handdator

Visa fullständig version : Fars dag i morgon!


Krokodil
2006-11-11, 17:36
Bra tradition eller trams?

Ps: jag vill inte ha fler slipsar!

Überbiffen
2006-11-11, 17:37
Skiter i vilket. Har ingen far.

shadowfire
2006-11-11, 17:38
Skiter i vilket. Har ingen far.
+1.
Tramsdag ivf

kharon
2006-11-11, 17:40
Bra! Man ska vara glad över att ha en far, och är man far så ska man vara glad att man har barn! (även om man får slipsar! :) )

Ryska_raketen
2006-11-11, 17:41
Ja tycker det är bra, en dag då man kan visa att man verkligen uppskattar sin far.*cupid*

sunkan
2006-11-11, 17:43
tack för att inte jag blev påmind en dag tidigare så jag kunnat köpa nått åt honom, hur gör jag nu!?

mathor
2006-11-11, 17:44
Jag köper ett kilo nötfärs till honom.

shadowfire
2006-11-11, 17:44
Ja tycker det är bra, en dag då man kan visa att man verkligen uppskattar sin far.*cupid*
Så du behöver en speciell dag för att visa nära o kära uppskattning?
Edit: hoppas det var en stor portion ironi där. :)

Gpajpen
2006-11-11, 17:46
present till farsan är ju det lättaste,
75a starksprit slår aldrig fel ! :D

Ryska_raketen
2006-11-11, 17:47
Så du behöver en speciell dag för att visa nära o kära uppskattning?
Edit: hoppas det var en stor portion ironi där. :)


ja kanske inte uttryckte mig speciellt bra alternativt du grep tag i det minsta halmstråt. En extra dag att visa att man verkligen uppskattar sin far. Nog för att ja visar honom det ändå, men aldrig fel med en dag som är för honom,.

kharon
2006-11-11, 17:49
tack för att inte jag blev påmind en dag tidigare så jag kunnat köpa nått åt honom, hur gör jag nu!?

Man behöver inte köpa något för att visa sin kärlek. Jag gissar att din far skulle bli 100 gånger gladare om du bara sa att du älskar honom än om du köpte en ny bil åt honom. :thumbup:

sunkan
2006-11-11, 17:54
Man behöver inte köpa något för att visa sin kärlek. Jag gissar att din far skulle bli 100 gånger gladare om du bara sa att du älskar honom än om du köpte en ny bil åt honom. :thumbup:

Det stämmer nog, tack:thumbup:

daja
2006-11-11, 17:57
Bra tradition eller trams?

Ps: jag vill inte ha fler slipsar!

bra tradition!

Baha
2006-11-11, 18:06
nu när man har ungar så tycker jag självklart att det är en bra dag värd att firas.

frågan är hur skallmanfixa nbgt tillfarsan som e 25 mil bort

shadowfire
2006-11-11, 18:06
ja kanske inte uttryckte mig speciellt bra alternativt du grep tag i det minsta halmstråt. En extra dag att visa att man verkligen uppskattar sin far. Nog för att ja visar honom det ändå, men aldrig fel med en dag som är för honom,.
Sådant resonemang är helt främmande i min värld, men så har jag förlorat det mesta av familj/släkt också och är siste mannen i släkten. Både far o bror gick bort helt oväntat, hann aldrig säga adjöken.
Jag skulle aldrig tordas utgå ifrån att farsgubben ens levt om ett år och väntat tills nästa farsdag med att visa speciell uppskattning... istället lever jag för att "fira" motsvarande dagar för de nära o kära som finns kvar i livet då jag känner för det - oavsett kalenderdag.

Respekterar att människor resonerar som dig, men min egen åsikt är definitiv bojkott av "alla hjärtans dag", "mors dag" osvosv. :)

shadowfire
2006-11-11, 18:07
Med andra ord så "firar" majoriteten av befolkningen sin far imorgon och väntar sedan på julafton, födelsedag eller ännu ett år till nästa "fars dag".

Brooklyn
2006-11-11, 18:09
Skiter i vilket. Har ingen far.
+1

Brooklyn
2006-11-11, 18:10
nu när man har ungar så tycker jag självklart att det är en bra dag värd att firas.

frågan är hur skallmanfixa nbgt tillfarsan som e 25 mil bort
överraska honom genom att åka o hälsa på honom :)

Tigerkotten
2006-11-11, 18:14
Shadowfire tycker du e grymt löjlig. SJÄLVKLART ska man vara snäll och uppskatta sina nära på vanliga dagar med. Men vad är det för fel att kanske uppskatta personen lite extra en dag?

Jag vet inte ens om min såkallade far är i Sverige eller i Ecuador just nu, men bryr mig inte speciellt heller. För han har är enbart en biologisk far och ej betett sig som en far ska göra. Men jag mår bra endå :)

shadowfire
2006-11-11, 18:19
Shadowfire tycker du e grymt löjlig. SJÄLVKLART ska man vara snäll och uppskatta sina nära på vanliga dagar med. Men vad är det för fel att kanske uppskatta personen lite extra en dag?

Jag vet inte ens om min såkallade far är i Sverige eller i Ecuador just nu, men bryr mig inte speciellt heller. För han har är enbart en biologisk far och ej betett sig som en far ska göra. Men jag mår bra endå :)
För att det är ett försäljningsjippo skapat av affärsmän för affärsmän.
Allt går ut på att alla ska hysteriskt handla massa presenter och ge till någon familjemedlem. Kanske skulle införa "kattens dag" också? Handla Whiskas Deluxe och ge bort en dag om året?

Varför inte köpa sin pappa en flaska whisky vilken dag som helst om året och säga att man älskar sin far då istället? Leva i nuet, överraska, uppskatta och uppmuntra sin partner, sin familj och sina nära/kära då man känner för det.

Av erfarenhet kan jag säga att en present en helt vanlig tisdag uppskattas enormt mkt mer än en present på "fars dag" då man förväntar sig att få något.

Hur många går inte o köper presenter åt sin far imorgon bara för att de måste? Inte för att de vill?

shadowfire
2006-11-11, 18:20
Ett tips är att prova att fira alla sådana där tramsdagar som "alla hjärtans dag" en helt annan dag istället. Testa det på er partner så får ni se på succé...

mini
2006-11-11, 18:21
Man behöver inte köpa något för att visa sin kärlek. Jag gissar att din far skulle bli 100 gånger gladare om du bara sa att du älskar honom än om du köpte en ny bil åt honom. :thumbup:
Min pappa skulle nog hellre ha en bil.

(I denna tråden är shadow kungen av flosker. Respekt!)

skaparn
2006-11-11, 18:25
Jag får inte ringa min far på fars dag, då han tycker att det är ett kommersialismens påfund för att få oss konsumera onödiga ting.

http://www.arkstar.com/~amiller/posters/7070POSTER.JPG

Kwon
2006-11-11, 18:27
Jag skiter i "speciella" dagar

Jag behandlar folk som om det är julafton/födelsedag/namnsdag/vårdagsjämning varje dag.

Jag behöver inget speciellt datum för att vara glad/schysst/omtänksam/hygglig/givmild etc osv

Tigerkotten
2006-11-11, 18:34
Shadowfire: Jag har inte sagt något om att man inte ska ge eller uppskatta den man har vid sidan av sig på vanliga dagar också. Visst så uppskattas det mera när man gör det spontant så personen blir överraskad. Tycker det du säger är så självklart redan, och blir på något sätt löjligt när du sedan skriver det.

Men jag tycker fortfarande inte det är löjligt med några speciella dagar. Där man kan visa lite uppskattning för det man har.

Men sedan finns det de som är så gnälliga som tycker att de dagarna suger och är bara påhittat trams. Samma sak på de som gnäller ang Halloween att man inte ska fira det som man börjat göra för att inte bli amerikaniserade. Plus att det enbart är ett löjligt jippoo för att affärer ska tjäna mera pengar.

Jag tycker sådant är skoj iaf :]

Fartman
2006-11-11, 18:36
Jag bryr mig inte så mycket. Just därför att farsan bryr sig rätt lite om sånt där. Han kommer ändå att vara i skogen och jaga imorrn och det är nog det han tycker mest om så han har det nog bra trots att det inte kommer några presenter och skit från mitt håll. Jag ska nog ringa och snacka lite skit sen på kvällen dock.

trasan
2006-11-11, 18:55
Jag skiter i "speciella" dagar

Jag behandlar folk som om det är julafton/födelsedag/namnsdag/vårdagsjämning varje dag.

Jag behöver inget speciellt datum för att vara glad/schysst/omtänksam/hygglig/givmild etc osv

Min nya idol!

carlsm
2006-11-11, 21:55
Det är en bra dag tycker jag, om man vill kan man köpa något i present eller så kan man bara ringa och säga hej. Det är liksom inte obligatorsikt att köpa nåt men det kan ju vara lite kul. En halsduk får han....och mitt sällskap.

aliquis
2006-11-12, 02:35
är väl fint, jag ska köpa sunaids torkade frukt ;/

AlexGBG
2006-11-12, 02:46
själv ska jag bekosta ett telefonsamtal till min far, det blir hans present

edit: till hans hemtelefon, jag har 1000 fria minuter till sådana.

Kaboffastar
2006-11-12, 02:58
ääääääääsch.. farsan får en Lyle&scott piké av mig... den passade ändå skitdåligt på mig så wattevvah. de kan han va värd.

Metal_boy_
2006-11-12, 04:17
Jag föddes på "Fars dag" för 24år sedan, det får fan räcka!

blekfet2
2006-11-12, 09:22
OM man har barn så är farsdag bra, man får grejer juh!

bubbe
2006-11-12, 10:31
fick en tidning, body :em:

Kanske familjen börjar tycka min styrkelyftskarriär har tagit överhanden på midjemåttet?