycker att du skulle göra är att du skulle byta ut antingen sittande millitärpress eller millitärpress bakom nacken mot en övning för baksida axlar, då båda dom pressarna du har med mestadels är en övning för det främre axelpartiet.. Likaså för ryggen har du med chins och latsdrag på samma pass, där skulle jag skippa någon av dom, eller byta ut.. Några tankar från mej :)

Okej, vilka övningar tycker du är bäst att köra för baksida axlar?


Tack för hjälpen.:thumbup:

Richard85
2006-11-13, 12:42
Finns där du lutar dig och kör med hantlar, som hantellyft åt sidan fast du böjer dig ner och kollar i marken. Finns omvänd pec dec..Cablecross maskinen, antingen som med hantlarna du kollar ner i marken och kör eller liggandes på en bänk..finns säkert fler..

Stab
2006-11-13, 16:09
Vad jag tycker att du skulle göra är att du skulle byta ut antingen sittande millitärpress eller millitärpress bakom nacken mot en övning för baksida axlar, då båda dom pressarna du har med mestadels är en övning för det främre axelpartiet.. Likaså för ryggen har du med chins och latsdrag på samma pass, där skulle jag skippa någon av dom, eller byta ut.. Några tankar från mej :)

Militärpress bakom nacke tar på baksida axlar lilla vän *whistle*

Annars ser det ut som ett helt ok nybörjar upplägg, bort med rodden och dit med latsdraget dock. Det gynnar dig nog mer