handdator

Visa fullständig version : Ändra gymnasietbetyg?


Prankie
2006-11-09, 09:03
Går det att göra det? Alltså överklaga sitt betyg hos sin lärare ett år efter jag har gått ut? :D Jag fick IG på projektarbete och det tycker jag inte jag förtjänar. Fick inte heller motiveringen till varför. En IG drar ju ner min kinesstatusmedelpoäng ganska mycket. *grr27*
Men jag hoppas det går allafall, då högskoleprovet gick inte allt för bra kan jag bara hoppas på BG.

HenrY
2006-11-09, 11:45
Går det att göra det? Alltså överklaga sitt betyg hos sin lärare ett år efter jag har gått ut? :D Jag fick IG på projektarbete och det tycker jag inte jag förtjänar. Fick inte heller motiveringen till varför. En IG drar ju ner min kinesstatusmedelpoäng ganska mycket. *grr27*
Men jag hoppas det går allafall, då högskoleprovet gick inte allt för bra kan jag bara hoppas på BG.

Tror inte det går om du redan har gått ut?
Däremot om du hade försökt när du fortfarande gick gymnasiet så kanske det hade gått... Dock inte säker!

Liten Men Fet
2006-11-09, 11:50
Går det att göra det? Alltså överklaga sitt betyg hos sin lärare ett år efter jag har gått ut? :D Jag fick IG på projektarbete och det tycker jag inte jag förtjänar. Fick inte heller motiveringen till varför. En IG drar ju ner min kinesstatusmedelpoäng ganska mycket. *grr27*
Men jag hoppas det går allafall, då högskoleprovet gick inte allt för bra kan jag bara hoppas på BG.

Ett tips angående högskoleprovet är att skriva det många gånger. Träna innan på gamla prov och skriv det 3-4 gånger, jag har höjt mig från 0,7 till 1,7.