handdator

Visa fullständig version : APU prao


lisse
2006-11-09, 18:23
I vår ska jag ut på APU (arbetsplatsbelgd utbildning) i två veckor och ett krav från skolan är att det ska ha med idrott, hälsa och kost att göra(inte mig emot, älskar allt som handlar om det) så jag tänkte börja spåna och kanske fråga runt lite om praktikplats. Jag undrar om det är någon som har något bra tips på vart man kan praktisera? Finns det något ställe i Stockolmsområdet ni kan rekomendera?

Angel
2006-11-09, 18:30
idrottsgymnasium lr nått kanske? eller vad e de ens du pluggar till?

lisse
2006-11-09, 18:34
idrottsgymnasium lr nått kanske? eller vad e de ens du pluggar till?

Oj kanske kan vara bra att nämna det ;) Går på ett gymnasieprogram med inriktning just idrott, hälsa och kost

Angel
2006-11-09, 18:36
jaha, haha okejdå....men ja...hujj, va vill du bli?

coxie
2006-11-09, 18:43
Gymmet? Måste ju finnas ett 100-tal i stockholm bara att fråga runt.

lisse
2006-11-10, 07:22
jaha, haha okejdå....men ja...hujj, va vill du bli?
Har funderat på sjukgymnast men jag vet inte om man kan få prktikplats på någon mottagning och så, eller så skulle jag nog villja jobba på något slags friskvårdcenter eller liknande.

När det gäller att praktisera på ett gym vad tror ni att man som praktikant får göra? praoade på ett gym i årskurs 9 men då fick jag i princip bara städa, fast bara att vara i den miljön var iof roligt.

Angel
2006-11-10, 08:36
Har funderat på sjukgymnast men jag vet inte om man kan få prktikplats på någon mottagning och så, eller så skulle jag nog villja jobba på något slags friskvårdcenter eller liknande.

När det gäller att praktisera på ett gym vad tror ni att man som praktikant får göra? praoade på ett gym i årskurs 9 men då fick jag i princip bara städa, fast bara att vara i den miljön var iof roligt.

Okej men då tycker jag du skall praktisera på Rehab, antingen ett rehabhem eller rehabmedicin på sjukhuset. Där kommer du nog lära dig en hel som du kan ha nytta av sedan.