handdator

Visa fullständig version : Spider-Man 3...


King Grub
2006-11-10, 10:16
...trailer. (http://www.ifilm.com/presents/spiderman3)

Sandman, Hobgoblin och Venom! http://www.zweg.com/ico/w00t.gif

psirus
2006-11-10, 10:24
...trailer. (http://www.ifilm.com/presents/spiderman3)

Sandman, Hobgoblin och Venom! http://www.zweg.com/ico/w00t.gif


Me like!!!!!!! :kickass:

Pretender
2006-11-10, 10:24
Hmm... ingen venom i trailern *gah!* ;)

Papi
2006-11-10, 10:27
Oj! Den verkar ju faktiskt riktigt bra!
Men det blir ju lite antiklimax (angående den svarta dräkten) när man vet att Eddie Brock är med.

Papi
2006-11-10, 10:28
Coolt förresten att den klassiska scenen med kyrkklockorna är med! :hbang:

DavidN
2006-11-10, 10:29
Venom verkar dock tyvärr inte lika skönt ond som i serierna :B

coxie
2006-11-10, 10:58
Venom verkar dock tyvärr inte lika skönt ond som i serierna :B

Såg vi samma trailer, enda skymten av venom man fick var ju i slutet.

Grym trailer och tvivlar inte en sekund på att filmen blir lika bra som de andra 2.

DavidN
2006-11-10, 11:01
JAg såg en lång trailer, länkad från en annan tråd med massor av shots på venom. Inte för att det såg ut som venom utöver färgern bara..

polaren
2006-11-10, 11:05
Jag såg inte Venom alls, bara spindelmannen med svart-geggan.

EDIT: Tog bort lite ifall jag spoilar

King Grub
2006-11-10, 11:16
"Svart-geggan" är Venom... Brock är bara värdkroppen.

Richard85
2006-11-10, 11:17
Jaha..när han nu är svart..vad innebär det..Att han är ond eller bara att han skyr inga gränser för o döda killen som döda sin farbror eller vadå? inte följt spiderman så intensivt..

NBT
2006-11-10, 11:28
Ser schysst ut! Diggade de två föregångarna rejält.

rolf
2006-11-10, 11:51
Lite besviken över att Venom inte framställs som lika grov som i serierna, men annars verkar filmen mkt sevärd! :thumbup:

Halldin
2006-11-10, 11:56
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=82450 :notme:

Stoltz
2006-11-10, 12:03
Vart var Venom? :confused:

polaren
2006-11-10, 12:40
"Svart-geggan" är Venom... Brock är bara värdkroppen.

Aha så du tänker så... Men när jag tänker på venom så tänker jag på en filur med en ormtunga och inte på Spindelmannen i svart dräkt. Det var alltså Eddie Brock jag letade efter i trailern när du nämde venom ;)

tano
2006-11-10, 13:02
Venom verkar dock tyvärr inte lika skönt ond som i serierna :B

han blev väl snällare och snällare i serierna? vad jag minns. Från början var han ju ganska arg på spindeln (men dödade fortfarande inte oskyldiga).

Gabbe
2006-11-10, 13:28
Än en gång fattar jag inte vem alla snakar om. Vem är Venom?? ;)

King Grub
2006-11-10, 13:31
Aha så du tänker så... Men när jag tänker på venom så tänker jag på en filur med en ormtunga och inte på Spindelmannen i svart dräkt. Det var alltså Eddie Brock jag letade efter i trailern när du nämde venom ;)

Ja, Venom är namnet han kallade sig, men det är symbioten som är Venom.

pejo
2006-11-10, 14:32
Coolt. Kul att det finns fler nerdar här!
Förmodligen kommer väl inte Venom hämtas från Battleworld det skulle nog bli lite töntigt för en hollywood film.
I X-men 3 så färdades ju inte heller Dark Phoenix omkring och förstörde solsystem.

Det skulle vara kul att läsa dom här serierna igen. Frågan är om man hade tyckt dom var lika bra nu när man är vuxen.

Kwon
2006-11-10, 15:00
Filmen verkar tuff

Mass-Tech
2006-11-10, 15:33
Ja, Venom är namnet han kallade sig, men det är symbioten som är Venom.
Nej, de kallade sig Venom

timoat
2006-11-10, 16:17
Ja, Venom är namnet han kallade sig, men det är symbioten som är Venom.


Nej, symbioten ar symbioten, Venom ar symbioten plus Eddie Brock

http://img217.imageshack.us/my.php?image=vvmt4.jpg

King Grub
2006-11-10, 16:25
Nej, symbioten ar symbioten, Venom ar symbioten plus Eddie Brock

Nej, de kallade sig Venom

Jo och jo.

"The name "Venom" can refer to the alien symbiote alone" enligt encyclopedin över Marvelkaraktärer. Brock är människan, men det är symbioten som bestämmer och som är skurken. I dag är det Mac Gargan som har symbioten på sig... och det är fortfarande Venom. Tom De Falco har i intervjuer uttryckligen sagt, att det är symbioten som är Venom. Brock är bara bäraren. När symbioten är på någon annan, är det fortfarande Venom, även om Brock var den förste och den som tillsammans med symbioten myntade namnet.

Daniiiel
2006-11-10, 16:28
Har jag fattat det fel eller kommer spiderman bli venom genom filmen eller kommer någon annan få tag i dräkten i slutet eller? Fan va surt om spiderman har den hela tiden.

timoat
2006-11-10, 16:44
Jo och jo.

"The name "Venom" can refer to the alien symbiote alone" enligt encyclopedin över Marvelkaraktärer. Brock är människan, men det är symbioten som bestämmer och som är skurken. I dag är det Mac Gargan som har symbioten på sig... och det är fortfarande Venom. Tom De Falco har i intervjuer uttryckligen sagt, att det är symbioten som är Venom. Brock är bara bäraren. När symbioten är på någon annan, är det fortfarande Venom, även om Brock var den förste och den som tillsammans med symbioten myntade namnet.


Fan Grubben du ar NASTAN varre an farsan po att konstant ha ratt...

Och bilden jag nyss postade ar antagligen hur venom kommer att se ut i slutet av filmen Daniiel. Hoppas!

Löjtnant Blank
2006-11-10, 16:45
Kan någon snabbt förklara skillnaden mellan den röde och den svarte Spidey? Jag är inte så insatt, men jag gillar superhjältefilmer.

polaren
2006-11-10, 16:57
Ja, Venom är namnet han kallade sig, men det är symbioten som är Venom.

Got it! :thumbup:

Såg igenom alla säsonger av den tecknade serien för nån månad sen, snacka om nostalgi :D

polaren
2006-11-10, 17:01
Har jag fattat det fel eller kommer spiderman bli venom genom filmen eller kommer någon annan få tag i dräkten i slutet eller? Fan va surt om spiderman har den hela tiden.

Eddie Brock (Topher Grace) kommer få dräkten på sig efter att spindelmannen lyckas bli av med dräkten. (iaf enligt tv-serien, och säkert också tidningarna).

King Grub
2006-11-10, 17:02
Kan någon snabbt förklara skillnaden mellan den röde och den svarte Spidey? Jag är inte så insatt, men jag gillar superhjältefilmer.

I serierna var det på en annan planet som Spidey hittade den svarta dräkten. Det visade sig dock vara en levande varelse, som formade sig efter Spideys tankar, inte en dräkt. Väl tillbaka på jorden bar Spidey dräkten ett bra tag i tidningarna, men sedan upptäcktes det (av Reed Richards i Fantastic Four) att det var en levande varelse, och när Spidey i avsmak försökte göra sig av med den, gjorde den uppror. Och bytte sedan host, satte sig på Eddie Brock, och blev en stor Marvelskurk och en av Spideys ärkefiender: Venom.

pejo
2006-11-10, 18:12
I de två första filmerna tycker jag att man fångat lite av den humor som fanns i tidningarna. Jag har för mig att humorn försvann lite sedan, kan faktisk tänka mig att det var ungefär när Venom dök upp.

Nu vet jag inte hur serierna utvecklade sig. Jag slutade läsa dem för drygt 15 år sedan.

Grub du och jag är ungefär lika gamla. Har du läst tidningarna i vuxen ålder (>20) och tyckte du i sådana fall att de var bra även då?

Jay-Z
2006-11-10, 18:13
I serierna var det på en annan planet som Spidey hittade den svarta dräkten.

I Secret Wars för den som vill läsa om det.

King Grub
2006-11-10, 18:16
Grub du och jag är ungefär lika gamla. Har du läst tidningarna i vuxen ålder (>20) och tyckte du i sådana fall att de var bra även då?

Jag har läst alla Spider-Man-titlar (och alla andra Marvel- och DC-titlar också, för den delen) oavbrutet.

Nu är dom bra. J. Michael Straczynski tog över Amazing Spider-Man för några år sedan, och sedan dess har alla titlar gjort en rejäl uppryckning.

Stora delar av 90-talet var en katastrof. Efter Venom och hans avkomma Carnage blev det kloner på tapeten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Clone_Saga

Det var en god idé, men som drevs till absurdum och slutade i fiasko, med Peter Parker död och ersatt av Ben Reilly i dräkten. Det gick givetvis inte hem hos läsarna och man fick hitta på en (krystad) historia för att återgå till status quo.

Men i dag är serien bra, som sagt.

Löjtnant Blank
2006-11-10, 18:17
I serierna var det på en annan planet som Spidey hittade den svarta dräkten. Det visade sig dock vara en levande varelse, som formade sig efter Spideys tankar, inte en dräkt. Väl tillbaka på jorden bar Spidey dräkten ett bra tag i tidningarna, men sedan upptäcktes det (av Reed Richards i Fantastic Four) att det var en levande varelse, och när Spidey i avsmak försökte göra sig av med den, gjorde den uppror. Och bytte sedan host, satte sig på Eddie Brock, och blev en stor Marvelskurk och en av Spideys ärkefiender: Venom.
Utmärkt sammanfattning! Den tackar jag för!

Slartibartfast
2006-11-17, 10:16
Blir tydligen fight mellan venom och spidde. Observera svarta webben!
http://64.111.216.18/ul/1274-spiproof.JPG

http://64.111.216.18/ul/1286-spidey11.jpg

King Grub
2006-11-17, 10:21
Blir tydligen fight mellan venom och spidde.

Otippat! http://bestsmileys.com/eek/9.gif

Jay-Z
2006-11-17, 10:29
Otippat! http://bestsmileys.com/eek/9.gif

Lollerskates.

Kwon
2006-11-17, 10:45
Mac Gargan måste vara med i nästa Spiderman, det var väl den ursprunglige Scorpion om jag minns rätt.

Decibelvis
2006-11-17, 10:48
I dag är det Mac Gargan som har symbioten på sig... och det är fortfarande Venom.

Fan, detta var nytt för mig..! Har jag missförstått det helt eller har f.d. Scorpion blivit Venom??? Betyder det att Scorpion inte längre existerar? Fan, jag diggade ju Scorpion!

Slartibartfast
2006-11-17, 11:06
Otippat! http://bestsmileys.com/eek/9.gif

Jag började tro att spidde skulle ha symbioten hela filmen och Brock skulle få den först i fyran.

King Grub
2006-11-17, 11:14
Fan, detta var nytt för mig..! Har jag missförstått det helt eller har f.d. Scorpion blivit Venom??? Betyder det att Scorpion inte längre existerar? Fan, jag diggade ju Scorpion!

Du har inte missförstått.

Så här ser Mac Gargan ut i dag:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/c9/ScorpionVenom.png/482px-ScorpionVenom.png

Kwon
2006-11-17, 11:23
Men både Eddie Brock och Mac Gargan e ju biffar.

Symbiot-venom anpassar sig ju efter kroppen va, tänk på hur spinkig Carnage var tex.

http://img156.imageshack.us/img156/5967/henrivenomue7.jpg
http://www.modelman5.com/images/venom.jpg
[img]http://img101.imageshack.us/img101/5759/venomspidertd2.jpg[img]


Hur fasiken ser Venom ut med Topher Grace från 70's show? :D

Trist av Raimi

-
Director Sam Raimi felt that the classic Venom lacked humanity, so Eddie Brock, Junior, played by Topher Grace, will serve as a sort of mirror to the character of Peter Parker. Eddie will also be based on Spider-Man: The Animated Series, adapting that series portrayal of Brock to make the film version a rival photographer to Parker. In the film, Eddie considers Gwen Stacy "his girl", though she will still pursue Parker for his affections. The symbiote will be largely adapted from TAS continuity rather than Ultimate and bond with Eddie after he goes to a church to seemingly pray for Peter Parker's death.
-

skaparn
2006-11-17, 11:41
Jag har börjat läsa Amazing Spiderman med början i det jag tyckte var storhetstiden, mitten på 80-talet med nummer 240 och framåt ungefär. Det är så vansinnigt härlig läsning och mycket har jag inte sett på över 15 år.

Decibelvis
2006-11-17, 11:54
Du har inte missförstått.

Så här ser Mac Gargan ut i dag:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/c9/ScorpionVenom.png/482px-ScorpionVenom.png

Ah! Wikipedade lite och läste på... Ett förtydligande från din sida om Sinister Six/Twelve-grejen vore underbart. Gick alltså Gargan med som Scorpion i ligan men bytte sedan helt plötsligt bara villain-identitet till Venom..? Eller?

Kwon
2007-03-06, 12:44
http://www.nbc.com/Spiderman/ <---

X-Change
2007-03-06, 12:49
"Svart-geggan" är Venom... Brock är bara värdkroppen.njaaaaeee... "svartgeggan" kallar sig Venom när han tagit över Brook. Sen heter det ju något annat när den tar över den där psykopaten i slutet av serien! :D

Anyway Venom äger! :hbang:

King Grub
2007-03-06, 12:53
njaaaaeee... "svartgeggan" kallar sig Venom när han tagit över Brook. Sen heter det ju något annat när den tar över den där psykopaten i slutet av serien! :D

Påläst. *whistle*

Whistler
2007-03-06, 15:32
Skulle väl säga att båda har rätt. I Ultimate Spider-Man är Venom projektnamnet på symbioten, som Peter Parkers farsa forskade fram i sin jakt på en kur mot cancer.

Ultimate Spider-Man är för övrigt den bästa serieversionen som gjorts. Sjukt snyggt tecknad och så bra storyline att man helt enkelt inte kan sluta läsa.

Kwon
2007-03-06, 15:35
Apropå Marvel-serier i allmänhet så tycker jag att de borde göra Secret Wars 1 som spelfilm, då med Tobey som spidey och Gunther Schlierkamp som Captain America. :)

Greg
2007-03-06, 16:45
njaaaaeee... "svartgeggan" kallar sig Venom när han tagit över Brook. Sen heter det ju något annat när den tar över den där psykopaten i slutet av serien! :D

Anyway Venom äger! :hbang:

Venom är symbioten.

Den kallar sig Venom även med Mac Gargan.

Du tänker på Carnage/Cletus Kasady.

Det är en annan symbiot, inte Venom.

Kwon
2007-03-06, 16:46
Carnage är ett orange/rött symbiot som e lite annorlunda och skiljer sig lite från Venom.

Whistler
2007-03-06, 16:53
Nu har jag inte stenkoll på orginalstoryn från Amazing Spider-Man, men i Ultimate SM så är Carnage ett embryo framavlat av DNA från Spider-Man och Venom. Hur är det i de andra?

Kwon
2007-03-06, 16:55
Det enda jag vet är att Spindelmannen råkade skapa Venom i Secret Wars 1 med hjälp av en maskin han skulle designa nya kläder med.

Typ en intergalaktisk symaskin.

fintelligens
2007-03-06, 16:57
Anyway Venom äger! :hbang:

Carnage är bättre. :P

Pez
2007-03-06, 17:03
Nu har jag inte stenkoll på orginalstoryn från Amazing Spider-Man, men i Ultimate SM så är Carnage ett embryo framavlat av DNA från Spider-Man och Venom. Hur är det i de andra?

Ursprungligen är det ett "frö" av Venom, asexuell reproduktion.

Whistler
2007-03-06, 17:05
Ursprungligen är det ett "frö" av Venom, asexuell reproduktion.

Aha, låter också rätt rimligt. Men verkar Carnage som en dräkt? I Ultimate är ju Carnage en egen levande varelse.

Kwon
2007-03-06, 17:05
Sowing the Seeds of Love

Pez
2007-03-06, 17:07
Aha, låter också rätt rimligt. Men verkar Carnage som en dräkt? I Ultimate är ju Carnage en egen levande varelse.

Jo.. Carnage bondar med Cletus Kassidy - som är precis så mycket whitetrashredneckbanjospelandemördare som hans namn hintar.

Slartibartfast
2007-03-06, 18:18
Det enda jag vet är att Spindelmannen råkade skapa Venom i Secret Wars 1 med hjälp av en maskin han skulle designa nya kläder med.

Typ en intergalaktisk symaskin.

Var det inte så att Spidde fick den svarta dräkten av Thor som hade haft den hängandes längst in i garderoben?

RassK
2007-03-06, 20:57
Har ni sett 7minuters "trailern"?

Lexidos
2007-03-06, 21:02
Oj vad ni kan om spindelmannen

Wennerberg
2007-03-06, 21:06
Har ni sett 7minuters "trailern"?

Nej. LÄNKA!

RassK
2007-03-06, 21:29
Nej. LÄNKA!

De tog bort den idag från Sony's hemsida :/ :smash:
Tur man hann spara den :D

Whistler
2007-03-06, 22:46
Jo.. Carnage bondar med Cletus Kassidy - som är precis så mycket whitetrashredneckbanjospelandemördare som hans namn hintar.

Okej, det var ju lite surt. Jag gillade idén med att Carnage var en helt egen varelse som inte var del av någon annan. Dock så var den ju DNA-hungrig, så den sög ju ur sig massa folk den träffade på och fick deras egenskaper.

Rahf
2007-03-06, 23:27
Älskade carnage-historien. Den där ett gäng med Carnage i täten bara leker massaker igenom New York (eller vilken stad det nu är. Men NY är ju Spiddes stad så.) Har för mig att det var Shriek, Demogoblin, Doppelganger, Carrion? (rätta på namn.) och så Carnage då.

Den följetongen var riktigt ösig.

Trist att Brock blev av med symbioten, de var ju ett riktigt radarpar. Äääälskar Venom, så schysst galen och desillusionerad.

Kwon
2007-03-06, 23:52
Hade Carnage alt Venom blivit symbiot med tex Florence Nightinggale alt Ghandi, så hade karaktärerna blivit annorlunda. :)

Pacifister som inte alls var musclebound eller aggressiva.

Men vad hade de fått för funktion i en marvel-tidning då? :D

Venom blev ju som han blev tack vare Brock o Mac Gargan, som är ena riktiga psykotiska muskelpaket.

Venom på Ghandi hade nog inte sålt lika många lösnummer...

X-Change
2007-03-07, 03:07
Men blanda inte i Ulitamte spiderman i detta, även fast spelet är jävligt coolt! Det är lite mjölkningsprincip (få ut mer pengar på nåt som redan gjorts) på storyn där, den är knepig. Gillar tv-serien bättre.

"Varför venom äger Carnage for dummies"

1. Han är svart (coolare färg)
2. Han är grymt stor. Verkligen x-fysik där.
3. Mänsklig-psykopat röst... Carnage låter som nåt från alienfilmerna.
4. Carnage är en tönt.

Ok, symbioten är den svarta geggan. Den har inget namn förutom guess what "symbiot". När den tar kontroll över sin "värd" så blir den en del av medvetandet och antar ett nytt namn. Brook försökte kämpa emot symbioten. Han var bara gravt mental labil och ville banka skiten ur spidelmannen som enligt honom var ansvaig för att hans liv var crap. Medan psykopaten som blir carnage (Symbioten tar över en kvinna som traskar in fängelset där psykopaten sitter och sen tar den över pyskopaten). Psykopaten är ju galen så han blir helt övertagen av symbioten Carnage och blir jävligt läskig, medan Brook kämpar emot sin symbiot..därav blir dem olika och carnage blir egenligen mäktigare.

Sen tycker jag även att Kwon borde sluta röka morötter.

PS 2: Pez han kan han!

Whistler
2007-03-07, 03:48
Men blanda inte i Ulitamte spiderman i detta, även fast spelet är jävligt coolt! Det är lite mjölkningsprincip (få ut mer pengar på nåt som redan gjorts) på storyn där, den är knepig. Gillar tv-serien bättre.

"Varför venom äger Carnage for dummies"

1. Han är svart (coolare färg)
2. Han är grymt stor. Verkligen x-fysik där.
3. Mänsklig-psykopat röst... Carnage låter som nåt från alienfilmerna.
4. Carnage är en tönt.

Ok, symbioten är den svarta geggan. Den har inget namn förutom guess what "symbiot". När den tar kontroll över sin "värd" så blir den en del av medvetandet och antar ett nytt namn. Brook försökte kämpa emot symbioten. Han var bara gravt mental labil och ville banka skiten ur spidelmannen som enligt honom var ansvaig för att hans liv var crap. Medan psykopaten som blir carnage (Symbioten tar över en kvinna som traskar in fängelset där psykopaten sitter och sen tar den över pyskopaten). Psykopaten är ju galen så han blir helt övertagen av symbioten Carnage och blir jävligt läskig, medan Brook kämpar emot sin symbiot..därav blir dem olika och carnage blir egenligen mäktigare.

Sen tycker jag även att Kwon borde sluta röka morötter.

PS 2: Pez han kan han!

Du råkar visst ha missat att serietidningen Ultimate Spider-Man har utkommit i 105 nummer och fortfarande skrivs. Självklart är även detta lite "mjölkning", men kollar man tillbaka på det jag läst i de gamla (Amazing SM etc) så tycker jag Ultimate är bättre. Framför allt är den sjukt mycket snyggare tecknad. Utöver mjölkningen så är Ultimate SM till för att introducera SM för de som var för unga att läsa de gamla tidningarna. Sånt tycker jag är bra. Lite som "Gone in 60 Seconds" och andra remakes på filmer. Hur många har sett den gamla svartvita versionen liksom? Men alla känner till den senare med Nicholas Cage och Angelina Jolie.

En cool grej i Ultimate Spider-Man är ju självdistansen. Bland annat så besöker Spider-Man inspelningsplatsen för filmen Spider-Man och snackar lite med Tobey McGuire om att han är lite för töntig för att spela honom. :D

Whistler
2007-03-07, 04:32
Hade Carnage alt Venom blivit symbiot med tex Florence Nightinggale alt Ghandi, så hade karaktärerna blivit annorlunda. :)

Pacifister som inte alls var musclebound eller aggressiva.

Men vad hade de fått för funktion i en marvel-tidning då? :D

Venom blev ju som han blev tack vare Brock o Mac Gargan, som är ena riktiga psykotiska muskelpaket.

Venom på Ghandi hade nog inte sålt lika många lösnummer...

Du menar nåt i stil med det här?

http://www.requiem.se/~whistler/VenomGhandi_vs_Spiderman_strip.JPG

Greg
2007-03-07, 10:00
Ok, symbioten är den svarta geggan. Den har inget namn förutom guess what "symbiot". När den tar kontroll över sin "värd" så blir den en del av medvetandet och antar ett nytt namn

Jag har läst Marvel och Spiderman i cirka 10 år, första gången jag hör det.

Hur kommer det då sig att den heter Venom både hos Brock och Mac Gargan?

Kwon
2007-03-07, 10:09
Du menar nåt i stil med det här?

Skön bild

haha! JA! :D Snygg bild Whistler!

Grymma ben på Spidey te höger :) Vicken jäkla överkropp han har

tano
2007-03-07, 10:30
Ni hara alla delvis rätt. Det är väl itne så att det direkt finns något rätt och fel i serietidningsvärlden, särskilt som storyn förvärängs i olika seritid. Det är ju i grund och botten en illusion för fantasin hos alla.

Som exempel i den tidning jag läst så visar de att Venom sitter i samma fängelsecell som psykopaten som blir carnage, och att Venom lämnar kvar lite av symbioten, som blir carnage, när han rymmer. Inte någon tjej som bär med sig den? Så det är egentligen bara grunden i historien som är bestämd, resten är nog upp till författarna när de skriver sina historier.

När jag var mindre tyckte jag helt klart serietidningarna med carnage och venom var de bästa i spindelmannenns historia. Kanske för att de kom just i den tiden man var som mest inbiten, 10-13 år.

Kwon
2007-03-07, 10:34
http://spiderman.ugo.com/images/characters/villains/carnage-2.jpg
Carnage
One of Spidey's most vicious foes came from the alien symbiote that once was Spidey's black alien costume. It's host, Cletus Kasady was a cell mate to Eddie Brock (Venom) when the alien symbiote came to break Brock out of jail. It left a "baby" behind that bonded with Kasady creating Carnage.

http://samruby.com/Villains/Carnage/carnage.htm

http://samruby.com/Villains/Carnage/CarnageWider.gif

http://spiderman.ugo.com/images/characters/villains/venom.jpg
Venom
Found on an alien planet, the villain known as Venom was at one time Spider-Man's replacement costume. After returning to earth, Spidey found out (with the aid of Mr. Fantastic) that the black costume was actually a parasitic life-form called a symbiote. Returning to his old red and blues only made this creature jealous, and the rest is history.

http://samruby.com/Villains/Venom/venom.htm

http://samruby.com/Villains/Venom/Venom362.gif

tano
2007-03-07, 11:58
Som sagt allt är nog inte hugget i sten.

En av de bästa tidningarna läste jag hos en kompis. En tjock marvel om Venom. Där jagades Venom av någon sorts jägare med högteknologiska vapen (kommer inte ihåg allt, länge sedan).

Hursomhelst Venom kunde minnsan göra massa roliga saker, Han gjorde sig osynlig (men jägaren hade knepet med infraröd syn och kunde därmed hitta honom), Venom kunde också göra massa gigantiska sköldar av symbioten samt skjuta iväg projektiler.

Häftig tidning, men jag vet inte om Venom har gjort liknande saker i andra historier?

Kwon
2007-03-07, 12:14
Ok tano, den här då

Tänk dig att han vrålar alt rapar Baans favoritbudskap "TRÖÖÖCKKKKKK!"
http://www.bamkapow.com/ul/162-687new_storyimage4732422_full.jpg

Whistler
2007-03-07, 15:29
haha! JA! :D Snygg bild Whistler!

Grymma ben på Spidey te höger :) Vicken jäkla överkropp han har

Hahaa, tack. Första gången jag ritade seriefigurer och tusch har jag inte använt sen lågstadiet typ. :)

Men det höll mig sysselsatt tills jag blev trött vid 05:00 imorse. :Virro

X-Change
2007-03-08, 03:20
Du råkar visst ha missat att serietidningen Ultimate Spider-Man har utkommit i 105 nummer och fortfarande skrivs. Självklart är även detta lite "mjölkning", men kollar man tillbaka på det jag läst i de gamla (Amazing SM etc) så tycker jag Ultimate är bättre. Framför allt är den sjukt mycket snyggare tecknad. Utöver mjölkningen så är Ultimate SM till för att introducera SM för de som var för unga att läsa de gamla tidningarna. Sånt tycker jag är bra. Lite som "Gone in 60 Seconds" och andra remakes på filmer. Hur många har sett den gamla svartvita versionen liksom? Men alla känner till den senare med Nicholas Cage och Angelina Jolie.

En cool grej i Ultimate Spider-Man är ju självdistansen. Bland annat så besöker Spider-Man inspelningsplatsen för filmen Spider-Man och snackar lite med Tobey McGuire om att han är lite för töntig för att spela honom. :DDu har helt rätt, men "självdistansen" finns ju även i tv-serien. Där spidey besöker sin skapare i sista episoden. Jag har inte läst en enda spiderman tidning. Så klart dem nya är snyggare tecknat, men just att killlen är tonåring känns lite blaha blaha. Sen att det får upp intresset hos de yngre är bra. Min åsikt är bara att det "var bättre förr" :D

Jag har läst Marvel och Spiderman i cirka 10 år, första gången jag hör det.

Hur kommer det då sig att den heter Venom både hos Brock och Mac Gargan?Mac Gargan? Fanns han med i tv-serien? Känner inte igen namnet alls. Där är det enbart Spiderman, Venom och sen Carnage som drabbas av symbioten.

Whistler: :D :thumbup:

Pez
2007-03-08, 03:29
Du har helt rätt, men "självdistansen" finns ju även i tv-serien. Där spidey besöker sin skapare i sista episoden. Jag har inte läst en enda spiderman tidning. Så klart dem nya är snyggare tecknat, men just att killlen är tonåring känns lite blaha blaha. Sen att det får upp intresset hos de yngre är bra. Min åsikt är bara att det "var bättre förr" :D

Mac Gargan? Fanns han med i tv-serien? Känner inte igen namnet alls. Där är det enbart Spiderman, Venom och sen Carnage som drabbas av symbioten.

Whistler: :D :thumbup:
Mac Gargan är/var The Scorpion. Du vet.. grön dräkt, svans and teh shit.
En av spiddes äldsta skurkar.

Denstillasittande
2007-03-08, 06:56
Du har helt rätt, men "självdistansen" finns ju även i tv-serien. Där spidey besöker sin skapare i sista episoden. Jag har inte läst en enda spiderman tidning. Så klart dem nya är snyggare tecknat, men just att killlen är tonåring känns lite blaha blaha. Sen att det får upp intresset hos de yngre är bra. Min åsikt är bara att det "var bättre förr" :D




De bästa tidningarna är ju på 80-talet. De få jag ögnat igenom som har varit nyare är ju helt skevt upplagda.

Kwon
2007-03-08, 06:58
Ja, Spiderman är/var bäst på 80-talet.

X-Change
2007-03-08, 09:11
Mac Gargan är/var The Scorpion. Du vet.. grön dräkt, svans and teh shit.
En av spiddes äldsta skurkar.Haha! ok... kunde inte hans namn bara, men när drabbas han av symbioten då? är det bara nåt som finns i tidningsversionen?

skaparn
2007-03-08, 09:34
Mac Gargan är/var The Scorpion. Du vet.. grön dräkt, svans and teh shit.
En av spiddes äldsta skurkar.

Som om jag inte minns fel har en del otalt med J Jonah Jameson.
Har ett gammalt nummer där han kidnappar JJJ's son och ska plåga ihjäl dom allihop som straff för att JJJ gjort honom till den han är. Jag minns dock inte om det framgick hur. Vet inte heller om hag tycker det går i linje med JJJ's karaktär att hålla på med skapande av superskurkar.
Minns dessutom att i fighten mot Scorpion drog Spiderman sjukt roliga vitsar som jag skrattar åt fortfarande.

Kwon
2007-03-08, 09:44
Jag accepterar inte alla dessa nymodigheter som att tex Mac Gargan tagit över Venom-rollen.

Mac Gargan är och förblir Scorpion för mig! Det var bättre förr!(80-talet)

Pez
2007-03-08, 16:31
Som om jag inte minns fel har en del otalt med J Jonah Jameson.
Har ett gammalt nummer där han kidnappar JJJ's son och ska plåga ihjäl dom allihop som straff för att JJJ gjort honom till den han är. Jag minns dock inte om det framgick hur. Vet inte heller om hag tycker det går i linje med JJJ's karaktär att hålla på med skapande av superskurkar.
Minns dessutom att i fighten mot Scorpion drog Spiderman sjukt roliga vitsar som jag skrattar åt fortfarande.

Korrektumundo.
JJJ var personen som fixade så Gargan blev The Scorpion. Han blev galen också - alla superskurkar blir galna när dom genomgår vetenskapliga experiment. :D

Kwon
2007-03-08, 16:41
Som sagt, Filmatisering av Secret Wars är något jag faktiskt skulle se på bio!

Tobey som Spidde
Gunther Schlierkamp som Cap A
CGI som Hulk
Downey Jr som Iron Man
Samma skådisar som i FF för Reed, Thing och Torch
Hunter Hearst Helmsley aka Paul Levesque som Thor fast blonderat hår
Samma skådisar som de hade i X-men för X-men gänget
Michael Clarke Duncan som Crusher Creel Absorbing Man

Skulle vara kul om de gjorde en trilogi av den a la Sagan om Ringen, fast en 2 timmar och 50 minuters film hade nog funkat åsse.

Jay-Z
2007-03-08, 16:50
Secret Wars är nog bland det bästa som Marvel producerat.

Brukar läsa den någon gång om året. :em:

Kwon
2007-03-08, 16:52
Ja, den är mkt bra, och skådisar te alla roller har de ju redan!

De borde sätta sig ner och genomföra denna produktion ngn gång tycker jag

Det är vad fansen vill ha.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/08/Secretwars1.png

Trance
2007-03-08, 17:15
Efter att ha sett denna och den andra tråden så spenderade jag en halv dag på wikipedia. Mest för att kolla vad allt handlade om, bara några kommentarer:

FAN, vad krångligt. Seriöst, så många parallella världar, universum, serier och annat skit. Sedan en person kan ju tappat sina krafter 4 gånger, dött 12, blivit utbytt 3 och färdats i tiden 25 gånger. Dessutom är folk inte i de grupperna de skall vara.

Hur som helst, Kwon du verkar ju gilla Hulk. De skall ju köra ett "story arc" som heter World War Hulk senare i Maj. Där han återvänder till jorden för att göra upp med några(iron man mfl) som skickade iväg honom i en raket. Återvänder med en armé och är nog purken.

Kwon
2007-03-08, 17:29
Efter att ha sett denna och den andra tråden så spenderade jag en halv dag på wikipedia. Mest för att kolla vad allt handlade om, bara några kommentarer:

FAN, vad krångligt. Seriöst, så många parallella världar, universum, serier och annat skit. Sedan en person kan ju tappat sina krafter 4 gånger, dött 12, blivit utbytt 3 och färdats i tiden 25 gånger. Dessutom är folk inte i de grupperna de skall vara.

Hur som helst, Kwon du verkar ju gilla Hulk. De skall ju köra ett "story arc" som heter World War Hulk senare i Maj. Där han återvänder till jorden för att göra upp med några(iron man mfl) som skickade iväg honom i en raket. Återvänder med en armé och är nog purken.

Jag gillar Hulk som fan!

Jag skrev lite om World War Hulk i vem vill du vara om du fick vara seriefigur-tråden :)

Snafu
2007-03-08, 17:33
Som sagt, Filmatisering av Secret Wars är något jag faktiskt skulle se på bio!

Tobey som Spidde
Gunther Schlierkamp som Cap A
CGI som Hulk
Downey Jr som Iron Man
Samma skådisar som i FF för Reed, Thing och Torch
Hunter Hearst Helmsley aka Paul Levesque som Thor fast blonderat hår
Samma skådisar som de hade i X-men för X-men gänget
Michael Clarke Duncan som Crusher Creel Absorbing Man

Skulle vara kul om de gjorde en trilogi av den a la Sagan om Ringen, fast en 2 timmar och 50 minuters film hade nog funkat åsse.


Jag tror dom får fixa någon schysst voice-over på Mr Schlierkamp om han ska vara Captain America =)

Rahf
2007-03-08, 19:03
Venom = Snäll på hans eget speciella sätt. Som det var med Eddie Brock.

Såvitt jag sett så är ju Mac Gargan genomond. Taskigt.. Minns när man läste "Mega Marvel" med Venom vs Sin Eater. Grömt det var.

Denstillasittande
2007-03-08, 19:29
Jag accepterar inte alla dessa nymodigheter som att tex Mac Gargan tagit över Venom-rollen.

Mac Gargan är och förblir Scorpion för mig! Det var bättre förr!(80-talet)

Håller med dig fullständigt ! Varför hålla på och mixa runt att när det var så bra.
Skulle också väldigt gärna se en secret wars film, inte världens bästa story men med mycket action blir allt bra

skaparn
2007-03-08, 21:06
Secret Wars är nog bland det bästa som Marvel producerat.

Brukar läsa den någon gång om året. :em:

Så sant som det var sagt. Jag hade inte läst den på 10 år och fick för inte så länge sedan tipset om att nätet har vissa fragment av säkerhetskopior. Nu ska jag göra det till tradition att läsa SW.

jokkan
2007-03-08, 22:57
http://www.youtube.com/watch?v=l70pVWiwumo

7 minuter ifrån filmen och jag kan väl säga :hbang: :hbang:

tano
2007-03-09, 09:51
Ok tano, den här då

Tänk dig att han vrålar alt rapar Baans favoritbudskap "TRÖÖÖCKKKKKK!"
http://www.bamkapow.com/ul/162-687new_storyimage4732422_full.jpg

haha :) Gillar hans rygg, byggt bra har han ! ;)

Alltså man får väl förstå serietidningsvärlden, de är pengatörstande som alla andra.

Men jag håller ändå med er, tråkigt att de ska göra stora hela tiden förändringar, för att om möjligt få lite mer uppmärksamhet. Efter att de bytt venom tio gånger hur kul är det då?
Fast det är klart, det är ju inte jag som köper/läser serietidningarna längre ! ;) *rolleyes*

Kwon
2007-03-09, 10:49
Jag tror dom får fixa någon schysst voice-over på Mr Schlierkamp om han ska vara Captain America =)

Ja, om de kan göra Hulken med cgi skall nog en dubbning av Gunther inte vara så svårt :D

Kwon
2007-03-24, 06:02
Snygg han e Eddie Brock/Venom


http://images.craveonline.com/article_imgs/Image/V3.jpg
http://images.craveonline.com/article_imgs/Image/V4.jpg
http://images.craveonline.com/article_imgs/Image/V5.jpg
http://images.craveonline.com/article_imgs/Image/V6.jpg
http://images.craveonline.com/article_imgs/Image/V8.jpg

Fjod0r
2007-03-24, 07:14
shit, han ser ju tanig ut. Venom ska ju vara riktigt stor ffs *gah!*

Kwon
2007-03-24, 07:47
Kolla Trailern Fjodde

http://www.spiderman3oncomcast.com/

oath5
2007-03-24, 11:01
Kolla Trailern Fjodde

http://www.spiderman3oncomcast.com/

Är det bara jag som inte får nått ljud? Trailern öppnas i quicktime och man ser bara bilden *screwy*

Englund
2007-03-24, 11:49
Är det bara jag som inte får nått ljud? Trailern öppnas i quicktime och man ser bara bilden *screwy*

Jag får iaf ljud ;)

He-man
2007-03-29, 12:53
Kolla Trailern Fjodde

http://www.spiderman3oncomcast.com/

Menar du att han ser mindre tanig ut i trailern? Jag vet inte om vi pratar om samma trailer på den sidan men man ser ju honom bara väldigt kort och då tyckte jag inte han såg så grov ut. :confused:

Frantic
2007-04-22, 08:37
Recension hos aftonbladet - http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1050974,00.html

Verkar lovande!

joriice
2007-04-22, 10:15
Jay Cutler som Brock hade varit rätt skönt. Vet dock inte hur det ligger till med hans acting-skillz :S

palme
2007-04-22, 13:27
Jay Cutler som Brock hade varit rätt skönt. Vet dock inte hur det ligger till med hans acting-skillz :S

Är de bättre än hans poserande så är det lungt ;)

Empe
2007-05-03, 23:39
Nyss hemkommen från biografen där Spiderman 3 visades. Venom har bra trapzzzz!!

Empe
2007-05-03, 23:45
Känns bra att veta att man är en av de första "svenssons" i Sverige att ha fått se Spiderman 3. Lite segdragen, men helt klart toppen.

Arf Pingvin
2007-05-03, 23:47
Rätt ok film. Ganska kul emellanåt. Speciellt när coole Parker jazzar på stan.

Frantic
2007-05-03, 23:47
Nyss hemkommen från biografen där Spiderman 3 visades. Venom har bra trapzzzz!!

Har suttit här i en halvtimme och väntat på att nån skulle starta en tråd om den:D

Det enda jag kan klaga på är att de inte förklarar vart venom kommer från och vad de ville med experimentet som gjorde Sandman till den han blev. Det såg ut som ett miljardprojekt och de hade ett sketet stängsel som skydd.

I övrigt en riktigt bra film! :thumbup:

Empe
2007-05-03, 23:48
Rätt ok film. Ganska kul emellanåt. Speciellt när coole Parker jazzar på stan.

Parker goes bad guy.

Frantic
2007-05-03, 23:49
Du kan ju inte bumpa upp en gammal tråd om den och sen skapa en ny direkt efteråt:D

EDIT: Se där ja

Empe
2007-05-03, 23:50
Du kan ju inte bumpa upp en gammal tråd om den och sen skapa en ny direkt efteråt:D

Sorry, men nu är de mergade. Joo, kan hålla med om det där med Venom och Sandmanprojektet.

Edit: Jag svarar innan edit bara för att jag är så ultrasnabb :)

Frantic
2007-05-03, 23:52
Vill lägga till att det var kul att Peter Parker blev EMO och kammade luggen över ögonen och skaffade svart dräkt;)

antonio
2007-05-04, 01:58
såg smygpremiären här i stan 23.59, riktigt bra film; rolig, actionfylld mm. Man försökte dock enligt min mening trycka in väl mkt i en o samma film. Sandmannen hade jag t.ex. klarat mig utan. Men allt som allt en bra och underhållande film!

/A

coxie
2007-05-04, 02:01
Lika bra som de andra två, enda jag retade mig på var att de försökte trycka in allt för mycket komik vid fel tillfällen (kamera scenen i slutstriden är den jag främst tänker på).

eandersson
2007-05-04, 08:20
Kl 18:00 smäller det för min del!

edgen_ÖSD
2007-05-04, 13:07
Sag den forst av alla i Kuala Lumpur, dar den hade varldspremiar den forsta:D
Kan inte sa mycket om Spindelmannen, forutom att jag har sett de forsta tva filmerna, men enligt min mening ar det den basta sa har langt. Lite for manga sammantraffanden i filmer (vet inte hur det ar i serierna) men Peter's totala urflippande nar han borjar falla in i den morkare varlden ar draplig! Ser redan fram emot fyran (det blir val en fyra?)!

Jaws
2007-05-04, 13:19
Försök att fortsätta hålla denna tråden fri från spoilers:em:

Frantic
2007-05-04, 15:04
Ser redan fram emot fyran (det blir val en fyra?)!

Läste en intervju med Tobey och han sa att det förmodligen blir en fyra men han inte var säkert på att han skulle vara inblandad

Whistler
2007-05-04, 17:46
Såg den kl 21 igår kväll (torsdag).
Gillade den, precis som jag gillade de andra två. Man kan väl säga att trean har effekterna och skickligheten i kameraanvändning som ettan och tvåan inte har lika mycket av, medan storyn var sådär. Inte att den hade några luckor direkt, men trots att filmen var 2h19m så var det för lite karaktärsutveckling, främst hos skurkarna.

Jag visste iofs vad jag hade att vänta, men att Topher Gracie som spelar Eddie Brock/Venom skulle vara så jäkla spinkig gjorde ont ända in i själen på mig. Han ska väga 130kg, inte 75!

Sandman tycker jag är en brutalt tråkig karaktär över huvud taget. Har aldrig gillat honom och kommer aldrig göra det.

Tycker de kunde tagit bort Sandman och koncentrerat sig mer på att utveckla Venom och Goblin 2.

Gillade dock mycket annat i den. Gwen Stacy framställdes mycket trevligt, även om hon saknade attityden man var van att se henne med i serien.

Kommer ju helt klart köpa DVDn i vilket fall.

Sen har jag funderingar på den här: http://www.mpmcostumes.com/product-196-Spiderman-Suits-Grade-2-Suit-BLACK

:D

FreCKo
2007-05-04, 17:58
och jag ska se den ikväll 21.00! :hbang:

Vin Diesel
2007-05-04, 19:53
Jag har sett den!

Jag har aldrig gillat spiderman speciellt mycket men om man gillar de förra filmerna så kommer man inte bli besviken. Det var mycket action och filmen blev aldrig "seg"

eandersson
2007-05-04, 21:56
Jag såg den tidigare idag. En besvikelse, men inte dålig. Svårt att greppa så här kort efter, men de 2 tidigare var bättre.

überstarken
2007-05-04, 23:22
Yes jag såg Spiderman goes EMO idag. Satt och väntade på att han skulle börja cutta sig i handlederna men så blev det aldrig...

Tolkia
2007-05-05, 06:12
DN tar i alla fall priset för "recension du inte vill läsa till frukost (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2204&a=646208)". Urk.

AFanatic
2007-05-05, 08:30
Yes jag såg Spiderman goes EMO idag. Satt och väntade på att han skulle börja cutta sig i handlederna men så blev det aldrig...

Tänkte exakt det...oj oj oj! Spidey goes EMO. Lolfnizz.

Rätt ok film. Ganska kul emellanåt. Speciellt när coole Parker jazzar på stan.

*popcorn*

Det enda jag kan klaga på är att de inte förklarar vart venom kommer från och vad de ville med experimentet som gjorde Sandman till den han blev. Det såg ut som ett miljardprojekt och de hade ett sketet stängsel som skydd.

True dat. Fem meter innanför ett sketet stängsel ligger värstavärsta experimentet - top secret! Start the bioshizzle.

Bra underhållningsfilm, men lång och segdragen.

adis
2007-05-05, 08:56
Hur mycket väger tobey mcguire inför denna roll då? :P

Slartibartfast
2007-05-05, 08:59
Hur mycket väger tobey mcguire inför denna roll då? :P

Han vägde ca 70 kg för de andra spiddefilerna i alla fall. Det sa han när han var på Oprah.

Hermes
2007-05-05, 10:02
Jag tycker scenen då han kommer insvingandes framför USA-flaggan och alla åskådare börjar applådera var helt underbar, hehe.

Empe
2007-05-05, 10:13
DN tar i alla fall priset för "recension du inte vill läsa till frukost (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2204&a=646208)". Urk.

Men för fan. Va de tvungna att skriva att MJ älskar honom för att han kan spruta ur tre hål samtidigt?? *grr27*

AFanatic
2007-05-05, 12:58
Jag tycker scenen då han kommer insvingandes framför USA-flaggan och alla åskådare börjar applådera var helt underbar, hehe.

Haha. Oh so it is true! The movie was really made in the US?!

Jag började nästan asgarva vid den scenen. :D

Lallle
2007-05-05, 14:26
Halvkass, ungefär som jag väntade mig. Oväntat och oerhört kul dock när han blev EMO, det lyfte minsann filmen till en tvåa.

King Grub
2007-05-05, 14:34
Den var superduper. Det enda negativa var att MJ var förvånansvärt irriterande.

Vin Diesel
2007-05-05, 15:06
Den var superduper. Det enda negativa var att MJ var förvånansvärt irriterande.

Ja hon är inte attraktiv för 5 öre....

Det kändes som att dom gjorde en jämförelse melllan en "steroid-kick" och den där venomskiten när Parker blev EMO och störande självsäker på stan. En testoboost helt enkelt.

AFanatic
2007-05-05, 15:33
Den var superduper. Det enda negativa var att MJ var förvånansvärt irriterande.

Ja hon är inte attraktiv för 5 öre....


Ha! Där ser man vad man kan uppfatta filmer på så lika sätt.

Jag tycker Parker är osedvanligt dum och sjukt oattraktiv. *spy*







:smash:

Vin Diesel
2007-05-05, 15:38
Ha! Där ser man vad man kan uppfatta filmer på så lika sätt.

Jag tycker Parker är osedvanligt dum och sjukt oattraktiv. *spy*







:smash:

Ja han är heller inget vidare attraktiv i mina ögon. Den där andra killen däremot är snygg (parkers polare)

King Grub
2007-05-05, 15:41
Jag pratade inte om attraktiv till utseendet. Irriterande = enerverande. Sättet. Hon var påfrestande i den här filmen.

AFanatic
2007-05-05, 15:45
Ja han är heller inget vidare attraktiv i mina ögon. Den där andra killen däremot är snygg (parkers polare)

Ja han ser iaf bättre ut. The Bad Boy.

Jag pratade inte om attraktiv till utseendet. Irriterande = enerverande. Sättet. Hon var påfrestande i den här filmen.

Vet jag väl men jag quote-ade iaf er båda sedan att de inte riktigt hamnade efter varandra är ju olyckligt.

Jag förstod vad du menade och jag tycker Parker är likadan. Å andra sidan förväntade jag mig inget annat heller. *rolleyes*

eandersson
2007-05-05, 16:35
Yes jag såg Spiderman goes EMO idag. Satt och väntade på att han skulle börja cutta sig i handlederna men så blev det aldrig...

JA! Det var det första jag tänkte på också. Jag drog genast kopplingen till Casino Royale och hur hypat texas hold'em var/är. Nu verkar det vara inne med att vara emo så drog in lite mascara, mörkhet och frisyr. Bra där!

NisseEriksson
2007-05-13, 18:26
såg smygpremiären här i stan 23.59, riktigt bra film; rolig, actionfylld mm. Man försökte dock enligt min mening trycka in väl mkt i en o samma film. Sandmannen hade jag t.ex. klarat mig utan. Men allt som allt en bra och underhållande film!

/A

Exakt vad jag tyckte, det man väntat på hela filmen kommer ca 30 minuter innan slutet (Venom) och så är han en besvikelse, utseendet och skriken var vidriga.
1 "skurk" hade räckt, 3 var lite over the top.

Lika bra som de andra två, enda jag retade mig på var att de försökte trycka in allt för mycket komik vid fel tillfällen (kamera scenen i slutstriden är den jag främst tänker på).

Ja, den komiken var lite väl felplacerad.

Jag såg den tidigare idag. En besvikelse, men inte dålig. Svårt att greppa så här kort efter, men de 2 tidigare var bättre.

Jag blev också besviken av den, väldigt, jag hade höga förväntningar och nästan alla fel gjorde regissören, inget fel på skådespelarna men med den budgeten kunde det blivit mycket bättre.
Jag föredrar de andra filmerna klart, 3:an kunde blivit bra men det var enligt mig en besvikelse.

Litecore
2007-05-14, 01:25
http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php?d=20070505

Whistler
2007-05-14, 14:21
http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php?d=20070505

Kul med fler som läser CAD! :)

Whistler
2007-05-14, 14:37
http://www.leasticoulddo.com/comic/20070505

Litecore
2007-05-14, 14:46
Kul med fler som läser CAD! :)
haha, skitbra serie ju. första jag tänkte på när tråden om Fallout 3 dök upp här på forumet
hittade den i slutet av förra året så det blev att läsa alla strippar som fanns. tog ett tag. ;)

mangemani
2007-05-14, 16:08
jämfört med dom andra 2 filmerna,så sög denna rätt så rejält.
kändes nästan som om dom hade försökt att klämma in tok för mycket i filmen på den lilla tid som den varade.

fluffy_ferret
2007-05-14, 17:17
Det är inte Venom det är Symbioten ;)
Venom kallas den först när den tar över Brock.

fluffy_ferret
2007-05-14, 17:22
Jo och jo.

"The name "Venom" can refer to the alien symbiote alone" enligt encyclopedin över Marvelkaraktärer. Brock är människan, men det är symbioten som bestämmer och som är skurken. I dag är det Mac Gargan som har symbioten på sig... och det är fortfarande Venom. Tom De Falco har i intervjuer uttryckligen sagt, att det är symbioten som är Venom. Brock är bara bäraren. När symbioten är på någon annan, är det fortfarande Venom, även om Brock var den förste och den som tillsammans med symbioten myntade namnet.

Vid tidpunkten då den hade spider-man som värd hette den bara symbioten och tycker det är mer korrekt att kalla den för det. Namnet Venom var inte uppfunnet ännu. Samma karaktär dock och allting efter spider-man bör kallas för Venom.

Kabuto
2007-05-14, 17:41
Kul med fler som läser CAD! :)

Klart man läser CAD! :) Brukar läsa igenom alla nån gång per år och läsa dom nya som kommer såklart..

Greg
2007-05-15, 20:54
Vid tidpunkten då den hade spider-man som värd hette den bara symbioten och tycker det är mer korrekt att kalla den för det. Namnet Venom var inte uppfunnet ännu. Samma karaktär dock och allting efter spider-man bör kallas för Venom.

Kan det ha med att göra att Venom inte tog över Spider-man lika mycket som Brock?

Venom är symbioten.