handdator

Visa fullständig version : Hur byter jag information på flera låtar samtidigt?


edgen_ÖSD
2006-11-08, 21:37
Har skaffat en Creative Zen Zen Vision: M, och har lagt øver lite musik på den.

1. Tyværr sorterar den musiken efter de tags som låtarna har, så jag måste ændra dem så att de ligger på samma plats på spelaren. Eftersom det finns ca 30 gig musik på spelaren just nu kommer det bli ganska jobbigt att ændra alla tags (artist, album osv. låt før låt, så jag undrar om det finns nåt program dær man kan ændra flera låtar på samma gång?

Vet att det finns ett program som føljer med (Organizer eller nåt heter det) men har inte hittat nåt sætt att ændra dem dær...

2. Kan också sæga att jag får ett felmeddelande nær jag øppnar organizer-programmet, står ungefær att de ændringar jag gjort kommer ændras i biblioteket på datorn, men inte i låtarna eftersom de ær skyddade elelr anvænds. Vet inte varfør det kommer upp, har førsøkt ændra lite grejer, men problemet kvarstår... Kanske nån som vet hur man kan ændra på det?

PowPow
2006-11-08, 21:42
ID3 TagIT
Bästa jag använt

http://www.download.com/ID3-TagIT/3000-2169_4-10544466.html?tag=lst-0-1

edgen_ÖSD
2006-11-08, 21:46
Tack som fan PowPow! :bow:
'Ska hem och testa det!

mangs
2006-11-09, 09:31
Finns även mp3 tag tools som fungerar bra.

Det är ett drygt jobb hur som helst att sortera och organisera 1000-tals låtar men när det väl är gjort är man glad. Jag har ca 10.000 individuella MP3or på min disk just nu taggade och klara.

har även gjort backup på dessa då jag inte skulle vilja ha jobbet ogjort vid ett eventuellt Hårddisk-haveri.

jim
2006-11-09, 09:35
Tag & Rename söker upp albuminformation från bl a Amazon, uppdaterar den automatiskt och döper sen om filerna efter sina nya taggar.

Fixade 26 gb grymt feltaggade mp3or på 25 mins arbete :thumbup: