handdator

Visa fullständig version : proteinpulver


Mickaz
2006-11-11, 20:09
En kompis till min frågade om det är ok att "äta" hennes proteinpulver istället för att dricka det. Hon tycker om att tillsätta jättelite mjölk så att det blir som en kräm istället. Är detta ok? Får hon ändå i sig allt det där man behöver i proteinpulvret eller måste det blandas ut med någon vätska eftersom det står att man ska blanda det med 2-3 dl vätska. Hon använder Whey-80.
Mvh Mickaz

King Grub
2006-11-11, 20:27
Visst går det utmärkt.

willis
2006-11-11, 20:27
Borde inte vara några problem alls. En annan schysst variant är proteinpannkakor

edit: too slow :P

Mickaz
2006-11-11, 20:28
Ja, för det viktigaste borde ju vara att hon får i sig det, inte på vilket sätt =) Tänkte bara om kroppen liksom tillgodogör sig proteinet bättre i flytande form eller nått.. ok men super!

Pumpitup
2006-11-11, 22:51
Visst går det utmärkt.

Du är tamejfan min idol, finns det något ämne du inte behärskar?













ps. har du flickvän? *kissass* .ds

Gpajpen
2006-11-12, 02:09
mm det funkar men vill hon få ut MAXIMALT protein av varje skopa proteinpulver bör hon ta sitt proteinpulver med mer kolhydrater än "jättelite mjölk".
jag är den som är den :D

Alexlindgren
2006-11-12, 12:25
Grubben, nu är jag besviken, du glömde en sak!

Det proteinet man får i sig, "suger åt sig" vatten i magen, vilket gör att man kan få riktigt ont i magen efter en stund. Har jag i alla fall fått ett par gånger när jag tagit för lite vatten till proteinet..

Sverker
2006-11-12, 13:17
King Grub har inte glömt något. Proteinet suger inte åt sig vatten. Har du som minst blött upp pulvret och gjort en gegga som rinner av sig själv så suger pulvret inte åt sig mer vatten.






Att proteinet måste lösas upp till en tunnflytande vätska för att passera genom magsäcken är en annan sak.
Personen som blandar en kräm har säkert inget intresse på att tömma magen fort för optimal återhämtning efter träningen.

jaaaaag
2006-11-12, 13:36
Här är jag nu, som är Mickaz kompis, skaffade en egen =).. Tack för era svar! Jag har iallafall inte fått ont i magen överhuvudtaget.

He-man
2006-11-12, 13:38
Här är jag nu, som är Mickaz kompis, skaffade en egen =).. Tack för era svar! Jag har iallafall inte fått ont i magen överhuvudtaget.
Välkommen till forumet! Hoppas du kommer trivas.

flenders
2006-11-12, 14:32
Du är tamejfan min idol, finns det något ämne du inte behärskar?Grub är smartare än Google, visste du inte det?

jaaaaag
2006-11-12, 15:34
Välkommen till forumet! Hoppas du kommer trivas.

Tack ska du ha!:thumbup: