handdator

Visa fullständig version : Skivsläppstråden


Sidor : [1] 2

PowPow
2006-11-12, 02:47
Måste ju ha en tråd där man kan tipsa om skivor som släpps och som man tycker andra borde ta del av. Det närmar sig ju jul, och då brukar skivsläppen komma tätt. Håll er till färska skivor, som släppts i dagarna du skriver inlägget, eller som släpps inom en väldigt snar framtid. Och skriv för guds skull en mening eller två om vad det är för någon musik och artist! Ingen tjänar något på att man drar in en lista på 6000 slayer-plattor, som brukar bli fallet med musiktrådarna här.

Magic Numbers: Those the brokes. Släpptes 8:e november och är uppföljare till självbetitlade debutalbumet som släpptes förra året. Myspop-skiva som av mig utnämndes till årets skiva innan jag ens hade lyssnat på den. Så säker kände jag mig på att den skulle bli bra efter jag hört singeln. Lite under förväntan (än så länge - den växer!), nästan som en kopia på förra släppet, men ändå, årets än så länge bästa släpp.

Yusuf Islam (Tidigare känd som Cat Stevens): An other cup. Släpps 15:e november i Sverige, men går redan att få tag på om man anstänger sig lite (mycket lite). Ingen favoritartist, men alltid kul att följa en sådan legend med så tungt bagage. Har inte lyssnat på skivan än, så jag kan inte uttala mig om hur det låter.

PowPow
2006-11-12, 03:28
Har lyssnat genom sistnämnda skivan för första gången nu, och jag gillar det. Yusufs resa från 70-talet (vilken jag såklart inte deltog i, annat än retrospektivt) tycker jag hela tiden har gått väl. Han har utvecklats, men ändå inte tappat det som gör hans musik unik. Men hör på nya skivan att han är äldre. Rösten är inte lika lekfull, men den har något annat. Kanske pondus?

Cat Stevens för mig är föräldrarnas källare, och det något knastriga ljudet från de väl begagnade LP-skivorna, som en gång var min pappas. Att höra Yusuf i sina nyare produktioner, med allt vad det ljudbildsmässigt innebär, är fortfarande något ovant. Men jag gillar det, tror jag.

prime^
2006-11-12, 03:33
Alla Sister Hazels album tycker jag e bra.. Finns några riktigt grymma låtar på alla album! Sjukt bra!

PowPow
2006-11-12, 03:58
Alla Sister Hazels album tycker jag e bra.. Finns några riktigt grymma låtar på alla album! Sjukt bra!

*rolleyes*
Antingen är du inte läskunnig eller så är du alldeles för trött för ditt eget bästa.

Har de släppt ny skiva i dagarna? Ska de släppa nytt? Vad heter den? Har du hört den? Vad tycker du/vad hoppas du på? Lite mer än att du tycker att alla deras album är bra, för det säger inget om eventuellt aktuellt släpp. Detta var alltså inte en musiktips-tråd, utan en tråd med tips om nya släpp.

Snake
2006-11-12, 13:26
Foo Fighters - Skin & Bones: Akustisk liveplatta med många av deras bästa låtar. Jag fetdiggar akustiska versioner så för mig är den guld.
Släppt den 7e november.

"Here's Dave Grohl as you've seldom seen him before: not just live, but as the title Skin And Bones may hint, stripped down to his acoustic core. Well actually, not quite. Rather than just Grohl and a six-string, this collection--recorded at the Pantages Theatre in Los Angeles--harks back to the ensemble feel of Nirvana's 1994 album Unplugged in New York, familiar songs rebuilt by the Foos and a cast of musicians including violinist Petra Haden, keyboardist Rami Jaffee, and even a member of that now legendary Nirvana session, Pat Smear. Stripped of the anthemic breeziness and solid, muscular riffing that have become Foo trademarks, Skin And Bones relies more on prettifying the arrangements with strings, shakers, and slow splashes of cymbal, and occasionally uncovering new levels of pathos beneath the sweat and grit. "Walking After You" feels custom-written for this format, while the crescendos of "My Hero" gain a little more humanity in this more intimate setting. And when the bigger hits come, Grohl makes up for the absence of feedback and fireworks with sheer frontman charisma, summoning up some throaty Springsteen emotiveness on "Best of You" and climaxing with a heroic "Everlong.""

Tricklev
2006-11-12, 13:30
Bat out of hell 3, the bat is loose - Meat loaf släpptes för några dagar sedan, är Meat loafs senaste album och den tredje i serien Bat out of hell albumen. Vissa låtar är grymma, vissa är mindre bra och det finns 1 låt jag inte kan lyssna på, lite besviken då dom andra Meat loaf albumen alla har varit storfavoriter.

skaparn
2006-11-12, 13:50
Visceral Bleeding - Absorbing the Disarray
Har bara hört ett spår på http://www.neurotic-records.com/, men även om resten mot förmodan skulle vara dåligt så var det spåret tillräckligt bra för att motivera köp. Jag har inte riktigt koll på exakt när den släpps, men man kan förhandsbeställa från skivbolaget vilket jag borde göra.

Rock'nRoll
2006-11-12, 13:55
Watain och Katharsis släpper nytt i början av 07.

PowPow
2006-11-12, 14:09
Watain och Katharsis släpper nytt i början av 07.

Återkom då i början av 07 ;)

Nice Skaparn, Tricklev och Snake. Ni fattade poängen.
Har redan fått ett tips jag missat till och med! SKa inte säga vems det var, så kan alla känna sig nyttiga :thumbup:

guest
2006-11-12, 14:41
My Chemical Romance - Black Parade

Oj oj oj vad bra det är. Har gått nonstop ett par dagar nu. Finns inte en dålig låt på plattan.

" Musiken är en fantastisk rockopera från början till slut och låter som en grym mix av Queen, Bowie och Green Day."

grisbil3n
2006-11-12, 21:15
Watain och Katharsis släpper nytt i början av 07.

*fontänorgasm*

Pumpitup
2006-11-12, 21:47
Absolute Kidz Vol 19
24 hitz med hela familjens favoritartister!

Äntligen en ny, har längtat sååååååå länge!
Dem 18 första samlingarna är alla jättebra, speciellt dem senaste med många Darin- och Amy Diamond-låtar! :thumbup:

flenders
2006-11-12, 21:50
Damien Rice släppte sin nya skiva "9" nu nyligen. Sjukt bra.

BigForre
2006-11-14, 17:30
Damien Rice släppte sin nya skiva "9" nu nyligen. Sjukt bra.

Såg det på Roslagsbanan idag, undersöks i detta nu. Har höga förväntningar efter det otroliga första album han släppte (O). Blir troligen att åka och handla om några dagar.

egge
2006-11-29, 00:40
My Chemical Romance - Black Parade

Oj oj oj vad bra det är. Har gått nonstop ett par dagar nu. Finns inte en dålig låt på plattan.

" Musiken är en fantastisk rockopera från början till slut och låter som en grym mix av Queen, Bowie och Green Day."

Sitter och lyssnar på den nu, kände att jag blev tvungen att sakffa den efter att jag hörde Welcome to the black parade på trackslistan och den låten är fortfarande skiiitbra men många av låtarna var lite trista. En bra ny bekantskap är det dock.

The_RobRoy
2006-11-29, 00:47
Absolute Kidz Vol 19
24 hitz med hela familjens favoritartister!

Äntligen en ny, har längtat sååååååå länge!
Dem 18 första samlingarna är alla jättebra, speciellt dem senaste med många Darin- och Amy Diamond-låtar! :thumbup:

Sluta håna Amy, hon är fan bra på riktigt!

Bra tråd förövrigt, har varit ont om nya bra skivor hos mig

Chaan
2006-11-29, 01:01
This Ending - stenhård hårdrock. Själva skivsläppet i sig lär bli en rättså ösig sak så då e man där :)

Löjtnant Blank
2006-11-29, 01:04
Jag längtar efter Jays nya.

n1tro
2006-11-29, 02:09
skulle gärna vilja se gnr släppa sitt jävla album i år... litar på axl :cool:

eandersson
2006-11-29, 06:16
Dir en Grey - Agitated Screams of Maggots släpps på singel den 1 december.

Dir en grey, en japansk J-rock grupp grundad 1997 av några av medlemmarna från bandet LaSadies. Gruppens texter är ofta samhällskritiska och handlar om ofta om döden och våldtäckter. Bildades i februari 1997 och släppte sin första skiva, Missa i juli samma år. - mixtrat från wikipedia.

Chaan
2006-11-29, 17:51
en japansk J-rock grupp

J-rock frågetecken

eandersson
2006-11-30, 05:58
J-rock frågetecken
J-Rock = Japansk rock :)

Men Dir en Grey kan man även sortera (eller kunde) in i en nära genre kallad Visual Kei. Där man lägger extra tyngd på utseendet. Klädstil, smink med mera.

fothermucker
2006-11-30, 08:17
Mos Def - True Magic verkar lovande om man inte är den som är den.

Edit: släpps ~19:e december

skaparn
2006-11-30, 08:49
Mos Def - True Magic verkar lovande om man inte är den som är den.

Edit: släpps ~19:e december

Jag är nog den som är den. Tycker Mos Def haft svårt att leva upp till Black Star och Black on Both Sides. Det där lät nog vansinnigt "bättre förr", men jag kan inte rå för det.

Fast det klart, nog kommer jag ge även denna en chans. Jag menar inte att han är dålig, bara sämre.

Edit: Vet du förresten om Talib dyker upp på den nya? Jag gillar Talib.

FreCKo
2006-11-30, 10:45
My Chemical Romance - Black Parade

Oj oj oj vad bra det är. Har gått nonstop ett par dagar nu. Finns inte en dålig låt på plattan.

" Musiken är en fantastisk rockopera från början till slut och låter som en grym mix av Queen, Bowie och Green Day."

Hörde låten Black Parade, den var ganska bra tills dom drog igång hela punkgrejen... Bara typ marsch-virvel och sång gav mig feta Queen-vibbar, och hade hela låten varit så hade den varit skitbra... Nu vart den rätt dålig.

This Ending - stenhård hårdrock. Själva skivsläppet i sig lär bli en rättså ösig sak så då e man där :)

Fan, måste kolla upp dom där... Känner igen namnet.

fothermucker
2006-11-30, 12:23
Jag är nog den som är den. Tycker Mos Def haft svårt att leva upp till Black Star och Black on Both Sides. Det där lät nog vansinnigt "bättre förr", men jag kan inte rå för det.

Fast det klart, nog kommer jag ge även denna en chans. Jag menar inte att han är dålig, bara sämre.

Edit: Vet du förresten om Talib dyker upp på den nya? Jag gillar Talib.

Vi delar uppfattning om det där faktiskt, och ja, Talib ska dyka upp.

Guest Features on Tru3 Magic
Talib Kweli
Production on Tru3 Magic
Kanye West
Pharrell Williams
RjD2
88-Keys
Q-Tip

PowPow
2006-12-02, 02:21
Amy Winehouse: Back to black
Släpp: 061204
http://static.cdon.com/000/524/524635.jpg

Hennes, mig veterligen, andra album. Förra hette Frank och var hur härlig som helst. Sarkastiska och uppstudsiga texter från en stark, ung, engelsk kvinna. Jag blev störtförälskad i den skivan, och låten "Fuck me pumps" spelas fortfarande (om än inte så ofta) i min stereo.

Nu kommer i alla fall en ny skiva med henne. Hur inte hunnit lyssna på den tillräckligt mycket för att säga vad jag tycker. "Mognare" är ett ord många recensenter valt att definiera den vid. Jag vet som sagt inte än. Än så länge låter det bra. Soft, så som souljazz ska låta. Texterna verkar inte riktigt ha den vassa egg som de hade på förra skivan dock, men det kan kanske vägas upp med ett mognare sound. Vi får se.

PowPow
2006-12-02, 02:36
Jay Z: Kingdom Come
Släpp: 061122
http://static.cdon.com/000/499/499807.jpg

Inget Jay Z-fan kan väl egentligen ha missat att han har släppt sin "come back-platta". Personligen frågar jag mig om man inte måste ha varit borta för att göra en comeback. Tycker han har figurerat och medverkat i massa sammanhang, släppt mixtapes och samlingsplattor var varannan dag de senaste åren.

Nåväl, hiphopens Prince släpper första egna plattan på tre år i alla fall. Hate it or love it.. or just don't give a fuck. Det enda jag kan säga om den är: Bra, men tråkig. Jay Z (eller man kanske ska kalla honom "The artist formerly known as the artist who made The Black album?") har aldrig släppt något som fått mig att göra något annat än att stillsamt digga med. Ja, förutom The Black Album då.

Här kan du provlyssna skivan (http://www.cdon.com/product.phtml?prod=632729#) (länken hittar du under cover-bilden)

PowPow
2006-12-02, 02:44
Bra tråd förövrigt, har varit ont om nya bra skivor hos mig

Vad gillar du för någon sorts musik, då?

skaparn
2006-12-02, 08:35
Trivium - The Crusade

Har funnits på scenen ett bra tag nu, men jag tror det är bara häromdagen den släpptes officiellt. Kompetent och hård thrash metal.

http://www.roadrunnerrecords.com/newreleases/dynimages/TRIV_CRUSADE-COVER-lores.jpg

För övrigt såg jag när jag letade upp bilden på Roadrunner att Fear Factory har släppt en Best of i dagarna. Det kan vara en bra julklapp till den som vill komma in på teknisk/symfoni/thrash/death/progressive metal.

Sedan är det som vanligt när det är en samling - är detta det bästa?

Track Listing:
1. Martyr
2. Scapegoat
3. Scumgrief
4. Demanufacture
5. Self-Bias Resistor
6. Zero Signal
7. Replica
8. Shock
9. Edgecrusher
10. Resurrection
11. Cars
12. Linchpin

PowPow
2006-12-04, 01:37
Tips någon?
Är det någon som över huvud taget läser vad man skriver?

Snake
2006-12-04, 01:40
Tips någon?
Är det någon som över huvud taget läser vad man skriver?

Jag gör. Musik är ett stoooort intresse.
Skulle kunna bombardera den här tråden men jag vill inte få en Aliquis-stämpel på mig :)

MilkmaN
2006-12-04, 02:29
Hittade

Wolfmother inatt.

Riktigt bra tycker jag. Ska tydligen vara åt metal-hållet men jag håller inte med. Minds Eye och Dimension är riktigt bra.

Wolfmother heter albumet också.


Skaparn jag lyssnade på fuck me pumps (dock i nån edit, fick ej tag på en riktig). Den sög :(

PowPow
2006-12-04, 02:34
Jag gör. Musik är ett stoooort intresse.
Skulle kunna bombardera den här tråden men jag vill inte få en Aliquis-stämpel på mig :)

Ja, hade man skrivit om alla nysläppta skivor hade det kanske blivit lite mycket :) Man får väl hålla sig till de som man har något att säga om.

Men ja, du har ju bara skrivit om en, och den gillade jag (och hade missat). Så skriv gärna om fler, när och om du känner för det!

PowPow
2006-12-04, 02:40
Skaparn jag lyssnade på fuck me pumps (dock i nån edit, fick ej tag på en riktig). Den sög :(

Antar att det var riktat till mig, och inte till Skaparn? Det var ju jag som tog upp Amy Winehouse (som gjort låten).

Gillar man inte soul och jazz och kaxiga engelskor så är det ju inte så konstigt. Gillar man det, så förstår jag inte hur man kan ogilla henne dock! Fast ja, jag vet inte heller vilken version du fick tag på. Jag har bara hört albumversionen.

Om du inte gett upp henne än, så lyssna på Wake up alone, spår nummer 8 på nya skivan Back to black. Riktigt soft och härligt, enligt mig. Ganska bra sammanfattning av hennes nya skiva för övrigt: riktigt soft och härlig. Inte lika rolig som förra. Lite mer allvar nu.

Edit: Fast vid närmare eftertanke så var inte förra skivan speciellt jazzig.

Chaan
2006-12-09, 15:23
This Ending

Fan, måste kolla upp dom där... Känner igen namnet.

Släpps på Harry B James ikväll.

This Ending spelar skivor så det blir nog en del musik.

MickeZZ
2006-12-09, 15:47
Daath - Nytt band pa Roadrunner Records. Slapper sin forsta platta i borjan pa 2007. Lyssna pa laten Ovum har:

http://www.roadrunnerrecords.com/Music/index.aspx?artistID=279

San't javla tryck.

TCOG
2006-12-09, 18:04
Nas - Hip Hop Is Dead

finns redan på nätet.....

tobbeg
2006-12-09, 18:08
The clipse - Hell hath no fury.

Efter lååångt skivbolagsbråk har äntligen the clipse släppt uppföljaren på Lord Willin.

Skitig hiphop när den är som bäst.

PowPow
2006-12-11, 01:43
Laleh: Prinsessor
Släpptes: 061206
http://static.cdon.com/000/505/505259.jpg

Laleh, vår egna popdrottning, har släppt sin andra skiva. Den första blev så överväldigad av goda recensioner att det var svårt att höra musiken genom alla rosorna. Överskattad i mitt tycke, men den kom vid en bra tidpunkt, och timing kan ju i sammanhanget ofta vara det som gör en flipp till en flopp - eller vice versa.

Efter första genomlyssningen var jag irriterad. Inte på musiken, utan på DN:s recensent Kristin Lundin (http://www.svd.se/dynamiskt/rec_skivor/did_14211888.asp) som i sin överskrift sammanfattade skivan med "Inte lika unik längre". Hon skriver i sin recension att Laleh "nu blivit ett alternativ till andra" och drar in referenser som Anna Ternheim och Regina Spektor, och jag frågar mig vem det är som har missuppfattat Ternheim och Spektor - Lundin eller jag?

Det här med referenser är en epedemihärd bland svenska recensenter. Ju fler desto bättre, och ju mer svåråtkomlig musiken som man refererar till är, desto bättre. Det ultimata är om man någon gång på 60-talet såg ett band i en källare i Berlin, tillsammans med endast en handfull åskådare, och utan någon ljudupptagning. Var detta bandets enda spelning, så är det än bättre! Fru Lundin tar i och för sig inte upp några svåråtkomliga artister (snarare tvärt om), men jag blir ändå så trött på det hela. Referenser kan göra sig bra i recensioner, men jag skulle efterlysa att lite av den tid som lades på att leta efter coola referenser hade lagts på att lyssna på musiken som står i centrum. För det tycker jag inte Lundin gjort. Att säga att Laleh blivit ett alternativ till tidigare nämnda artister, är att förutsätta att lyssnaren vill lyssna på vad som helst, så länge det är en kvinna som framför det, det ingår i popgenren, och det är en del av det synkrona musiklivet.

Jag tycker inte att Laleh har blivit mindre unik. Lundin skriver att Laleg på debutalbumet "kryssade planlöst mellan svenska, engelska och persiska", och att hon numera bara sjunger på svenska och engelska. På förra skivan upplevde jag inte något större planlöst språkkryssande mellan spåren. Enda skillnaden är att hon på sin förstsläppta skiva framförde två låtar på Persiska. Enligt mig skivans sämsta spår. Jag fattade ju ingenting.

Nej, fru Lundin kan ta sin avsaknad av unikhet och stoppa upp i sin musikanläggning (som ändå inte verkar användas). Enligt mig har Laleh nu släppt en skiva vars innehåll överträffar den förra med råge. Hon har har lagt sitt försök att på de svenska spåren försöka bli en 2000-talets kvinnliga Cornelis Vreeswijk åt sidan, och har blivit Laleh - musikern. Med allt vad det innebär. Och DET är unikt. Det är bara till att lyssna på skivan för att inse att den är mer unik än hennes förra skiva, där hon spottade ut några potentiella hits och varvade det med bleka Cornelis-efterliknelser och dåligt komponerade låtar som försökte förgyllas med ett persiskt språkbruk. Första hitten är väl ganska avgjort November, och jag tror att nästa kommer bli Call on me. Båda två är oerhört utstuderade, och Laleh, som själv har stått för så gott som hela ledet i produktionen har lyckats skapa ett oerhört grandiost ljud, som jag i genren inte hört på denna sidan millenieskiftet.

prime^
2006-12-11, 02:02
*rolleyes*
Antingen är du inte läskunnig eller så är du alldeles för trött för ditt eget bästa.

Har de släppt ny skiva i dagarna? Ska de släppa nytt? Vad heter den? Har du hört den? Vad tycker du/vad hoppas du på? Lite mer än att du tycker att alla deras album är bra, för det säger inget om eventuellt aktuellt släpp. Detta var alltså inte en musiktips-tråd, utan en tråd med tips om nya släpp.

Haha jag va nog trött ja :D förlåt

Sister Hazel är gruppen, Absolutely heter albumet. Det skulle släppas någon gång då jag skrev mitt dumma inlägg. Har blivit släppt nu med andra ord. Gruppen är väl inte speciellt stor här i europa, inte i Sverige iallafall. Kan faktist inte sätta non genre på dom för jag är ruskigt kass på det. De flesta låtarna är väl såkallade sing-alongs. Tycker det är väldigt lättlyssnat och bra. Skiljer sig lite väl från det jag lyssnar på vanligtvis, tycker det är skönt med lite variation ibland.
Finns små snuttar att lyssna på deras hemsida:
http://www.sisterhazel.com/main.php?content=home

PowPow
2006-12-11, 02:26
Haha jag va nog trött ja :D förlåt

Sister Hazel är gruppen, Absolutely heter albumet. Det skulle släppas någon gång då jag skrev mitt dumma inlägg. Har blivit släppt nu med andra ord. Gruppen är väl inte speciellt stor här i europa, inte i Sverige iallafall. Kan faktist inte sätta non genre på dom för jag är ruskigt kass på det. De flesta låtarna är väl såkallade sing-alongs. Tycker det är väldigt lättlyssnat och bra. Skiljer sig lite väl från det jag lyssnar på vanligtvis, tycker det är skönt med lite variation ibland.
Finns små snuttar att lyssna på deras hemsida:
http://www.sisterhazel.com/main.php?content=home

Ja, Sister Hazel lyssnades det ganska friskt på i min umgängeskrets på gymnasiet. My Winter och Beautiful Thing är låtar som jag kommer ihåg. Har bara lyssnat på den skiva som dessa spår är på. Gjorde en raid på Skivesset (butik med begagnade skivor) och undersökte några andra (eller någon i alla fall) av deras skivor, men det föll mig inte i smaken längre.

Men ja, nu har du fattat hur det går till i alla fall, så tipsa på om aktuella skivor!

Här får ni alla en bild på Laleh, bara för att hon är så oerhört snygg. Hon är 1:a på min snyggast just nu-lista. LÄTT!

http://img177.imageshack.us/img177/9236/lalehpress1ag0.jpg

PowPow
2006-12-14, 03:54
Ying Yang Twins: Chemically Imbalanced
Släpptes: 20061206
http://static.cdon.com/000/516/516915.jpg

Jag har alltid uppskattat Ying Yang Twins musik. Inte för att den är bra, men för att den innehar ett högt underhållningsvärde. Ungefär samma fenomen som jag får när jag lyssnar på Lil Jons musik, och det är kanske inte så konstigt, då det ju är i samma genre: Crunk.

Crunk är kul. Det är något man kan dra på när man är på gymmet och behöver lite svordomar och skrik i öronen. Eller när man är på en fest med dålig musik, och tar över stereon, kopplar in sin mp3-spelare, skriker IT'S CRUNK, BITCH! OKEEEY?! Självklart med lite distans till musiken som sådan. Dansgolvet ska jag inte nämna, för vad som händer där när nån fet crunklåt börjar dunka kan ni nog räkna ut själva.

Men denna skiva har något annat. Den skämtsamma distansen som brukar krävas för att uppskatta crunken behövs inte längre. Jag har kommit på mig själv med att sätta på den på en vanlig vardaglig promenad två gånger nu. Och just nu sitter jag här, klockan 03:42, och lyssnar på den. Och jag gillar det.

Den har fortfarande det härliga crunkiga soundet, och orden "crunk", "bitch" och "shake" förekommer fortfarande minst 600 gånger per låt. Men den har något mer. På Spåret Take it low stiger Los Vegas in och bidrar till en soulig låt som får mig att tänka på Boys II Men. Fast bra. Lyssnar man vidare på spåret Family så känns det som om man hamnat i något slags ingenmansland, där crunken möter Bone Thugs n' Harmony, som i sin tur någonstans på vägen mötte gospeln. På spåret Dangerous stiger Wycleaf Jean in och river iväg sin bästa prestation sen november, i en låt som kommer få varenda arsel med vett att skaka. Allt kompanjerat av ett rungande riff som aldrig blir tråkigt, och det utmynnar i en crunkens version av Black Betty. Spåret Jigglin bidrar med ett tidlöst riff och visar mixar så förutsägbara och klicheartade att det inte kan bli något annat än bra. Får inte den dig att gunga med så får du sätta på Jack it up, där Taurus är med och medverkar i den låt som antagligen kommer bli den som spelas på golven.

Bärs
2006-12-14, 08:12
En lämplig julklapp till dem som gillar 50-tals rock'n'roll och liknande är Jerry Lee Lewis nyaste platta Last Man Standing. Den består av 21 duetter med diverse kända artister som Mick Jagger, Keith Richards, Neil Young, BB King, Eric Clapton, John Fogerty, Bruce Springsteen, Jimmy Page etc. Stilen är trots detta alltigenom typisk JLL-musik och plattan är välgjord och underhållande att lyssna på.

http://www.jerryleelewis.nl/en/NewAlbum.htm

Scratch89
2006-12-14, 08:32
Neverstore - So much is not enough

Endast en singel än så länge.
De kallar väl sig själva punkrockare, och det är väl vad det låter som. Ett lokalt band som blivit signade av Sony BMG och turnerar just nu som förband åt Backyard Babies. Känner sångaren/gitarristen lite flyktigt, och deras skiva är på väg (om den nu inte redan är släppt).

Scratch89
2006-12-14, 09:33
Plus 44 - When Your Heart Stops Beating

Basist och sångare Mark Hoppus och trummis Travis Barker från blink-182 har gjort ett nytt band. De låtar jag har hört låter skitbra. Det låter som blink hade låtit om de fortsatt.

Sonny
2006-12-14, 10:30
Några sköna släpp från året som gått:

Slayer - Christ Illusion
Jag var lite skeptisk mot den efter att ha hört Eyes Of The Insane några månader innan skivan släpptes men jag måste erkänna att jag blev väldigt positivt överaskad när skivan släpptes. Skivan är väldigt jämn rakt igenom och jag skulle vilja påstå (som många andra) att den är den bästa skivan sen början av 90-talet. Det låter mer "gamla" Slayer än vad t.ex. God Hates Us All gjorde (även om det är en riktigt bra skiva det med imo.) Till och med Eyes Of The Insane är grym efter man gett den en chans.

En given julklapp till vilket metalfan som helst.

Cannibal Corpse - Kill
Den här skivan missade jag faktiskt totalt, jag upptäckte och fick tag i den två veckor (!) efter att den hade släppts. Finns inte allt för mycket att säga om skivan, CC manglar på som vanligt och resultatet är vad man kan vänta sig, en tung, rå och skoningslös platta. Sången är mixad något högre på den här skivan än vad den vanligtvis är, vissa gillar det inte, vissa gör det. Jag personligen tycker det låter skitbra, finns ingen bättre growlsångare än George.

Känner du ett DM fan som inte har den här skivan, en given julklapp.

flenders
2006-12-14, 12:53
Eftersom det bara verkar vara aukustiskt musik som det snackas om så tänkte jag upplysa om lite härlig elektronisk musik. Bästa rekommendationen är Ton B - Dream by Daylight. En dubbel CD med trance, progressiv och house.

Scratch89
2006-12-14, 13:55
Eftersom det bara verkar vara aukustiskt musik som det snackas om så tänkte jag upplysa om lite härlig elektronisk musik. Bästa rekommendationen är Ton B - Dream by Daylight. En dubbel CD med trance, progressiv och house.

Va? ;)

Löjtnant Blank
2006-12-14, 14:01
Varför har ni likadana avatarer?

flenders
2006-12-14, 15:16
Varför har ni likadana avatarer?Tack vare Nina Ls tråd. Jag bytte ganska snabbt till den och upptäckte senare att även Scratchy körde med den. Vet inte vem som var först men när jag tänker efter - who gives a #%)#?

Sonny
2006-12-14, 18:38
Tack vare Nina Ls tråd. Jag bytte ganska snabbt till den och upptäckte senare att även Scratchy körde med den. Vet inte vem som var först men när jag tänker efter - who gives a #%)#?"fuck" stavas det.

Bump, btw. Mer skivtips!

PowPow
2006-12-16, 03:56
Moneybrother: Pengabrorsan
Släpptes: 20061206
http://static.cdon.com/000/502/502919.jpg

En skiva bestående av 9 covers översatta från engelska till svenska, och en jullåt i form av en engelskspråkig, egenskriven duett med Jerry Williams.

Kan tänka mig att många som tidigare gillat Anders Wendin (a.k.a. Moneybrother) kommer att ogilla skivan, medan många som tidigare ogillat honom kommer kunna uppskatta den. Jag själv har aldrig haft speciellt starka känslor för hans tidigare verk. Han har lyckats beröra mig på några enstaka spår, men inte mer än så. Och denna skiva berör inte heller. Känns lite som om Winnerbäck möter Ulf Lundell. Wnnerbäck avskyr jag, och vill jag lyssna på Lundell så sätter jag hellre på någon av hans plattor. Det finns dock två låtar som sticker ut, och det är julduetten med Jerry Williams, som faktiskt låter bättre än man kan tro. Den andra låten som sticker ut är Jag skriver inte på något, som lite påminner mig om De lyckliga kompisarna, eller något annat utdaterat svenskt punkband. Men jag menar, vem lyssnar på sånt nu för tiden?

PowPow
2006-12-16, 04:19
Beatles: Love
Släpptes 20061122
http://static.cdon.com/000/490/490772.jpg

Bealtes tidigare producent George Martin med son har med utgångspunkt i det material som producerades i gamla studion Abbey Road gjort en ny skiva med nya ackompanjemang, arrangemang och mixningar. Ganska spännande.

skaparn
2007-01-04, 09:20
I dagarna har det släppts två samlingsplattor som den oinvigde borde köpa som inkörsport. Egentligen är väl all introducerande text onödig men jag kan väl säga som så att de här banden spelat en viktig roll i framväxten av hip hop. NWA födde gangsterrappen och medlemmarna blev som bekant stora på egna håll efteråt. Gang Starr med Guru som frontfigur är i mitt tycke bland den bästa rappen som existerar. DJ Premier har ju på sedan Gang Starr, och under tiden, haft ett finger med i väldigt många produktioner.

The Best of N.W.A. (http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Agzfoxq8rldte)

http://img407.imageshack.us/img407/7536/nwaex2.jpg (http://imageshack.us)


Mass Appeal: The Best of Gang Starr (http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=A0zd7ylknxpeb)

http://img175.imageshack.us/img175/8391/gangstarrwz9.jpg (http://imageshack.us)

skaparn
2007-01-04, 15:47
Inte så vansinnigt bra, men ett nytt rekord i att konsultera slumpgeneratorn och låta den välja i läskigaordlexiconet är det nog.

Decaying Form - Chronicles of Decimation

http://img151.imageshack.us/img151/38/128741ap6.jpg (http://imageshack.us)

Med sommarklassikerna:

1. Putridity In Disarray: With Ruin Comes Rotting
2. Feeding Organism: Corporal Beings Engulfed
3. Necrotic Consumption: Disgorging The Remnants
4. Devouring The Infestations: Emasculating Self-Immunity
5. Exhumed Monolith: Mounds Of Human Decomposition
6. Vivisection Of Gods: Image Of Man Disemboweled
7. Immolated Desecrations: The Repugnant Seed
8. Re-Decapitation: Cycle Of Extermination
9. Purulent Secretions: Pus Spewing From Syphilitic Spores
10. Worming Existence: A Masticating Monstrosity

PowPow
2007-02-24, 19:10
Timbuktu: Oberoendeframkallande
Släppt: 20070221
http://static.cdon.com/000/545/545919.jpg

Varje gång jag tänker "Undrar om inte Timbuk ska släppa ny skiva snart", så kommer det en skiva, som ett brev på posten. Och det är alltid lika intressant. Ett vanligt fenomen bland artister är ju att deras första skiva är det mästerverk som gör deras namn, och sen går det bara utför. Med Timbuktu är det, enligt mig, tvärt om. Visst, hans första skiva T2 Kontrakultur är väl något utav en modern klassiker i genren, men han har absolut inte gått ner sig efter den. Snarare tvärt om.

Jag har bara lyssnat genom skivan en gång, och den är långt ifrån så nytänkande som hans tidigare skivor. Men det kan kanske vara bra; risken är att musiken kommer i andra hand om man forcerar nytänkandet. Men den verkar okej i alla fall, och han kommer säkert lyckas med det han tidigare lyckats med: Få stockholmare sjunga på skånska på dansgolven. Jag vet inte till vilken låt än, men det kommer väl.

Rock'nRoll
2007-05-09, 18:26
Dinosaur JR - Beyond släpptes nu i dagarna. Ännu bättre än jag någonsin vågade hoppas. Gillar du bra musik så kolla upp!

Adde_15
2007-05-10, 13:58
För er som gillar trance så är ju Tunnel Trance Force ett givet val.
Vol. 40 kom för ett tag sedan , 50 st sjukt bra låtar =)

teargaz
2007-05-10, 14:18
Katatonia släpper live DVD från förra sommarens Summerbreeze festival.

Bra prod, bra gig och svinbra 5.1 ljud.
1000 första får signat pac

åååååsså klickar vi på trailer va
http://peaceville.com/liveconsternation/

Löjtnant Blank
2007-05-10, 15:09
Dinosaur JR - Beyond släpptes nu i dagarna. Ännu bättre än jag någonsin vågade hoppas. Gillar du bra musik så kolla upp!
Jag gillar inte bra musik, så den skivan är inget för mig.

Rock'nRoll
2007-05-10, 16:10
Jag gillar inte bra musik, så den skivan är inget för mig.

Näpp, gillar du inte bra musik så ska du hålla dig långt borta från den.

Hades
2007-05-10, 16:20
Några skivor som kan vara värda att spana in:

Symphony X - Paradise Lost
Kamelot - Ghost Opera
Nocturnal Rites - The 8th Sin
Russel Allen & Jorn Lande - The Revenge
Candlemass - King of the Grey Islands

Scratch89
2007-05-10, 16:24
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0d/Msp_tigers.jpg

Manic Street Preachers - Send Away The Tigers
Underbar skiva, kan inte sluta lyssna.

Löjtnant Blank
2007-05-10, 16:52
Jag gillar omslaget. Snacka om att de ser skankiga ut. Väldigt brittiska.

PowPow
2007-05-10, 17:03
The Tough Alliance släpper ny skiva den 17:e maj.
Kan komma att dominera denna sommaren, känns det som.
Lyssna: http://hogtalaren.blogspot.com/2007/05/tough-alliance-slpper-nytt-album.html

Rock'nRoll
2007-06-12, 21:11
1,5 månader kvar men ändå.. 30 juli släpps Deathspell Omegas nya fullängdare Fas- Ite, Maledicti, in Ignem Aeternum! Lär bli något utöver det vanliga!

Mescreant
2007-06-12, 22:28
Nu blir jag ledsen. Trodde Bad Religions nya platta skulle släppas den 10:e Juni. Har väntat mycket otåligt. Så är det 10 juli den kommer. :cryout:

Scratch89
2007-06-12, 22:31
Avril Lavigne - The Best Damn Thing

Jag vet, det är tralligt, jag vet att det är popigt, men vissa låtar är faktiskt inte så dåliga. Skivan är perfekt att ha på stranden eller när man åker i bilen med nedvevade rutor (eller om man är rik o har cab). Rekommenderas iallafall att vissa låtar lyssnas igenom!

Angel
2007-06-12, 22:35
Snart släpper Fronda ny skiva

n1tro
2007-06-12, 22:57
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ef/Megadeth_-_United_Abominations.jpg

släpptes i maj, i år. :thumbup: , mustaine öppnar med ett mustigt riff i sleepwalker, låt #1 på plattan och det bara forsätter...

haiduc
2007-06-12, 23:18
Natacha & Dominique - Get a life
www.natachadominique.com

Det blir årets sommarplåga tillsammans med Secoundtunez - Sommaren är här

Underbart! :)

Srednq
2007-06-13, 17:02
Avril Lavigne - The Best Damn Thing

Jag vet, det är tralligt, jag vet att det är popigt, men vissa låtar är faktiskt inte så dåliga. Skivan är perfekt att ha på stranden eller när man åker i bilen med nedvevade rutor (eller om man är rik o har cab). Rekommenderas iallafall att vissa låtar lyssnas igenom!

den e fan riktigt bra. bruden har blivit ordentligt dumpad. de e då dom bra skivorna kommer. se bara på moneybrother.

Srednq
2007-06-13, 17:03
kapten röds album släpps idag. lyssnat igenom det och de verkar bra



http://www.kaptenrod.se/

Löjtnant Blank
2007-06-13, 17:28
Det där Megadeth-omslaget måste vara det nördigaste jag någonsin sett.

Scratch89
2007-06-13, 18:20
den e fan riktigt bra. bruden har blivit ordentligt dumpad. de e då dom bra skivorna kommer. se bara på moneybrother.

Jag tyckte iofs om hennes första skiva (Let go) mer än denna. Det är lite FÖR poppigt, men det har utvecklats musikaliskt på senaste skivan. Om nästa skiva håller samma standard eller högre på musiken, och hon lär sig skriva lite vettigare texter, så kommer det bli hur bra som helst. Hon har underbar röst (och dialekt!).

Guybrush
2007-06-13, 18:40
http://i190.photobucket.com/albums/z280/bonkeman/51zGH6T3DML.jpg

Bra skiva!!! Sämre än "Holy Wood", bättre än "Golden age of grotesque"!

skaparn
2007-07-17, 14:26
Nile har ett nytt album ute. Ska lyssna så fort jag kommer hem idag.

Officiell site (stökig sådan) (http://www.nile-catacombs.net/)

Nuclear Blast (http://www.nuclearblast.de/band_showa.php?action=disco&artist=725&catid=NB%201721&out=2007-07-20)

http://www.nuclearblast.de/images/covers/NB_1721.jpg

Kebab-Arne
2007-07-17, 15:21
http://www.thedroponline.com/wp-content/uploads/2007/05/Interpol_-_Our_Love_To_Admire.jpg

Släpptes i onsdags. Inte lyssnat på än. *gah!*

Har väl inte fått så lysande recensioner men "experterna" har i min mening haft fel förut. Nån som vet om albumet är bra?

Whistler
2007-07-17, 15:57
Linkin Parks senaste, "Minutes to Midnight" är precis hur bra som helst. De har i stort tagit bort alla beats och fjantigt rappande - kvar finns en naken ärlig och härligt underbart rockig Linkin Park-platta med känsla.

(Fast jag lyssnar ju egentlingen på metal) :D

Nimille
2007-07-17, 16:08
Linkin Parks senaste, "Minutes to Midnight" är precis hur bra som helst. De har i stort tagit bort alla beats och fjantigt rappande - kvar finns en naken ärlig och härligt underbart rockig Linkin Park-platta med känsla.

(Fast jag lyssnar ju egentlingen på metal) :D
+1
Förbättring helt klart.

The Used's nya album - Lies For The Liars är soft as well.
Dock inte min musikstil alls.

Kebab-Arne
2007-07-22, 19:07
http://www.thedroponline.com/wp-content/uploads/2007/05/Interpol_-_Our_Love_To_Admire.jpg

Släpptes i onsdags. Inte lyssnat på än. *gah!*

Har väl inte fått så lysande recensioner men "experterna" har i min mening haft fel förut. Nån som vet om albumet är bra?

Bra album, håller inte riktigt hela vägen för att vara perfekt men inte alltför långt ifrån. :thumbup: Är väl främst sista 2-3 låtarna som inte är några större höjdare i mina öron. Men förutom det är det hur bra som helst.

skaparn
2007-07-30, 20:55
Många bra skivor som släpps nu. Obituary's nya Xecutioners Return kommer 28:e augusti och jag kan avslöja att de inte har förändrats ett dugg - och det är ett bra betyg. Utsökt Obituary-malande med som går tillbaka till Slowly We Rot, fast med tightare trummor.

För Florida-älskare är den ett måste.

http://www.plastichead.com/cat_images/medium/CANDLE170CD.jpg

skaparn
2007-07-30, 20:57
Jag har inte lyssnat in mig på den ännu, men jag har hört den nåt varv. Spontant tycker jag inte ljudet är så bra. Trummor och sång ligger för högt så man hör inte riffandet så bra. Spelade dom in nån bas?
Vad ger du plattan för betyg?

Från början kanske bara tre blast beats av fem möjliga, men efter cirka 20 genomlyssningar fem. Det här blir 2007 års platta utan konkurrens (om inte Necrophagist släpper något innan året är slut).

Titelspåret Ithyphallic ger mig kalla kårar. Och fuktiga ögon över hur tur vi har som lever idag och inte på 60-talet.

skaparn
2007-07-30, 21:05
Malevolent Creation har en ny ute nu: Doomsday X

http://z.about.com/d/heavymetal/1/0/l/C/-/-/malevolent-doomsdaysmall.jpg

Jag tycker MC har varierat lite i kvalitet och ibland rent av varit dåliga, men den här är en stabil platta. Tyvärr utan det riktigt ultrasnabba som jag gillade med bandet. Nu är det bara helt OK death.

skaparn
2007-07-30, 21:09
Blood Red Throne - Come Death

Norrmännen kan annat än att väsa fram svartmetall får vi ytterligare ett bevis på. Riktig bra från gruppen som bara blir bättre och bättre. Det suggestiva och brutala från Altered Genesis har finslipats ytterligare.

http://img61.imageshack.us/img61/6243/brtno1.jpg (http://imageshack.us)

Yucko
2007-07-30, 21:15
Yellowcard - Paper Walls (Alt. rock)
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51plaR3BxVL._AA240_.jpg

Sum 41 - Underclass Hero (Alt. rock/pop/punk)
http://ec1.images-amazon.com/images/I/516z77o9B0L._AA240_.jpg

Nyligen släppta. Har nyss köpt dem och inte hunnit lyssna, så får väl återkomma med omdöme.

teargaz
2007-07-30, 21:34
Från början kanske bara tre blast beats av fem möjliga, men efter cirka 20 genomlyssningar fem. Det här blir 2007 års platta utan konkurrens (om inte Necrophagist släpper något innan året är slut).

Titelspåret Ithyphallic ger mig kalla kårar. Och fuktiga ögon över hur tur vi har som lever idag och inte på 60-talet.

Ok då får jag ta den några varv till.
Om jag ska tippa årets dödsplatta så sätter jag mina pengar på Bloodbath's kommande släpp.
Svinbra låtar, jättefett ljud och massa blast!

skaparn
2007-07-30, 21:49
Ok då får jag ta den några varv till.
Om jag ska tippa årets dödsplatta så sätter jag mina pengar på Bloodbath's kommande släpp.
Svinbra låtar, jättefett ljud och massa blast!

Nu blir jag nyfiken. Har du mer info om datum, omslag och så vidare? Jag hittar inget på interweb vid en snabbsökning.

Pudzianovski
2007-07-30, 22:10
Nu blir jag nyfiken. Har du mer info om datum, omslag och så vidare? Jag hittar inget på interweb vid en snabbsökning.

De släpper en EP med 4 låtar (mini cd iaf) med nya uppsättningen snart.
Står på deras hemsida. Ganska enkelt att hitta den....

skaparn
2007-07-31, 06:14
De släpper en EP med 4 låtar (mini cd iaf) med nya uppsättningen snart.
Står på deras hemsida. Ganska enkelt att hitta den....

Ja, "mini-cd" fann jag. Trodde det var ett nytt album på gång.

LarsK
2007-07-31, 06:23
Korns nya platta, Untitled. Förvånad hur bra den är, avkodas daglien i min MP3 spelare på väg till jobbet.

teargaz
2007-07-31, 07:23
Nu blir jag nyfiken. Har du mer info om datum, omslag och så vidare? Jag hittar inget på interweb vid en snabbsökning.

Jag har massa info som jag tyvärr inte får dela med mig ännu, men dom kommer nog uppdatera sin hemsida / myspace snart.
4 spår är inspelade och klara. Låtarna är svinbra. Riktig jävla elite-death!

LadyInsane
2007-07-31, 07:52
Jag har massa info som jag tyvärr inte får dela med mig ännu, men dom kommer nog uppdatera sin hemsida / myspace snart.
4 spår är inspelade och klara. Låtarna är svinbra. Riktig jävla elite-death!

Snacka om att vara teaser!*gah!*

sleep is the enemy
2007-07-31, 11:37
http://www.thedroponline.com/wp-content/uploads/2007/05/Interpol_-_Our_Love_To_Admire.jpg

Släpptes i onsdags. Inte lyssnat på än. *gah!*

Har väl inte fått så lysande recensioner men "experterna" har i min mening haft fel förut. Nån som vet om albumet är bra?

http://dagensskiva.com/

oath5
2007-07-31, 12:08
Yellowcard - Paper Walls (Alt. rock)
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51plaR3BxVL._AA240_.jpg


Denna var riktigt bra! Deras bästa släpp helt klart.

edit: Sum 41 skivan däremot var en besvikelse. 2 bra låtar max håller inte.

skaparn
2007-08-23, 09:56
Aeon - Rise to Dominate

Helt ok death. Jag gillar Aeons raka men ändå tekniskt kompetenta stil.

http://img181.imageshack.us/img181/5963/aeonsc6.jpg (http://imageshack.us)

Yucko
2007-08-23, 10:25
Fuel - Angels and Devils
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51s%2BMz%2BU3wL._SS500_.jpg

12 Stones - Anthem for the underdog
http://g-ec2.images-amazon.com/images/I/51XWWEJfabL._SS500_.jpg


Skapliga plattor från 2 band som legat på is ett par år. Gillar man alternative rock så gillar man de plattorna.
Favoriten är "Halos of the sun" av Fuel.

theoppositescollide
2007-08-23, 11:37
Två Metalcore-plattor som kommer ut nyligen som fans av genren borde titta närmare på är:

August Burns Red - Messengers

http://graphics.christianbook.com/g/thumbnail/c/cd5257t.gif

As I Lay Dying - An Ocean Between Us

https://www.shopbenchmark.net/shop/images/aild_oceanbetween_cd.gif

teargaz
2007-08-28, 08:05
Jag vet inte om nån har lyssnat på Ayreon. Deras förra platta "The Human Equation" var i alla fall ruskigt bra när man kom in i den. Den gick varm många månader.
Jag höll på att skita på mig när Jonas ringde och berättade att han skulle vara med och sjunga på kommande platta.
I helgen så var han i alla fall där och trallade in några spår. Arjen är inte sen med att lägga ut samples och HÄR (http://www.ayreon.com/ayreon/ayreonseven/mystery_singer8.mp3)har vi ett litet parti ur en låt.
Lite mer om vilka som kommer vara med på plattan hittar ni HÄR. ( http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=79566)
Det kommer fler namn men jag tänker inte spoila nåt. Watch out!

Pudzianovski
2007-08-28, 08:07
TQUOTE=teargaz;2484481]Jag vet inte om nån har lyssnat på Ayreon. Deras förra platta "The Human Equation" var i alla fall ruskigt bra när man kom in i den. Den gick varm många månader.
Jag höll på att skita på mig när Jonas ringde och berättade att han skulle vara med och sjunga på kommande platta.
I helgen så var han i alla fall där och trallade in några spår. Arjen är inte sen med att lägga ut samples och HÄR (http://www.ayreon.com/ayreon/ayreonseven/mystery_singer8.mp3)har vi ett litet parti ur en låt.
Lite mer om vilka som kommer vara med på plattan hittar ni HÄR. ( http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=79566)
Det kommer fler namn men jag tänker inte spoila nåt. Watch out![/QUOTE]

Tycker de flesta nya sångarna är trista. Jonas är bra men resten..puh...hoppas den slutliga produkten låter bra !

The Project Hate släpper nytt den 15. :thumbup:

skaparn
2007-08-28, 09:15
Fuel - Angels and Devils
[MG]http://ec1.images-amazon.com/images/I/51s%2BMz%2BU3wL._SS500_.jpg[/IMG]

12 Stones - Anthem for the underdog
[MG]http://g-ec2.images-amazon.com/images/I/51XWWEJfabL._SS500_.jpg[/IMG]


Skapliga plattor från 2 band som legat på is ett par år. Gillar man alternative rock så gillar man de plattorna.
Favoriten är "Halos of the sun" av Fuel.

Jag kan ha begått ett stort misstag nu. Har säkerhetskopierat båda dessa eftersom jag läste lite fel och såg proggressiv rock. Tänkte genast på Genesis storhetstid och blev lite sugen, men ser nu att det står alternativ rock. Kommer jag att dö när jag slår på Fuel om cirka en minut?

skaparn
2007-08-28, 09:21
Aaaaaaaahhhjjjjjjj!

Min öron. Det var EMOnumetal.

Förresten stavas det progressiv, eller proggressive, jag måste lära mig att skilja mellan spräken så att jag inte stavar fel på båda.

Hades
2007-08-28, 09:59
Progressive, stavas det.

skaparn
2007-08-28, 10:01
Progressive, stavas det.

Jamen du kan va

Yucko
2007-08-28, 13:16
Aaaaaaaahhhjjjjjjj!

Min öron. Det var EMOnumetal.

Förresten stavas det progressiv, eller proggressive, jag måste lära mig att skilja mellan spräken så att jag inte stavar fel på båda.

http://www.drunkendonkey.net/eng/html/emoticons/giggle.gif

skaparn
2007-08-28, 13:52
Det får nog bli veckans signatur, jag känner ett visst behov av att sitta i stupstocken.

MasterChief
2007-09-07, 07:22
EVILE - Enter The Grave

http://static.metal-archives.com/images/1/5/8/7/158792.jpg

Wow....tillbaka till 80-talets thrash. Inget snack om vilka förebilder Evile har. Låter mycket Slayer, Anthrax och Metallica. Men va fan, gillar man klassisk thrash så funkar det bra. Det är raka rör och snygga riff. Produktionen känns också 80-tal, vilket i thrashsammanhang är bra IMO.

Deras debut är värd en genomlyssning!

skaparn
2007-09-07, 08:07
EVILE - Enter The Grave

http://static.metal-archives.com/images/1/5/8/7/158792.jpg

Wow....tillbaka till 80-talets thrash. Inget snack om vilka förebilder Evile har. Låter mycket Slayer, Anthrax och Metallica. Men va fan, gillar man klassisk thrash så funkar det bra. Det är raka rör och snygga riff. Produktionen känns också 80-tal, vilket i thrashsammanhang är bra IMO.

Deras debut är värd en genomlyssning!

Kul att du funnit den. Mycket bra thrash tycker även jag.

MasterChief
2007-09-07, 08:10
Kul att du funnit den. Mycket bra thrash tycker även jag.

Med tanke på att du är kinkig när det kommer till thrash så är det ett mycket gott betyg.

skaparn
2007-09-07, 08:13
Jag blev tvungen att slå på den och spela igenom några låtar. Blev helt överpeppad, tack för att du påminde mig, den har legat lite för olyssnad i min inkommet-hög.

Nu blev jag inspirerad att sätta på Megadeth - Rust in Peace och cykla iväg för att kapa styrröret på tempohojen. Bye bye luftmotstånd.

MasterChief
2007-09-07, 08:29
Jag blev tvungen att slå på den och spela igenom några låtar. Blev helt överpeppad, tack för att du påminde mig, den har legat lite för olyssnad i min inkommet-hög.

Nu blev jag inspirerad att sätta på Megadeth - Rust in Peace och cykla iväg för att kapa styrröret på tempohojen. Bye bye luftmotstånd.

Jag ser givetvis kopplingen mellan Megadeth och kapa styrrör. Men det gör väl alla?

pe11e
2007-09-07, 09:28
Arch Enemy - Rise of the tyrants - 24 Sep 07

Efter en genomlyssning i risig kvalité måste jag säga solklart köp. Tillbaka till "Black Earth's" lite mer melodiska stuk istället för "Wages of sins" mer hårdare toner.

http://www.archenemy.net/img/cover2007.jpg

pe11e
2007-09-07, 09:32
Aeon - Rise to Dominate

Helt ok death. Jag gillar Aeons raka men ändå tekniskt kompetenta stil.
Jepp! Nils Fjellström (trummor) är en gud :hbang:

n1tro
2007-09-07, 09:34
Jag blev tvungen att slå på den och spela igenom några låtar. Blev helt överpeppad, tack för att du påminde mig, den har legat lite för olyssnad i min inkommet-hög.

Nu blev jag inspirerad att sätta på Megadeth - Rust in Peace och cykla iväg för att kapa styrröret på tempohojen. Bye bye luftmotstånd.

hoppas det är remasteredversionen? :hbang: .. megadeth, där talar vi riff alltså

skaparn
2007-09-08, 07:57
hoppas det är remasteredversionen? :hbang: .. megadeth, där talar vi riff alltså

Ja, Mustaine är riktigt vass på att skriva ett bra riff. Just därför kan vi nostalgiker alltid tjata för kidsen om hur mycket bättre Kill Em All (och några låtar på RTL) är mycket bättre än allt nutida skräp Metallica gjort.

PowPow
2007-09-08, 16:28
Någon som lyckats lyssna på Yelles nya? Pop Up.

Har bar lyckats hitta den via itunes-store, och jag vägrar fan handla där. Och på svenska cd-butiker släpps den inte förrän den 12:e /=

Sjukt ivrig, även om jag hört de flesta låtarna redan.

Scratch89
2007-09-08, 17:18
Aaaaaaaahhhjjjjjjj!

Min öron. Det var EMOnumetal.


Vilket band var det du pratade om?

RTB
2007-09-08, 17:28
I Augusti 2007 släpptes första singlen The Pretender från Foo Fighters sjättealbum Echoes, Silence, Patience & Grace som släpps 25 september 2007.

Foo Fighters är ett amerikanskt postgrungeband som grundades av före detta Nirvana-trummisen Dave Grohl.

n1tro
2007-09-08, 17:34
Ja, Mustaine är riktigt vass på att skriva ett bra riff. Just därför kan vi nostalgiker alltid tjata för kidsen om hur mycket bättre Kill Em All (och några låtar på RTL) är mycket bättre än allt nutida skräp Metallica gjort.

:hbang: . mustaine ftw..

skaparn
2007-09-08, 19:27
Vilket band var det du pratade om?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2475717&postcount=98

FreCKo
2007-09-08, 19:31
den 25:e smäller det!

http://ec1.images-amazon.com/images/I/51ElbK0RuKL._SS500_.jpg

och

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/68/Foos-ESPG.jpg

skaparn
2007-09-08, 19:40
den 25:e smäller det!

http://ec1.images-amazon.com/images/I/51ElbK0RuKL._SS500_.jpg

Den här tycker jag är ganska bra stundtals.

Yucko
2007-10-27, 17:39
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/68/Foos-ESPG.jpg

Vad tycks? Jag gillar den mer och mer. Var lite skeptisk i början men nu rockar den lika fett som jag gör :hbang:

egge
2007-10-28, 13:20
Mando Diao släppte tydligen en ny platta för någon vecka sen, "Never Seen The Light Of Day". Är den bra? Hörde en singel från den på ztv och den var riktigt skön. Har egentligen inte lyssnat alls på Mando sedan "Bring 'em in" med "The Band" som nog kan vara med på top20 på min lista över skönaste låtar ever.

http://static.cdon.com/001/175/1175237.jpg

Scratch89
2007-10-28, 13:36
Mando diao har tyvärr den dåliga ovanan att få sina skivor att låta likadana.

Däremot var Kent - Tillbaka Till Samtiden skitbra. Älskar de lite snabbare låtarna.

http://www.kentpaus.com/blogg/filer/2007/09/tillbaka-till-samtiden-kent-omslag.jpg

Solros
2007-10-28, 16:40
Sebastian Bach - Angel Down släpps den 20 november.

"Back in the Saddle" feat. Axl Rose är den låt som finns att lyssna på för tillfället. Gillar den hårt. Kommer alltså att vara Axls första framträdande på en skiva sedan -99. Axl kommer medverka på två andra låtar dessutom.

Här kan du lyssna på en webbrip av låten
9R-oEuaCthA

skaparn
2007-10-28, 20:00
http://www.dis-order.com/images/covers/23292.jpg

Dags att promota denna lite.

Jag fick ett smakprov från Exodus nya skiva Atrocity Exhibition för en månad sedan, och det lovade riktigt gott. Den här typen av thrash gillar jag verkligen. Tungt, argt och lite lagom gammalt.

reinholdsson
2007-10-28, 21:07
Serj Tankian - Elect the dead

System of a downs sångare har släppt en solo-skiva. Påminner en hel del om SOAD (otroligt va?) men är lite lugnare.

Nimille
2007-10-29, 08:49
Mando Diao släppte tydligen en ny platta för någon vecka sen, "Never Seen The Light Of Day". Är den bra? Hörde en singel från den på ztv och den var riktigt skön. Har egentligen inte lyssnat alls på Mando sedan "Bring 'em in" med "The Band" som nog kan vara med på top20 på min lista över skönaste låtar ever.

http://static.cdon.com/001/175/1175237.jpg
+1 Någon som lyssnat igenom den?

PowPow
2007-11-21, 03:17
Phoenix meckar på ny skiva. TJOHO, säger jag!
http://hogtalaren.blogspot.com/2007/11/phoenix-currently-in-studio.html

skaparn
2007-12-06, 09:53
Severe Torture - Sworn Vengance

Helt ok. Släpptes för någon vecka sedan. Brutal DM utan en massa tjafs.


http://bay01.imagebay.com/_upload/img/25/00-SEVERETORTURE-SwornVengeanc.jpg

skaparn
2007-12-18, 14:16
Är det någon som hört något från Wu-Tang Clan - 8 Diagrams än?

Den skulle väl släppts 11:e december, men jag har glömt bort att kolla teh interweb efter den.

http://image.listen.com/img/356x237/4/0/1/9/509104_356x237.jpg

hultman
2007-12-18, 14:19
Är det någon som hört något från Wu-Tang Clan - 8 Diagrams än?

Den skulle väl släppts 11:e december, men jag har glömt bort att kolla teh interweb efter den.

http://image.listen.com/img/356x237/4/0/1/9/509104_356x237.jpg

Jag har för mig att den släpptes på Ginza för några dagar sedan.

skaparn
2007-12-18, 14:21
Jag har för mig att den släpptes på Ginza för några dagar sedan.

Stämmer bra, då kanske säkerhetskopior dyker upp för min provlyssning snart.

hultman
2007-12-18, 14:26
Stämmer bra, då kanske säkerhetskopior dyker upp för min provlyssning snart.

Gillar du WTC? Triumph, reunited osv? :D

skaparn
2007-12-18, 14:33
Gillar du WTC? Triumph, reunited osv? :D

Jag har smyggillat WTC ända sedan 95 och jag hörde 36 Chambers, innan dess trodde jag det var cool att inte gilla rap och hade inte ens lyssnat på den. Att det endast skett i smyg berodde på att de blev så fruktansvärt inne och hela min gymnasieskola verkade ha ett outtömligt behov att klottra AINT NOTHIN TO FUCK WIT överallt. Fy fan för mainstream tänkte jag och lyssnade officiellt endast på De La Soul i Hip Hop-genren.

Inte lätt att vara snobb ibland.

Sidoprojekten varierar i kvalitet. ODB var ett snille, Method Man var också ett snille, men efter 200 duetter med varenda soultönt på planeten är han på något sätt inte riktigt lika fräck.

Bärs
2007-12-18, 16:09
Denna är från förra året men har inte uppmärksammats. En unik liveinspelning av livebandet New Barbarians enda turné 1979. New Barbarians två frontfigurer var Ron Wood och Keith Richards som ville lira trots att Stones hade ett mellanår. Ron gav ut denna fantastiska skiva ifjol. Alla som har intresse av rockens histora borde äga denna.


http://img69.imageshack.us/img69/5494/newbarbarianszu6.jpg

Löjtnant Blank
2007-12-18, 16:15
Efter allt Wu-snack blev jag tvungen att sätta på Protect Ya Neck. Satana perkele vad den låten poppar.

skaparn
2007-12-18, 17:15
Efter allt Wu-snack blev jag tvungen att sätta på Protect Ya Neck. Satana perkele vad den låten poppar.

Word bro'!

Själv lade jag inte lite Brooklyn Zoo, till minne av min favoritklanmedlem, i den mobila musikspelaren. Här ska blastas på hemvägen.

hultman
2007-12-18, 17:30
Word bro'!

Själv lade jag inte lite Brooklyn Zoo, till minne av min favoritklanmedlem, i den mobila musikspelaren. Här ska blastas på hemvägen.

Nagger. Som för övrigt är ett underbart uttryck!

plattenbullen
2007-12-18, 17:33
När släpper flipsyde sitt ny album?

teargaz
2008-01-28, 10:00
Nu har jag lyssnat på kommande Opeth

Dehär blir nåt att tugga i sig vill jag lova!
Tyvärr har jag bara lyssnat en gång och det i salongsberusat skick, men jag vill lyssna mer!
Jag tror det kommer ta ett tag att komma in i plattan men det är ju oftast då det blir som bäst.

Antar att jag inte behöver skriva så mycket mer om denna skiva efter som alla kommer köpa den ändå.
Det låter i alla fall jääävligt bra!

skaparn
2008-01-28, 12:26
Nu har jag lyssnat på kommande Opeth

Dehär blir nåt att tugga i sig vill jag lova!
Tyvärr har jag bara lyssnat en gång och det i salongsberusat skick, men jag vill lyssna mer!
Jag tror det kommer ta ett tag att komma in i plattan men det är ju oftast då det blir som bäst.

Antar att jag inte behöver skriva så mycket mer om denna skiva efter som alla kommer köpa den ändå.
Det låter i alla fall jääävligt bra!


Jag ser fram mot den.

Har själv i dagarna säkerhetskopierat Meshuggahs nya obZen, som släpps i mars. Mycket rakare, enklare och som ett resultat av detta - tyngre. Köp!

Hades
2008-01-28, 13:01
Har lyssnat på tre nya album i helgen:

*Avantasia - The Scarecrow
Jag har bara lyssnat igenom ett par gånger, men mitt första intryck är att melodierna inte håller riktigt samma klass som tidigare plattor. Tobias Sammet har dock som vanligt skrapat ihop ett gäng rejält meriterade musiker, och skivan håller hög klass. En favoritlåt än så länge är The Toy Master med Alice Cooper.


*Machinae Supremacy - Overworld
MS har ju helt klart en ganska speciell stil. Jag gillar den skarpt, speciellt titellåten.

*Ill Niño - Enigma
Fick bara tag i en kass rip, men det lät ändå som Ill Niño brukar göra - mycket bra.

teargaz
2008-02-15, 07:55
Sådär!
Nu är det slut på smusslandet och släppet är nära!

Mike is back!

http://peaceville.com/bloodbath/

PowPow
2008-02-28, 00:17
Lightspeed Champion - Falling of the lavender bridge
Jag är bara typ en månad efter /=
http://hogtalaren.blogspot.com/2008/02/lightspeed-champion-falling-of-lavender.html

maaherra
2008-02-28, 00:57
Usher släpper sitt nya album 4e Mars, det ska bli intressant.

Annars väntar man på Madonna, Teairra Mari, Nicole Scherzinger och Timbalands Shock Value II Album.

Whistler
2008-02-28, 01:30
Sådär!
Nu är det slut på smusslandet och släppet är nära!

Mike is back!

http://peaceville.com/bloodbath/

Lät lovande på hemsidan iaf. Måste nästan ha det där...

KniveN
2008-02-28, 04:30
Någon som vet när The Verve nya kommer?

PowPow
2008-03-01, 14:05
Duffy - Rockferry
http://hogtalaren.blogspot.com/2008/03/duffy-rsten-frn-whales.html

Sinnessygt bra, som danskarna hade sagt.

maaherra
2008-03-07, 14:38
Madonna kommer förövrigt snart ut med sin nya platta, någon närmare presentation av henne finns det knappast behov av. "Hard Candy" ska tydligen skivan heta och har planerat releasedatum till 29 April.

Första singeln blir "4 Minutes", Justin Timberlake medverkar och ingen mindre än Timbaland producerar. Kommer att släppas i slutet på Mars, har dock haft en pre-air på en radiostation i Frankrike och någon kvicktänkt jäkel han ju så klart rippa ner den. Lite dålig kvalité, men man hör ju hur den låter.

msp4qBAMZAE

Sleigh
2008-03-07, 16:29
Är inte så mycket för billboard pop/rnb/hip hop men Timbaland är ett jävla geni. Vilken låt han än är med och producerar så blir det en hit.

teargaz
2008-03-13, 12:46
Jag vet att många på brädan tassar på tårna efter nya Opeth plattan.
Ny trummis och ny krulltott på gura och ett bra tag sen senaste släppet. Klart man är nyfiken på hur det kommer låta.
Lopez var ju en klippa på trummor och vipps så var latinoduon splittrad i bandet.
Axe har ju visat i Bloodbath att han är man för sitt trumset, men hur passar hans stil in i Opeth?

Alla skulle säkert bli glada om jag postade en snutt från senaste plattan men det tänker jag inte göra. Jag postar en hel låt! Men vi tar det i omvänd ordning.

Ni ska få se ett Liveklipp istället för studiospår, när dom lirar spår nr 2 från kommande vax.

Tyvärr är ljudet inte så bra men visst satan låter det kanon ändå!!!!!

zXi0QpbduGM

Hype-spots:
1:50-2:54 Hur jävla bra är inte Kulles solo och takten som Axe/Mendes glider in på!!!

4:15-4:57 Mendes!!!!!!!!! Vilken jävla basgång! När Mike kommer in med sliden så blir det lite gåshud också! Riffet efter är kanon också!

6:30 -6:49 Svårt att höra på denna inspelning men FY satan vilket jävla merch det blir. Axe får typ ett getingbo över sig och vevar nåt överjävligt.

Övergången till outrot känns kanske lite pålappat men jag gillar harmonin i det:)

Vad säger ni andra?

PowPow
2008-03-18, 02:33
2008-03-26 släpper Håkan Hellström sin nya: För sent för Edelweiss. Antar att alla är peppade? ;)

Singel: För en lång lång tid
SBCGgNr7Bwc&hl

scum
2008-03-18, 03:00
för en lång lång tid........ kan man säga så?
kan man tydligen.. men bör man?

PowPow
2008-03-18, 12:19
för en lång lång tid........ kan man säga så?
kan man tydligen.. men bör man?

Ja, det bör man.

skaparn
2008-05-24, 08:20
Några nyligt utgivna skivor som jag sitter och lyssnar igenom just nu

Grave – Dominion VIII
Helt OK. I början tyckte jag mig känna en återgång till de grötigare och brutalare tonerna från förr (då det var bättre) men det avtog vilket sänker den från jävlart bäst till bara bra.

http://werock.se/Recension/Covers/201.jpg



Deicide – Till Death do us Apart
Vad kan man säga. Det är Deicide. Det är snabbt, vasst, hårt och fullt med hänvisningar till satan och sånt. Precis så som jag vill ha min Deicide serverat

http://www2.picfront.org/picture/FkNAYueGd/img/Deicide-TillDeathDoUsPart.jpg



Cult of Luna – Eternal Kingdom
Känns mjukare än tidigare. Mörkt, men inte lika. Den här kräver minst 20 genomlyssningar innan man får ett grepp om den. Som vanligt med CoL

http://www.metalkingdom.net/album/img/d13/21212.jpg



Unleashed – Hammer Batalion
Unleashed har varit med länge på den svenska scenen och jag har ända sedan jag som ca 11-åring(!) fick följa med de tuffa killarna på en spelning diggat dem, och de gjorde en lysande skivdebut med Where no life Dwells. Tyvärr har det mesta efter det inte riktigt varit lika bra men har för varje skiva närmat sig fornstora dagar och nu börjar det bli riktigt bra. Lite mindre känsla av BM – mer thrashig DM

http://img148.imageshack.us/img148/5981/un1eh7.jpg

skaparn
2008-05-24, 08:34
Eftersom jag inte har något bättre för mig när jag känner mig lite för krasslig för at träna fortsätter jag leka Strage

Aborted – Strychnine
Jag vet just inte. Suveräna riff och supertight, men de ska blanda in en del sång som låter nästan som den värsta av seattleposermetal. Fast trots detta så är det bra rocknroll. Snabbt, så man ibland nästan tror det vore Psycroptic

http://i213.photobucket.com/albums/cc56/thelastwhisper/1210181178_21435.jpg


Bonded by Blood – Feed the Beast
Thrash är definitivt det nya disco. Jag hoppas på en fortsatt renässans för denna genre. Mycket Nuclear Assault över denna platta

http://static.rateyourmusic.com/album_images/1189315.jpg



Hate - Morphosis
Blast Beats. I sanning blast beats. Nästan så at man tycker det blir lite långtråkigt. Men det är snabbt och tight utan att höja pulsen särskilt mycket. Det är de ”långsammare” spåren som känn mest intressanta. Kanske ska jag lyssna igenom denna några gånger till innan jag placerar den i kategorin ”Bra – men inte pr0n-bra”

http://www.metalitalia.com/cms/images/bands/h/hate/hatemorphosiscover.jpg

TCOG
2008-05-24, 15:29
Är inte så mycket för billboard pop/rnb/hip hop men Timbaland är ett jävla geni. Vilken låt han än är med och producerar så blir det en hit.

Timbaland sitter inte direkt och knåpar ihop allt om du tror det. Han har ett team av producenter & en hans närmsta medarbetare "Danjahandz"/"Danja" borde nog få lika mycket credit men bara att han är ingen som direkt står och gör scratchljud eller upprepade meningar i musikvideor som timbo därför kan vara orsaken att många inte vet vem han är. Han jobbar med många typ 7 låtar på britney albumet senast så han kör många genrer & har 4 låtar på hard candy plattan med Timbaland.
Den här var också en orsak som Timbaland hade med storproducenten Scott Storch när de hade beef typ då många sa att Danja gör många låtar som sen timbo tar credit för.

http://www.sohh.com/img/lib/playerwatch-10-9.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Danja

Pudzianovski
2008-06-02, 20:45
Scar Symmetrys nya släpps snart. Albumet är mycket bra. Jag tror fans av moderna In Flames kan gilla detta. Till skilland mot In Flames är Scar Symmetry fortfarande bra.

Scar Symmetry - Holographic Universe 20 Juni

http://static.metal-archives.com/images/1/8/8/1/188176.jpg

Arf Pingvin
2008-06-02, 21:16
Hype-spots:
1:50-2:54 Hur jävla bra är inte Kulles solo och takten som Axe/Mendes glider in på!!!

4:15-4:57 Mendes!!!!!!!!! Vilken jävla basgång! När Mike kommer in med sliden så blir det lite gåshud också! Riffet efter är kanon också!

6:30 -6:49 Svårt att höra på denna inspelning men FY satan vilket jävla merch det blir. Axe får typ ett getingbo över sig och vevar nåt överjävligt.

Övergången till outrot känns kanske lite pålappat men jag gillar harmonin i det:)

Vad säger ni andra?

:thumbup: tumme upp för din lista. Alltid kul att leta sekunder i låtar. Musikaliskt så tror jag inte det blir någon milsvid skillnad med de nya killarna. Det blir nog bra. Axe e fin han.

oath5
2008-06-02, 21:38
Scar Symmetrys nya släpps snart. Albumet är mycket bra. Jag tror fans av moderna In Flames kan gilla detta. Till skilland mot In Flames är Scar Symmetry fortfarande bra.

Scar Symmetry - Holographic Universe 20 Juni



Håller med. Denna var riktigt bra!

Scratch89
2008-06-02, 22:22
Timbaland sitter inte direkt och knåpar ihop allt om du tror det. Han har ett team av producenter & en hans närmsta medarbetare "Danjahandz"/"Danja" borde nog få lika mycket credit men bara att han är ingen som direkt står och gör scratchljud eller upprepade meningar i musikvideor som timbo därför kan vara orsaken att många inte vet vem han är. Han jobbar med många typ 7 låtar på britney albumet senast så han kör många genrer & har 4 låtar på hard candy plattan med Timbaland.
Den här var också en orsak som Timbaland hade med storproducenten Scott Storch när de hade beef typ då många sa att Danja gör många låtar som sen timbo tar credit för.

http://www.sohh.com/img/lib/playerwatch-10-9.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Danja

Vad hette han som alla var med förut då, innan Timbaland? Svart, mager kille. Justin och han gjorde ett par låtar ihop, och de stod o såg lite coola ut. I någon video cyklar han i bar överkropp (skräll :D) till något lokalt köpcenter, typ. Han var värsta hypad för ett par tre år sedan eller så, och sedan så försvann han bara.

hultman
2008-06-02, 22:45
Eric Bibbs nya, Get Onboard, har blivit hyllad överallt den recenserats. Har dock ingen aning om var man skulle kunna köpa den.

http://www.eastbayexpress.com/binary/bc26/hearsay1.jpg

PowPow
2008-06-03, 00:12
Vad hette han som alla var med förut då, innan Timbaland? Svart, mager kille. Justin och han gjorde ett par låtar ihop, och de stod o såg lite coola ut. I någon video cyklar han i bar överkropp (skräll :D) till något lokalt köpcenter, typ. Han var värsta hypad för ett par tre år sedan eller så, och sedan så försvann han bara.

Jag antar att du tänker på Pharell Williams. Och han har inte försvunnit.

http://hypem.com/search/n.e.r.d./1/

Scratch89
2008-06-03, 13:58
Jag antar att du tänker på Pharell Williams. Och han har inte försvunnit.

http://hypem.com/search/n.e.r.d./1/

Så hette han ja. :)

Inte försvunnit, men han var betydligt mer hypad förut.

Arf Pingvin
2008-06-08, 12:19
Hallå där, nu höll vi på att glömma OPETH - WATERSHED. Ute nu!

http://www.opeth.com/index.php/news/show/id/44

GNNN *sprut*

skaparn
2008-06-08, 17:47
Hallå där, nu höll vi på att glömma OPETH - WATERSHED. Ute nu!

http://www.opeth.com/index.php/news/show/id/44

GNNN *sprut*

Ja denna är riktigt riktigt bra. Rentav riktigt bra.

Pudzianovski
2008-06-27, 12:51
Grabbarna i Hackneyed släpper nytt snart. De är 14 - 18 år gamla och spelar döds.

Hackneyed - Death Prevails 2008-07-25
http://www.nuclearblast.de/images/uploads/2008-06-10/1213091874_large.jpg

Smakprov: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=104819410

Låt er inte luras av det halvtöntiga omslaget eller åldern :thumbup:

Tricce
2008-07-21, 11:22
Evergrey´s nya Torn som kommer i september.

http://www.evergrey.net/newmedia/EG-Torn.jpg

5XPuekcQ0vE

Sen Metallica så klart :D

gnagaren
2008-07-21, 11:24
Mina favoriter Disturbed har redan släppt sitt album, vilket jag tycker var grymt jävla bra och lyssnar på i princip varenda dag.
Sedan har ju W.A.S.P släppt ett nytt album jag inte har haft äran att lyssna på än, men en vän säger att det albumet ska vara riktigt bra.

Men de albumen jag ser fram emot mest ska släppas ar AC/DC's, Metallicas och Slipknots nya album, ska bli grymt jävla kul att höra, ifall de blir klara någon gång.

Här är iaf två nya singlar från Slipknots nya album;


Psychosocial:


3ZX2I76dafM


All hope is gone:


MEEMn5mdnl8

Annars finns de här i bättre version: http://www.myspace.com/slipknot1



Slänger även in en (ny?) Metallica cover på Iron Maidens låt "Remember tomorrow", den ger mig rysningar :hbang:


1ZZBnZexM6E







Från min misslyckade tråd

skaparn
2008-07-27, 10:44
Soulfly - Conquer

http://bay01.imagebay.com/_upload/img/49/Soulfly_Conquer_cover.jpg


Efter endast en genomlyssning konstaterar jag att Soulfly bara blir bättre och bättre. Fortsätter det såhär kommer jag att få mina våta dröm om en Beneath the Remains med bra inspelning. Typ.

Pudzianovski
2008-07-27, 17:21
Vet att flera gillar Amon Amarth här. De släpper nytt snart. 17 Semptember släpps den i Sverige. Omslaget är vackert.

Amon Amarth - Twilight Of The Thunder God

http://a475.ac-images.myspacecdn.com/images01/1/l_220a1ebe8421e60f5ba66a3d8687841a.jpg

skaparn
2008-07-27, 19:17
Ojä! Med ett sådant omslag blir jag nästan lockad att lyssna, Brukar ju inte riktigt gilla dem med plattan ska i alla fall få en chans. Jag menar, bara titeln är ju yxa.

skaparn
2008-07-27, 20:20
Grabbarna i Hackneyed släpper nytt snart. De är 14 - 18 år gamla och spelar döds.

Hackneyed - Death Prevails 2008-07-25
http://www.nuclearblast.de/images/uploads/2008-06-10/1213091874_large.jpg

Smakprov: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=104819410

Låt er inte luras av det halvtöntiga omslaget eller åldern :thumbup:

Nu har jag lyssnat lite, och måste säga att fortsätter de här spela några år kommer det bli riktigt riktigt bra. Death Prevails var en lysande skiva i sig, och ännu mer om man betänker deras ålder. Jag vill ha mer.

Hades
2008-07-27, 21:25
Snart släpper Seventh Wonder sin tredje platta. Och den kommer säkert bli minst lika grym som den förra.

billmaier
2008-08-14, 12:18
Soulfly - Conquer

http://bay01.imagebay.com/_upload/img/49/Soulfly_Conquer_cover.jpg


Efter endast en genomlyssning konstaterar jag att Soulfly bara blir bättre och bättre. Fortsätter det såhär kommer jag att få mina våta dröm om en Beneath the Remains med bra inspelning. Typ.

Ja denna skiva är otroligt bra :hbang: Skulle nästan våga säga att den är Soulflys bästa album.

billmaier
2008-08-29, 19:44
Motörhead släppte sitt nya album Motörizer

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51gnsmRYlgL._SS500_.jpg

Fick den av min kusin Juan el Torrent från Mexico. Har lyssnat igenom den nu några gånger och gillar den mycket. Det finns inget "nytt" på skivan utan bara normal, säker Motörhead.

Guybrush
2008-08-29, 20:37
Slipknots nya verkar lovande. Jag har aldrig riktigt gett dem en chans men när jag hörde Psychosocial ville jag ha mer! Efter att ha lyssnat runt lite luktar det skivköp!

Släpptes 27:e augusti

Phychosocial får en att vilja gå ut och slåss! Eftersom tidigare tublänk är död lägger jag in en annan.

1i_72iKvbtI

Chaan
2008-08-29, 22:25
tipsa om skivor som släpps


Verkar som mitt första egna skivsläpp blir en popdemo som både skrevs och spelades in för över 10 år sedan - ca 6 låtar - och inte Eminemcovern som jag tänkte först.

Hades
2008-08-29, 23:23
Några nya skivsläpp som förtjänar uppmärksamhet:

Falconer - Among Beggars And Thieves
Iced Earth - The Crucible of Man (Matt Barlow är tillbaka!)
Dragonforce - Ultra Beatdown

spoonchest
2008-08-30, 07:05
All Hope Is Gone (slipknots nya) gör ingen besviken:hbang:

skaparn
2008-09-13, 18:48
Psycroptic - Ob(Servant)

http://www.psycroptic.com/

http://bay01.imagebay.com/_upload/img/59/Psycroptic_Observant_Cover.png


Förbaskat bra som väntat. Lite råare ljud än förra plattan, Symbols of Failure, och tyvärr faktiskt lite mindre tight. Det sliter ibland lite för mycket och det här är inte Autopsy utan allt bygger på att det ska vara snortight. Men ändock helt klart en av årets bästa dödsplattor.

skaparn
2008-09-13, 18:51
Bloodbath - The Fathomless Mastery

http://bay01.imagebay.com/_upload/img/59/bloodbath_fathomless.jpg

Mycket efterlängtad. Har efter fem genomlyssningar inte riktigt kommit fram till vad jag ska tycka. Visst är den bra, men jag hade kanske lite för höga förväntningar. Kompetent svenskt dödsmangel är det i vilket fall och en skiva alla ska ha lyssnat på.

Pudzianovski
2008-09-13, 19:49
Bloodbath - The Fathomless Mastery

Mycket efterlängtad. Har efter fem genomlyssningar inte riktigt kommit fram till vad jag ska tycka. Visst är den bra, men jag hade kanske lite för höga förväntningar. Kompetent svenskt dödsmangel är det i vilket fall och en skiva alla ska ha lyssnat på.

Jag har kommit på att skivan är rätt bra men inte mer. "Hades Rising" och några låtar till är mycket bra. The Problem är att för varje skiva de gör blir de sämre tycker jag. Det är min åsikt efter att ha funderat.

Prey For Nothings Debut "Violence Divine" släpps om några dagar. Det är en skiva som gjort intryck på mig och som jag råder er att kolla upp för lite lättare "döds" eller "metal". :Virro

skaparn
2008-09-13, 20:07
Jag har kommit på att skivan är rätt bra men inte mer. "Hades Rising" och några låtar till är mycket bra. The Problem är att för varje skiva de gör blir de sämre tycker jag. Det är min åsikt efter att ha funderat.

Prey For Nothings Debut "Violence Divine" släpps om några dagar. Det är en skiva som gjort intryck på mig och som jag råder er att kolla upp för lite lättare "döds" eller "metal". :Virro

Då vill jag utfärda en varning för stundtals ganska hög Triviumfaktor på den skivan till de som är känsliga för sådant. Jag har dock kanske tänkt ge den ett par tre lyssningar till.

skaparn
2008-09-13, 20:13
Ser nu att Vader spelar på Klubben i slutet av oktober

Klubben (http://www.fryshuset.se/wlt/FD015A62-4F17-4CA4-9BBD-B2E96862584E.wlt?strId=6D21602B-F306-419F-8D27-84847BCC8A64)

Pudzianovski
2008-09-13, 20:16
Då vill jag utfärda en varning för stundtals ganska hög Triviumfaktor på den skivan till de som är känsliga för sådant. Jag har dock kanske tänkt ge den ett par tre lyssningar till.

Yepp, ett visst mått av metalcore/numetal är det absolut !

Chaan
2008-09-13, 21:06
Psycroptic - Ob(Servant)


Vad ska man säga om den titeln? Var det inte lite väl mycket slump att den kommer ~1/2 år efter obZen?

Ser nu att Vader spelar på Klubben i slutet av oktober]

Wow!

Det blir kul - missade dem på graspop förra året.

skaparn
2008-09-14, 06:51
Vad ska man säga om den titeln? Var det inte lite väl mycket slump att den kommer ~1/2 år efter obZen?

Jag är ledsen, men det där var faktiskt en rktigt dålig teori om konspiration/plagiat.

Wow!

Det blir kul - missade dem på graspop förra året.


Men jag måste lyssna in mig lite på förbanden först. Gilla Bruja (UK) - Zonaria (S) har jag inte ens hört annat än en snutt på MySpace. Eller så skiter jag i de två och går dit lagom till dess att Grave börjar spela.

billmaier
2008-09-14, 11:28
Har redan varit här tidigare, men Amon Amarths nya skiva släpps ut 19.09. Har redan lyckats få skivan från Brasilien och efter några genomlyssningar kan jag bara konstatera att den är den absolut bästa skivan de har släppt. Endast skivan With Oden On Our Side kommer nära. Kommer förstås att skaffa skivan även som äkta. Vitsord 10+/10 :hbang:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/51/Amon_Amarth_-_Twlight_of_the_Thunder_God.jpg

Scratch89
2008-09-14, 11:35
Tycka vad man vill om dödsmetall och liknande musik, men skivomslag kan de göra iallafall!

coxie
2008-09-14, 11:37
Tycka vad man vill om dödsmetall och liknande musik, men skivomslag kan de göra iallafall!

Det var omslagen som fick mig att köpa skivor med denna musiken när jag var liten :D

skaparn
2008-09-14, 11:41
Och just i det här fallet var omslaget väldigt talande. Det var med Vikingmetal än vad jag minns Amon Amarth.

Chaan
2008-09-14, 16:31
Jag är ledsen, men det där var faktiskt en rktigt dålig teori om konspiration/plagiat.



Hehe

Då kan jag med gott samvete skriva en skiva som heter ObStrucT

Arf Pingvin
2008-09-14, 17:10
Många skivsläpp som man missat. Bra att du håller koll skaparn :)

MasterChief
2008-09-19, 10:09
Har redan varit här tidigare, men Amon Amarths nya skiva släpps ut 19.09. Har redan lyckats få skivan från Brasilien och efter några genomlyssningar kan jag bara konstatera att den är den absolut bästa skivan de har släppt. Endast skivan With Oden On Our Side kommer nära. Kommer förstås att skaffa skivan även som äkta. Vitsord 10+/10 :hbang:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/51/Amon_Amarth_-_Twlight_of_the_Thunder_God.jpg

Den här har jag missat. Flera intryck? Ser fram emot att höra den ikväll.

Hades
2008-09-19, 23:03
Triviums nya album Shogun släpps om ett par veckor. Väldigt bra, och jag tror inte att någon som gillar Trivium sedan tidigare blir besviken.

MasterChief
2008-09-20, 06:59
Den här har jag missat. Flera intryck? Ser fram emot att höra den ikväll.

Njae. Jag är inte helt förtjust i deras polering av soundet. Det har blivit lite väl trallvänligt och nästan varje låt går att "la la laaa la la laaa"-till. De utvecklar inte det musikaliska temat överhuvudtaget i låtarna och det saknas aggressivitet. Det finns ett par guldkorn men överlag tycker jag det är lite tråkigt att de närmar sig ett material med homoerotiska schlagerinslag. Vet inte om detta är utveckling eller avveckling för ett vikingmetallband som varit jävligt döds förut. Musiken funkar bättre under träningspasset nu än de tidigare verken. Tillsammans med remixade Modern Talking låtar har man en bra uppsättning för ett bra intervallpass.

Så visst duger det i vissa sammanhang men inget man lyssnar aktivt till. Alldeles för tråkigt och enformigt.

MasterChief
2008-09-20, 10:01
Inte helt ny (dock 2008) men värd att lyfta fram. Det är sjukt bra och titelspåret är bara bäst:

Testament - The Formation of Damnation
http://www.groovebox.it/public/_locandine/Testament-TheFormation.jpg

Nordenator
2008-09-20, 11:09
Jävligt bra tråd. Hade missat att Iced Earths platta redan kommit. Nu väntar jag bara på en Sverigespelning. IE med Barlow är så jävla bra, men de spelade tyvärr inte på Wacken men på Bloodstock och Graspop :/

Nejv
2008-09-20, 11:42
oasis nya har läckt ut

:hbang:

skaparn
2008-09-21, 08:12
Tänkte uppmärksamma några släpp som inte är helt pinfärska (första delen av 2008) men jag inte lyssnat igenom tidigare.

Gojira - The Way of all Flesh

Jag trodde det här bandet hade lagt ner. Helt ok om man gillar progressiv thrash, men jag har lite svårt för sången. Känns som att lyssna på Megadeth, man vill bara att riffen ska få mala och sången vara tyst.

http://bay01.imagebay.com/_upload/img/60/Gojira_-_The_Way_of_all_Flesh.png

skaparn
2008-09-21, 08:15
Overkill - Immortalis

Lite för gammal för att platsa här kanske, men jag hade helt glömt bort den efter mina första genomlyssningar och det var dumt. Den är väldigt bra. Klassisk Overkill, inga konstigheter.

http://bay01.imagebay.com/_upload/img/60/overkill_immortalis__big.jpg

skaparn
2008-09-21, 08:23
Deranged - The Red Light Murder Case

Den här var efterlängtad från ytterligare ett i raden av svenska väldigt kompetenta DM-band. Det här landet är verkligen bra på musik. Till och med bättre än deras för självbetitlade (eller jag vet inte om det var förra, den kom för en massa år sedan)

http://bay01.imagebay.com/_upload/img/60/Deranged_-_Red_Light_Murder_Ca.jpg

Rock'nRoll
2008-10-05, 22:33
Oasis Imorgon!!!

Dig out your soul!

Bigest band in the world osv..!!!



¸¨°º¤ø„¸¸„ø¤º°¨¸„ø¤º°¨
¨°º¤ø„¸ O A S I S.. „ø¤º°¨
¸„ø¤º°¨ ROCKS!! ``°º¤ø„
¸„ø¤º°¨¸„ø¤º°¨¨°º¤ø„¸¨°






http://www.youtube.com/watch?v=87IQhui_Yy8&feature=user

Nejv
2008-10-06, 16:19
väntar på en hi-5 och en falafel :D

påven
2008-10-17, 10:49
Har redan varit här tidigare, men Amon Amarths nya skiva släpps ut 19.09. Har redan lyckats få skivan från Brasilien och efter några genomlyssningar kan jag bara konstatera att den är den absolut bästa skivan de har släppt. Endast skivan With Oden On Our Side kommer nära. Kommer förstås att skaffa skivan även som äkta. Vitsord 10+/10 :hbang:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/51/Amon_Amarth_-_Twlight_of_the_Thunder_God.jpg

Den är grym, så jävla bra. Den kvalar in som top 3 på min årsbästalista.

billmaier
2009-01-17, 20:00
Napalm Death släpper ut sitt fjortonde album Time Waits For No Slave den 28 Januari. Har redan lyssnat igenom den flera gånger efterom jag fick den som present av min mexikanska kusin. Kan bara säga att albumet är alldeles jävligt bra :hbang:

http://www.levykauppax.fi/cover/normal/6/61/61260.jpg?cd

skaparn
2009-01-18, 00:48
Napalm Death släpper ut sitt fjortonde album Time Waits For No Slave den 28 Januari. Har redan lyssnat igenom den flera gånger efterom jag fick den som present av min mexikanska kusin. Kan bara säga att albumet är alldeles jävligt bra :hbang:

http://www.levykauppax.fi/cover/normal/6/61/61260.jpg?cd

Ja, det var det bästa ND albumet på ganska länge nu. Skulle nästan vilja påstå att såhär bra har de inte varit sedan Harmony Corruption släpptes.

billmaier
2009-01-18, 16:14
Sepulturas nya skiva A-lex kommer ut 26.01. Blev själv helt positivt överraskad över nya Sepultura och skivan kunde ha varit mycket sämre också.
http://cdon.fi/media-dynamic/images/product/00/04/05/84/83/3/b457e961-e61c-42bd-a84d-a910358c4554.jpg

Tricce
2009-01-18, 16:30
I Mars ska Disarmonia Mundi släppa sin skiva "The Isolation Game"
Björn "Speed" Strid (soilwork) som varit med på 2 av deras tidigare album skulle först inte medverka på denna men nu är det ändrat och han kommer vara med även nu (weiwei).

Får inte missas!

http://www.disarmoniamundi.com/

http://www.disarmoniamundi.com/themes/disarmonia/logo.png

n1tro
2009-02-16, 08:09
Lamb of God - WRATH (om ngn vecka), bra skiva

billmaier
2009-02-16, 12:26
Prodigy - Invaders Must Die

http://www.levykauppax.fi/cover/normal/7/70/70961.jpg

kommer ut i Finland 25.02

erks
2009-03-26, 00:52
Thåströms nya! Vad tycker ni?

Scratch89
2009-05-20, 12:11
Bump!

Hittills låter Green Days senaste skiva "21th Century Breakdown" lika illa som den förra. Jag återkommer efter en full genomlyssning.

Spiffy
2009-05-20, 12:17
Inte helt ny, men ganska färsk i alla fall.

Depeche Mode : Sounds of the Universe

http://www.ginza.se/Archive/Images/item_img_large/16509.jpg

Efter en genomlyssning så tycker jag den är sämre än de två förra skivorna som de släppte som också var rätt kassa.

billmaier
2009-05-20, 14:04
Slayer släpper ut sin nästa skiva 07.07.2009

raddum
2009-05-20, 14:45
Cky släppte sin nya skiva "Carver City" igår, väldigt bra tycker jag. Generen är väl någon slags melodisk hårdrock. Väldigt unikt band.

Scratch89
2009-05-20, 15:59
Jag står fast vid att Green Days senaste var dålig. Eller ja, den är väl inte dålig som i att det är kasst men... tråkigt.

teargaz
2009-09-07, 07:52
Äntligen har dom masat sig ut ut studion!

http://2.bp.blogspot.com/_U_B2VJbj3xM/SnqDi77a4QI/AAAAAAAAAEk/3cfOdNY3Q3I/s400/1katat_night.jpg

Helt klart deras bästa platta so far.
Release 2 Nov

MasterChief
2009-12-15, 09:14
:hbang:

http://zoinks.tv/wp-content/uploads/2009/10/Halford-Winter-Songs.jpg

tsp
2009-12-15, 09:20
När kommer Toves debutskiva???

Scratch89
2009-12-15, 13:44
När kommer Toves debutskiva???

Ännu viktigare; när kommer debutmusikvideon?

hertzman
2009-12-15, 14:06
Ännu viktigare; när kommer debutmusikvideon?

Scratch + kvinnonamn + vill se musikvideo = pics på berörd dam?!

MasterChief
2010-06-29, 18:33
Vanden Plas nya The Seraphic Clockwork är grymt bra!

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/reviewpics/vandenplas2010cd.jpg

Tricce
2010-07-01, 22:22
Nu finns Soilworks nya album The panic broadcast ute!

http://open.spotify.com/album/2DhuUkbDibZTP2SnvFLRhZ

http://1.bp.blogspot.com/_eLvllIBtf68/SSjIQEniG8I/AAAAAAAABJ4/iKLh_Aa_42M/s320/coverui8.jpg

dupper
2010-07-13, 16:45
Nu finns Soilworks nya album The panic broadcast ute!

http://open.spotify.com/album/2DhuUkbDibZTP2SnvFLRhZ

http://1.bp.blogspot.com/_eLvllIBtf68/SSjIQEniG8I/AAAAAAAABJ4/iKLh_Aa_42M/s320/coverui8.jpg

Lyssnar igenom as we speak. Är kanske inte lika bra som tidigare plattor, men den är rätt skön ändå.

just me
2010-07-14, 00:37
Ed Kowalczyk album Alive släpps under dagen. Ed var tidigare sångare i gruppen Live.

Kolla in http://www.edkowalczyk.com/

Jag hoppas att albumet ligger i brevlådan senare idag... :)

Tricce
2010-07-14, 00:46
Ed Kowalczyk album Alive släpps under dagen. Ed var tidigare sångare i gruppen Live.

Kolla in http://www.edkowalczyk.com/

Jag hoppas att albumet ligger i brevlådan senare idag... :)

Live var genialiska så tack för tipset skall spanas in!

teargaz
2010-10-05, 07:35
Nu tänker jag göra lite egenreklam. Efter 11 svåra år så kommer ett nytt vax i lite 90-tals doom anda. I hope you like.

http://www.lebmetal.com/files/2010/09/october-tide.jpg

http://www.candlelightrecords.co.uk/digital/ecard/octobertide_ecard/octobertide_ecard.html

Scratch89
2010-10-05, 08:18
Jag undrar när blink-182 släpper sitt nya album. De får för all del ta tid på sig, för jag vill att det ska vara bra, men det var mååånga år sen det senaste kom.

Nordenator
2010-10-05, 08:32
Nu tänker jag göra lite egenreklam. Efter 11 svåra år så kommer ett nytt vax i lite 90-tals doom anda. I hope you like.

[.img]http://www.lebmetal.com/files/2010/09/october-tide.jpg[./img]

http://www.candlelightrecords.co.uk/digital/ecard/octobertide_ecard/octobertide_ecard.html

Grattis till släppet :) Det lät faktiskt riktigt bra.

skaparn
2010-10-05, 08:34
Nu tänker jag göra lite egenreklam. Efter 11 svåra år så kommer ett nytt vax i lite 90-tals doom anda. I hope you like.

http://www.lebmetal.com/files/2010/09/october-tide.jpg

http://www.candlelightrecords.co.uk/digital/ecard/octobertide_ecard/octobertide_ecard.html

Fet matta ni fått på! Inte riktigt vad jag lyssnar på men ändå tycker jag att det är bra. Gratulerar till släpp.

MasterChief
2010-10-12, 20:38
KAMELOT - Poetry for the poisoned

Som vanligt ett tungt släpp av mycket hög kvalitet. Inte "Black Halo" men bättre än "Ghost Opera". Lite för spretigt kan jag tycka och "de vill för mycket" men ändå jäkligt bra.

http://janmi.com/wp-content/uploads/2010/09/KAMELOT-Poetry-For-The-Poisoned-COVER.jpg

Tricce
2010-10-12, 22:39
KAMELOT - Poetry for the poisoned



Tackar det hade jag missat!

forslund
2010-10-13, 06:31
tackar det hade jag missat!

+1!!

skaparn
2010-10-13, 07:26
På tal om den genren (nästan) så släpper Rhapsody of Fire en ny skiva snart. Eller snarare en mini-skiva. Har inte lyssnat på den än men ser fram mot att göra det. RoF är svärdmetallens multikrönta kungar

http://www.nuclearblast.de/images/uploads/2010-08-11/1281513231_large.jpg

billmaier
2010-10-15, 20:31
Varför har ingen noterat att Dimmu Borgir har släppt ut sin nya skiva "Abrahadabra"? Enligt mig bättre än In Sorte Diaboli och tror att den håller i längden mycket bättre. 4,5/5

http://www.metalinjection.net/wp-content/uploads/2010/09/Dimmu+Borgir+-+Abrahadabra+Front+Cover+by+Eneas.jpg

Ape3
2010-10-15, 21:12
Riktigt bra. Samma klass som In Sorte, helheten är bättre än In Sorte.

The Crown har återförenats!!! och släppt ny skiva som är så bra att jag vet inte vad jag ska skriva för omdöme. Makalöst.


http://2.bp.blogspot.com/_T8Er5D2BQPg/TJEkCU8xbsI/AAAAAAAADj8/Iv5kpM7bL3g/s400/Crown_DoomsdayKing1.jpg

feyin
2010-10-15, 21:26
Corrodeds nya, Exit To Transfer

Nån som har lyssnat nåt än?

http://www.ginza.se/Archive/Images/item_img_verylarge/691627.jpg

Pudzianovski
2010-10-22, 20:18
Star One - Victims of the modern age

http://www.ayreon.com/starone/so_media/so_images/StarOne_Victims_Cover800.jpg

Xm6QzdkQfWM
i7f4i_YRfKI

Kan det bli annat än bra med Danne Swanö!?! NEJ :D:thumbup:
Underbart!

Tricce
2010-10-22, 20:23
Star One - Victims of the modern age


Kan det bli annat än bra med Danne Swanö!?! NEJ :D:thumbup:
Underbart!

Hmm wtf vem är det som sjunger? Arjen Anthony Lucassen? Borde iof vara Russen Allen,,, extra edit, epic med Anders J också!!

Pudzianovski
2010-10-22, 20:27
Hmm wtf vem är det som sjunger? Arjen Anthony Lucassen? Borde iof vara Russen Allen,,, extra edit, epic med Anders J också!!

Flera sångare alltså som han brukar köra med. :thumbup:

Tricce
2010-10-22, 20:29
Flera sångare alltså som han brukar köra med. :thumbup:

Ok tänkte främst på sångaren på Cassandra låten, vet du vem det är?


Edit: någon plus en brud, det är någon jag är mest intresserad av.

Pudzianovski
2010-10-22, 20:34
Ok tänkte främst på sångaren på Cassandra låten, vet du vem det är?


Edit: någon plus en brud, det är någon jag är mest intresserad av.

Damian Wilson är den första som sjunger...men de flesta andra sjunger på låten med.

http://www.youtube.com/watch?v=QiYeabPrQgc&feature=related

skaparn
2010-10-22, 21:06
Ooooooooooo, det här är så svulstigt och bra! Tackar för tips om nya skivan.

skaparn
2010-10-22, 21:49
Star One - Victims of the modern age


Nu har jag lyssnat igenom en säkerhetskopia ett varv och DAMN. Jag gillart!

spange
2010-11-04, 12:14
Monster Magnet - Mastermind

sitter och lyssnar igenom nu, I like! Bästa jag hört på länge.