handdator

Visa fullständig version : Vilken delgren i SL väcker störst repspekt enligt dig?


130kg finsk sisu
2006-11-12, 13:29
Har inget att göra, så jag sätter denna poll i rullning! Själv röstar jag på bänkpress! Av rent egoistiska skäl. Egentligen är ju marklyft den kunliga grenen!*gah!* :smash:

Erik__
2006-11-12, 13:31
Marklyft!

Känns som att man kan äta sig till bänkresultat :em:

bubbe
2006-11-12, 13:37
MARKLYFT!

Power - lift helt enkelt.

130kg finsk sisu
2006-11-12, 13:38
Börja ät då?;)

Erik__
2006-11-12, 13:40
Börja ät då?;)

näääääääääää! män väger in under 80kg : )

jwzrd
2006-11-12, 13:45
Marklyft!

Känns som att man kan äta sig till bänkresultat :em:

+1

jwzrd
2006-11-12, 13:46
näääääääääää! män väger in under 80kg : )

Men ffs Erik.

-1

Erik__
2006-11-12, 13:47
Hehe, om jag äter upp mig 50kg tar jag också över 300 i bänk *kissass* låter rimligt att 50kg vikt ger 220kg mer på stången

EDIT: oj 320, då blir det 240kg mer på stången för min del.

polaren
2006-11-12, 14:16
Marklyft såklart! Också lättast att relatera till som motionär då utrustningen inte ger lika mycket som i bänkpress och knäböj.

Piranha
2006-11-12, 14:33
Vad ni är ute och cyklar.

Knäböj såklart, det är känslan att gå ut med att vikt på stången å stå där å känna belastningen genom hela kroppen.

jwzrd
2006-11-12, 14:36
Vad ni är ute och cyklar.

Knäböj såklart, det är känslan att gå ut med att vikt på stången å stå där å känna belastningen genom hela kroppen.

Mjo, men samtidigt, känslan av att lipa/skita på sig redan innan man ska försöka få loss stången från golvet i ett marklyft.

DavidN
2006-11-12, 14:50
marklyft, svårslagen känsla av tillfredsställelse att släppa ner stor vikt våldsamt :B

btw. rktiga män väger tresiffrigt ;)

Herkulez
2006-11-12, 14:52
Vad ni är ute och cyklar.

Knäböj såklart, det är känslan att gå ut med att vikt på stången å stå där å känna belastningen genom hela kroppen.
:thumbup:

Herkulez
2006-11-12, 14:52
btw. rktiga män väger tresiffrigt ;)
så säger min feta otränade kompis med

jwzrd
2006-11-12, 14:54
så säger min feta otränade kompis med

Men Sven Tren som inte har tränat sen i april?

DavidN
2006-11-12, 14:56
så säger min feta otränade kompis med

hehehehehe

Fartman
2006-11-12, 14:56
Böjen.

A.Pahkamaa
2006-11-12, 15:33
Knäböj.

mini
2006-11-12, 15:43
Jag måste nog säga böj. Böj är coolt och läskigt och tungt och jävligt.

Whistler
2006-11-12, 16:06
Mark. Det enda som utgår från så som saker ligger på marken. Knäböj, ställning. Bänkpress, ställning. Ingen tröja på samma sätt i marklyft heller.

Krampus
2006-11-12, 16:09
Mark, efter som det är minst teknik egentligen och de flesta kan utföra det och borde kunna relatera till det. Inte mkt som kan gå fel. Antingen går stången upp eller ej. Ren råstryka.

Böj nr två eftersom jag är så dålig på det, troligen jobbigast för kroppen att utföra.

Men för Svenne-Marräng är det nog bänk som är nr ett då den tycks vara den vanligaste SL-övningen bland "vanliga" gymmare och de kan relatera till sina egna vikter...

Pinglan
2006-11-12, 16:33
Knäböj helt klart- klarar man inte riskerar man att bli en blöt fläck på golvet, man måste vara modig för att lyfta tunga knöböjar. I marklyft händer det inte så mycket mer än att stången ligger kvar om man lastat den för tungt.

Bänkpress har jag ingen åsikt om! Tillhör den övningen SL? (läs- jag vill inte låtsas om att bänkpress finns eftersom jag är så jävla klen i den övningen *whistle* ;) )

petersson
2006-11-12, 17:16
Knäböj därför att det känns så tungt att gå ut med stången.

sunkan
2006-11-12, 17:29
Knäböj därför att det känns så tungt att gå ut med stången.

Hur känns det som när du sen böjer på knäna då?:D

Själv så röstar jag marklyft för att det helt enkelt är den roligaste grenen

petersson
2006-11-12, 17:40
Hur känns det som när du sen böjer på knäna då?:D

Själv så röstar jag marklyft för att det helt enkelt är den roligaste grenen

Haha :) Tycker nog känslan av hur tung stången är när man lyfter av den är värre än själva böjen.

Timme
2006-11-12, 17:51
Marklyft, all the way. Finns ingen övning som mäter en pesons styrka så bra som den gör. Det ända som finns är en stång laddad med skivor som ligger död på golvet. Det är bara du som kan göra något åt den "döda" vikten, inte en passare så långt ögat kan nå...

Du laddar upp som tusan och adrenalin sprutar och pulsen stiger. Ett stort andetag och spännd mage, du attackerar stången och DRAR! Du känner tyngden, kraften! Stången skär in i händerna sammtidigt som stången passeran knäna.

Du rätar ut ryggen och låser. Sedan står du bara där och känner dig oövervinnelig. Helt enormt. Marklyft är kungen av alla övningar!

edit: Mark är också roligast.

regus
2006-11-12, 17:52
Marklyft, all the way. Finns ingen övning som mäter en pesons styrka så bra som den gör. Det ända som finns är en stång laddad med skivor som ligger död på golvet. Det är bara du som kan göra något åt den "döda" vikten, inte en passare så långt ögat kan nå...

Du laddar upp som tusan och adrenalin sprutar och pulsen stiger. Ett stort andetag och spännd mage, du attackerar stången och DRAR! Du känner tyngden, kraften! Stången skär in i händerna sammtidigt som stången passeran knäna.

Du rätar ut ryggen och låser. Sedan står du bara där och känner dig oövervinnelig. Helt enormt. Marklyft är kungen av alla övningar!

edit: Mark är också roligast.

Du skrev det så bra att det bara är att "+1"

kollebolle
2006-11-12, 18:04
Marklyft, all the way. Finns ingen övning som mäter en pesons styrka så bra som den gör. Det ända som finns är en stång laddad med skivor som ligger död på golvet. Det är bara du som kan göra något åt den "döda" vikten, inte en passare så långt ögat kan nå...

Du laddar upp som tusan och adrenalin sprutar och pulsen stiger. Ett stort andetag och spännd mage, du attackerar stången och DRAR! Du känner tyngden, kraften! Stången skär in i händerna sammtidigt som stången passeran knäna.

Du rätar ut ryggen och låser. Sedan står du bara där och känner dig oövervinnelig. Helt enormt. Marklyft är kungen av alla övningar!

edit: Mark är också roligast.

Nationalpoet

Timme
2006-11-12, 18:49
Du skrev det så bra att det bara är att "+1"


Nationalpoet


Tack så mycket :) Det är verkligen något speciellt med marklyft.

Tricklev
2006-11-12, 19:17
Jämt race emellan marken och böjjen, men Marken vinner.

Osten80
2006-11-12, 19:18
Marklyft utan tvekan.
Halva böj känns sådär och utrustningen i bänken tar bort respekten i den övningen.

130kg finsk sisu
2006-11-12, 19:40
Till mitt stora förtret så märker jag att ingen gillar lång bänkpenis!:smash:

Lillgrabben
2006-11-12, 19:44
Till mitt stora förtret så märker jag att ingen gillar lång bänkpenis!:smash:


JAG! *whistle*



Men jag kanske är lite miljöskadad också.


Det ovan är om jag måste välja ut ett moment. Jag är lika imponerad av fina prestationer i alla 3 delgrenarna, men bänken ligger mig närmast så jag väljer den.

Peter!
2006-11-12, 20:36
Marklyft helt klart, markdräkten hjälper till minst, inte som i böj där utrustningen ger massor hjälp. Bänk tröjan hjälper till mycket oxå men inte lika extremt som i böj.
Marklyft är no.1!

sweetkarolina
2006-11-13, 13:50
BÄNK!

är en ganska speciell känsla att titta upp på x antal kg mer än vad man egentligen kan lyfta, släppa ner stången i bröstet och hoppas att passarna är vakna ifall skiten trillar ner på fel ställe.

mystic[-_-]
2006-11-13, 14:54
Marklyft pga det är minst hjälp där *drool*

Timme
2006-11-13, 17:19
']Marklyft pga det är minst hjälp där *drool*


Ja! :hbang:

Härligt att mark leder pollen. Vilken grym biff övning det är asså!

bertbert
2006-11-13, 18:22
Knäböj, för att jag har svårast för den. Mina träningsvikter är i bänk/böj/mark 6x95 / 6x115 / 6x155. Jag böjer ju knappt mer än jag bänkar för tusan. *cry*

Mark har jag mycket lättare för.

/Bertbert

Lucipha
2006-11-13, 19:34
Själklart marklyft. Det finns inga markdräkter som kompenserar för ett svagt grepp

Fetknoppen
2006-11-13, 19:43
Om jag vore egoist skulle jag svara knäböj eftersom jag behärskar den grenen ganska bra. Där är det bara att gå ut och ta i så blir det lite kilon.

Bänkpress kommer inte på tal eftersom tröjan ger så jäkla mycket. Dessutom kan det skilja nåt otroligt mellan två lyftare som båda tävlar med tröja. Den ena kan få ut 80kg av tröjan och någon annan får "bara" 30kg.

Jag svarar marklyft eftersom det inte går att fuska så mycket med utrustning där. Sitter dräkten åt för tight så kommer man inte ner till stången, och då blir det inga vikter. Marklyft är också en bra övning som mäter styrkan i nästan hela kroppen.

Knäböj skulle kunna vara en bättre gren om man bara plockade bort utrustningen. Jag tror personligen inte att vi skulle få se så många 300kg böjar på SM om man inte fick använda dräkt och lindor.

-AG-
2006-11-13, 21:59
Marklyft. Hade utrustningen inte funnits så kanske knäböj. Finns inte mycket som är ointressantare än bänkpresstävlingar, speciellt med dagens utrustning.

345.5 i bänk
2006-11-14, 12:04
Nu har man hittat in till kolozzeum kul forum där det är många som skriver.

Bästa delgrenen är ju helt klart bänkpress jag vore ju dum om jag sa nåt annat:hbang: . Mest respekt är nog en tung RAW bänk av en ren lyftare.

Vad gäller utrustningen så överlag så är det nog i knäböj mest kilon plockas ut......

polaren
2006-11-14, 12:06
Nu har man hittat in till kolozzeum kul forum där det är många som skriver.

Bästa delgrenen är ju helt klart bänkpress jag vore ju dum om jag sa nåt annat:hbang: . Mest respekt är nog en tung RAW bänk av en ren lyftare.

Vad gäller utrustningen så överlag så är det nog i knäböj mest kilon plockas ut......

Välkommen hit Fredrik Svensson (rätt gissat? ;)).

Nitrometan
2006-11-14, 22:41
Jag måste nog säga böj. Böj är coolt och läskigt och tungt och jävligt.
Precis så.

Men ändå röstade jag på mark. För mark är RESPEKT.

Jag säger bara Lars Norén.

Nitrometan
2006-11-14, 22:43
Till mitt stora förtret så märker jag att ingen gillar lång bänkpenis!:smash:
Pressvägen i bänk ska vara kort. Därför är kort bänkpenis bättre. *whistle*

sweetkarolina
2006-11-15, 12:04
Välkommen hit Fredrik Svensson (rätt gissat? ;)).


finns ju ett begränsat antal personer som bollar med dom vikterna...

polaren
2006-11-15, 12:14
finns ju ett begränsat antal personer som bollar med dom vikterna...

Jo men om 345,5 gällde knäböj ? ;D

EDIT: HAHA! Såg just att han tom nickade "345,5 i bänk", nu gjorde jag bort mig :)
Men jag fattade att det va Svensson! :D

emmzan
2006-11-15, 12:33
Tävlingsmässigt är det mest nervositet inför böjen- när man satt första är känner man ju dock att man "är med" i tävlingen och sen känns böjen bättre.

Mest rädsla/respekt inför marklyftet, när man är tokslut i kroppen och ska dra den där sista marken som sannolikt är på persvikt och man VILL INTEEEEE! :)

sweetkarolina
2006-11-15, 12:46
Tävlingsmässigt är det mest nervositet inför böjen- när man satt första är känner man ju dock att man "är med" i tävlingen och sen känns böjen bättre.


Visserligen, men jag tror nog bänken ger lika mycket nervositet. När jag har fått första bänken så känner jag mig säker.

Dominance
2006-11-25, 20:49
Marklyft och knäböj